Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 15:11
murwari
murwari is offline
Ik ben op zoek naar leuke, orginele dingen om met kleine kinderen te maken ( leeftijden variërend tussen 3 en 10 jaar ongeveer). Het moeten dus simpele gerechtjes, dessertjes, koekjes... zijn, waar niet teveel moeilijke handelingen voor nodig zijn zodat ze zoveel mogelijk zelf kunnen doen.

Als je weet voor welke leeftijd ze het meest geschikt zijn dan mag je dat er natuurlijk mee bij plaatsen
Oud 30-08-2003, 15:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Volgens mij zijn ze op die leeftijd ook lekker in een cake.
Oud 30-08-2003, 15:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- minipizaatjes en ze die dan zelf laten beleggen (neem hiervoor gewoon pizza deeg en maar daar met een vormpje of een glas ofzo rondjes uit en beleg die met: tomatensaus, ham, salami, kaas, paprika, champignons, ui, ananas, banaan enz.)
- pannekoeken (niet echt origineel maar vinden ze wel lekker)
- kleine cakejes
Oud 30-08-2003, 15:40
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
verse broodjes bakken (en dan poppetjes maken oid)
zandkoekjes
kaboutercakjes maken (gewoon cakebeslag maar in van die kleine kuipjes)

patatjes bakken
oliebollen bakken

taart bakken met kant en klare bodem (is dan alleen nog opensnijden en beleggen enz)

een egel maken met fruitspiesjes
dropkettingen met fruitsleutels enz
Oud 30-08-2003, 15:56
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 30-08-2003 @ 16:16:
Volgens mij zijn ze op die leeftijd ook lekker in een cake.
ik moest 2 keer lezen voor ik em doorhad maar hijs fijn

ow, ff denken...lekkere dingen om samen met koters te koken....Misschien heb je hier wat aan?
Oud 30-08-2003, 19:59
AlopiA
AlopiA is offline
mini-chocoladeflapjes!

nodig:
een reep (pure) chocolade ( je hebt ong. 2 stukjes chocolade nodig voor 1 flapje, moet je ff kijken hoeveel repen je nodig hebt..)
en bladerdeeg

doen:
chocolade breken en in bladerdeeg vouwen in de vorm van een driehoek
wel goed dichtvouwen want anders loopt de chocolade eruit..
dan ff in de oven tot het bladerdeeg gaar is en de chocola gesmolten

yum!
Oud 31-08-2003, 00:02
Tiño
Tiño is offline
vla flip, of gewoon wat kleurig fruit laten uitzoeken, in een bakje laten doen , en zelf ijs erbij scheppen..altijd leuk!...
Oud 31-08-2003, 19:48
Verwijderd
Eierkoek versieren ofzo.

Koekjes (of pepernoten) bakken doet het ook altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:49
Verwijderd
Als ik mijn kinderkookboek weer uitgepakt hebt en je moet nog ideeën hebben (ik weet niet of je ze voor een bepaalde datum moet hebben?), dan zal ik nog wel even kijken of ik wat leuks en geschikts kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 20:17
murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2003 @ 20:49:
Als ik mijn kinderkookboek weer uitgepakt hebt en je moet nog ideeën hebben (ik weet niet of je ze voor een bepaalde datum moet hebben?), dan zal ik nog wel even kijken of ik wat leuks en geschikts kan vinden.

Ik zou graageen overzichtje maken van leuke dingen om tekoken in het komende schooljaar. Erstaat zeker nog geen datum op
Oud 01-09-2003, 09:10
Scatterheart
Scatterheart is offline
Zandkoekjes. Deed ik altijd graag.
Oud 02-09-2003, 12:39
Verwijderd
Idd, zandkoekjes zijn makkelijk en lekker, kunnen kinderen zeker wel. De iets oudere dan he, vanaf een jaar of 7 ofzo, dan kan je ze misschien ook een beetje laten mixen.

Voor kleinere kinderen is het versieren van dingen wel erg leuk, dat deed ik vroeger ook graag. Een cakje bedekken met slagroom en sprinkels vinden ze al leuk. Of poffertjes bakken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:07
marieke_temp
marieke_temp is offline
wij hebben eens een keer op een kinderfeestje hans en grietje huisjes gemaakt. echt heel gaaf, voor iets oudere kinderen. men neme:
per persoon ongeveer driekwart ontbijtkoek, waar je een huisje van maakt (doormidden en schuin in de lengte door, dit kan jij het beste voor ze doen)
heeeeeel veeeeeeeel glazuur van water met poedersuiker waar je (of zijzelf) de huisjes mee insmeert (-smeren)
heeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeel heeeeeeeeel veel snoepjes om het huis mee te beplakken. (bijv hartjes, dropveters, van die rood-zwarte drop dingen eigenlijk alles waar je maar zin in hebt en wat niet heel lastig is op zo'n huisje, geen chocola ofzo)
het wordt wel een heel ranzige boel, heel de tafel onder het plakkerige glazuur, ontbijtkoek is na een tijdje niet meer te vreten enzo, maar het maken is heel leuk
Oud 10-09-2003, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 10-09-2003 @ 22:07:
wij hebben eens een keer op een kinderfeestje hans en grietje huisjes gemaakt. echt heel gaaf, voor iets oudere kinderen. men neme:
per persoon ongeveer driekwart ontbijtkoek, waar je een huisje van maakt (doormidden en schuin in de lengte door, dit kan jij het beste voor ze doen)
heeeeeel veeeeeeeel glazuur van water met poedersuiker waar je (of zijzelf) de huisjes mee insmeert (-smeren)
heeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeel heeeeeeeeel veel snoepjes om het huis mee te beplakken. (bijv hartjes, dropveters, van die rood-zwarte drop dingen eigenlijk alles waar je maar zin in hebt en wat niet heel lastig is op zo'n huisje, geen chocola ofzo)
het wordt wel een heel ranzige boel, heel de tafel onder het plakkerige glazuur, ontbijtkoek is na een tijdje niet meer te vreten enzo, maar het maken is heel leuk
Maar als je het opeet ben je daarna gelijk aan de diarree (het idee is wel heel leuk overigens)
Oud 10-09-2003, 21:21
Verwijderd
Misschien dat je aan www.zuivelonline.nl/kokkies iets hebt? Is volgens mij de site van het kinderprogramma..

+ www.fiepfijnkoken.nl
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 10:15
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Je hebt speciale kinderkookboeken die erg leuk zijn...weet alleen even niet de preziece titel of schijver. Maar er staan wel grappige plaatjes en duidelijke teksten altijd in.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:06
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Jewel schreef op 10-09-2003 @ 22:21:
Misschien dat je aan www.zuivelonline.nl/kokkies iets hebt? Is volgens mij de site van het kinderprogramma..

+ www.fiepfijnkoken.nl
kokkies is echt leuk

je kan ook nog in de bieb kijken voor kinderkookboeken, staan vaak ook wel leuke dingen in....
Reageren

Regels voor berichten