Advertentie | |
|
![]() |
|
Aan poorleno
Nou ik vind dat gedicht wel mooi. En ik moet kotsen van je jaloezie. Dat jij nou niks van poezie weet, laat staan kan, zal me een reet schelen. Maar ga niet op andere mensen lopen vitten met die afzeikerij van je! Ga je godvergeten moeder neuken ofzo maar donder op met die fucking hell van je. Poorleno, je bent idd een beetje poor wat betreft je denkniveau. Ik zou spontaan medelijden krijgen met zo'n triest iemand als jij. |
![]() |
||
Citaat:
maar like tis een openbaar forum, ik lees wat en geef me mening
||
Verwijderd
|
Citaat:
carcrash with me mag ik je buikje openritsen? en erin braken, je hoort m;n kaken heel hard kraken ik zal met mijn jaloezie je stomme kop raken trutjekutje |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ga toch naar je psychiater en praat erover, maar ga niet al je frustraties hier opschrijven. Daar heb je nou je therapie voor. (ik hoor je denken Oja, dat was ik vergeten) En slik voortaan ook op tijd je pilletjes! Zonder die dingetjes gaat het niet zo goed met je zo te zien. En Streepje, die vriend van jou heeft talent hoor! Heeft ie nog meer geschreven? Hij is best goed. Moet ie wat mee doen, niet iedereen is zo 'gifted' (hoe zeg je dat in het Nederlands). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is een gedicht dat niet iedereen aanspreekt en jouw mening is blijkbaar 'fantasieloos'. Dat is dan onjuist gezegd, zeg dan gewoon dat het niet helemaal jouw smaak is. Zeg dan, ik hou meer van onoriginele sinterklaasgedichten of ik moet er persé seks in hebben anders boeit het me niet. Maar als je met een literaire blik dit gedicht bekijkt dan heeft deze jongeman zeker potentie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en om er dan maar geklijk van uit te gaan dat ik ongeletterd of whatever ben getuigd van onnozelheid wat ik zoek in gedichten zijn symbolen die een gevoel of situatie op een originele mooie ontroerende mabnier verwoorden, ik kom er daar in dit gedicht geen één van tegen als je nou ff met een voorbeeld uit de tekst komt van 'dit is mooí verwoord' dan hebben we daar heel wat meer aan dan er maar vanuit te gaan dat iemand die t niet mooi vind geen gevoel voor taal heeft. doos.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ogen uitprikken het vocht eruit likken brandende sigaret in je maag rokje omhoog, onderbroekje omlaag blaasontsteking ontstoken anus vol vies goor pus je hoofd ontploft, ik stamp erop verpletteren ik hoor al die gore zenuwen naar beneden kletteren kwakjeprakje, in jouw kont een glad naaktslakje en dat vriendje heeft helemaal geen talent, dat is gewoon gezwam wat nergens opslaat net als dat van mij ![]() |
![]() |
|
Ik val jou niet direct aan, maar goed.
En ik ben ook geen doos trouwens. Je moest eens weten tegen wie je het had. Hieronder het gedicht en mijn mening erover. (ik heb trouwens even de spel- en taalfouten eruit gehaald) "Een gezicht, niet meer alleen een gezicht niet minder het eerste in de ochtend het laatste van de dag een gedachte alleen een gezicht Tijdens het werk een moment stilte een moment geen afleiding weer de gedachte alleen een gezicht elke dag elk uur elke minuut elke seconde een gedachte jouw gezicht" De eerste vier regels hadden beter gekund, maar volgens mij is hij nog niet zo heel lang aan het dichten en is het geen professional. Maar de regels daarna: "het eerste in de ochtend het laatste van de dag een gedachte alleen een gezicht" vind ik mooi gevonden. Dat impliceert op een mooie wijze dat hij opstaat en naar bed gaat met de gedachte aan haar. (of aan hem natuurlijk) Toch wel redelijk romantisch/sentimenteel. Daarna weer vijf regels die ik persoonlijk iets minder vind. Dat had wat sterker gekund, het loopt niet lekker en ik weet niet, het geeft mij niet een bepaald gevoel dat je hier wel zou moeten krijgen. Dan volgt: "elke dag elk uur elke minuut elke seconde een gedachte jouw gezicht" Dat is een mooi slot voor dit gedicht. Hij begint 'groot' en eindigt 'klein'. (dag - seconde, voor de wèl ongeletterden onder ons ![]() Jouw gezicht als laatste zin geeft het hele gedicht nog eens die extra kracht en maakt een statement. Voorheen was het 'een gezicht' en nu heeft hij zijn 'coming out' (beetje verkeerde bewoording) en zegt hij 'jouw'. Ik vind het een bijzonder gedicht, je kan het als romantisch zien, maar ook een terugdenken aan een (overleden) persoon. Dat maakt het misschien juist zo speciaal voor mensen. En is dit een bevredigend antwoord? (en ja ik ben op de hoogte van de dubbelzinnigheid van deze zin, maar ik bedoel het niet op de seksueel getinte manier voordat je daar weer allemaal domme opmerkingen over krijgt) |
![]() |
||
Citaat:
Poorleno, ik gok, VMBO gedaan, blond, geen maagd meer (ooit geweest?!), tussen de 13 en 18 en je wil later een debiel beroep uitoefenen. Nog nooit van Willem Frederik Hermans gehoord en je denkt dat Toon Hermans ook een schildpad is uit de Donald Duck stripjes. Bevredigen doe je trouwens ook alleen maar als je seks hebt, want dat is de enigste betekenis dat het woord heeft, toch? Het is in iedergeval een indicatie hoe jij overkomt op mensen. En ik zou er maar niet trots op wezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nog nooit gehoord van info/fotoboek en dat soort shit, vast niet ga je schaamhaar uitmesten meid |
![]() |
||
Citaat:
dant 'doos' van mij was dan ook gewoon een reactie op jouw denigrerende manier van praten over mij, zonder dat je iets over mij weet. dat het woord 'doos' bij jou in t verkeerde keelgat schiet geeft je hopelijk dan ook t inzicht dat ik gewoon ff t zelfde deed als jij en tja, wat jij mooi vind aan t gedicht doet mij nog steeds niks, keb niet t gevoel dat ik iets lees wat ik nog nooit eerder gelezen heb
|
poorleno..vind je dit gedicht ook slecht dan?eerlijk antwoord ajb..
De maan, verstopt achter de wolken en wind speelt zachtjes met mijn haar De regen zwaar in mijn gezicht mij stekend als te veel messen, dolken De stilte, maakt mijn leven tot scherven en kilte wurgt mijn laatste kracht De dood is eenzaam zo verraderlijk ja zelfs te mooi, voor deze nacht...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat gedichten betreft, sja, de een vindt dit mooi en de ander dat. Maar als ik een gedicht lees dat mij niet aanspreekt zal ik nooit zeggen dat diegene er niks van bakt e.d. (over het algemeen is dit genomen en ik val niemand aan nu). Nog een fijne nacht iedereen, maar ik ga er vantussen. Morgen wachten weer stapels met werk en wetten op mij. (dat krijg je ervan als je weer eens niet bijloopt met je studie, dus aan iedereen die gaat studeren: DOE JE WERK OP TIJD ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Heb jij hem geschreven? Hij is echt goed. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Groetjes |
![]() |
||
Citaat:
zijn we one big happy family
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Even een onorigineel slaapgedichtje: Ik ga slapen ik ben moe ik sluit mijn beide oogjes toe liever Here houdt ook deze nacht over mij getrouw de wacht Amen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Welk liedje saaik ik?! #1730 Little Phoebe | 500 | 17-10-2012 22:22 | |
Psychologie |
emotioneel labiel door reacties van anderen op gedrag van mezelf rekenerop | 5 | 06-02-2009 03:12 | |
Drugs & Alcohol |
Rijden onder invloed Verwijderd | 57 | 10-02-2005 13:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een oneindig zwarte tunnel.. [VERVOLG] -Melody- | 10 | 14-06-2004 19:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Een oneindige zwarte tunnel.. -Melody- | 8 | 13-06-2004 20:52 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn eerste 2 gedichten kijk der even naar: LiL_Baby | 3 | 26-10-2001 09:35 |