Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 12:42
leonkorn
leonkorn is offline
Indien je Jezus nog niet hebt aangenomen...
Wat betekent dit alles voor je? In elk mensenhart heerst een verlangen naar onsterfelijkheid. Lang geleden stelde Job de vraag: "Als een mens sterft, zal hij dan weer leven?" God heeft de mens nooit geschapen om te sterven en gescheiden van Hem te zijn. Het was Zijn bedoeling dat de mens voor eeuwig met Hem zou leven. Maar de zonde kwam in de wereld en zoals de Bijbel zegt: "Het loon, dat de zonde geeft, is de dood, maar de genade, die God schenkt, is het eeuwige leven" (Romeinen 6:23). Alle mensen zijn zondaars (Romeinen 3: 10), wij kunnen onszelf niet redden. Geen mens kan uit zichzelf opstijgen naar de hemel. De mensen trachten door middel van raketten de maan de bereiken, maar geen raket zal een mens naar de hemel brengen.

Er is echter een weg naar de hemel en dat is door Jezus Christus.

Johannes 3: 16

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Johannes 14: 6

6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de vader dan door Mij.

Om dit leven te ontvangen, moeten we twee dingen doen. Ten eerste moeten wij ons oprecht bekeren van onze zonden (Lucas 13:3). Ten tweede moeten wij ons geloof op Jezus vestigen. Hoe groot zondaar je ook bent, als je je echt en oprecht tot Hem keert, zal Hij je zonden vergeven. Hij zal je vrede in je hart geven. Wanneer Hij dan terugkeert in Zijn heerlijkheid, zul je klaar zijn om Hem te ontmoeten.

Als je Jezus Christus in je hart en leven wilt toelaten, dan zal het je helpen als je onderstaand gebed bidt.

Het zondaars gebed

Hemelse Vader,

Ik dank U, dat Gij mij liefhebt en dat U Uw enige Zoon gezonden hebt om mijn straf te dragen en voor mijn zonden te sterven.

Ik dank U voor het eeuwige leven, dat U mij beloofd hebt, indien ik mijn vertrouwen in U stel.

Ik heb berouw over de zonden, die ik bedreven heb.

Ik vraag U nederig mij te willen vergeven en te reinigen van alle kwaad, want ik wil mij nu aan U geven.

Ik vraag Uw Zoon Jezus Christus om nu in mijn leven te komen en mijn gehele wezen te vullen met Zijn tegenwoordigheid.

Ik vraag U mij te helpen dagelijks te groeien in Uw waarheid en liefde gedurende de rest van mijn leven.

Ik aanbid en prijs U, Heer. Ik wil U iedere dag beter leren kennen, want U te kennen, is U lief te hebben.

Amen.
Advertentie
Oud 24-09-2003, 13:29
Verwijderd
In de eerste zinnen gaat het al mis:

Citaat:
In elk mensenhart heerst een verlangen naar onsterfelijkheid.
Dat is namelijk compleet gelul. Als ik oud en moe ben wil ik doodgaan temidden van de mensen om wie ik geef en daarna is het gewoon afgelopen. Een leven is niet eeuwig. Daarvoor heeft een mens gewoon niet genoeg inspiratie.
Oud 24-09-2003, 13:40
REIE
REIE is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 24-09-2003 @ 13:42:
Wat betekent dit alles voor je? In elk mensenhart heerst een verlangen naar onsterfelijkheid.
'k Zag onlangs een pamflet uit 1942 dat juist stelde dat elke ziel naar God verlangde, met een sterkere heimwee dan wanneer Vader en Moeder weg zijn...
Oud 24-09-2003, 14:02
Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 24-09-2003 @ 13:42:
ik denk sinds 2 dagen er meer aan dat te doen, want de bijbel en www.near-death.com (kies christian) raken mij meer in mijn hart, echter denk ik dat dit meer ligt aan het gebrek aan onvoorwaardelijke liefde in de moskee dan de onwaarheid van een koran.
Citaat:

Wat betekent dit alles voor je? In elk mensenhart heerst een verlangen naar onsterfelijkheid. Lang geleden stelde Job de vraag: "Als een mens sterft, zal hij dan weer leven?" God heeft de mens nooit geschapen om te sterven en gescheiden van Hem te zijn. Het was Zijn bedoeling dat de mens voor eeuwig met Hem zou leven. Maar de zonde kwam in de wereld en zoals de Bijbel zegt: "Het loon, dat de zonde geeft, is de dood, maar de genade, die God schenkt, is het eeuwige leven" (Romeinen 6:23). Alle mensen zijn zondaars (Romeinen 3: 10), wij kunnen onszelf niet redden. Geen mens kan uit zichzelf opstijgen naar de hemel. De mensen trachten door middel van raketten de maan de bereiken, maar geen raket zal een mens naar de hemel brengen.
daar geloof ik dus totaal niet in. Zie Matteus 7:21 tot 23. praktizeer zijn liefde zelf, dat is zijn leer.

Citaat:

Er is echter een weg naar de hemel en dat is door Jezus Christus.
...lief te hebben en dat uit te dragen...
Citaat:

Johannes 3: 16

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
1 Korinthiers 13.

Citaat:

Johannes 14: 6

6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de vader dan door Mij.
logisch hoe kan je door nietliefhebben tot god komen?
Citaat:

Om dit leven te ontvangen, moeten we twee dingen doen. Ten eerste moeten wij ons oprecht bekeren van onze zonden (Lucas 13:3). Ten tweede moeten wij ons geloof op Jezus vestigen. Hoe groot zondaar je ook bent, als je je echt en oprecht tot Hem keert, zal Hij je zonden vergeven. Hij zal je vrede in je hart geven. Wanneer Hij dan terugkeert in Zijn heerlijkheid, zul je klaar zijn om Hem te ontmoeten.
ten tweede moeten wij jezus liefde praktizeren overal, niet oordelen over de ergste kinderverkrachter en ook niet over de buitenwereld en ons geloof op God en als afgeleide daarvan zijn dienaren zoals jezus vestigen en onze aanbidding op God richten.
Citaat:

Als je Jezus Christus in je hart en leven wilt toelaten, dan zal het je helpen als je onderstaand gebed bidt.

Het zondaars gebed

Hemelse Vader,

Ik dank U, dat Gij mij liefhebt en dat U Uw enige Zoon gezonden hebt om mijn straf te dragen en voor mijn zonden te sterven.

Ik dank U voor het eeuwige leven, dat U mij beloofd hebt, indien ik mijn vertrouwen in U stel.

Ik heb berouw over de zonden, die ik bedreven heb.

Ik vraag U nederig mij te willen vergeven en te reinigen van alle kwaad, want ik wil mij nu aan U geven.

Ik vraag Uw Zoon Jezus Christus om nu in mijn leven te komen en mijn gehele wezen te vullen met Zijn tegenwoordigheid.

Ik vraag U mij te helpen dagelijks te groeien in Uw waarheid en liefde gedurende de rest van mijn leven.

Ik aanbid en prijs U, Heer. Ik wil U iedere dag beter leren kennen, want U te kennen, is U lief te hebben.

Amen.
Ik heb toch liever matteus 6:12, dat is wat rechtvaardiger.

P.S. ik wil jou graag eens in real life ontmoeten.
Oud 24-09-2003, 16:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2003 @ 14:29:
In de eerste zinnen gaat het al mis:

Dat is namelijk compleet gelul.
correct. Een hypothese bijgestaan door niks.

En warom moet de titel nou weer in het engels?
Oud 24-09-2003, 16:37
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-09-2003 @ 17:20:
correct. Een hypothese bijgestaan door niks.

En warom moet de titel nou weer in het engels?
Waarschijnlijk omdat dat de titel is van een geniaal en wereldberoemd nummer van een geniale en wereldberoemde band; Queen.
Oud 24-09-2003, 19:30
Gatara
Gatara is offline
Het is niet de bedoeling dat hier doelbewust mensen andere mensen proberen te bekeren.

Regels voor berichten