|
|
Bekijk resultaten poll: Wil jij een verhalenwedstrijd op Letteren? | |||
Jah! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
69 | 88.46% |
Nee. |
4 | 5.13% |
Misschien. |
5 | 6.41% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
vind het opzich wel een leuk idee, maar heb misschien gestemd. hangt van de opzet af...
mij lijkt het wel een goed idee de opzet van DoP te jatten; dus anoniem posten en dan een poll.... maar een evt jury vind ik ook wel best, al moet er wel goed bekeken worden wie daar in zou gaan zitten. en anoniem posten vind ik van groot belang voor de objectiviteit van de beoordeleraars (<staat van niet in de dikke van dale ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met een objectieve jury én een ledenjury, kan dat ook? bijvoorbeeld een jury en publieksprijs? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als iemand die zich niet bemoeid met de jurering zich opstelt als verzamelpunt, kan die alle verhalen binnen krijgen en posten onder zijn/haar eigen naam. Alleen de stijl kan dan nog verraden, maar misschien was dat juist de bedoeling. Bovendien is het onmogelijk voor een wedstrijd om te eisen dat je je stijl vermaskert.
LUH-3417 - Is vermaskeren een woord? Maskeren alleen is misschien al genoeg... |
![]() |
|
Even over hoe wij het op Dansen op Papier doen:
we hebben een mailadres geopend (dansenoppapier@hotmail.com, of iets dergelijks, ik weet het niet precies meer uit mijn hoofd, maar doet er niet toe). Op dit adres moeten alle gedichten binnen komen. Daarna worden alle gedichten anoniem in een topic geplaatst, samen met een poll, en krijgt iedereen de gelegenheid zijn stem te geven, al dan niet met reactie. Het gedicht met de meeste stemmen wint. En daarna worden de namen bij de gedichten bekend gemaakt. Een objectieve niet-leden jury vind ik ook een goed idee, maar hoe wil je dat realiseren? Beter gesteld: wie wil er in een jury zitten? (die mag dan niet meedoen aan de wedstrijd, denk ik) En het moeten wel bekwame mensen zijn dan, die er een beetje verstand van hebben, anders kun je het net zo goed bij alleen maar de leden houden. Vind ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik wil het nog even met Scimmia precies doorspreken. Ik ben net terug van vakantie en ik denk dat er nog even meer besproken moet worden van het hoe. Ik heb enkele ideën, maar voor ik die hier wil opperren moet ik ze eerst met scimmia doorspreken.
Het heeft nu geen zin om al verhalen te gaan opsturen, eerst moeten er goede regels komen. Daarbij stel ik voor om het in te laten gaan na de schoolvakantie (De datum van sluiting iig ruim na de vakantie) Wel dat de regels eerder bekent zijn zodat je wel kan beginnen. Voor een poll ben ik niet gezien de keuze van het boekbesprekingsboek. En dat voorstel met de stemmen weghalen is een vrij moeilijke zaak om het eerlijk te doen. (Wil er wel een uitleg voor geven, maar dat word een lang verhaal verwacht ik) het zou wel even kunnen voor ik Scimmia op msn spreek, maar ik verwacht dat we in een week het wel uitgebreid hebben kunnen bespreken en ook wat uitgevoert. (Met juri, missischien dat ik een onparteidige juri kan verzieren, maar daar wil ik verder niets over kwijt, het is nog maar een idee)
|
Ik heb geen flauw idee hoe we alles moeten regelen. marieke en ik regelen dat wel, toch? Anders kan er ook wel een niet forumbaas gezellig meehelpen. Denk ik. Of...
ach, we zien het wel. In ieder geval weet ik het nog niet. ![]() ik weet overigens wel dat ik het behoorlijk eens ben met marieke´s reply hierboven.
|
![]() |
Ik werd een beetje afgeleid door de fouten die erin voorkwamen, eerlijk gezegd.
Ik las ergens het idee om zoveel verhalen als men wil per persoon te laten meedingen. Dat lijkt me, met het oog op de jury, niet echt een strak plan. Ik bedoel: wie ook deel uitmaken van de jury, ze zullen hoe dan ook een bloedhekel hebben om (bijvoorbeeld) vier verhalen per persoon te moeten lezen. Wat krijgt de winnaar? Waarom laat je niet iedereen die meedoet 5 euro inleggen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom niet gewoon één verhaal per persoon...? Of begrijp ik het nu verkeerd? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Leonoor: Ik verwijs nu alleen even naar de laatste boekbespreking. Daarbij hebben Katja en ik bij vorige besprekingen het verwijderen van stemmen gedaan, maar het werkt niet goed naar mijn mening. Daarbij kan het natuurlijk ook zijn dat er iemand stemt die voor het eerst op letteren komt (die we dus niet kennen) en om dat die stemmen weg te halen is ook weer niet leuk. Daarbij hebben we wel de rechten om de stemmen aan te passen, maar we kunnen niet zien wie er heeft gestemt. De eis om te replyen werk ook niet echt goed. Genoeg? Ik heb geen zin en tijd om nu een diepere en langere uitleg te geven. ![]() Iig ben ik groot voorstander van 1 verhaal per persoon. Anders werkt het ook niet echt goed en de eventuele juri zal dat ook niet echt leuk vinden qua werk. Inschrijfgeld is niet echt handig. Het zou voor mij (of Katja natuurlijk) heel veel geregel zijn en het geld zou moeten worden overgemaakt. Er is nooit een datum dat iedereen kan voor een meeting (voor het geld). Ik kan me goed voorstellen dat mensen hun bankgegevens niet kwijt willen. Ik of Katja zullen ze toch moeten zien en er zal een aparte rekening geopent moeten worden, want ik kan me ook voorstellen dat men niet wil dat het op 1 van onze rekeningen terechtkomt. (En dat heb ik zelf liever ook niet). Daarbij denk ik dat veel mensen niet zouden willen meedoen als er voor betaalt moet worden. Over juri en misschien een soort prijs heb ik wel enkele ideën, maar die wil ik, zoals eerder gezecht, eerst met Katja bespreken. Sommigen zijn nogal gewaagt en het is de vraag of de mensen het willen (jullie en anderen). Ik moet er eerst over denken en het bespreken voor ik het wil zeggen. (Ik ben er voor mezelf niet klaar mee en het er helemaal mee eens (voor en nadelen afwegen ect) Sorry)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt dan zien wie er heeft gestemd door de posts. En als iemand die moeite niet neemt, weer jammer. Je zou ook event. alleen de titel kunnen laten posten. 't is lastig, maar 't kan wel. Maar goed, jullie moeten het natuurlijk doen ed. ![]() (De poll op dop werkt volgens mij best redelijk...) |
![]() |
||
Citaat:
Van die nieuwe leden vind ik weer onzin. Stel dat ze hierdoor vaker op letteren gaan komen, het ontdekken. (Ik bedoel dus niet alleen nieuwe leden van het vorum, maar vooral nieuw letterenbezoenrs (Die dus al langer lid zijn)). Over het hoe hul ik me nogmaals in stilzwijgen. Tish heeft gelijk, het is best iets gewaagt met 1 van mijn ideeën en daarom wil ik het eerst bespreken met Katja en als we het verwerpen is het van de baan. (Ook is het weer veel werk, maar wel weer interresant). Maar goed ik heb er meer. En of dat dan weer lukt als we het wat vinden is ook maar weer de vraag. Maar goed zodra we het hebben besproken en ideeën hebben doorgesproken en geperfectioneerd komen ze eerst hier voor ik er werkelijk wat mee ga doen. Morgen ga ik het uitgebreid op papier zetten zoat Katja het goed kan lezen en beoordelen.(Als ze haar pc niet weer verpast heeft met de Linux ![]() Tish: Ik zal meer vertellen zodra ik klaar ben ![]()
Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 08:53. |
![]() |
|
![]() |
Voordat hier de discussie verzandt in het feit dat Ieke dyslectisch is (behoorlijk stom dat er speciale comments zijn om foutjes te verbeteren)...
In ieder geval.Er kunnen toch gewoon wat regels gemaakt worden. Het is geen besluit van de Europese Unie over chemische afvalverwerking.. het gaat maar over verhaaltjes.... zo van: minimaal zoveel woorden en toesturen binnen nu en ... maanden. ik wil nog steeds graag meedoen. en een meeting, omdat ik Scimmia wil ontmoeten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als jullie maar ongeveer drie weken wachten met een sluitingsdatum, want dan ben ik pas terug van Canada.
Waar ook nog over te denken valt: mag alles of moet het verhaal over een bepaald thema gaan? Het eerste heeft als nadeel dat je een hoop oninteressante rommel krijgt die je in het tweede kan vermijden door mensen wat te sturen naar een boeiend onderwerp. Het tweede heeft alleen weer het nadeel dat het een huisvrouwenwedstrijd wordt die gaat over 'liefde', 'vriendschap' of 'jeugdleed'. Daar kan ik niet zo goed tegen. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En dat andere punt, daar moet ook nog over gedacht worden...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Hersenstorm! Verwijderd | 92 | 13-05-2006 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Maak hier uw keuze voor het winnende verhaal. Ieke | 35 | 23-06-2004 14:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Discussie verhalenwedstrijd: Hoe verder? Ieke | 28 | 09-03-2004 14:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal. Ieke | 102 | 04-01-2004 00:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2 Ieke | 24 | 08-12-2003 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Vraagje ivm verhalenwedstrijd Lara_tje | 2 | 29-09-2003 20:05 |