Advertentie | |
|
![]() |
|
haha, gister nog.
me moeder is zo opgefokt...daar wordt je zelf gewoon helemaa kriegel van. dan zeg je: misschien is het wat om te gaan blowen. de reactie valt dan niet te beschrijven. als je dan zegt dat het nog wat gezonder is waarschijnlijk dan kalmeringspillen heb je geen hersenen en is je verstand naar de klote volgens ´dit soort mensen´ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Achjah, het is aan de andere kant ook wel typerend dat het vaste groepje kids hier in het dorp dat altijd liep te blowen ondertussen zo ongeveer alles gebruikt en ongeveer alleen nuchter zijn als ze slapen.
Krijg van dit forum altijd een beetje het idee dat alles maar moet kunnen en iedereen vanzichzelf weet dat hij/zij het drugsgebruik binnen de perken kan houden en niet verslaafd raakt. Dat lijkt me dan ook weer een iets te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid. Maargoed, de reacties van mensen op (soft)drugsgebruik zijn vaak nogal overtrokken, maar ergens wel begrijpelijk. Zeker als het gaat om wat meer dan 'een keer een jointje'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En sommige mensen veranderen helaas wel, maar hebben dat zelf niet in de gaten. Ik heb het aan mezelf gemerkt uiteindelijk. Maar zodra je iets je leven laat overnemen en uiteindelijk door iets geleefd wordt (of dat nu drugs is, godsdienst, politieke richting, eetgedrag, verliefdheid,...), raak je jezelf kwijt. Als je iets met mate gebruikt en daadkrachtig genoeg bent om een grens te trekken en je daar ook daadwerkelijk aan houdt, is dat een andere zaak. Maar vaak hebben mensen een vervormd beeld van 'drugs'. Door de kleine groepering van drugsgebruikers die slecht in beeld komen, wordt een grote groep anders bekeken. (Ik denk nu aan racisme, bijvoorbeeld: Marokkanen komen bijvoorbeeld slecht in het nieuws en daardoor wordt al snel de link gemaakt dat al die Marokkanen slecht zijn en dus maar moeten ophoepelen. Terwijl veel mensen zich wel weten te gedragen, idem met genoeg 'druggebruikers' die hun gebruik in de hand houden en nooit ergens last mee zullen krijgen). Maar er wordt vaak snel een conclusie getrokken, terwijl men eens dichter bij huis moet kijken. De helft van de verkoop van de wiet hier in het dorp is aan gewone alledaagse huisvrouwen... (Ok ondanx het feit dat ik mij volkomen brak voel, heb ik mezelf toch redelijk onder woorden kunnen brengen, vind ikzelf ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Stom.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je zit op de basischool met een heel klein lief meisje. Je spreekt haar een tijd niet. 10 jaar later kom je haar tegen rond het eind van de middelbare school. En je ziet een meisje wat zo even een stickkie tolt, van het weekend paddo's eet, en morgenavond aan de xtc gaat. Het verdraait het beeld van dat persoon even. En dat is even wennen. Maar als je meer met haar omgaat, wen je er snel genoeg aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ach ja iedereen mag over alle dingen zijn eigen mening hebben en dat botst dan soms, das niet alleen bij drugs maar ook als je bijvoorbeeld verteld dat je bij een sekte gaat ofzo, ze vinden je nog wel aardig maar je bent tog wel ineens anders, of als je "ineens" homo bent mensen moeten gewoon wennen, maarja ik ga smoken de mazzel
|
![]() |
|
![]() |
een vriend van me zei een keer dat hij vond dat ik mn persoonlijkheid kwijt was ofzo.. wat naar mijn weten nergens op slaat.
maar das een vriend, dan wil ik er evnetueel wel over nadenken. al ben ik het er nog steeds niet mee eens. je moet wel heel overmatig gaan gebruiken wil je dat echt gaan merken denk ik... |
![]() |
|
ik weet nog dat ik vroeger veel wiet rookte
en al die "vrienden" van me wisten het wel hoor, ik zou in de goot belanden etc etc en ik was verslaafd etc etc... nu rook ik al 2 jaar niet meer, en nu hoor je ze niet meer. Toen begon ik met xtc, en ja hoor hetzelfde verhaal, ik zou naar de klote gaan, ik was naar harddrugs overgestapt blalblablalbal en nu zitten ze zelf aan de xtc toen begon de coke, en WEER hetzelfde verhaal klaar, en ja hoor, zelf ook aan de coke ![]() fucking hypocrits |
![]() |
||
Citaat:
Ik haat dat soort mensen echt zo erg gewoon. Maarjah laat ze lekker dom zijn fok it! ![]()
||
Citaat:
![]() Afgelopen maandag had ik per ongeluk nog een zakje met xtc en speed in m'n portemonnee zitten... Een klasgenoot wierp een blik in mijn geldbuideltje en begon helemaal te flippen; jij gebruikt harddrugsssssss dat is slechtttt ![]() ![]() Joyce (zullen we iedereen erop wijzen die alcohol nuttigd wat dáár de gevaren van zijn?!?! ![]()
||
Citaat:
![]() En om even op de topictitel in te gaan... Ik vind dat mensen het recht hebben om anders tegen je te doen nadat je ze dit verteld hebt, iedereen heeft zo zijn/haar eigen ideën(?) over welk onderwerp dan ook (en daar valt drugs dus ook onder), wanneer je verteld dat je een fanatiek balletdanser(es) bent zullen ze je ook anders benaderen dan wanneer je zegt dat je een fanatiek voetbal(st)ler bent... Iedereen kent andere grenzen. Beetje vreemd onder woorden gebracht maar t zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is het fijn om een Mutant te zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
lAtErZzSs
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[klein verhaal] Pappa. Soapsie | 46 | 23-02-2005 17:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |