Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 21:41
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
een spanningsboog
sierlijk......
reikend naar de andere kant,
een spanningsboog
gespannen,
zo strak...toch los...
een spanningsboog,
vol kracht, en dynamiek...
een spanningsboog,
hij trilt...en trilt...de spanning die bouwt op
een spanningsboog...
hij trilt, t trillen houdt niet meer op......
de spanningboog...
daar, in de verte, eenzaam en alleen
zo sierlijk en ontspannen...
tjak! kapot, opeens uiteen......

ik weet t jongens dit slaat negens op maar t kwam zo in me op ik moest t kwijt......

nu krijg ik vast allerlei kritiek van 't ritme loopt niet lekker, het lijkt nergens naar, te geforceerd' kom maar op....

maar ik moest t kwijt.

Ik was gewoon in gedachte over mezelf ,dat ik zo graag iet wil bereiken en me daar zo voor inspan, ik doe me best en me best maar, altijd blijven lachen (sierlijkheid) en meer je best doen dan je kunt (spanning die opbouwt) en dan over je eigen grenzen heen (trillen) nog verder over je grenzen (trillen stopt niet meer)
en dan weet ik van, ik red t niet meer, ik kan t niet ik ga eraan onderdoor dan.....(tjak spanningsboog kapot)

ik ben gewoon erg bezig met de dag die ik vandaag had. Hele dag gedanst op mijn school (musicalakademie) en t was zo zwaar, ik kon niet meer en kon niet meer en er werd maar geschreeuwd dat ik door moest gaan, ik bleef lachen, dat moest, ik bleef sierlijk bewegen want dat moest.....ik begon van moeheid te trillen, van pijn ging ik nog meer trillen, en omdat ik heelmaal op was ging ik echt ontzettend trillen.....ik ging nog net niet kapot.....maar daar ben ik wel bang voor. vandaar dit vage gedichtje......

zucht....
Oud 19-09-2003, 20:37
lovetear
lovetear is offline
Tja, het is een gevoelsgedicht, ik heb er niet zo veel over te zeggen. Het idee van een spanningsboog is wel leuk, wat je probeert duidelijk te maken is duidelijk.
Oud 20-09-2003, 16:18
xineof
xineof is offline
ik vind het idee 'spanningsboog' inderdaad ook erg goed!! ik vind vooral de inhoud erg sterk, eigenlijk jammer dat je er al zo'n uitleg erbij hebt gegeven , ik had het leuk gevonden er nog eens even over na te denken . maar ik snap wat je bedoelt; die uitleg maakt weer wel dat ik het gedicht begrijp, en dat maakt het nog mooier. de opvoering van de 'spanning' in dit gedicht maakt het erg bijzonder vind ik; in zijn idee en woordkeus vind ik het erg goed, alleen de vormgeving vind ik iets minder.
Oud 21-09-2003, 22:39
tacidvs
tacidvs is offline
'Spannungsbogen' is een begrip dat ik ergens anders van ken, maar zo kan het natuurlijk ook. Minder mystiek, maar ach, zo is ie voorspelbaar.
Reageren

Regels voor berichten