Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 15:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hmm, mijn mentor weet van me problemen en probeerd me goed te helpen, in de les houd ze me ook extra in de gaten enz... maar ja, ze helpt me nu toch al bijna een heel jaar en is pas later me mentor geworden dus eigenlijk wel logisch..

de coordinator weet het allemaal ook, en vandaag begon weer een leraar over zo'n gevoelig onderwerp voor mij ..en hij ging maar door...
ik had echt zo graag weg willen gaan.. een vriendin van mij zat te zeiken dat k het maar gelijk tegen hem had moeten zeggen...
maar jah, waar de hele klas bij is

ik ben naar de coordinator gegaan en heb gezegd dat ie het van mij nu wel mag vertellen, dan kunnen ze iig rekening met me houden en niet op dat kutonderwerp ingaan. Hij stuurt nu een briefje naar de docenten die k heb..
maar nu ben k juist bang dat ze me anders gaan behandelen..
heeft iemand dat meegemaakt ofzo...
please ff een paar reactíe's...

kuzzies mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 15:16
Verwijderd
Hooguit dat ze je anders gaan behandelen in de zin dat ze het onderwerp gaan vermijden. In het beginnen zullen ze misschien ff wennen(kenmerkend door versprekingen) maar het zal wel wennen.

En nee, ik heb dit niet meegemaakt, maar ik kan me vaak wel inbeeldingen maken van menselijk handelen(tot op zekere hoogte).

Je hebt in elk geval juist gehandeld aangezien je je niet bepaald gemakkelijk voelde bij het onderwerp. Op deze manier zal het ter sprake komen ervan(hopelijk) worden vermeden als het aan de docent ligt. Er kan echter wel een probleem verrijzen als een leerlig het onderwerp erbij haalt, de docent kan dat immers moeilijk afkappen zonder reden, of het moet zo zijn dat de rest weet hoe jij je erbij voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:27
Verwijderd
ik heb 't zelf niet meegemaakt, maar een vriendin van mij is ook depressief geweest en had het toen ook aan de mentor verteld. hij vroeg haar wel af en toe hoe het ging bv. maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Verder gewoon, normaal.

Misschien dat er in jouw geval wel leraren zijn die niet goed weten, wat onzeker zijn over, hoe ze ermee om moeten gaan. Dan kun je denk het beste even met ze praten en zeggen wat je dan wel van ze verwacht en wat zij van jou mogen verwachten. Zodat het voor hun duidelijk is dat jij (bv) geen zin hebt om erover te praten. Maar wie weet, gaat alles gewoon precies zo als jij het wil en hoef je je hier helemaal niet druk over te maken

Veel sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:59
The Ox
The Ox is offline
Jullie doen net alsof leraren geen hersens hebben. Als ze een brief in hun postvak vinden over bepaalde leerlingen, houden ze daar echt wel rekening mee hoor!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 19-09-2003 @ 22:59:
Jullie doen net alsof leraren geen hersens hebben. Als ze een brief in hun postvak vinden over bepaalde leerlingen, houden ze daar echt wel rekening mee hoor!
Ligt er aan, niet iedereen reageert het zelfde. (En als ze rekening houden met, dan gaan ze dus anders doen <- en dat is het antwoord op haar vraag. )
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:18
Verwijderd
Sommige docenten zullen je anders gaan behandelen, maar dat is toch ook min of meer wat je wilt? Je wilt dat het onderwerp vermeden wordt, omdat jij er niet tegen kunt. Ze zullen waarschijnlijk wat meer rekening met je houden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 11:30
The Ox
The Ox is offline
Dan begrijp ik volgens mij niet wat nu eigenlijk de vraag is. Als leraren weten dat er iets met een leerling aan de hand is, zullen ze er rekening mee houden, maar "anders gaan behandelen" klinkt meteen zo eng. En áls ze rekening met je houden, dat is toch wat je wil, dus wat is het probleem dan..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 11:52
Verwijderd
Bij mij is dat ook gebeurt, ik wilde niet dan mensen het wisten, alleen m'n conrector en mentor. Maar ineens wisten al mijn leraren het, en dat lieten ze ook merken. Wanneer ik een tijdje afwezig was, kwamen ze op me af om te vragen of alles nu weer goed ging etc.. En in de les trokken ze me hier en daar voor. Ik vond het echt niet prettig, omdat de leraren mij zo anders behandelden dan de rest, viel ik heel erg buiten de klas... Maar ja, ik kon wel rustig buiten de klas werken enzo, ze gaven me wel oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:40
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-09-2003 @ 12:52:
Bij mij is dat ook gebeurt, ik wilde niet dan mensen het wisten, alleen m'n conrector en mentor. Maar ineens wisten al mijn leraren het, en dat lieten ze ook merken. Wanneer ik een tijdje afwezig was, kwamen ze op me af om te vragen of alles nu weer goed ging etc..
God, leraren zijn ook maar mensen hoor, en stel je voor dat ze bezorgd om je waren..

Citaat:
En in de les trokken ze me hier en daar voor.

Dat moeten ze juist NIET doen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
The Ox schreef op 20-09-2003 @ 12:30:
En áls ze rekening met je houden, dat is toch wat je wil, dus wat is het probleem dan..
Citaat:
dat lieten ze ook merken. Wanneer ik een tijdje afwezig was, kwamen ze op me af om te vragen of alles nu weer goed ging etc.. En in de les trokken ze me hier en daar voor. Ik vond het echt niet prettig, omdat de leraren mij zo anders behandelden dan de rest, viel ik heel erg buiten de klas...
das dus het probleem, dat ze je duidelijk anders gaan behandelen.. of maar willen praten, en ik zoek zelf wel uit met wie ik praat.. of juist moeilijk vragen gaan stellen oid.....
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 20-09-2003 @ 13:40:
God, leraren zijn ook maar mensen hoor, en stel je voor dat ze bezorgd om je waren..

Dat moeten ze juist NIET doen.
Dat eerste snap ik ook wel, maar dat wilde ik dus juist niet, ik wilde gewoon naar school kunnen gaan zónder dat soort vragen.

En dat voortrekken wilde ik ook niet, dat deden ze eigenlijk al door te vragen hoe het nu ging, het viel gewoon op...

Mja, als ze het hadden geweten en me normaal hadden behandeld, was ik veel gelukkiger geweest, maar ja..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 20-09-2003 @ 13:42:
das dus het probleem, dat ze je duidelijk anders gaan behandelen.. of maar willen praten, en ik zoek zelf wel uit met wie ik praat.. of juist moeilijk vragen gaan stellen oid.....
Ja, precies, dat vond ik heel vervelend...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:02
Verwijderd
Bij ons op school helpt het NIKS, iig: ik heb niks aan mijn mentor. Wat ik ook zeg, ik blijf hetzelfde rare kind...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 20-09-2003 @ 13:42:
Dan zeg je dat je niet wilt praten enz.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:13
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 16:03:
Dan zeg je dat je niet wilt praten enz.
jah,
en dan maar hopen dat ze niet zo zijn als me vorige mentor....
die zei namelijk,"ik krijg het wel uit je hoor enz...".. ze vond het niet leuk dat ik met me problemen naar een gewone lerares ging waar ik toen geen eens meer les van had.. en het gevolg was dat ik elke woensdag middag op school moest blijven om met haar te 'praten'...(terwijl we woensdagmiddag vrij waren) naja, in dit soort gezeur heb k dus geen zin meer
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 13:03
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-09-2003 @ 13:44:

En dat voortrekken wilde ik ook niet, dat deden ze eigenlijk al door te vragen hoe het nu ging, het viel gewoon op...
Had ik ook last van.
Reageren

Regels voor berichten