Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 09:06
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Heb je een gesprekje met iemand, komt hij/zij erachter dat je wel eens wat gebruikt hebben kijken ze je gelijk aan of je zo erg bent verandert! door de drugs zeggen ze dan... en dat je maar eens moet stoppen!
Oud 21-09-2003, 10:46
dark_poetry
dark_poetry is offline
Grote onzin jah.
Oud 21-09-2003, 10:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
En debiel.
Oud 21-09-2003, 10:59
needlefreak
needlefreak is offline
als je WEL EENS wat gebruikt ga je als persoon NIET veranderen.
Oud 21-09-2003, 11:09
Blenderhead
Blenderhead is offline
achja... volgens de meeste mensen raak je "drugsverslaafd" van blowen...
Oud 21-09-2003, 11:17
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
birthmark schreef op 21-09-2003 @ 12:09:
achja... volgens de meeste mensen raak je "drugsverslaafd" van blowen...
Inderdaad en word je een junk als je paar keer xtc hebt gesnackt volgens een of ander mens hier op het forum.
Best wel lachwekkend die mensen eigenlijk.
Oud 21-09-2003, 11:22
Mir-idiotA
haha, gister nog.
me moeder is zo opgefokt...daar wordt je zelf gewoon helemaa kriegel van. dan zeg je: misschien is het wat om te gaan blowen.
de reactie valt dan niet te beschrijven.
als je dan zegt dat het nog wat gezonder is waarschijnlijk dan kalmeringspillen heb je geen hersenen en is je verstand naar de klote volgens ´dit soort mensen´
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:34
Verwijderd
^hehe, ja dat zeg ik ook wel us als ze geflipt zijn: "mot ik ff een jointje voor je draaien?"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:59
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ach jah boeiend je persoonlijkheid is niet veranderd ten opzichte van voor ze het wisten dus hun zijn gewoon dom dan als ze je ineens anders bekijken...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:07
Vice
Vice is offline
Zulke mensen weten niet beter. Die vinden alles wat met drugs te maken heeft fout.
Oud 21-09-2003, 13:12
Footprint
Footprint is offline
grmbl hatige madness
Oud 21-09-2003, 23:25
Verwijderd
Achjah, het is aan de andere kant ook wel typerend dat het vaste groepje kids hier in het dorp dat altijd liep te blowen ondertussen zo ongeveer alles gebruikt en ongeveer alleen nuchter zijn als ze slapen.

Krijg van dit forum altijd een beetje het idee dat alles maar moet kunnen en iedereen vanzichzelf weet dat hij/zij het drugsgebruik binnen de perken kan houden en niet verslaafd raakt. Dat lijkt me dan ook weer een iets te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid.

Maargoed, de reacties van mensen op (soft)drugsgebruik zijn vaak nogal overtrokken, maar ergens wel begrijpelijk. Zeker als het gaat om wat meer dan 'een keer een jointje'.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 22-09-2003 @ 00:25:
Krijg van dit forum altijd een beetje het idee dat alles maar moet kunnen en iedereen vanzichzelf weet dat hij/zij het drugsgebruik binnen de perken kan houden en niet verslaafd raakt. Dat lijkt me dan ook weer een iets te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid.
Zeker moet niet alles kunnen, maar het moet wel bespreekbaar kunnen zijn. En niet iedereen hier weet van zichzelf dat ze het binnen de perken kunnen houden, ik geef van mezelf toe dat mij alcoholgebruik overmatig en uit de hand aan het lopen is, zo zijn er genoeg mensen hier die bepaalde dingen toegeven en weten van zichzelf. Maar zolang je dat nog weet, kun je er nog altijd iets aan proberen te doen.
En sommige mensen veranderen helaas wel, maar hebben dat zelf niet in de gaten. Ik heb het aan mezelf gemerkt uiteindelijk. Maar zodra je iets je leven laat overnemen en uiteindelijk door iets geleefd wordt (of dat nu drugs is, godsdienst, politieke richting, eetgedrag, verliefdheid,...), raak je jezelf kwijt. Als je iets met mate gebruikt en daadkrachtig genoeg bent om een grens te trekken en je daar ook daadwerkelijk aan houdt, is dat een andere zaak.
Maar vaak hebben mensen een vervormd beeld van 'drugs'. Door de kleine groepering van drugsgebruikers die slecht in beeld komen, wordt een grote groep anders bekeken. (Ik denk nu aan racisme, bijvoorbeeld: Marokkanen komen bijvoorbeeld slecht in het nieuws en daardoor wordt al snel de link gemaakt dat al die Marokkanen slecht zijn en dus maar moeten ophoepelen. Terwijl veel mensen zich wel weten te gedragen, idem met genoeg 'druggebruikers' die hun gebruik in de hand houden en nooit ergens last mee zullen krijgen).
Maar er wordt vaak snel een conclusie getrokken, terwijl men eens dichter bij huis moet kijken. De helft van de verkoop van de wiet hier in het dorp is aan gewone alledaagse huisvrouwen...

(Ok ondanx het feit dat ik mij volkomen brak voel, heb ik mezelf toch redelijk onder woorden kunnen brengen, vind ikzelf ).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 06:54
cha0s
cha0s is offline
@Mutant:
Oud 22-09-2003, 10:26
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-09-2003 @ 00:39:
-knip-
Mooi gesproken mutant
Oud 22-09-2003, 10:33
Verwijderd
Stom.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je zit op de basischool met een heel klein lief meisje. Je spreekt haar een tijd niet. 10 jaar later kom je haar tegen rond het eind van de middelbare school. En je ziet een meisje wat zo even een stickkie tolt, van het weekend paddo's eet, en morgenavond aan de xtc gaat.

Het verdraait het beeld van dat persoon even. En dat is even wennen. Maar als je meer met haar omgaat, wen je er snel genoeg aan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 22-09-2003 @ 07:54:
@Mutant:
Citaat:
Mooi gesproken mutant
Dank
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:42
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 22-09-2003 @ 07:54:
@Mutant:
idd
Oud 22-09-2003, 19:05
Verwijderd
ach ja iedereen mag over alle dingen zijn eigen mening hebben en dat botst dan soms, das niet alleen bij drugs maar ook als je bijvoorbeeld verteld dat je bij een sekte gaat ofzo, ze vinden je nog wel aardig maar je bent tog wel ineens anders, of als je "ineens" homo bent mensen moeten gewoon wennen, maarja ik ga smoken de mazzel
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
mensen moeten gewoon niet zo zeiken, altijd dat hollandse vingertje, we hebben er zelfs een smiley voor
Oud 22-09-2003, 19:13
Footprint
Footprint is offline
hehe dat is een forumbazen funcite
:forumbaas:
Oud 24-09-2003, 00:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
een vriend van me zei een keer dat hij vond dat ik mn persoonlijkheid kwijt was ofzo.. wat naar mijn weten nergens op slaat.
maar das een vriend, dan wil ik er evnetueel wel over nadenken.

al ben ik het er nog steeds niet mee eens.

je moet wel heel overmatig gaan gebruiken wil je dat echt gaan merken denk ik...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:50
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
je moet wel heel overmatig gaan gebruiken wil je dat echt gaan merken denk ik...
Oud 24-09-2003, 13:40
empyrian
empyrian is offline
nou en
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:53
needlefreak
needlefreak is offline
met bedoel ik eigenlijk 'juist' en niet 'goed overmatig gebruiken'

komt misschien verkeerd over...
Oud 24-09-2003, 14:08
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
ik weet nog dat ik vroeger veel wiet rookte

en al die "vrienden" van me wisten het wel hoor, ik zou in de goot belanden etc etc en ik was verslaafd etc etc... nu rook ik al 2 jaar niet meer, en nu hoor je ze niet meer.

Toen begon ik met xtc, en ja hoor hetzelfde verhaal, ik zou naar de klote gaan, ik was naar harddrugs overgestapt blalblablalbal

en nu zitten ze zelf aan de xtc

toen begon de coke, en WEER hetzelfde verhaal klaar, en ja hoor, zelf ook aan de coke

fucking hypocrits
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:30
Verwijderd
zo zekerz hypocriet....had ik ook toen ik 13/14 was en ging blowen en drinken...mensjes op school allemaal: ow hoe triest en het gaat van kwaad tot erger blablabla...
en nou doen ze ut zelf ook allemaal....
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:32
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
omajunk schreef op 24-09-2003 @ 16:30:
zo zekerz hypocriet....had ik ook toen ik 13/14 was en ging blowen en drinken...mensjes op school allemaal: ow hoe triest en het gaat van kwaad tot erger blablabla...
en nou doen ze ut zelf ook allemaal....
En nu hebben ze zeker opeens niets gezecht he.
Ik haat dat soort mensen echt zo erg gewoon.
Maarjah laat ze lekker dom zijn fok it!
Oud 29-09-2003, 21:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 21-09-2003 @ 10:06:
Heb je een gesprekje met iemand, komt hij/zij erachter dat je wel eens wat gebruikt hebben kijken ze je gelijk aan of je zo erg bent verandert! door de drugs zeggen ze dan... en dat je maar eens moet stoppen!
I agree
Afgelopen maandag had ik per ongeluk nog een zakje met xtc en speed in m'n portemonnee zitten... Een klasgenoot wierp een blik in mijn geldbuideltje en begon helemaal te flippen; jij gebruikt harddrugsssssss dat is slechtttt

shit hé, komt ie nou meej

Joyce (zullen we iedereen erop wijzen die alcohol nuttigd wat dáár de gevaren van zijn?!?! )
Oud 29-09-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 24-09-2003 @ 15:08:
fucking hypocrits
Your pap caught you smoking and he says NO WAY! Dad, hypocrit smokes 2 packs a day!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-09-2003 @ 22:52:
Your pap caught you smoking and he says NO WAY! Dad, hypocrit smokes 2 packs a day!

YOU GOTTA FIGHT!!!!!!! tutu
Oud 30-09-2003, 00:20
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 24-09-2003 @ 01:22:
een vriend van me zei een keer dat hij vond dat ik mn persoonlijkheid kwijt was ofzo..
Moet zeggen dat ik dit bij veel mensen wel heb meegemaakt, heb het id dat bij (overmatig) drugsgebruik je persoonlijkheid (zelfs in nuchtere toestanden ) over het algemeen niet hetzelfde blijft als voorheen... En hier reageren mensen natuurlijk ook op, want ze zullen je waarschijnlijk minder snel/graag benaderen als je zo veranderd bent...

En om even op de topictitel in te gaan...
Ik vind dat mensen het recht hebben om anders tegen je te doen nadat je ze dit verteld hebt, iedereen heeft zo zijn/haar eigen ideën(?) over welk onderwerp dan ook (en daar valt drugs dus ook onder), wanneer je verteld dat je een fanatiek balletdanser(es) bent zullen ze je ook anders benaderen dan wanneer je zegt dat je een fanatiek voetbal(st)ler bent... Iedereen kent andere grenzen.

Beetje vreemd onder woorden gebracht maar t zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel
Oud 30-09-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 30-09-2003 @ 01:20:
En om even op de topictitel in te gaan...
Ik vind dat mensen het recht hebben om anders tegen je te doen nadat je ze dit verteld hebt, iedereen heeft zo zijn/haar eigen ideën(?) over welk onderwerp dan ook (en daar valt drugs dus ook onder), wanneer je verteld dat je een fanatiek balletdanser(es) bent zullen ze je ook anders benaderen dan wanneer je zegt dat je een fanatiek voetbal(st)ler bent... Iedereen kent andere grenzen.
Dat recht hebben ze misschien, maar vaak zijn die meningen gebaseerd op vooroordelen (denk aan mijn vb over Marokkanen, omdat er 1 iets fout doet, bezien we ze allemaal met een scheef oog, dus dat recht hebben we dan ook?). Mensen moeten es verder kijken dan hun neus lang is en die oogkleppen afgooien, en niet alleen op gebied van drugs hoor. Maar het zal wel gewoon eigen zijn aan de mens te denken als een kuddedier terwijl we allemaal individuen willen zijn....

Wat is het fijn om een Mutant te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 14:37
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Mutant schreef op 30-09-2003 @ 11:56:
[B]Dat recht hebben ze misschien, maar vaak zijn die meningen gebaseerd op vooroordelen (denk aan mijn vb over Marokkanen, omdat er 1 iets fout doet, bezien we ze allemaal met een scheef oog, dus dat recht hebben we dan ook?). Mensen moeten es verder kijken dan hun neus lang is en die oogkleppen afgooien, en niet alleen op gebied van drugs hoor. Maar het zal wel gewoon eigen zijn aan de mens te denken als een kuddedier terwijl we allemaal individuen willen zijn...
Heb je op zich natuurlijk gelijk in, maar dit is iets dat je toch niet veranderd... iedereen heeft wel vooroordelen, je kunt mij niet vertellen dat jij nooit op het eerste egzicht iemand niet hebt gemogen waar je later bevriend mee bent geworden.... vooroordelen blijven er toch, en mensen die zich niet in drugs verdiepen zullen over het algemeen ook elke 'gebruiker' over 1 kam scheren, jammer maar waar...
Oud 01-10-2003, 13:17
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Moet zeggen dat ik dit bij veel mensen wel heb meegemaakt, heb het id dat bij (overmatig) drugsgebruik je persoonlijkheid (zelfs in nuchtere toestanden ) over het algemeen niet hetzelfde blijft als voorheen... En hier reageren mensen natuurlijk ook op, want ze zullen je waarschijnlijk minder snel/graag benaderen als je zo veranderd bent...
dat is bij mij het geval. heel veel mensen ontwijken mij nog steeds en zien me nog steeds als een junk. ook al blijf ik clean, het zal nog een hele tijd duren voor ze me weer zullen aanvaarden. ik neem die mensen niks kwalijk want ik gebruik ook al zolang drugs en ben al zoveel hervallen.
Oud 01-10-2003, 15:45
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ja idd. dan gaan ze ineens anders tegen je aan kijken. met zo'n kop van : OEI DIE HEEFT HET AL GEDAAN!

like...so what? big deal, drop it, forget it!
Oud 01-10-2003, 15:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-10-2003 @ 16:45:
ja idd. dan gaan ze ineens anders tegen je aan kijken. met zo'n kop van : OEI DIE HEEFT HET AL GEDAAN!

like...so what? big deal, drop it, forget it!
....beetje vroeg... neuken op je 13e...
Oud 01-10-2003, 16:06
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
birthmark schreef op 01-10-2003 @ 16:56:
....beetje vroeg... neuken op je 13e...
dan zou dit topic toch op S moeten staan of niet dan. en ik neem aan dat dit over drugs gaat...zo ana de laatste reactie van needlefreak te zien.
Oud 01-10-2003, 16:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-10-2003 @ 17:06:
dan zou dit topic toch op S moeten staan of niet dan. en ik neem aan dat dit over drugs gaat...zo ana de laatste reactie van needlefreak te zien.
....oWh, iK VeRgIStE mE AlL, iK kOm HiEwR nO_oIt

lAtErZzSs
Oud 01-10-2003, 17:33
Verwijderd
hehehe sommige kennen het woord sarcasme niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten