Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 15:36
Frondish
Frondish is offline
Ik heb geruchten gehoord dat Ruslan van plan is om een kern centrale op mars te gaan bouwen zodat stalieten meer energie kunnen krijgen...weet iemand hier wat meer over te vertellen??

en dan nog een leuk verhaal van gisteravond..ik heb het russische ruimteschip over zien komen die een sateliet naar de ruimte brengt het was vannacht om 2 uur geloof ik...

toen ik keek roepte ik mijn oom naar buiten ik zei moet je kijken wat is dat nou....1tje had een heel fel licht en de andere wat minder vel....maar dat kwam door de zon maar het was zoooo vreemd want ze bleven op precieze afstand tussen elkaar vandaan..zat totaal geen verschil in maar wat bleek nou dat was het russische ruimte schip die een sateliet naar de ruimte trek...

schijnt heel uniek te zijn als je dat hebt gezien want het was ook zo weer weg
Oud 25-08-2003, 18:09
Boogie
Boogie is offline
Ja, zoiets heb ik ook gelezen in een vrij nonchalant stukje in de Sp!ts of de Metro. Hoe zijn ze van plan een kerncentrale draaiende te houden? Zijn de omstandigheden daar wel naar? En hoe willen ze de energie naar de aarde overbrengen?

En: is het berich wel serieus?
Oud 25-08-2003, 21:22
Shade
Shade is offline
ja heb ik ook gehoord
maar dat kan nog wel heel alg duren...
mazzel dat je dat over zag vliegen trouwens

enne.....roepte?....
Oud 25-08-2003, 21:28
Frondish
Frondish is offline
neenee ik keek met me telescoop en ik zag ze zwaaien
Oud 25-08-2003, 22:55
OmegA
OmegA is offline
Citaat:
SynoP schreef op 24-08-2003 @ 16:36:
Ik heb geruchten gehoord dat Ruslan van plan is om een kern centrale op mars te gaan bouwen zodat stalieten meer energie kunnen krijgen...weet iemand hier wat meer over te vertellen??

Hoe willen ze die gaan koelen dan?
Wat is je bron?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:02
Frondish
Frondish is offline
mijn bron is mijn hoofd ik heb het gelezen
Oud 26-08-2003, 12:03
Gatara
Gatara is offline
Ik vraag me eigenlijk af of t wel nut heeft.
Ten eerste omdat kernenergie-ontwikkeling pas in haar kinderschoenen staat en hieruit volgend is de mogelijkheid dan dus groot dat wanneer ze eindelijk dan zo'n ding ontworpen, gebouwd en in gebruik hebben genomen, dat hier op aarde een goed alternatief en/of een beter systeem is ontwikkeld.

Je moet in acht nemen dat een reis heen en terug naar Mars zo'n 5 jaar kan duren.

Dus.
Oud 26-08-2003, 19:40
Verwijderd
Even een artikeltje
Volgens mij kan Rusland dat nooit betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jensk schreef op 26-08-2003 @ 20:40:
Even een artikeltje
Een paar rijke Amerikaanse toeristjes de lucht in schieten (letterlijk dan, he, ik propageer hier geen moord ) en je hebt t geld binnen
Oud 27-08-2003, 15:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
OmegA schreef op 25-08-2003 @ 23:55:
Hoe willen ze die gaan koelen dan?
Wat is je bron?
haha, het is min twee hondert en je vraagt hoe ze het gaan koelen Hoewel dat overdag natuurlijk weer meer een probleem word, maar je hebt toch energie zat, waarom niet overdag jezelf beschermen met de energie die je hebt tegen de hitte en savonds je werk doen . ofzo.

nouw nouw nouw,.. interresant allemaal weer.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:16
GeritoDM
GeritoDM is offline
Eh, ja, wat heb je daar nou weer aan? Willen ze de energie via radioberichten gaan versturen ofzo? 't Lijkt mij vrij nutteloos. Mgoed, als je zover bent dat je een kerncentrale op Mars kan bouwen en er mensen kan laten leven, dan zal je vast ook wel een onderzoekslaboratoria daar kunnen onderhouden. Maarja, waarom dan gelijk een kerncentrale? Ik snap echt niet waarom ze daar mee komen.
Oud 31-08-2003, 16:26
Tampert
Tampert is offline
tsja... De russen die een Kerncentrale openen. Dat lijkt me nou toch echt een heel domme zet. Dat land heeft lang niet genoeg geld om dat ding goed te onderhouden. Maargoed... Koelen moet indrdaad wel kunnen(anders gebruik je het 'ijs' op de poolkappen.

Verstiren van energie via radiogolven )oid) daar wordt al mee geëxperimenteerd dus dat zou best kunnen (je hebt geen ;last van overvliegende vliegtuigen enzo die je per ongeluk kunt raken)
Oud 31-08-2003, 20:10
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Tampert schreef op 31-08-2003 @ 17:26:
tsja... De russen die een Kerncentrale openen. Dat lijkt me nou toch echt een heel domme zet. Dat land heeft lang niet genoeg geld om dat ding goed te onderhouden. Maargoed... Koelen moet indrdaad wel kunnen(anders gebruik je het 'ijs' op de poolkappen.

Verstiren van energie via radiogolven )oid) daar wordt al mee geëxperimenteerd dus dat zou best kunnen (je hebt geen ;last van overvliegende vliegtuigen enzo die je per ongeluk kunt raken)
Heb je een bron ofzo, want daar zou ik wel wat meer over willen weten. Over dat energie versturen via straling of wat dan ook.
Oud 01-09-2003, 16:40
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 31-08-2003 @ 21:10:
Heb je een bron ofzo, want daar zou ik wel wat meer over willen weten. Over dat energie versturen via straling of wat dan ook.
Ik zal het eens uitzoeken. ik ben er namelijk ook wel in geïnteresseerd.
Oud 10-09-2003, 19:59
Kia-zil
Kia-zil is offline
Kerncentrale lijkt me sterk, in de Science stond een artikel over het plan om in 2018 een raket naar Mars te sturen.
Dit omdat de positie van Mars ten opzichte van de aarde optimaal is.
Er zullen dus ook mensen in de raket zitten.
Oud 11-09-2003, 19:22
Verwijderd
In dat artikel staat trouwens dat de kerncentrale in 2030 gerealiseerd moet worden. Maar volgens mijn Natuurkundeboek wordt rond diezelfde tijd een op grote schaal bruikbare kernfusiemethode verwacht. Niet dat ik dat laatste geloof, maar mocht het waar zijn dan is die kerncentrale op Mars ook overbodig.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:47
kwallman
kwallman is offline
Citaat:
Tampert schreef op 31-08-2003 @ 17:26:
Als je de energie dmv radiosignalen wilt versturen, waarom zou je dan moeilijk doen en een dure centrale op mars zetten als je ook een veel goedkopere centrale veilig op de aarde kunt zetten en de energie naar elke plek stralen waar je het maar wilt hebben?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 12:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
kwallman schreef op 21-09-2003 @ 13:47:
Als je de energie dmv radiosignalen wilt versturen, waarom zou je dan moeilijk doen en een dure centrale op mars zetten als je ook een veel goedkopere centrale veilig op de aarde kunt zetten en de energie naar elke plek stralen waar je het maar wilt hebben?
Stralen door een atmosfeer lukt niet, zit te veel water in (het is nl. gewoon microgolf (magnetron) straling. Bovendien frituur je dan zo veel vogels

Niet dat het ze gaat lukken, geloof nooit dat ze een straals zo goed kunnen focussen en richten. Volgens dat artikel is het ook bedoeld om een kolonie daar van energie te voorzien.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 14:17
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-09-2003 @ 13:31:
Stralen door een atmosfeer lukt niet, zit te veel water in (het is nl. gewoon microgolf (magnetron) straling. Bovendien frituur je dan zo veel vogels

Niet dat het ze gaat lukken, geloof nooit dat ze een straals zo goed kunnen focussen en richten. Volgens dat artikel is het ook bedoeld om een kolonie daar van energie te voorzien.
Dat laatste lijkt mij ook... Zo dom zijn ze nou ook weer niet. :\
Oud 23-09-2003, 09:28
Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
Jensk schreef op 26-08-2003 @ 20:40:
Even een artikeltje

rusland is echt niet zo blut als je zou denken hoor.... als dat zo was, waarom doen ze dan nog aan ruimtevaart? de russen zijn de enige die het ISS nog bevoorraaden, die amerikanen doen helemaal niks meer, omdat hun speessjuttel is geraakt door een stukkie piepschuim, en hij kon daar blijkbaar niet tegen.
Oud 23-09-2003, 13:48
Frondish
Frondish is offline
jupp... rusland is zo arm echt niet... men denkt vaak dat ze arm zijn omdat mensen daar veel zwerven en hun militairen voertuigen flut is
Oud 24-09-2003, 10:44
Zwartwit
Zwartwit is offline
de vs is veel armer.... rusland heeft tenminste niet de grootste staatsschult van de wereld....
Oud 24-09-2003, 10:48
heumen
heumen is offline
Citaat:
king goth schreef op 23-09-2003 @ 10:28:
rusland is echt niet zo blut als je zou denken hoor.... als dat zo was, waarom doen ze dan nog aan ruimtevaart? de russen zijn de enige die het ISS nog bevoorraaden, die amerikanen doen helemaal niks meer, omdat hun speessjuttel is geraakt door een stukkie piepschuim, en hij kon daar blijkbaar niet tegen.
Uhmmmm..... Waren het niet de russen die ons laatst lieten weten dat ze geld nodig hadden omdat ze anders niets meer naar het ISS konden sturen? Amerika heeft een schuld maar wel inkomsten. Rusland niet
Oud 24-09-2003, 10:57
Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
heumen schreef op 24-09-2003 @ 11:48:
Uhmmmm..... Waren het niet de russen die ons laatst lieten weten dat ze geld nodig hadden omdat ze anders niets meer naar het ISS konden sturen? Amerika heeft een schuld maar wel inkomsten. Rusland niet

uuuhhhm..... Nederland heeft ook geld nodig, maar dan is nederland nog niet meteen arm..

als ze ect zo arm waren als we denken, waarom hebben ze dan een enorme vloot kernonderzeeërs operationeel, een gigantische hoeveelheid kernbommen waar ze niks mee kunnen, en een leger dat alleen maar uit zijn neus eet, behalve de dienstplichtigen, die worden door hun kop geschoten in tsjetjenie... wat trouwens ook een hoop geld kost, en in dat land is toch niks (meer) te halen...

en rusland is een oliegigant, waar alleen saoedi-arabie aan kan tippen, dus ze hebben een enorme potentiele geldbron...
Reageren

Regels voor berichten