Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 00:09
rockyj
rockyj is offline
Om de een of andere reden kan mijn pc nooit te lang achter mekaar aanstaan want dan raakt die op het laatst zonder geheugen. Wat me opvalt is dat als ik kazaa aanzet ik in een veel sneller tempo steeds minder geheugen beschikbaar heb.

Op een gegeven moment komt het onder de 10% en dan sluit ik Kazaa af en dan zit ie weer over de 50 en dan kan ik daarna Kazaa weer gewoon aanzetten, maar na een tijdje gebeurt weer hetzelfde. Tot ik op een gegeven moment me computer opnieuw moet opstarten

Is dit normaal? Hoe kan dit komen?
ohja ik heb 128 mb ram
Oud 10-05-2002, 09:26
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Welk OS gebruik je? Als je XP gebruikt kan ik me voorstellen dat het RAM snel minder wordt als je maar 128 MB hebt...Wat voor processor heb je? Heb je niet een of andere vage beta van KaZaA ? Download anders de nieuwste versie van KaZaA (of nog beter, KaZaA Lite ( http://www.kazaalite.com )) en kijk of het probleem blijft.
Oud 10-05-2002, 18:19
Verwijderd
Is het echt je geheugen of wordt de pc gewoon langzaam? Als je nl. veel tegelijk aan het downloaden bent wordt er heel veel geschreven op de harde schijf wat het swapfile traag maakt en processortijd vreet. En ja, 't vreet natuurlijk ook geheugen als je upload (veel lezen).

Als je Win98 hebt moet je ff MaxMem downloaden (http://www.analogx.com/contents/down...tem/maxmem.htm). Aangezien Win98 een zeer slappe memory-management heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:28
rockyj
rockyj is offline
Ik heb windows ME en het is echt me geheugen wat minder word, tenminste als ik het goed heb, ik kijk altijd bij de eigenschappen van deze computer en dan doe ik Prestaties
Oud 10-05-2002, 19:40
Speedo
Speedo is offline
Heejzzz..

Open het programma in kladblok (dat kan, niet zeiken over tekst en binary bestanden bijdehante mensen). Als er nergens iets als:
"GlobalFree", "LocalFree", of "HeapFree" staat is er een vrij grote kans dat het programma het geheugen dat het gebruikt niet meer 'terug geeft' aan Windows.

mzzl...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Speedo schreef:
Heejzzz..
Als er nergens iets als:
"GlobalFree", "LocalFree", of "HeapFree" staat is er een vrij grote kans dat het programma het geheugen dat het gebruikt niet meer 'terug geeft' aan Windows.
LOL!

Kerel, iedereen met ervaring die verder reikt dat je eerste HelloWorld programmatje weet dat je geheugen weer vrij moet geven, en doet dit gewoon. Een memoryleak betekent dan ook niet dat geheugen nooit wordt vrijgegeven, maar dat ergens in de code één enkel object niet vrijgegeven wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten