Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 12:22
magicflower
magicflower is offline
Hey iedereen,

Ik ben dit schooljaar terechtgekomen in een klas waar het echt zo een "meisjes tegen jongens"-sfeertje is. Iedereen in mijn klas is heel los terwijl ik dus heel gesloten ben. Ik hoor nergens echt bij, bij jongens noch meisjes. Ik wil echt mijn plaatsje in die groep maar er is zo'n groot verschil tussen mij en die klas. Er is gewoon een enorm mentaliteitsverschil. Ik zeg in mijn klas bijna geen woord, behalve als ze me iets vragen. Niemand die in de klas zit ziet dat ik in de knoop lig omwille van de sfeer in de klas en ook om andere dingen. Nu is het wel zo dat ik van karakter zowiezo al snel down en lichtgeraakt ben en bijna altijd dichtklap in groep. Maar vorig jaar ging het een heel stuk beter. Ik kan wel eens met de meisjes babbelen als ik echt wil, maar alleen met elk van hun apart. Ik klap gewoon altijd dicht in die groep en voel me daardoor echt niet goed Ik heb gister met een opvoedster gepraat en dat deed deugd maar voor de rest zit ik op slot. Hoe graag ik ook wil, ik KAN het niet slot niet openen. Ik heb geen ernstige problemen ofzo, maar ben gewoon veel te onzeker.
Ik ben nu ook heel bang dat ik mij onbewust ook ga afsluiten voor de enige 2 mensen, op school die echt een plaatsje in mijn hart hebben. Ik wil geen slot, maar ik KAN het echt niet openbreken, hoe graag ik ook wil. Het is sterker dan mezelf.

Sorry, moest het kwijt.

Groetjes Magicflower
Oud 18-09-2003, 13:55
Nona
Nona is offline
Kan je niet gewoon overgeplaatst worden naar een andere klas? Als deze klas je gewoon niet ligt lijkt me dat wel logisch. Dat is nou niet echt iets wat echt makkelijk is.
Oud 18-09-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 18-09-2003 @ 14:55:
Kan je niet gewoon overgeplaatst worden naar een andere klas? Als deze klas je gewoon niet ligt lijkt me dat wel logisch. Dat is nou niet echt iets wat echt makkelijk is.
Kan idd een oplossing zijn...maar dan moet je wel zeker weten dat het in een andere klas anders zal zijn, denk ik. Je zou ook kunnen proberen iemand in de lichten over je problemen, al is het maar een piepklein beetje (desnoods met één van de twee personen die wel dat plaatsje in je hart hebben). Of je mentor ofzo. Je kunt dan proberen je problemen op te lossen en wat minder onzeker te worden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:20
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
misschien meot je eens naar de vertrouwenspersoon op school gaan heeft bij mij toen ook wel een beetje geholpen toen k me niet echt thuis voelde in de klas
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:46
Dashja
Dashja is offline
Probeer gewoon jezelf te zijn.
Ga jezelf niet aanpassen aan de "eisen" (om het maar even zo
te zeggen) van anderen.
Anderen moeten jou gewoon accepteren zoals je bent,
en misschien moet jij dat ook proberen, jezelf accepteren zoals
je bent! En weetje, als je je wat meer vertrouwd voelt met die
klas en de mensen kom je misschien van zelf wel wat losser.
Forceer het maar niet! Stapje voor stapje meis!
Dat je al praat 1 op 1 is toch al hardstikke goed?!!

Sterkte!
Liefs,
Dashja

Oud 18-09-2003, 16:41
magicflower
magicflower is offline
Hey iedereen,

Bedankt voor de reacties.

Naar een andere klas gaan is om verschillende redenen absoluut niet mogelijk. 't is een heel raar systeem bij ons op school.
Ik kan gelukkig wel met die ene opvoedster praten en ook met die 2 die in mijn hart zitten. Alleen, door omstandigheden zie ik die niet zo vaak. Maar ik heb wel veel steun aan hun.

Ik voel me een beetje een klein kind dat zich aanstelt omdat mijn verhaal niks is vergeleken met problemen van sommige anderen hier. Maar ik moest het echt even kwijt daarstraks.

Groetjes Magicflower
Oud 18-09-2003, 17:11
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Ik voel me een beetje een klein kind dat zich aanstelt omdat mijn verhaal niks is vergeleken met problemen van sommige anderen hier. Maar ik moest het echt even kwijt daarstraks.
Je stelt je absoluut niet aan hoor!
Het is toch alleen maar sterk om hulp te vragen?!!
Take care!

Oud 18-09-2003, 17:24
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik zal een een poging wagen..

Ik geloof dat je moet proberen om erachter te komen waarom je nu precies dicht klapt. Of 'op slot zit' wat jij wil. Is dat omdat je 'bang' bent voor de reactie vaan een ander? dat je niet geaccepteerd zult worden? Of juist vanwege iets anders?

Want het is natuurlijk nergens voor nodig om maar niets te zeggen! Als je in een nieuwe klas komt is het - denk ik- wel belangrijk dat je uitstraalt 'er bij te willen horen'. Als jij met een lang gezicht in de klas gaat zitten, knoopt een ander niet snel een gesprekje aan. Bovendien is het een kwestie van proberen. Als jij iemand ziet zitten, schiet je die aan en begin je over iets nutteloos, het weer ofzo. Als het klikt, dan merk je dat heus wel. En er zitten vast wel mensen tussen die 'bij je passen' of die jou interresant vinden.

Wat je volgens mij niet moet gaan doen, is je zelf afsluiten, en bij de pakken neer gaan zitten. Want dan straal je dat ook uit.

Misschien heb je er niets aan, en heb je het al 100 keer gehoord. Hoe dan ook, succes!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:40
magicflower
magicflower is offline
Hey pinksterhaas,

Ik heb met sommige van mijn huidige klas nu al 3 jaar in dezelfde klas gezeten. Vorig jaar werd ik voor een stukje geaccepteerd zoals ik ben. Waarom loopt het nu dan fout? ik heb echt geen flauw idee. Ik werd in mijn eerste jaar gepest. Die pesterijen zijn begin vorig jaar opgehouden maar mss heb ik door het gepest onbewust een slot gebouwd. Hoe graag ik ook wil, het lukt me echt niet om het open te breken.

Groetjes Magicflower
Oud 19-09-2003, 00:00
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Beetje stom om (zo) te zeggen misschien, maar em
Misschien moet je je niet zo erg richten op dat slotje van je, maar meer op het hek, want straks mis je nog een openingetje.
Oud 19-09-2003, 07:36
Verwijderd
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 19-09-2003 @ 01:00:
Misschien moet je je niet zo erg richten op dat slotje van je, maar meer op het hek, want straks mis je nog een openingetje.
En das geen uitlachen, ben het er juist wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:04
magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2003 @ 08:36:
En das geen uitlachen, ben het er juist wel mee eens.
Geloof mij, ik probeer het echt wel om me meer open te stellen maar das ni zo makkelijk. Gelukkig zijn er altijd mensen bij wie ik mijn verhaal kwijt kan. Ik ga in de toekomst echt moeite doen om een plaatsje in die groep te krijgen, al mag het me dan miljoenen tranen kosten. Ik ga mijn tijd nemen en ervoor gaan.
Oud 19-09-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
magicflower schreef op 19-09-2003 @ 13:04:
Geloof mij, ik probeer het echt wel om me meer open te stellen maar das ni zo makkelijk. Gelukkig zijn er altijd mensen bij wie ik mijn verhaal kwijt kan. Ik ga in de toekomst echt moeite doen om een plaatsje in die groep te krijgen, al mag het me dan miljoenen tranen kosten. Ik ga mijn tijd nemen en ervoor gaan.
Ik weet dat het niet makkelijk is, dat hoef je me niet te vertellen.

Wees zuinig op die mensen waar je je verhaal bij kwijt kunt ed.

Voor de rest:
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:32
magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2003 @ 13:17:
Ik weet dat het niet makkelijk is, dat hoef je me niet te vertellen.

Wees zuinig op die mensen waar je je verhaal bij kwijt kunt ed.

Voor de rest:
Ik zal zeker zuinig op ze zijn. Ik hoop all1 dat de mensen van psych. hier mij ook een btje willen steunen want ik kan alle hulp gebruiken.
Reageren

Regels voor berichten