Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:42
Qimm
Qimm is offline
Ik maak me normaal niet zo veel drukte als ik wat heb, maat dit begint me behoorlijk te irriteren. Ik heb het dan ook al lang. maar het lijkt erger te worden.
Altijd als ik in bad ben geweest en ik stap eruit krijg ik allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen en ik heb een drukkende pijn, ongeveer zo groot als mijn handpalm midden op mijn borst en mijn hart gaat als een bezetene. Ik heb vandaag es getelt en hij gaat 120/min. Ook heb it tintelingen in mijn vinders, het lijkt op hyperventilatie... maar mijn ademhaling is rustig en regelmatig... heel vreemd allemaal
Als ik nog in bad lig is er niets aan de hand, maar zodra ik opsta en uit bad ga moet ik eerst een minuut op het badmatje zitten voor ik weer op durf te staan en dan is het ook weer helemaal weg.
De laatet keer dat mijn bloeddruk gemeten werd was die prima in orde, net als mijn hb en suiker. Ik heb dus geen idee waar ik dit moet zoeken, maar ik vind het nu wel vervelend worden.
Oud 24-09-2003, 19:51
Qimm
Qimm is offline
Ja maar als ik net een warm bad heb genomen is de lucht in de badkamer ook heel warm, en na het douchen heb ik het eigenlijk niet...
Oud 24-09-2003, 20:52
Qimm
Qimm is offline
mja oke, das wel logisch, maar ik denk niet dat iedereen na het uit bad stappen eerst een minuut op het badmatje moet gaan zitten om een rustige hartslag te krijgen en dat de druk wegzakt...
Oud 24-09-2003, 21:44
Sven
Sven is offline
Zwarte vlekken en duizeligheid heb ik ook altijd als ik uit bad kom.. niets ongewoons volgens mij
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:00
Qimm
Qimm is offline
Iedereen lijk er vrolijk overheen te lezne dat mijn hartslag 2x zo hoog is als normaal
Oud 24-09-2003, 22:09
Sven
Sven is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 23:00:
Iedereen lijk er vrolijk overheen te lezne dat mijn hartslag 2x zo hoog is als normaal
Als dat alleen zo is als je uit bad komt komt het hoogstwaarschijnlijk door de warmte en is het niets ernstigs.. maar als je het zeker wilt weten zou ik het eens aan iemand vragen die er verstand van heeft
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 07:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 23:00:
Komt doordat je bloeddruk zakt als een tierelier.

Maar ik denk ook dat het komt door de snelle overgang van heel warm naar koud. Sommige mensen zijn daar nou eenmaal gevoeliger voor. Probeer eens rustig uit bad te komen; eerst op je knieën gaan zitten (met je kont op je voeten), daarna rechtop gaan zitten (op je knieën, kont omhoog) en dan pas te gaan staan. Zal vast al een hoop schelen denk ik
Oud 25-09-2003, 08:29
@pie
@pie is offline
ik denk ook dat het door de warmteovergang komt.. de de lucht in een badkamer zal zelden boven de 30 graden uitkomen denk ik, en terwijl je poriën helemaal openstaan voor warmteuitwisseling moeten ze ineens koude lucht happen.. da's nie leuk
Oud 25-09-2003, 08:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Qamra schreef op 25-09-2003 @ 07:26:
Komt doordat je bloeddruk zakt als een tierelier.

Maar ik denk ook dat het komt door de snelle overgang van heel warm naar koud. Sommige mensen zijn daar nou eenmaal gevoeliger voor. Probeer eens rustig uit bad te komen; eerst op je knieën gaan zitten (met je kont op je voeten), daarna rechtop gaan zitten (op je knieën, kont omhoog) en dan pas te gaan staan. Zal vast al een hoop schelen denk ik
Ik spring heus niet ineens uit bad hoor Ik ga eesr gewoon zitten en dan op mijn knieeen om mijn haar uit te knijpen, dan sta ik op pak ik een handdoek om mijn gezicht vast af te droegen en dan stap ik uit bad en op dát moment gaat het 'mis'

En een iets verhoogde hartslag, oké. Maar ik haal nog geen 120 na 100 meter sprinten! En dit is terwijl ik net heerlijk ontspannen lag, in een bad waarvan het water ook al afgekoelt is want ik lig er meestal 3 kwartier tot een uur in. ZO heel warm is dat water niet meer, ik ga er vaak uit omdat ik het koud begin te krijgen.

Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 09:00.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:07
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2003 @ 09:58:
Ik spring heus niet ineens uit bad hoor Ik ga eesr gewoon zitten en dan op mijn knieeen om mijn haar uit te knijpen, dan sta ik op pak ik een handdoek om mijn gezicht vast af te droegen en dan stap ik uit bad en op dát moment gaat het 'mis'

En een iets verhoogde hartslag, oké. Maar ik haal nog geen 120 na 100 meter sprinten! En dit is terwijl ik net heerlijk ontspannen lag, in een bad waarvan het water ook al afgekoelt is want ik lig er meestal 3 kwartier tot een uur in. ZO heel warm is dat water niet meer, ik ga er vaak uit omdat ik het koud begin te krijgen.
Bezoek eens de dokter.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:20
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 25-09-2003 @ 10:19:
Njah wat wil je dan? Wij hebben de opties gegeven die er zijn, als je denkt dat dat het niet is moet je naar een dokter, want dat zijn wij niet
Precies.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 25-09-2003 @ 09:19:
Njah wat wil je dan? Wij hebben de opties gegeven die er zijn, als je denkt dat dat het niet is moet je naar een dokter, want dat zijn wij niet
Ik vis gewoon naar andere mogelijkheden. Dit had ik zelf ook wel al bedacht Misschien dat iemand nog wat anders had. Maar nee dus, hmz nou ja Thnx anyway.

Regels voor berichten