Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
HE dikke sukkel ik ben geen hooligan en ik heb geen fuck te maken wat er met die spelers bus is gebeurt ik schaam me ook diep dat er mensen zijn die zoiets doen met onze spelers/club.
||
Citaat:
Triest ben je.
||
Citaat:
Sein Willibrord even in over die vervelende rotjongens die het voetbal kapot maken joh! Wellicht krijg je een lintje! Zonder voetbalvandalisme misschien geen tot weinig ME, dat is misschien waar. Maar in sommige gevallen zonder ME ook geen supportersgeweld. Er bestaan tig aantal voorbeelden van gewelddadige ME die zelf gewelddadigheden uit heeft gelokt. Het zijn de fouten die supporters maken enerzijds tegen de fouten die de ME maakt anderzijds en ik ben met het Forza_FC_Groningen eens wat betreft de aanpak van de ME. Ten eerste werkt een harde aanpak averechts en ten tweede heb ik nergens ook maar één agent iets preventiefs zien doen behalve bij voetbal. UEFA cupfinale in Rotterdam is in deze een bijzonder mooi voorbeeld. Daar waar normaliter hetzelfde aantal mensen feest aan het vieren is op een zaterdagavond vond de ME de situatie dreigend worden toen er iets te veel bier gedronken werd, reden voor de ME om zonder enige aanleiding charges uit te gaan voeren. Wat uiteraard tot gevolg had dat zo’n 400 Feyenoorders (waaronder een honderdtal supporters uit delegaties van andere clubs bestond) zich tegen de ME keerde. De ME bij Excelsior staat me sowieso al niet aan, omdat ik daar al een x aantal negatieve ervaringen mee heb gehad. Wel 60 Helmonders met staven en knuppels rond laten lopen, maar drie jongens die buiten de verplichte combi omreizen letterlijk terug de auto in knuppelen lijkt mij vrij krom. Klappen krijgen tijdens een charge vind ik niet erg, die mensen doen dan hun werk. Maar gewoon iemand een klap vol in het gezicht geven met een wapenstok als deze volgens de bewuste ME’er iets te langzaam loopt vind ik niet thuishoren in Nederland, hoewel ik ervan overtuigd ben dat sommige soldaatjes en andere politiek correcte figuren hier anders over zullen denken. Probeer maar eens een autoruit te declareren die een ME’er zonder pardon heeft ingeslagen bij de politie Dordrecht, veel succes! Volgens Eite H., Pinox en de andere hoofdrolspelers uit de aflevering van de harde kern over de Groningse Z-Side is de ME in Groningen ook alleen maar uit op charges op Groningers zelf. Maar ook daar weten ze van wanten! Mijn angst voor paarden dateert nog uit het seizoen ’98, Groningen uit. Als je even niet oplet heb je zo het logge lichaam van een paard tegen je neus aangedrukt. En dat is best schrikken met zo’n snelheid en met een beetje pech ook best pijnlijk! Ik ben wel eens benieuwd naar de rechten die een ME’er tot zich heeft en wat de rechten van een agent zijn. Is het legaal om met een tranquillizer achter jongens aan te rennen? Sinds Zwolle uit in ’97 ben ik ook bang voor knetterende geluidjes…. En ook traangas was voor 2000 volgens mij nog niet een legaal wapen voor agenten, of is dat alleen in Alkmaar zo? Het lijkt erop dat ME’ers veel meer rechten hebben dan de supporters, want hoe staat het ervoor met de ME’er die wellicht een fatale klap heeft uitgedeeld aan de Feyenoorder die is overleden aan zijn verwondingen na Feyenoord – Borussia Dortmund? En waarom zijn er geen ME’ers vervolgd die zijn aangeklaagd wegens onnodig geweld voorafgaand aan Ajax – FC Utrecht, eind vorig jaar. Ik ben het met een ieder eens die zegt dat er ME nodig is om mensen in het gareel te houden, dat is absoluut waar. Voetbalsupporters zitten regelmatig fout, ook dat is waar. Maar waarom moeten voetbalsupporters twee keer opdraaien voor fouten die de ME maakt? Allereerst in een charge en als 2e om terug te lezen in de krant hoe verschrikkelijk de supporters van FC Hoensbroek weer te keer zijn gegaan. De situatie wordt vaak al zo ingeschat dat de schuld bij de supporters ligt, terwijl de ME niet zo integer is als iedereen denkt. Wanneer wordt coke snuiven bij de ME verboden? Daar schijn je zo agressief van te worden. |
![]() |
|
Ik kan het fout hebben maar de ME is er tog om mensen te beschermen en niet om ze aan te vallen. ok er zullen gevallen zijn waarbij ze mensen aan moeten pakken maar om ze dan meteen half dood te slaan vind ik erg triestze kunnen ook gewoon 1klap met zo'n gummieknuppel geven dan is het ook wel over want reken maar dat je dat nog wel een poosje voelt zo'n klap.
En tijdens Excelsior - FC Groningen was er ook wel heel erg veel ME aanwezig als er niet zoveel was gebeurt dan was er ook nix tussen de suporters gebeurt want groningers en rotterdammers kunnen naar mijn weten tog heel erg goed met elkaar opschieten of heb ik dat mis Zaagmans?
|
Ik woon dan zelf niet im Groningen maar die burgemeester Wallage spoort idd niet helemaal.
vb. @j@ks mocht niet komen omdat er te veel politie ingezet moest worden omdat er rellen werden verw8 maargoed die @j@ksieden kwamen dus niet en de gemeente Groningen is meer geld kwijt aan de politie dan dat ze gewoon de @j@kieden hadden laten komen
||
Citaat:
Het enige vandalisme wat ik ken, zijn dronken jochies die van het uitgaan terug fietsen naar huis en ondertussen een zijspiegel van een auto eraf slaan. In welke krant heb jij gelezen dat er vernielingen worden gepleegd op bezittingen van particulieren? Of is dit een conclusie die je zelf hebt getrokken? Ik zit nog steeds te wachten op inhoudelijke argumenten... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Komisch om dit alles te lezen. De verongelijkte hooligan voelt zich aangevallen door de ME omdat ze in hun wekelijkse geweldpleging of verstoring van de openbare orde verstoord worden door een stel gezagshebbers.
Ik ben over het algemeen ook geen groot fan van de politie, maar je maakt mij niet wijs dat de ME zonder enige aanleiding mensen in elkaar slaat en trams e.d. ontruimt. Mocht dit wel het geval zijn, dan is het medicijn zeer simpel: Doe er aangifte van. Maar zodra dat dan geopperd wordt, wordt het vaak opvallend stil of krijg je weer van die verongelijkte opmerkingen naar je hoofd gemikt. Mensen; Niet zeiken, als iets je niet aanstaat moet je er werk bvan gaan maken en niet zitten mekkeren op dit forum. |
![]() |
|
Beste, lieve, leuke, vrolijke Skald!
Mag ik jou bij deze eens wat wijs maken? De politie dan wel Mobiele Eenheid slaat absoluut mensen zonder enige reden en komen daar continu mee weg. Op zich niets mis mee. Als ik een rel wil aangaan en de M.E. staat in de weg en ik ben vervelend, dan zal ik niet zeuren over een portie klappen. Sterker nog, voor M.E. ben ik niet bang. Voor stillen en agenten wel, want die kunnen je oppakken. Maar nu praat ik vanuit het oogpunt van een doorsnee hooligan, iemand die continu bezig is met verbaal geweld, constant mensen zonder enige reden in elkaar slaat, geen tafelmanieren heeft, nauwelijks kan spellen, meestal weinig haar of teveel lichaamshaar heeft, iemand die seksuele gevoelens heeft voor zijn zus, die goudvissen opblaast en iemand die voor de lol de Intertoys in de fik steekt. De grote randdebiel van de Nederlandse samenleving. Echter er bestaat een schril contrast tussen de werkelijkheid en hetgeen mensen denken. Zo staat in de krant ‘hooligan opgepakt’, maar in werkelijkheid werd een vader van twee kinderen opgepakt omdat hij met een biertje over straat liep. En nu wil ik jou wijs maken dat ook dit gebeurd, want afgelopen vrijdag nog zijn twee jongens van onze groep opgepakt voor het drinken van een biertje. Om nog maar niet te spreken van de noodverordening die er bij bepaalde wedstrijden geldt. Zo is er ooit eens een jongen opgepakt die bij zijn schoonouders in de tuin stond, terwijl hij zich binnen een straal van 5 km. van het stadion bevond. En kennelijk is het dan geen excuus als je schoonouders op 4 km. van het stadion af wonen. Ook deze weken worden jongens (vier maanden na dato) van bed gelicht, bij hun werk opgehaald of bij hun vriendin thuis opgehaald door de politie omdat ze deze mensen graag willen verhoren. Kennelijk is het teveel gevraagd deze mensen even op een normale manier te benaderen, zodat ze niet op hun werk opgehaald hoeven te worden. Sommige jongens mochten al na drie nachten cel weer gaan, omdat toch bleek dat ze onschuldig waren. Heb je drie maanden de tijd, pak je alsnog mensen onschuldig op. En leg dat maar eens uit aan je baas. Waar zijn we mee bezig als we mensen op gaan pakken die in een hek hebben gehangen? Dat lijkt mij gewoon een pure razzia met als doel een hele groep uit elkaar te drijven (wat de groep natuurlijk alleen maar hechter maakt) en kan in sommige gevallen strafbaar zijn. Was het niet de Albert Heijn medewerker die het zielepootje van de samenleving was omdat hij met teveel machtsgebruik opgehaald was door de politie? En wat de M.E. betreft. Zelf heb ik er geen moeite mee om een keertje een knuppel in m’n rug te hebben, maar ik kan je verzekeren dat ik er al heel wat onterecht heb gehad. Dat is gewoon een kwestie van per ongeluk op de verkeerde plek zijn of in ieder geval te dicht op broeierige situaties in de buurt komen, dat is gewoon mijn eigen stomme schuld. Je weet wanneer het mis gaat en dat voelt ieder mens met normale ogen, normale oren en een normaal gevoel voor agressieve situaties. Kortom als jij met je fiets dwars door een M.E. charge gaat fietsen, dan wil het wel eens gebeuren dat je daar zonder pardon vanaf wordt geslagen. Dat kan gebeuren en ik kan het de M.E. ook niet of nauwelijks kwalijk nemen dat ze in de chaos niet kunnen zien wie wel tot de groep behoort en wie niet. Echter het gaat om daar waar het begint. Wanneer moet de M.E. een charge uitvoeren en wanneer niet. En dat moet veel beter besproken worden met de veiligheidscoördinator van de desbetreffende voetbalclub en de stillen die zich onder de supporters bevinden en het beste kunnen inschatten hoe de sfeer is. Want nu word soms klakkeloos ingegrepen, terwijl dat de situatie alleen maar kan verhitten. Mooi voorbeeld zijn de zogenaamde Coolsingel rellen na de UEFA cup finale van Feyenoord. Dat was nergens voor nodig geweest, totdat de M.E. ineens heel agressief het plein moest leegvegen; om welke vage reden dan ook. Dus Skald, kom een keer kijken in een uitvak, laat je bont en blauw slaan door de M.E. en probeer eens aangifte te doen. Dan mag jij me vertellen hoe hard ze je daarna uitlachen. Ik heb ooit eens een keer drie nachten voor niets vast gezeten. Het enige wat ik te horen kreeg was: ‘Ja, sorry! We hebben inderdaad de verkeerde voor ons. Kopje koffie?’. Met de vriendelijke groeten en een lift naar het Centraal Station Helmond, waar ik vervolgens gewoon een enkeltje naar huis mocht kopen. Geen verontschuldigen voor het feit dat ik misschien wel iets te lang met handboeien om in een klein, koud, rothokje heb gelegen. Geen sorry voor het feit dat ik dagelijks 30 keer voor vieze, kankerlul werd uitgescholden, laat staan de mening die ze meteen over je heb gevormd. Wel eens een gevaar voor de samenleving geweest, omdat je gewoon met de trein naar Helmond uit wilde gaan en je op een groep Helmonders stuitte waarbij één iemand (dus niet ik) een flesje gooide die op de grond kapotsloeg? Sorry voor het oponthoud, dat kreeg ik nog wel. En probeer daarna die drie dagen maar eens te declareren of maar te zeuren over het treinkaartje, dan pakken ze je opnieuw op om je te ondervragen over de groep waarmee je was. Ik vind het leuk om met een groep naar een uitwedstrijd te gaan, om gezellig in het centrum te zitten en wat gebeurd dat moet dan maar gebeuren. Ik heb een hekel aan slopen, zoeken naar een tegenstander of zinloze vechtpartijen. Ik wil gewoon voetbal kijken met m’n vrienden, maar kennelijk is dat sinds een tijdje verboden in Nederland en ben je hooligan als je niet met de verplichte combi met je armen over elkaar naar een uitwedstrijd gaat. En in dat opzicht ben ik misschien best wel vaak een hele grote randdebiel in Nederland. Vriendelijke groet, De Randdebielen Jongeren Kern |
Advertentie |
|
![]() |
|
Vorig jaar NAC- Fc Utrecht.
We kwamen uit vak g gelopen, ik met een paar maten na de overwinning te hebben gevierd en de spelers nog ff wat toegezongen voor ons kwam de rij met nac-supporters tot stil staan waarom konden wij als eerst niet zien maar dat zou zo blijken. Toen we buiten kwamen ( degenen die het nac-stadion kennen zullen wel weten hoe het er ongeveer uit ziet) gooide utrechters stenen naar de nac-supporters vanachter een hek en achter de ME die alleen aan nac kant van het hek stond opgesteld en Utrecht kon alles doen wat ze wilden!geen scorpio geen politie, geen ME helemaal niks dus voor de Utrechters was het vrij mikken. De NAC supporters wilden voor de confrontatie gaan door eerst het hek om te gooien en daarna utrecht achterna te gaan maar de ME stond er met erg veel voor en NAC kon het hek niet bereiken lijkt mij dat de ME zich verkeerd hebben opgesteld..... Toen kwam het leukste een idioot in een busje kwam met dertig op de NAC-supporters inrijden waarbij een ouwe vent een flink gat in zijn hoofd kreeg en bebloed stillag op de grond, de NACC'ers wilden hem daar weghalen maar iedere poging daartoe werd hardhandigverijdeld (de ouwe man lag ong. 5 meter voor de ME) pas na een tijdje mochten ze hem weghalen terwijl de ME dat zelf ook had kunnen doen. Dit was toch wel een GESLAAGD ME avondje. maar ik begrijp ook wel dat het heel moeilijk is voor de ME om hun taak te doen en iedereen wel eens gek wordt als je door zoveel supporters wordt aangevallen maar zelf lokken ze het ook wel eens uit, maar iets als Emilio heb ik nog niet meegemaakt dat is erg gek.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
geweldadig probleem nator | 23 | 27-05-2009 16:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
China neemt bijbels Amerikanen in beslag Love & Peace | 114 | 28-08-2008 18:39 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wrom is het verkeerd als je een tegenstander bent van de democratie? Verwijderd | 97 | 04-05-2004 12:49 | |
De Kantine |
Enquete || Marokkaanse jongeren kakelkip | 111 | 07-12-2003 22:59 |