Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 16:35
aap777
aap777 is offline
Ik kijk nu TV via Essent Kabelcom. Ik zit er aan te denken om misschien mn kabelabonnement op te zeggen voor de tv en een sateliet setje aan te schaffen.
Dus een schotel en een digitale receiver.
Nu heb ik eigenlijk de ballen verstand hiervan en ik wil dus vragen wat de kosten zijn voor de zenders. Moet ik ergens een abonnement nemen?
En welke zenders ontvang ik dan allemaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 18:43
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=36&t=4426&

daar staan wel wat dingen vermeld..
Oud 11-09-2003, 01:12
aap777
aap777 is offline
Bedankt, maar ik snap er alsnog niet veel van...

Ik wil deze zenders:

nederland 1
nederland 2
nederland 3
rtl 4
rtl 5
sbs 6
yorin
net 5
v 8
tmf
mtv
the box
eurosport
discovery channel
eurosport
veronica???

Wat kost me dat dan? en wat voor abo moet ik nemen, en waar?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 02:54
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Geen idee.

Voor dat je daar over verder gaat, kijk eerst eens wat een ontvanger kost.. Voor iedere tv heb je een ontvanger nodig, mits je onafhankelijk wil kunnen kijken (lijkt me nogal logisch). Wil je naar meerdere satellieten kijken zonder wachttijden, dan zit je aan meerdere schotels vast en een omschakelkast met't diseq protocol. Ook erg handig als je meerdere tv's hebt, anders moeten ze steeds naar dezelfde satelliet kijken. Ik weet ook niet wat een beetje fatsoenlijke ontvanger kost, een lnb, schotel en wat kabeltroep komt er ook nog bij. Eventueel de installatiekosten voor het geval je een debiel bent.

Maar ik denk dat het overgrote deel van die troepzenders die je opnoemt wel op de Astra zitten..

Bij http://www.canaldigital.nl vind je wat meer info..

Er zit een zooitje FreeToAir op die satelliet, voornamelijk internationale kanalen, en de nederlandse publieke zenders. Die kan je gratis ontvangen als je die satelliet kan zien.
Dan betaal je er nog eens 15 pleuro per jaar bij voor de nederlandse commerciele shit, vanwege diverse reclamelicenties.
Dan betaal je er ook nog eens 6,5 euro per maand bij, voor de rest van die zenders, en klaar ben je..

En als je dan echt niets meer hebt te doen ga je de boel proberen te kraken zodat je gratis naar canal plus en die andere zut kan kijken.. Of nog beter; dat je de BBC kan ontvangen, da's nogal lastig hier.
Oud 17-09-2003, 19:44
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Of je koopt een leuke fatsoendelijke receiver en gaat dan lief doen met een Seriele kabel, een firmware flashert en wat leuke keychaintjes die je vanaf internet plukt en kijkt gewoon voor niets alle betaal zendertjes van Europa (bijna) (-: maargoed, dat is niet legaal en zal dus wel niet mogen op dit forum (-: ,

Tips, Receiver: Dreambox, BusyBox/Linux gebaseerde die draait op een PPC processor, tevens semi-bruikbaar als Computer en ondersteunt IIRC opnemen naar hardeschijf, heeft geen Smartcards nodig voor de Keychans zoals wat oudere receivers en kost nu ongeveer 500 Euro (richtprijs) .

Schotel/LMB maakt opzich niet zo heel veel uit met Digitale schotel, zolang je fatsoendelijk een percentage van meer dan 70 krijgt op de kwaliteit van het signaal zit het wel in orde, de sterkte is veel minder belangerijk dan wat veel lui zullen beweren, gewoon een kleine degelijke schotel kopen die je richt op de Satteliet van keuze (meestal Astra) (-:

Wat URL's ter interesse.

http://duckfiles.flappie.nl/

http://hutsefruts.xs4all.nl/

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
webjunk schreef op 11-09-2003 @ 02:12:
Bedankt, maar ik snap er alsnog niet veel van...

Ik wil deze zenders:

nederland 1
nederland 2
nederland 3
rtl 4
rtl 5
sbs 6
yorin
net 5
v 8
tmf
mtv
the box
eurosport
discovery channel
eurosport
veronica???

Wat kost me dat dan? en wat voor abo moet ik nemen, en waar?
Wij hebben hier ook satteliet.
Kost per jaar 30 euro ongeveer (canal digitaal standaard) dan heb je al die kanalen (en bv tmf, VH1, VH1 Classics (vh1 is van mtv) en 6 mtv's ofzo) alleen heb je de box niet. Is logisch, want is een plaatselijk iets. (elke postcode is anders).

Een complete set van canal digitaal heb je geloofik met een 90cm schotel vanaf 500 euro ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten