Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 14:57
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Wat als de wereld om je heen maar door blijft draaien. En voetstappen kan zetten op levenspaden, die zijn geschreven met vrije hand. Waarop kleurrijke sporen het fijne leven vastleggen, als vaste afdrukken in een vruchtbare grond.
En een terugblik, die de ogen altijd wel weer laat vallen op de mooi gevormde stappen, die vleugels vormen naar de toekomst.

Zij die de zon kunnen omarmen en de stralen in glinstering tot hun ziel kunnen nemen, leven in vrije vorm, kunnen leven in rust.

Maar in mij raast een wereld die stilstaat. Ik ben verlamd geraakt in onzichtbare draden vol angst en verdriet.
Het donker omringt steeds en plaatst koude handen op mijn wezen. Zo bang, want de nacht sluipt en rust geluidloos in mij. Ik ben vervreemd geraakt van een wereld waar ik ooit kon vliegen.

Ik huil en veeg zachtjes mijn gedachten weg, maar elke traan tekent weer kringen en blijft drijven in mijn verborgen wereld.
Alleen zijn in wezen, getekend, en ogen die kijken wel, maar niemand die het ziet, niemand die wezenlijk naar mij kijkt.

Dit is het begin van een verhaal waarvan ik nog niet precies weet hoe het zal lopen en wat ik er mee ga doen. Ik schrijf wellicht het verhaal verder, maar misschien wordt het gewoon ook niets en blijft het een kort schrijfseltje, ik zie wel. Ik heb voorheen wel eens een verhaaltje geschreven toen ik klein was over Marietje en haar hondje(bij wijze van spreken ), maar niet iets van "serieuzere aard", ik heb dus de balle verstand van verhalen schrijven(al dicht ik wel wat) dus kom maar met kritiek!.

btw: Niet autobiografisch.

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 18:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 16:07
Quiana
Quiana is offline
Ik vind het mooi geschreven, maar denk dat het net
wat te 'zwaar' om te lezen wordt als het langer is.
Iets luchtiger er tussen door zou wat fijner zijn om
te lezen ws (op de lange termijn), misschien iets
waarmee je rekening kan houden als je verder gaat?

De hoofdletters die je tussendoor gebruikt,
(Kunnen, Mij, Vliegen enz) komen op mij een
beetje storend over.

Ws doe je het om er nadruk op te leggen, maar misschien
kan je dat met een ander lettertype oid doen?
(tenzij er een andere gedachte achter zit, bij mij bijv,
alleen is het dan weer raar dat niet elke verwijzing
naar de hoofdpersoon met een hoofdletter is zeg maar... )
Oud 11-09-2003, 18:11
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Quiana schreef op 11-09-2003 @ 17:07:
Ik vind het mooi geschreven, maar denk dat het net
wat te 'zwaar' om te lezen wordt als het langer is.
Iets luchtiger er tussen door zou wat fijner zijn om
te lezen ws (op de lange termijn), misschien iets
waarmee je rekening kan houden als je verder gaat?
Zeker!, heb je helemaal gelijk in! , het bovenstaande is idd 'zwaar'. Ik had zelf al in gedachten, die zwaarte voornamelijk binnen de inleiding te houden.(die zwaarte was om de lezer flink te laten nadenken )(wel tussendoor kleine stukjes misschien in die stijl). In een mogelijk vervolg, komt in ieder geval een omekeer/draai in stijl. Het kan ook nog dat ik het verhaal ga ombuigen naar een gedicht, maar ik ga gewoon eerst eens proberen er een verhaal van te maken .

Citaat:
Quiana schreef op 11-09-2003 @ 17:07:

De hoofdletters die je tussendoor gebruikt,
(Kunnen, Mij, Vliegen enz) komen op mij een
beetje storend over.

Ws doe je het om er nadruk op te leggen, maar misschien
kan je dat met een ander lettertype oid doen?
(tenzij er een andere gedachte achter zit, bij mij bijv,
alleen is het dan weer raar dat niet elke verwijzing
naar de hoofdpersoon met een hoofdletter is zeg maar... )
Wat betreft die Hoofdletters, ik ben hier mee aan het klooien geweest. Daar moet ik nog even goed naar kijken!

Bedankt voor je nuttige reactie!

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:23
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Heel erg mooi, mijn complimenten.

Maar inderdaad niet langer maken, laat het hier maar bij! Kort en krachtig
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 06:33
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 11-09-2003 @ 21:23:
Heel erg mooi, mijn complimenten.

Maar inderdaad niet langer maken, laat het hier maar bij! Kort en krachtig

Dankjewel!
Wat betreft het niet langer maken, bedoel je daarmee, het helemaal laten voor wat het is?

groetjes,
Mariamne
Oud 12-09-2003, 19:19
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Eh ... ja. Begin jij ook met verhaaltjes ?

Ik vind jouw taalgebruik en schrijfstijl mooi, maar inderdaad niet erg geschikt voor een episch verhaal. Eerder iets kort en 'zwaar', emotieel, dan een 'standaard'-verhaal er in te schrijven. Ook zoals jij schrijft, als inleiding kun je het prima gebruiken.

Over het stukje zelf valt er weinig te zeggen, daar is het te kort voor ... een mooie beschrijving, maar wanneer schrijf je iets meer en maak je er een verhaal van ?
Oud 12-09-2003, 19:22
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 12-09-2003 @ 07:33:
Wat betreft het niet langer maken, bedoel je daarmee, het helemaal laten voor wat het is?
Neee !!! Dan blijft het een zware, mooie beschrijving met iets 'literairs' er aan (wat mij betreft, maar 'literair' kun je op verschillende manieren opvatten), maar ook nix meer. Wel leuk om te lezen, maar totaal doelloos.
Oud 12-09-2003, 21:31
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 12-09-2003 @ 20:19:
Eh ... ja. Begin jij ook met verhaaltjes ?

Ik vind jouw taalgebruik en schrijfstijl mooi, maar inderdaad niet erg geschikt voor een episch verhaal. Eerder iets kort en 'zwaar', emotieel, dan een 'standaard'-verhaal er in te schrijven. Ook zoals jij schrijft, als inleiding kun je het prima gebruiken.

Over het stukje zelf valt er weinig te zeggen, daar is het te kort voor ... een mooie beschrijving, maar wanneer schrijf je iets meer en maak je er een verhaal van ?

Hoihoi

Ook maar een x een verhaaltje ja(uitdaging zoeken he)

Wanneer ik er een verhaal van maak?, tja, daar vraag je me wat . Ik wil er in ieder geval de rust en de tijd voor nemen, anders mislukt het zowiezo finaal. En wanneer dat is..... ....
(ik ga er morgen in ieder geval mee verder, de hoofdlijn van het verhaal heb ik i.g. al een beetje in mijn hoofd zitten; tja zo'n busreisje van Grun naar Emmen doet wat)...

dadag!

Liefs
mar.
Oud 13-09-2003, 20:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is inderdaad wel mooi geschreven, maar zou je niet meer naar de gedichten kant toe willen gaan? want het is erg vermoeiend geschreven zeg maar. dit stukje is nog goed te doen, maar een heel boek in zo'n stijl is niet uit te houden! het leest niet weg.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 08:58
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 13-09-2003 @ 21:13:
het is inderdaad wel mooi geschreven, maar zou je niet meer naar de gedichten kant toe willen gaan? want het is erg vermoeiend geschreven zeg maar. dit stukje is nog goed te doen, maar een heel boek in zo'n stijl is niet uit te houden! het leest niet weg.
Lees de reacties hierboven. Ik ga dit verhaal niet in deze stijl verder schrijven. Dat had ik al besloten toen ik het verhaal net af had, daarvoor is het idd te zwaar. Ik ga er wél een verhaal verder van maken, eens een keer iets anders dan een gedicht. Daarbij komt dat ik het meer als een verhaal "in mijn hoofd kreeg". Die luchtigheid komt er in, nu moet ik de tijd nog vinden om er mee verder te gaan...(vandaag waarschijnlijk)

groetje.
Oud 14-09-2003, 13:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 14-09-2003 @ 09:58:
Lees de reacties hierboven. Ik ga dit verhaal niet in deze stijl verder schrijven. Dat had ik al besloten toen ik het verhaal net af had, daarvoor is het idd te zwaar. Ik ga er wél een verhaal verder van maken, eens een keer iets anders dan een gedicht. Daarbij komt dat ik het meer als een verhaal "in mijn hoofd kreeg". Die luchtigheid komt er in, nu moet ik de tijd nog vinden om er mee verder te gaan...(vandaag waarschijnlijk)
Als inleiding en de rest wat luchtiger (met kleine stukjes
in deze stijl tussendoor misschien?) lijkt me .
Oud 22-09-2003, 16:40
Verwijderd
Ik vind het erg mooi. Ik ben helemaal gek op zulke 'zware' stijlen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:25
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 22-09-2003 @ 17:40:
Ik vind het erg mooi. Ik ben helemaal gek op zulke 'zware' stijlen
Dankje! .

Overigens, heb ik het gister(ofzoiets)op dop gepost, omdat ik wou pijlen of de doppers het een gedicht vonden en omdat ik het voor nu, toch nog even niet ga afmaken als een verhaal.(daarvoor moet ik de tijd nemen en komt wellicht nog wel).

Ze vonden het een gedicht in verhaalvorm .

Hier mag dus een slotje op, omdat het op dop nu staat.
Tegen de tijd dat ik er mogelijk een verhaal-vorm bij heb gemaakt, post ik het hier.(want ik wil dat gewoon een x proberen)
Oud 22-09-2003, 18:02
Verwijderd
Ik vind het erg mooi, maar zoals eerder gezegd is, het is wat aan de zware kant. Nou vind ik het niet erg, maar ik moet wel mijn uiterste concentratie erbijhouden
Ik vind dat je een goede schrijfstijl hebt! En maak het verhaal zeker af, want ik denk dat het een goed verhaal word!!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:36
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
C'est moi ici schreef op 22-09-2003 @ 19:02:
Ik vind het erg mooi, maar zoals eerder gezegd is, het is wat aan de zware kant. Nou vind ik het niet erg, maar ik moet wel mijn uiterste concentratie erbijhouden
Ik vind dat je een goede schrijfstijl hebt! En maak het verhaal zeker af, want ik denk dat het een goed verhaal word!!
Succes!
Heej dankje !, ik zal er mijn best voor gaan doen, ook om het vervolg luchtig te houden.
Reageren

Regels voor berichten