Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 16:21
Swordfish
Swordfish is offline
Kheb hier ff een vraag.

Kzou graag een gitaar kopen voor iemand, alleen heb ik een klein probleem. Ik ken daar echt niks van. Dus zijn er hier misschien mensen die daar wel eits van kennen en hier wa meer info willen zetten.

Wat is bv het verschil tss een akkoestische en een klassieke gitaar en wat is dan een Spaanse of een Western gitaar???

Hoeveel zou mij da ongeveer kosten???

Aan iedereen die mij wil verderhelpen, alvast bedankt hé.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2003, 16:26
Custom
Custom is offline
Een klassieke akoustische gitaar is een Spaanse gitaar, en die andere akoustische, die groter is, das een Western gitaar. Ik weet niet welke muziek je wilt gaan spelen, en at je uit wilt geven? Voor gitaartjes te kijken is www.musicstore.de wel een leuke site.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:57
Tsu
Tsu is offline
Een goede akoestische gitaar is vrij prijzig...
Maar ik kan je een Ibanez aanraden!
Oud 18-09-2003, 20:04
metallica
metallica is offline
Citaat:
Tsu schreef op 18-09-2003 @ 20:57:
Een goede akoestische gitaar is vrij prijzig...
Maar ik kan je een Ibanez aanraden!
Zo een ga ik waarschijnlijk ook kopen. Tenminste ik dacht dat het zo een was. Als het zo is blijken het goeie gitaren te zijn.
Oud 18-09-2003, 20:05
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
metallica schreef op 18-09-2003 @ 21:04:
Zo een ga ik waarschijnlijk ook kopen. Tenminste ik dacht dat het zo een was. Als het zo is blijken het goeie gitaren te zijn.
Zijn het zeker weten... maar wat voor een neem je, een akoestische of een semi akoestische??
Oud 19-09-2003, 08:14
metallica
metallica is offline
Citaat:
Tsu schreef op 18-09-2003 @ 21:05:
Zijn het zeker weten... maar wat voor een neem je, een akoestische of een semi akoestische??

Ik zal wel stom zijn, maar wat is een semi acoustische
Volgens mij gewoon een acoustische. Ik wilde eerst een andere kopen, maar mijn gitaarleraar raadde me een ibanez aan. Ik ga deze week eens kijken.
Oud 19-09-2003, 11:17
Louike
Louike is offline
huhuhuh, dan kunne we het beste eest je budget bespreken. de meeste beginne met nylon snaren acous, das ook het goedkoopst... (69 euro bij feedback) instap setjes zijn meestal kut dan zou ik eerst ff net iets meer ertegenaan gooien en een fatsoenlijk setje samenstellen van bijvoorbeeld Ibanez of Yamaha. tegen de €500 zit je dan al snel.

semi acoustisch is wel een beetje vaag sommige noemen een acoustische met elecrtonica (plugbaar) al semi-acous, maar eik is het z'n electrische met klankkast enzow maar dat is niet echt van toepassing bij een beginnende gitarist
Oud 19-09-2003, 13:10
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
metallica schreef op 19-09-2003 @ 09:14:
Ik zal wel stom zijn, maar wat is een semi acoustische
Volgens mij gewoon een acoustische. Ik wilde eerst een andere kopen, maar mijn gitaarleraar raadde me een ibanez aan. Ik ga deze week eens kijken.
semi akoestisch is een akoestische gitaar die je kan aansluiten op een versterker.

Maar zoals hierboven staat, kan je idd beter met een gewone akoestische beginnen
Oud 19-09-2003, 13:38
Verwijderd
Begin met een goedkoop ding, als je het echt leuk vind stap je vanzelf over, en als je het niet leuk vind ligt ie naar een paar weken toch in de hoek
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:40
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
voor 260 euro heb je een alhambra, prachtig geluid, serieus
das een spaanse (klassike) gitaar.
Oud 19-09-2003, 14:58
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 19-09-2003 @ 15:40:
voor 260 euro heb je een alhambra, prachtig geluid, serieus
das een spaanse (klassike) gitaar.
af te halen bij welke winkel/zwerver/markt/vissershaven/particulier?
Oud 20-09-2003, 19:07
metallica
metallica is offline
Citaat:
Tsu schreef op 19-09-2003 @ 14:10:
semi akoestisch is een akoestische gitaar die je kan aansluiten op een versterker.

Maar zoals hierboven staat, kan je idd beter met een gewone akoestische beginnen

Klopt, acoustisch blijkt moeilijker te zijn. Ik heb nu al een klassieke die ik twee jaar geleden in de opruiming voor 200 gulden gekocht heb. Maar was eens toe aan iets anders.
Reageren

Regels voor berichten