Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(de)leden loom.....beiden beginnend met l, dus aliteratie.
||
Citaat:
eerder toeval, is geen aliteratie, zeker niet hoogstaan, als je dat bewust doet, leg je er de nadruk op, zie mijn voorbeeld.
||
Citaat:
En dit hoeft geen toeval te zijn, kan best bewust zijn, maar daar kan alleen tacidvs antwoord op geven.
||
Citaat:
dat is een aliteratie
||
Citaat:
||
Citaat:
een bewuste aliteratie is dat wat ik als voorbeeld gaf en in dit gedicht "zit er eentje" maar niet van dien aard dat ik zeg van, jemig dat heeft ie goed geflikt. verder vind ik het gedicht zeer rammelig.
||
Citaat:
PM zei ik!., maar goed, het gaat hier eigenlijk nu om het zoeken naar wat het inhoud, alliteratie, dus dan lijkt het mij, dat het wel kan. (geen wellus-nietes spelletje graag of andere vragen naar mij toe) "Ook allitaratie komt veel voor (vb. Leentje leerde Lotje lopen langs de lange Lindenlaan.)een voorbeeld als de jouwe, ook in uitdrukkingen en gezegden hoor je dit wel eens (kant en klaar)>maar 2 woorden ." >>bron: Topic Dop. Dat je het niet echt goed/mooi vindt, is jouw mening, dat kan, dat staat los van de betekenis van alliteratie. Voor discussie graag nu pm, voor echte info of mening over het gedicht hier. Het gedicht rammelig?, wil je een toelichting geven?.
Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 14:34. |
![]() |
|
![]() |
Dreamerfly:
'trug' is natuurlijk expres gedaan. Voor de derde keer als ik het me goed herinner, al weet ik niet in welke gedichten nog. Het vestigt een beetje de aandacht op zich en zo hopelijk ook op de rest van het gedicht. Ook hoeft de lezer zo niet zo over het metrum in te zitten. Laatste is een beetje een onzinverhaal, maar bestaat bij de gratie van de tegenstelling 'terug' die ik dan expliciet gebruik in geval van twee lettergrepen. Musk: Zou je me willen vertellen welke betekenis je eraan geeft? Ik zou je dankbaar zijn. (Nee, dáár kopen we wat voor... ![]() ratsja: De alliteratie is in zoverre bewust dat ik het in een niet onder invloed zijnde toestand geschreven heb en me voor volledig verantwoordelijk stel voor de betekenis die eraan gegeven is. Je hoeft me ook niet te bewonderen om de stijl, althans niet de stijl waarom je me nu niet bewondert. Je zou me moeten bewonderen om het gevoel dat ik over wil brengen, maar aangezien ik niet bewonderd word, is dit gedicht niet gelukt. Mijn streven is eigenlijk het universele gevoelsmatige gedicht, maar da's erg lastig. Gelukkig dient dit kort schrijven zijn hoofd-doel, een boodschap overbrengen. Nouja, dat zou het doen als ik eerst het gedicht overbracht. Maar nu verdwaal ik in details, niet de bedoeling. Dreamerfly + ratsja Gelieve jullie discussie niet per PM voort te zetten, zolang er een discussie is, is het toch juist nutttig en leuk?
||
Citaat:
nee ik houd persoonlijk niet van dat soort sci - fi
||
Citaat:
Ok, omdat jij het vraagt, puur op die discussie illiteratie, als het maar geen chattopic wordt...ik zal ratsja vragen onze Pm's hier alsnog te posten. wat betreft 'trug', tja je weet maar nooit he, ook tacidvs kan een foutje maken toch? ![]() Dat gevoel, hm, is idd niet overgekomen. Maar ik zal 't nog 's nader bekijken, waar dat aan kan liggen(?).
|
kvind de discussie ook wel interessant
![]() ![]() ![]() verder vind ik de rijm erg leuk gedaan, en de halfrijm bij meisjes/Paradijs is is erg leuk bedacht(was dat bewust?) deze zin vind ik heel sterk: het strekt een arm uit naar mijn hoofd contact en niets ik was verdoofd Het enige wat ik er wat minder aan vind, is die engelse zin ertussendoor; eigenlijk vind ik dat niet passen bij de sfeer van de rest van het gedicht.
||
Citaat:
Het gevoel dat het bij mij overbrengt, is het missen van iemand. Het is ook op een soort van sullige, knullige(dat heb ik nou eenmaal bij startrek) manier geschreven, wat dat gevoel versterkt, klopt dat een beetje? Leuk, maar in zijn totaal gezien, vind ik het niet zo geweldig. Wel leuk, maar niet geweldig.
|||||
Mijn 1e reactie via Pm is op de reactie van de volgende Ratsja 's reactie, binnen deze topic>>>(hmz, zit ik moeilijk uit te leggen geloof ik)
![]() "ga je nu pas kijken wat het is ? een bewuste aliteratie is dat wat ik als voorbeeld gaf en in dit gedicht "zit er eentje" maar niet van dien aard dat ik zeg van, jemig dat heeft ie goed geflikt." (reactie Pm) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Goed, dit is dus onze(met Ratsja) discussie geweest tot nu toe via PM, omdat jij tacidvs er om vroeg, plaats ik het hier, op voorwaarde dat het geen chatten wordt, maar puur een discussie over die alliteratie. Ik heb Ratsja om toestemming gevraagd. Reactie op laatste reactie van jou, Ratsja. >Dus je geeft op zich wel toe/bent wel van mening, dat het klopt dat de 2 woorden van tacidvs een alliteratie is, maar dan in een kleine vorm?.
Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 12:23. |
![]() |
|
het is er een, maar niet in die hoedanigheid hoe ik het zou willen zien, ik zou er persoonlijk meer toepassen en zeker niet met 2 woorden, want dan kan je spreken van onbewust.
||
Citaat:
Maar, kan een alliteratie bewust zijn, als het in 2 woorden is?. Ik denk namelijk dat, dat wel kan.
||
Citaat:
vind het nogal minimaal.
|
![]() |
Een man komt thuis van zijn werk, vermoeid maar bevredigd. Hij is moe, wil gaan slapen maar komt er dan achter dat zijn geliefde in zijn bed ligt. Ze heeft hem al gezien, hij kan niet meer terug. Hij vraagt zich af of ze hem controleert, of ze in zijn bed is gaan liggen om te controleren of hij niet bij een vreemde vrouw in bed zou gaan slapen. Hij vind dat hij dat niet mag denken van haar, omdat hij van haar houdt. Hij kruipt er bij en is toch tevreden.
||
Citaat:
![]() ![]() over dat beeld: doordat je die geluiden aanduid krijg ik het beeld van iemand die inderdaad *zwiep*zwiep*zwiep* loopt (waarschijnlijk doel je met *zwiep enz. al op RED ALERT, maar voor mijn gevoel loop de persoon dan de trap op..). de whoosh is voor mij een uitspraak van 'zucht nou heb ik rust'. ook dat is misschien iets van startrek ![]()
|
![]() |
|
|