Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2003, 19:36
artez
artez is offline
Ik hoop dat hier ook wat mensen zijn die een beetje verstand hebben van zingen want ik heb een vraagje.Ik zing op zich wel goed, ik weet redelijk hoe ik mn stem moet gebruiken.Maar het probleem is dat mijn bereik niet zo groot is..ik kan niet erg hoog zingen.ZIjn er manieren om dit te verbeteren?Hoe werken jullie aan je stem, en heeft iemand nog tips?
Oud 25-12-2003, 05:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
je moet heel erg met je ademhaling gaan werken en je verdere techniek. Ik denk dat het moeilijk is om dit zelf te doen. Heb je geen tijd voor zangles? Want dit is denk ik wel een goede oplossing.
Oud 25-12-2003, 14:39
floortje bloem
floortje bloem is offline
idd, je ademhaling is erg belangrijk, gewoon via je buik.
verder altijd proberen stevig op twee voeten en rechtop te staan. en zangles nemen wil ook wel eens werken
Oud 25-12-2003, 15:29
artez
artez is offline
Ok, dat is inderdaad wel een goed idee, thnx
Oud 26-12-2003, 23:57
Ik2010
Ik2010 is offline
Misschien kun je instrumentale versies van nummers downloaden en meezingen. En dan elke keer een stapje hoger/lager gaan...

Lijkt me ook leuker dan toonladders enzo...
Oud 27-12-2003, 14:01
summer1986
summer1986 is offline
Je kunt het natuurlijk zelf proberen door middel v bovenstaande tips, toch raad ik je aan zangles te nemen. Ik heb zangles sinds een jaar of twee, en merk echt een groot verschil. Terwijl ik voor die twee jaar ook al heel veel zong, merk ik echt dat deze oefeningen werken. Succes!
Oud 29-12-2003, 12:01
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Haha sorry hoor maar geen van bovenstaande dingen heeft ook maar iets met je BEREIK te maken. Je ademhaling is gewoon je techniek, je bereik is hoe je je instrument bouwt zeg maar.
Je bereik kan op deze leeftijd nog ontzettend gerekt worden. Als ik er van uit ga dat je techniek helemaal goed is en je dus goed ontspannen zingt met een open keel enzo (dat maakt ontzettend uit voor wat je haalt, als je niet goed ontspannen bent kun je veel minder) kun je je bereik rekken door heel veel te DOEN. Dus veel in je hoge register zingen, gewoon riedeltjes ofzo, maak er in ieder geval heel veel gebruik van, dat maakt dat het zich ontwikkel. als je op deze eeftijd je hoge register niet gebruikt, raak je het kwijt.
Ik raad je wel aan om zanglessen te gaan nemen als je er echt iets mee wilt maar het belangrijkste is dat je er bekend mee wordt. Wat mij heel erg geholpen heeft om mijn lage register meer te ontwikkelen is om de laagste (in jouw geval dus hoogste) noot aan te houden en dat af te wisselen met 1 toon daar onder. Gewoon de hele tijd la la la, klinkt heel stom zo maar je gebruikt dat gedeelte en het wordt sterker.
Oud 29-12-2003, 12:03
maf fluitketeltje
Bij jou zou het dus de hoogste die er goed uitkomt en 1 hoger zijn natuurlijk .
Oud 29-12-2003, 12:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
toonladdertjes

do-re-mi-fa-mi-re-do
re-mi-fa-so-fa-mi-re
mi-fa-so-la-so-fa-mi
fa-so-la-ti-la-so-fa
so-la-ti-do-ti-la-so
la-ti-do-re-do-ti-la

en ga zo maar door......
steeds achter elkaar steeds harder steeds hoger......helpt echt
je kunt ook steeds lager gaan

ook hetzlefde als hierboven maar dan gewoon la-la-la-la-la kan ook!
Oud 29-12-2003, 13:11
maf fluitketeltje
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-12-2003 @ 13:11:
toonladdertjes

do-re-mi-fa-mi-re-do
re-mi-fa-so-fa-mi-re
mi-fa-so-la-so-fa-mi
fa-so-la-ti-la-so-fa
so-la-ti-do-ti-la-so
la-ti-do-re-do-ti-la

en ga zo maar door......
steeds achter elkaar steeds harder steeds hoger......helpt echt
je kunt ook steeds lager gaan

ook hetzlefde als hierboven maar dan gewoon la-la-la-la-la kan ook!
Ik vind zelf LA makkelijker omdat de 'i' en bijvoorbeeld de 's' en de 't' dichtmakend kunnen zijn als je techniek niet helemaal goed is.
Oud 29-12-2003, 13:44
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 29-12-2003 @ 13:01:
Haha sorry hoor maar geen van bovenstaande dingen heeft ook maar iets met je BEREIK te maken. Je ademhaling is gewoon je techniek, je bereik is hoe je je instrument bouwt zeg maar.
Je bereik kan op deze leeftijd nog ontzettend gerekt worden. Als ik er van uit ga dat je techniek helemaal goed is en je dus goed ontspannen zingt met een open keel enzo (dat maakt ontzettend uit voor wat je haalt, als je niet goed ontspannen bent kun je veel minder) kun je je bereik rekken door heel veel te DOEN. Dus veel in je hoge register zingen, gewoon riedeltjes ofzo, maak er in ieder geval heel veel gebruik van, dat maakt dat het zich ontwikkel. als je op deze eeftijd je hoge register niet gebruikt, raak je het kwijt.
Ik raad je wel aan om zanglessen te gaan nemen als je er echt iets mee wilt maar het belangrijkste is dat je er bekend mee wordt. Wat mij heel erg geholpen heeft om mijn lage register meer te ontwikkelen is om de laagste (in jouw geval dus hoogste) noot aan te houden en dat af te wisselen met 1 toon daar onder. Gewoon de hele tijd la la la, klinkt heel stom zo maar je gebruikt dat gedeelte en het wordt sterker.
Helemaal mee eens
Oud 29-12-2003, 13:48
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 29-12-2003 @ 14:11:
Ik vind zelf LA makkelijker omdat de 'i' en bijvoorbeeld de 's' en de 't' dichtmakend kunnen zijn als je techniek niet helemaal goed is.
helemaal gelijk maar ik wist niet hoe je het anders moet uitleggen...

ons fluitketeltje heeft gelijk....zing die toonladdertjes dus met la-la-la-la

Regels voor berichten