Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 13:20
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik heb nu:

amd XP 1900+
512 DDR intern
64 MB geforce 2 met tv out
sb live 5.1 inc. speakers
17" illyama scherm

is het waard om bij zo'n systeem een geforce 4 kaart te plaatsen of zeggen jullie " nee zou ik niet doen is de inverstering van +/- 500 euro niet waard"

graag jullie mening
Oud 17-04-2002, 14:12
Droyd
Droyd is offline
Nu al? Vind je zelf dat hij nu te traag werkt ofzo?

Ik zou nog wachten...en later zelfs een betere kopen dan geforce 4 voor een goedkopere prijs!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:16
Dark_neptunes
Dark_neptunes is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Nu al? Vind je zelf dat hij nu te traag werkt ofzo?

Ik zou nog wachten...en later zelfs een betere kopen dan geforce 4 voor een goedkopere prijs!
Ik had gewacht als ik jouw was
Oud 17-04-2002, 14:29
@pie
@pie is offline
zolang je geen geforce4MX koopt lijkt het me een vooruitgang, maar met de games van tegenwoordig heb je het eigenlijk nog niet nodig
Oud 17-04-2002, 18:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
M@TRIX schreef:
17" illyama scherm
illyama? nieuw merk? word je daar sneller misselijk van ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:52
Verwijderd
Moeten wij dat voor jou gaan bepalen? Weinig kans.

De spellen die je speelt; wil je hogere resoluties? Schokken de spellen? Moet je grafische tierelantijntjes naar beneden schroeven omdat het anders minder fijn speelt? Indien 3x een 'ja' zou ik het inderdaad doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 10:18
M@TRIX
M@TRIX is offline
kep nog nergens last van, alles loopt soepeltjes, mar was bedoelt in vooruitzicht, grafisch verbeteren die spellen zo snel, ik weet niet hoe lang deze nog voldoet....
Oud 19-04-2002, 10:31
Verwijderd
grafisch verbeteren spellen langzamer dan videokaarten
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:42
Mathel
Mathel is offline
In principe heb je nog genoeg aan je GeForce 2. Als je echt van de nieuwste technieken gebruik wilt maken (vertix shader, pixel shader, enviroment bumpmapping enz) moet je gaan voor een GeForce 3 of 4. Kijk uit dat je geen MX neemt omdat dit gewoon een snellere GeForce 2 is (is namelijk niet volledig direct X8 compatible). Wacht anders even en koop een GeForce 4TI4200. Deze is waarschijnlijk goedkoper dan een GeForce 3TI500 en nog sneller ook. Deze wordt verwacht in mei.

Mathel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:51
MadEgg
MadEgg is offline
GeForce 4 Ti4400 ligt hier in de winkel voor dezelfde prijs als een GeForce 3 Ti500... Dus waarom niet zou ik zo zeggen.
Oud 20-04-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
M@TRIX schreef:
kep nog nergens last van, alles loopt soepeltjes, mar was bedoelt in vooruitzicht, grafisch verbeteren die spellen zo snel, ik weet niet hoe lang deze nog voldoet....
LOL

Nee, integendeel. Gamesfabrikanten kunnen de vooruitgang die (o.a.) NVidia te bieden heeft totaal niet beantwoorden met adequate software die de nieuwe hardware volledig benut.

Wanneer jij nou nog lekker kunt gamen, zou ik écht geen snellere kopen. Pas wanneer er spellen komen waarbij je merkt dat je qua resolutie/grafische opties écht een stapje terug moet doen omdat je framerate onder pijl is, dán zou ik gaan overwegen over te stappen naar iets nieuwers.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:10
Koen
Koen is offline
Citaat:

Wanneer jij nou nog lekker kunt gamen, zou ik écht geen snellere kopen. Pas wanneer er spellen komen waarbij je merkt dat je qua resolutie/grafische opties écht een stapje terug moet doen omdat je framerate onder pijl is, dán zou ik gaan overwegen over te stappen naar iets nieuwers.
Dat is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou dat echt niet doen. Als je telkens bij een nieuw spel omdat je resolutie iets omlaag moet, of je grafische opties omlaag moeten, een nieuwe videokaart moet kopen, kan je er elk jaar wel 2 aanschaffen.

Bovendien, zijn al die grafische geintjes dan echt noodzakelijk? Lekker gamen doe je op een Pc die jouw voldoende fps geeft om soepel te kunnen gamen. Grafische zooi is leuk, maar verre van noodzakelijk. Echte gamers (en dan bedoel ik de meer 'proffesionele gamers' hebben ook de meeste details uitgeschakeld staan. Dat leidt minder af, en zorgt bovendien voor een soepelere gameplay.

Laatst gewijzigd op 20-04-2002 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Als je telkens bij een nieuw spel omdat je resolutie iets omlaag moet, of je grafische opties omlaag moeten, een nieuwe videokaart moet kopen, kan je er elk jaar wel 2 aanschaffen.

Bovendien, zijn al die grafische geintjes dan echt noodzakelijk? Lekker gamen doe je op een Pc die jouw voldoende fps geeft om soepel te kunnen gamen. Grafische zooi is leuk, maar verre van noodzakelijk. Echte gamers (en dan bedoel ik de meer 'proffesionele gamers' hebben ook de meeste details uitgeschakeld staan. Dat leidt minder af, en zorgt bovendien voor een soepelere gameplay.
Ook dat is inmiddels niet meer waar, Koen. De hardwarefabrikanten gaan zó hard, dat de softwarefabrikanten het totaal niet meer bij kunnen benen, dus ben je met een kaart die je nu koopt voorlopig goed bezig.

Medal of Honor: Allied Assault bijvoorbeeld; op een GF2MX'je trekt-ie 't niet echt jofel op 1280x1024 met alle grafische hoogstandjes voluit. Een GF3 doet 't met 2 vingers in de neus.

Maar ga je met die GF2MX op 1024x768 zitten, en je dimt wat met de toeters en bellen is het héél aangenaam spelen. Het ligt er maar helemaal aan wat jij van een kaart wilt.

Laten we overigens wél wezen, ik neem aan dat "professionele gamers" ook wel van eyecandy houden. Dan zetten ze die eyecandy misschien wel uit, maar je maakt mij niet wijs dat ze het niet prettig vinden ook fijn te kunnen spelen mét eyecandy. Mits niet in een tournament.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
M@TRIX schreef:
ik heb nu:

amd XP 1900+
512 DDR intern
64 MB geforce 2 met tv out
sb live 5.1 inc. speakers
17" illyama scherm

is het waard om bij zo'n systeem een geforce 4 kaart te plaatsen of zeggen jullie " nee zou ik niet doen is de inverstering van +/- 500 euro niet waard"

graag jullie mening
Het is liyama, niet illyama
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 10:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
perseus schreef:

iiyama dus
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:33
The twe@ker
The twe@ker is offline
W8 anders nog een paar weekje en dan kan je de ti4200 kopen. de prijs zal ongeveer op de 220€ liggen
Oud 22-04-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Denk je?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:00
slisje
slisje is offline
Geforce 4 nu voor 120 euro
staat in de delfse post!

dan is het gelijk wat interresanter
Oud 23-04-2002, 16:12
S
S is offline
Citaat:
perseus schreef:

iiyama
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 17:22
de postbode
de postbode is offline
nouja, daar gaan we weer,
net zoasl iedereen denk ik dat het vooral ligt aan wat je met je videokaart wil gaan doen. flink gamen, en je houdt er van dat het er mooi uit ziet?? dan moet je het doen...
maar als je niet zo'n fanatieke gamer bent dan zou ik zeggen doe ut niet, ga je geld ergens anders leuk aan uitgeven (bier??? )

-de postbode-

ps, heb een beetje het gevoel als of dit topic niet echt veel nut heeft... volgens mij ging het niet zo om de spelling van Iiyama (bron http://www.iiyama.nl ) misschien weer ff ontopic....
Oud 23-04-2002, 17:25
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
slisje schreef:
Geforce 4 nu voor 120 euro
staat in de delfse post!

dan is het gelijk wat interresanter
hoe vaak moeten we het nog zeggen, een geforce 4 mx (die in de delfse post staat) is niets anders dan een opgevoerde geforce 2 en dus lang niet zo goed als een echte geforce4

-de postbode-
Oud 23-04-2002, 18:31
MadEgg
MadEgg is offline
Evengoed is de MX wel een ziek goedkoop kaartje met toch best redelijke prestaties.
Oud 23-04-2002, 19:12
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
MadEgg schreef:
Evengoed is de MX wel een ziek goedkoop kaartje met toch best redelijke prestaties.
mwa.. ja, dat kan je zeggen, daarentegen zal de kaart in deze aanbieding niet van een erg goed merk zijn geweest neem ik aan. en een vergelijkbare kaart geforce 2 ti 64 mb kost dan even veel.. dus zoo goedkoop is ie niet! (bron http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 )
die hele mx serie is gewoon een verkoop truuk van Nidva (een goede verkoop truuk, maar niet zo'n nette)

-de postbode-

edit (bron en typo)
Oud 24-04-2002, 23:28
Verwijderd
Waarom geen GeForce 3? Zelfde features, ietsje langzamer, maar dat merk je met de spellen die nu uit zijn niet eens. En stukken goedkoper met de komst van de GeForce 4.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:01
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
de postbode schreef:

mwa.. ja, dat kan je zeggen, daarentegen zal de kaart in deze aanbieding niet van een erg goed merk zijn geweest neem ik aan. en een vergelijkbare kaart geforce 2 ti 64 mb kost dan even veel.. dus zoo goedkoop is ie niet! (bron http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 )
die hele mx serie is gewoon een verkoop truuk van Nidva (een goede verkoop truuk, maar niet zo'n nette)

-de postbode-

edit (bron en typo)

Merk maakt voor zover ik weet weinig uit, het draait om de chip die erop zit...
Reageren

Regels voor berichten