Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 19:44
Aurora
Aurora is offline
Jaja..daar heb ik dus last van..ziet er superlelijk uit en ik wil er dus graag vanaf..maar hoe?? Ik heb al zo'n scrubhandschoen geprobeerd maar kep niet echt het ideej dat het zo hard helpt? Iemand tips?
Oud 15-04-2002, 20:05
D-sire
D-sire is offline
K heb hetzelfde probleem Goh, dacht dat ik de enige was op deze aardbol, haha. Weet zelf ook niet wat je eraan kan doen, misschien toch eens aan de huisarts vragen ofsow, maar wellicht heeft iemand hier een tipje

Kusz Dreamz
Oud 15-04-2002, 20:11
Verwijderd
ik heb eht ook..kweet ook niet wat je eraan kan doen scrubben helpt bij mij ook niet nee...en nee, het is geen exceem ofzo..hmm kweet ook nie precies wat het is maar ik heb het al een tijd en ik ben er al aan gewend, maar blijf het oerlelijk vinden..als je bruin bent geworden valt het minder op..dus tis maar weer wachten op de zomer..of je moet een zonnebank hebben..ik heb het trouwens ook op mn benen..maar dat komt ook door niet voorzichtig schreren van vroeger
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:15
Kat
Kat is offline
Niet aanzitten, dan gaan ze het snelste weg en er komen geen lidtekens ofzow. Verder gaat het in de zomer vanzelf wel oever, omdat je huid dan beter kan ademen, er zitten niet de hele tijd kleren voor. en de zon schijnt er natuurlijk op, dan word het ook minder, ze drogen dan uit.
Oud 15-04-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
...
hoe lang heb je het al?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:49
lakyie
lakyie is offline
Als het daar ruw aanvoelt kan het ook een schuurplek zijn van je kleding ofzo...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:56
Verwijderd
Heb ik ook..
kan uitslag zijn van je kleding, dat je alergisch bent of dat het irriteert..

en verder, ach, mensen letter er niet zo op hoor..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:39
sheila
sheila is offline
heb ut ook ... !! bij mij hielp dode zee zout ... zo iets hete het !!
en verder moet je wel gewoon scrubben dan haal je de oude huidcellen eraf en in de zomer drogen ze uit door de zee en de zon !! k heb het nog steeds maar het is al veel minder dan eerst
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:24
Aurora
Aurora is offline
Wel gaaf, van die tegenstrijdige adviezen Er niet aanzitten, helpt dus duidelijk NIET (bij mij dan) en in de zomer is het volgens mij net zo erg als normaal... En danique, ik heb het al eeuwen ongeveer..helaas.
Oud 16-04-2002, 15:04
*Marieke*
*Marieke* is offline
Zijn het van die pukkeltjes die EROP zitten?
Dan helpt scrubben wel als je het regelmatig doet!
Heb ik ook gedaan, zo'n 3 weken lang 3x per week onder de douche en het is nu al bijna weg
Oud 16-04-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
En danique, ik heb het al eeuwen ongeveer..helaas.
ik heb het ook al jaaaaaaren (echt al 6 jaar ofzo) het zijn dus niet gewoon "pukkeltjes" of droge huid zoals velen hier denken die je wel even wegscrubt of wegzont...het zijn niet eens allemaal meer pukkeltjes, meeste zijn al echt littekentjes geworden, dus gewoon rode puntjes (glad dus, geen bobbel)
bij mij is eht wel iets minder geworden maar het blijft volgens mij echt heeeeel lang nog zitten...een jongen van mn werk had er ook last van maar bij hem werd het al minder ofzo...

het valt niet echt super op maar toch voel ik me nooit zo comfortabel met korte mouwen/geen mouwen aan....wel jammer..maar ik wel nog veel meer dingen die ik weg wil hebben dus...tis nou eenmaal zo he :/

kzou als ik jou was niet overdreven veel gaan scrubben nu ofzo, denk dat het dan alleen maar erger wordt, dat je ze gaat beschadigen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:11
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb een extreem droge huid en heb dus pukkeltjes daardoor op mn bovenarmen en mn benen.. je ziet het bijna niet maar je voelt wel dat het ruw is. Ik smeer het dus vaak in en als iemand mn arm beetgrijpt en het opmerkt zeg ik altijd 'ja, kippenvel'..
Naja, mij zie je dus NOOIT in een korte broek op straat en nooit in een kort rokje (tenzij met panty en laarzen) want ook al valt het niet zo op ik vind het vreselijk.. ik heb het trouwens al zolang als ik me kan herrinneren.. dus laten we zeggen zo'n 14 jaar
Zon helpt bij mij ook wel een beetje (mits goed insmeren)

Naja.. liever nog een te droge huid dan overal dikke puisten
Oud 16-04-2002, 16:11
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Kat schreef:
Niet aanzitten, dan gaan ze het snelste weg en er komen geen lidtekens ofzow. Verder gaat het in de zomer vanzelf wel oever, omdat je huid dan beter kan ademen, er zitten niet de hele tijd kleren voor. en de zon schijnt er natuurlijk op, dan word het ook minder, ze drogen dan uit.
Euh Kat.. waar jij het over hebt zijn puistjes
Oud 16-04-2002, 16:19
miro
miro is offline
Ehm ja ik heb het ook. Maar dat komt vooral omdat ik een overgevoelige huid heb en dit dus nogal snel krijg. Ik smeer het regelmatig in met bodylotion en dat soort dingen, het helpt wel maar het gaat nooit helemaal weg. ( ik weet trouwens niet of ik hetzelfde als jij hebt, bij mij heeft het volgens mij ook een beetje met droge huid te maken)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:54
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
*Marieke* schreef:
Zijn het van die pukkeltjes die EROP zitten?

Neej, ernaast

Dan helpt scrubben wel als je het regelmatig doet!
Heb ik ook gedaan, zo'n 3 weken lang 3x per week onder de douche en het is nu al bijna weg

Whelp..nu weet ik nog minder wat ikm oet doen..het zijn bij mij trouwenz wel bobbeltjes, niet alleen rode vlekjes zeg maar..ja ook. Oh well..volgens mij moet ik ermeej leren leven ofzow WHAAA ik vind het zow lelijk..najah..tnx voor alle adviezen iig
Oud 16-04-2002, 19:12
Verwijderd
<---sorry deze moest even...

het lijkt me logisch dat je pukkletjes en dat soort dingen niet scrubt...dan gaan ze open..of iig, ze beschadigen...
heb je ruwe huid, met wel bobbeltjes enzo maar geen echte pukkels/uitstekende puntjes, dan kan scrubben op zich wel maar niet met te grove scrubgel....
of kom ik nou weer te bijdehand over...nogmaals
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:55
Aurora
Aurora is offline
was die voor mij bedoelt? zo ja

Oh well..
Oud 16-04-2002, 20:43
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
was die voor mij bedoelt? zo ja

Oh well..
neej duh

meer voor diegenen die het niet zelf hebben en maar denken dat wat zij zeggen de oplossing is..terwijl wij heus wel weten dat er gewoon eigenlijk niks tegen te doen is
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 22:12
Verwijderd
vraagjuh.....jeukt het zeg maar ook en zijn het geen pukkels maar echt van die kleine bobbeltjes? zoja dan heb je t zelfde als ik....maar wat t is...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:49
Verwijderd
jeukt nie..bij mij iig nie, het zit er alleen maar niks te doen...al heel wat jaren...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:30
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
danique2 schreef:
neej duh

meer voor diegenen die het niet zelf hebben en maar denken dat wat zij zeggen de oplossing is..terwijl wij heus wel weten dat er gewoon eigenlijk niks tegen te doen is
Oww ik dacht al..

Maar mn zus had het ook (niet zo erg als bij mij) en bij haar is het overgegaan door te scrubben maar ik hoor dan weer heel veel mensen zeggen dat je juist NIET moest scrubben, duz ik dacht..misschien heeft iemand hier een gouden tip
Oud 17-04-2002, 16:24
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb 't ook. Ik heb 'n poosje m'n bovenarmen gescrubt en dan ingesmeerd met bodylotion. Bij mij hielp 't wel, maar je moet 't wel blijven doen anders komen ze weer terug... Verder weet ik ook niet wat er tegen helpt
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 14:05
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Ik heb 't ook. Ik heb 'n poosje m'n bovenarmen gescrubt en dan ingesmeerd met bodylotion. Bij mij hielp 't wel, maar je moet 't wel blijven doen anders komen ze weer terug... Verder weet ik ook niet wat er tegen helpt
Hoe vaak heb je gescrubt dan if I may ask? Elke dag ofzow?
Oud 18-04-2002, 17:57
marlies
marlies is offline
Ik heb het ook al sinds dat ik 11 ben ofzo, maar ik laat het gewoon zitten..Ik kan er toch niets aan doen..
Oud 19-04-2002, 00:33
miep
miep is offline
heb ik ook!
en ik wilde er jusit zelf een topic over gaan openen,
ik wist wel dat ik niet de enige was, wnat ik heb 't wel bij andere gezien ook.
ik heb 't al zo lang als ik me herinneren kan!
soms erger dan andere keren, maar altijd zit er wel wat!
ik vind het ook superlelijk,
invetten kan in ieder geval geen kwaad, maar of het d'r weg van gaat.. nee....
Oud 19-04-2002, 04:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik heb een extreem droge huid en heb dus pukkeltjes daardoor op mn bovenarmen en mn benen.. je ziet het bijna niet maar je voelt wel dat het ruw is. Ik smeer het dus vaak in en als iemand mn arm beetgrijpt en het opmerkt zeg ik altijd 'ja, kippenvel'..
Probeer het eens in te smeren met vaseline. Dat vervangt het best de natuurlijke vetten.
Bij mij helpt het enorm.

Gatara
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten