Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 18:44
charly not
charly not is offline
Afgelopen jaar heb ik mijn havo diploma gehaald. Omdat ik nog niet wist wat ik wilde, heb ik besloten de overstap naar vwo te maken. Alleen ik ben er echt ontzettend onzeker over geworden over of ik het wel kan en ik ben heel erg bang dat ik veel slechte cijfers ga halen. Ik voel me op een één of andere manier gewoon 'dommer'.
Ik weet niet of meerdere mensen dit gehad hebben die deze overstap gemaakt hebben? maar ik vroeg me af of het 'normaal' is??!
Oud 25-09-2003, 18:56
Verwijderd
Ik heb de overstap van 3havo naar 4vwo gemaakt,maar dat is vast niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:57
m@rie
m@rie is offline
Ik heb ook de overstap gemaakt van havo naar vwo. In het begin was ik ook erg onzeker over of ik het kon enz. Als je goed mee kan komen met het niveau op het vwo hoef je je niet dommer te voelen lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:42
Verwijderd
Ik heb juist de stap andersom gemaakt en wat mij nogal opviel was dat de mentaliteit een stuk anders was. Qua intelligentie valt het wel mee, ik denk dat het dan ook meer tussen je oren zit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:46
biep
biep is offline
Ik heb 5 jaar gymnasium gedaan,
en doe nu 4/5 Havo in 1 jaar (gymn. was niet goed te combineren met mijn sport).
Ik moet wel zeggen dat Havo veel makkelijker is, maar ls je goed je best doet moet VWO ook wel lukken!
Oud 25-09-2003, 20:38
Miess
Miess is offline
Mijn ervaring als leraar is dat leerlingen vanuit 5HAVO vaak minder goed presteren dan leerlingen vanuit 4VWO. Hoe dit komt, ik heb er geen idee van.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:43
alpha
alpha is offline
Ik zit nu ook in 5v na vorig jaar havo-examen gedaan te hebben. Ik heb dat gevoel soms ook wel, maar ik wacht eerst even mn eerste toetsweek af, misschien doe ik het wel net zo goed als mn klasgenoten! Ik heb de instelling al wel overgenomen. hehe
Oud 26-09-2003, 07:33
checko
checko is offline
Tuurlijk is dat wel normaal...heb het zelf ook gehad... ik ben na het vwo naar de universiteit gegaan en wat daar rondloopt..... dan ga je je vanzelf ook wel dom voelen... Moet je gewoon niet opletten. Ik haal het ook gewoon..weliswaar met een hoop zessen, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef op 25-09-2003 @ 21:38:
Mijn ervaring als leraar is dat leerlingen vanuit 5HAVO vaak minder goed presteren dan leerlingen vanuit 4VWO. Hoe dit komt, ik heb er geen idee van.
Wennen aan de manier van lesgeven, leren en de lesstof oid misschien?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:42
saartjeh
saartjeh is offline
Ik ga t doen en nog n gast uit mijn klas ook.
Al1 btje vaag want op vorige school zeiden ze dat, tegen de tijd dat ik in examenjaar VWO zou zitten, ik geen Frans nodig had, maar nu ben k blijven zitten, naar andere school ggaan en nou hoorde ik (op de gangen betrouwbaar) dat je mayb toch frans nodig hebt.
Maarja
Weet dus nie eg
Oud 26-09-2003, 10:20
Verwijderd
Het grote verschil is dat je vanuit 5 HAVO al een keer examen hebt gedaan, waardoor je (als het goed is) veel zelfstandiger en stressbestendiger kunt werken, zodat je gedurende half 5 VWO bijna niets hoeft te doen (zij beginnen dán pas met examentraining).

Of het onder het nieuwe regime haalbaar/moeilijk/makkelijk is zou ik niet durven zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:35
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2003 @ 11:20:
zodat je gedurende half 5 VWO bijna niets hoeft te doen (zij beginnen dán pas met examentraining).
Misschien dat dát het probleem is, dat veel ex-havisten in V5 DENKEN dat ze niets hoeven te doen, maar dat dit echter wel moet. Ik geef nu les aan HAVO5 en VWO6, in HAVO5 ligt het tempo toch vele malen lager dan in VWO5.

Het was eerst de bedoeling van staatssecretaris Adelmunt, om met de invoering van de tweede fase ook de route 5HAVO-5VWO af te sluiten omdat in de mammoetwet al bleek dat die route weinig succesvol is. Het voorstel heeft het echter niet gehaald, maar naar alle waarschijnlijkheid zal deze route alsnog worden afgesloten in 2006 of 2007. Misschien wel terecht, onder de doubleurs in V6 op mijn school is 57%(!) ex-havist.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:38
Verwijderd
Vorig jaar deden het 3 meisjes in mijn klas. 1 haalde het niet maar die was ook niet zo goed in leren. Je kunt het best halen hoor, het is niet zo heel erg moeilijk als je denkt, alleen op sommige fronten iets anders en gaat men dieper op de stof in.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:41
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
OP dit moment zit ik in havo 5 en ik wil na havo5 Vwo doen. Soms twijfel ik ook of ik het wel kan halen of niet. Maar........ik geloof altijd dat er NIKS is die je niet kan, maar je moet je best doen. Ik ken een paar mensen die in VWO5 zitten en ook natuur en gezondheid doen, ze zeggen dat het erg moeilijk is en zo....
Maar jah..........havo is voor mij best makkelijk, ik hoef nooit hard werken ofzo............
Dus..................Ik hoop dat ik VWO kan halen.........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten