Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hebben toen t project afgeblazen omdat we niet echt een ballon konden vinden en andere leuke projecten hadden, maar we hadden al wel een redelijk plan:
Een soort van ballon, van binnen op de een of andere manier verstevigd door iets van staven die in de binnenkant rondom de ballon verstevigen. Verder over het helium/waterstofgas probleem. Daar hadden we niet echte berekeningen naar gedaan dacht ik, maar we gingen dacht ik voor de helium, goed genoeg. Ons idee was dan ook alleen om m de lucht in te krijgen, niet ook nog iets vervoeren. Niet echt nodig namelijk, aangezien het voor een profielwerkstuk al genoeg is die berekeningen voor helium/waterstofgas en de ballon en gewicht enzo uit te voeren. Op de vraag over het in de lucht krijgen van de zeppelin. Wij hadden (ik dacht) 3 motortjes gedacht aan de buitenkanten -1 aan iedere zijkant, en 1 aan de achter/onderkant- die 2 aan de zijkant voor de besturing. Die aan de achter/onderkant (dus achter en onder, niet achter of onder) zou voor het omhoog en omlaag sturen van de zeppelin zijn. Echter dachten we die niet nodig te hebben voor het echt de lucht in krijgern, daarvoor zou het gas voldoende zijn. Wel was dat motortje nodig voor de besturing. Om de zeppelin dus hoger en lager te krijgen. Als laatste nog kwamen wij -hoewel we nooit iets van bouwtekeningen hebben gemaakt- waarschijnlijk uit op een zeppelin van ruim 2 meter lang, en waarschijnlijk net niet smal genoeg om door een deur te komen ![]() Dat was het wel zoon beetje wat wij er aan hebben gedaan, hoop dat jullie er iets aan hebben!
||
Citaat:
|
![]() |
|
|