Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 20:04
Nokyaria
Nokyaria is offline
Hallo. Ik ben hier nieuw en ik wou iets vragen.
Ik ben een jongen van 16 jaar oud. Ik ben nogal mager en dat maakt mij erg onzeker. Ik eet verder goed en mijn ouders vragen zich soms weleens af waarom ik geen tonnetje rond ben. Ik eet veel (of iig zeker genoeg). Ik heb van die dunne armen en benen, dit maakt mij erg onzeker en ik ben er echt niet blij mee! Wie weet hoe ik kan aankomen of naar wie ik toe moet?
Heel erg bedankt

Groetjes Johan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:43
JuLi
JuLi is offline
Ik weet niet echt wat je moet doen om meer vet te krijgen als je al veel eet, maar je kan iig meer koolhydraatrijke voeding gaan nuttigen.

Als je meer spieren gaat kweken dan worden je armen enzo dikker, je zou naar de sportschool kunnen gaan (maar niet te intensief, das niet goed als je nog jong bent), of roeien oid.

succes
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
JuLi schreef op 09-09-2003 @ 21:43:
Als je meer spieren gaat kweken dan worden je armen enzo dikker, je zou naar de sportschool kunnen gaan (maar niet te intensief, das niet goed als je nog jong bent), of roeien oid.
idd. je zal overigens nog wel wat in de breedte groeien, gezien het feit dat je 16 bent, maar je moet er niet oprekenen dat je echt heel breed wordt. Ook met sporten zal je nooit zo'n spierbundel worden. Maar of je daar heel erg teleurgesteld om moet zijn weet ik niet hoor
Oud 09-09-2003, 21:48
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Toen ik erg dun was ben ik gewoon superveel gaan eten, opbouwend. Gewoon bergen brood eten. En daarnaast nog gewoon de andere maaltijden en ik liet tussendoortjes me ook goed smaken. Wanneer je daarbij gewoon normaal blijft bewegen moet het ook geen echt probleem zijn.
Vergeet ook niet dat je nog jong bent. Veel mensen komen pas na hun 18e/20e echt aan, tot meer volwassen proporties.

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 00:56
Q
Q is offline
Als je jong bent werkt je stofwisseling gewoon goed, dat wordt minder naarmate je ouder wordt. Een regelmatig eetpatroon is zeker wel aan te raden, in combinatie met sport. Maar niet teveel, probeer krachttraining enzo uit te stellen tot je wat meer bent uitgegroeid. Daarna als je krachttraing gaat doen zul je merken dat alles "dikker" wordt, dus gewoon uitzet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 07:44
ESCO
ESCO is offline
zoek de zoekfunctie en er staat en heel pagina vol hoe je moet aankomen.

Er moet echt een nieuwe forumbaas komen die gewoon een open pagina maakt hoe je moet aankomen maakt, dit is echt 100 voorbij gekomen.
Oud 10-09-2003, 08:43
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 09-09-2003 @ 21:43:
Ik weet niet echt wat je moet doen om meer vet te krijgen als je al veel eet, maar je kan iig meer koolhydraatrijke voeding gaan nuttigen.

succes
Van fitness kom je nou niet echt aan qua gewicht, je kan maximaal 3 kilo per jaar kweken, je tenzij je natuurlijk creatine gaat gebruiken, dan kom je wel snel aan. Maar het beste is door goed en vooral regelmatig te eten, het is gezond en goed.
Maar of ik je veel kans? ik weet het niet hoor, ik kom ook gewoon nooit aan, en het maakt echt niet uit hoeveel ik eet. Dat komt denk ik omdat ik nog jong ben en een goeie stofwisseling heb.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:55
Suqeunse
Suqeunse is offline
Wat dacht je een bezoekje nemen in MCDONALDS, Burgerking
Oud 10-09-2003, 13:41
squat
squat is offline
Het enige dat helpt om dikker te worden is eten. Je groeit alleen als je eet.

Citaat:
Van fitness kom je nou niet echt aan qua gewicht, je kan maximaal 3 kilo per jaar kweken, je tenzij je natuurlijk creatine gaat gebruiken, dan kom je wel snel aan.
Dat is natuurlijk onzin he. He is mogelijk tot 20 kilo aan te komen in je eerste jaar fitnessen. En creatine is geen wondermiddel, een groot deel van het gewicht dat je daar mee aankomt is water.

Wat ik zou doen is beginnen met fitnessen. Zoek eventueel een goede site online om te leren wat belangrijk is om te groeien. Ik zal je verklappen dat dat eten is. Hoe, wat en waneer is lastiger te beantwoorden maar als je je er in gaat verdiepen zal je er wel achter komen. www.fitnessnet.nl is een goede start.

PS: het is een sprookje dat je stopt met groeien door fitness. Maar daar kan je ook informatie over vinden online.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:27
the 6th gate
the 6th gate is offline
ik ben zelf ook vrij dun en ben nu 18. je moet eens een tijdje veel eiwitrijke voeding eten om wat spiermassa op te bouwen en daarbij kun je ook gaan fitnessen. uiteindelijk moet je dan al wat resultaat gaan zien.
en wat mensen hier zeggen over veel eten klopt denk ik niet. ik zit met het probleem dat ik niet aankom, hoeveel ik ook eet. tgaat meer om wat er in zit
Oud 10-09-2003, 19:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben 17 jaar, 1.80m lang en 55 kilo.

Ook vrij licht dus.

Terwijl ik vandaag bv. al 2x patat heb gegeten.

Zelfde probleem dus...
Wat ik ook eet, ik blijf dun.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:10
Chimera
Chimera is offline
Als je wat dikkere armen enzo wil kun je beter naar de sportschool gaan. Als je veel gaat eten gaat dat vet toch op plekken zitten waar je het niet wil hebben. Bovendien: wees blij dat je nu nog zo veel kunt eten, als je boven de 21 bent wordt dat wel anders
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-09-2003 @ 20:32:
Ik ben 17 jaar, 1.80m lang en 55 kilo.

Ook vrij licht dus.

Terwijl ik vandaag bv. al 2x patat heb gegeten.
Schande
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 08:46
ESCO
ESCO is offline
gepost op 10-09-2003 @ 14:41

--------------------------------------------------------------------------------
Het enige dat helpt om dikker te worden is eten. Je groeit alleen als je eet.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Van fitness kom je nou niet echt aan qua gewicht, je kan maximaal 3 kilo per jaar kweken, je tenzij je natuurlijk creatine gaat gebruiken, dan kom je wel snel aan.

Citaat:
Dat is natuurlijk onzin he. He is mogelijk tot 20 kilo aan te komen in je eerste jaar fitnessen. En creatine is geen wondermiddel, een groot deel van het gewicht dat je daar mee aankomt is water.
Ik weet niet wie je dit sprookje heeft verteld maar dat kan dus nooit.
Je kan hoogstens 10 a 12 killo maximaal aankomen in je eerste jaar.
Als je A.S deca zou spuiten kan je hoogstens 12 killo bijkomen.
Oud 11-09-2003, 19:25
Studentje
Studentje is offline
Dat is gewoon de leeftijd. Hoeveel van die kereltjes van 16 zijn niet hartstikke iel. Komt allemaal vanzelf goed.

Niet dat je daar nu wat hebt, maar goed.

Aankomen kan inderdaad door krachttraining, al is dat niet heel gezond als je nog aan het groeien bent, volgens mij.
Oud 11-09-2003, 19:50
Verwijderd
Zelfs ook 16... heb het gehad..

Eet nu (niet nu.. ben nu ziek ) 's morgens 2 boterhammen.. op school 6-8 en als ik thuis kom nog wel eens een tosti en met het avond eten een flink bord.. (of 2.. maar 2 keer opscheppen is zo nutteloos )

Op zich wel redelijk wat.... Ik ben er redelijk door gegroeid.. geen reus (1.90-1.95) maar een redelijk lengte en met een gezond gewicht van 82-83 kilo.
Zelfs vind ik me nog wel eens iel, maar ja.. dat krijg je als je toch aan de langere kant bent... ik weet niet hoe lang jij bent maar als je erg lang bent lijk je sneller iel.... dun gewoon.

En het aankomen.. gewoon goed gezond dooreten, dan word je groot en sterk Je zal rond deze tijd wel in de breedte gaan groeien net als ik (iemand vond me breed ). Komt allemaal wel goed als je gewoon gezond eet.. Dus geen ladingen ongezond eten want dan rotten je tanden weg en word je ranzig vet in plaats van een beetje spek om je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:45
Nokyaria
Nokyaria is offline
bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 00:19
Verwijderd
http://www.burgerking.nl/

Worked for me
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 00:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2003 @ 01:19:
http://www.burgerking.nl/

Worked for me
Ik had van jou eerder het antwoord verwacht:

shoarma, om half 2 snachts

Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:40
Allure
je moet het idd gaan zoekn in de koolhydraatrijke voeding. Ik train sins een half jaar zeer intensief en ben 15 kilo aangekomen... Ik eet 12 boterhammen en 500 gram brinta=halve liter melk. En dan gewoon avondeten...
Jemoet toch echt meer eten. Dat je niet aankomt heeft gewoon te maken met het feit dat je te weinig eet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:28
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Allure schreef op 15-09-2003 @ 17:40:
je moet het idd gaan zoekn in de koolhydraatrijke voeding. Ik train sins een half jaar zeer intensief en ben 15 kilo aangekomen... Ik eet 12 boterhammen en 500 gram brinta=halve liter melk. En dan gewoon avondeten...
Jemoet toch echt meer eten. Dat je niet aankomt heeft gewoon te maken met het feit dat je te weinig eet.
Wat een onzin. De een heeft gewoon meer aanleg om aan te komen dan de ander.
Oud 15-09-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 15-09-2003 @ 18:28:
Wat een onzin. De een heeft gewoon meer aanleg om aan te komen dan de ander.

"Ik heb geen aanleg, ga ook niet eten hoor..."

Sorry
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten