Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 16:36
Verwijderd
Ik heb nu dus met 3d studio max een animatie gemaakt, maar ik zie nergens waar je deze kan opslaan als een .gif. Ik zie alleen het opslaan als een .max
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 18:49
Verwijderd
Het .max bestand is het bouwbestand. Dit is niet direct je eindresultaat.

Om hem als plaatje (stilstaand beeld, zoals bijv. jpg of .gif) of animatie (zoals .mov of .avi) op je computer te krijgen moet je hem eerst laten "renderen". De computer genereert vervolgens aan de hand van je .max bestand een aparte file.

Om hem te renderen moet je op F10 drukken, of in het menu Rendering -> Render kiezen. Je krijgt een menuutje waarin je o.a. kunt instellen als wat, en waar je het wilt opslaan. Vervolgens druk je onderin het menuutje op de magische 'Render' knop, waarna je er een nieuw schermpje verschijnt, met daarin je eindresultaat.

Je kunt hem ook achteraf opslaan door in dat eindresultaatvenster linksboven op de "Save as" knop te drukken.

Hoop dat het nu duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Via "save as" NA het renderen, kun je niet gebruiken bij video's. Alleen bij plaatjes.

JE kunt ook renderen via video post. Dan kun je nog effecten als gloed, motion blur, sparks en andere meuk toevoegen. Maar daar heb je denk ik geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:51
Verwijderd
thnx, het is gelukt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-09-2003 @ 21:36:
Via "save as" NA het renderen, kun je niet gebruiken bij video's. Alleen bij plaatjes.
Ja idd, was ik er even bij vergeten te vermelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten