Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 18:46
NL
NL is offline
ik wil dus als extra samen met mijn vriendin een hondenuitlatservice beginnen bij mij in de stad. dat is dus heel simpel de hond van een ander uitlaten. bijv. voor mensen die geen tijd ervoor hebben of slecht ter been zijn. Nu weet ik alleen niet of dit wel zo'n goed idee is want je hebt een auto (busje) nodig, etc. denken jullie dat het een beetje loopt of heeft iemand er ervaring mee o i d ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2003, 18:49
ekki
ekki is offline
just give it a try .
zeg gewoon dat je net begint enzo, dus dat het nog in de testfase zit.

verder heb ik geen ervaring.
Oud 30-09-2003, 18:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het busje kun je huren...
Kijk wel uit op wat voor schaal je het doet, want de belastingdienst staat zo op je stoep als ze horen dat je service goed loopt. Dus mijn advies is dat je je op tijd inschrijft bij de KvK (niet als je nog aan het marktverkennen bent) en je administratie op orde houdt.

De basis voor elk bedrijfje is hetzelfde en ik raad je aan daar voorzichtig mee te doen. Want als je eigenlijk niet goed alles hebt uitgezocht is het heel vervelend als ineens de belastingdienst aan de telefoon hangt. En ik kan het weten, ik spreek uit ervaring.
Oud 30-09-2003, 19:08
Verwijderd
Busje huren kost nog wel wat, mag je best wel wat honden voor uitlaten of met 10-tallen tegelijk Maar wie van jullie beiden heeft rijbewijs aangezien jezelf 16 bent en ik gok dat je vriendin ongeveer dezelfde leeftijd heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:38
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Vergeet niet dat jij dan verantwoordelijk bent voor iemand anders zn hond.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:53
Gimme more beer
Citaat:
Wes schreef op 30-09-2003 @ 20:08:
Busje huren kost nog wel wat, mag je best wel wat honden voor uitlaten of met 10-tallen tegelijk Maar wie van jullie beiden heeft rijbewijs aangezien jezelf 16 bent en ik gok dat je vriendin ongeveer dezelfde leeftijd heeft?
Valt opzich wel mee, het mag ook een 15 jaar oud busje zijn... Een busje kopen lijkt me een te groot risico... Maar voor 10 euro per dag heb je zeker een busje (vind ik al erg duur)...
Oud 01-10-2003, 08:47
never mind
never mind is offline
je kan ook briefjes rondhangen met "uitlaters gevraagd" mensen die zich bij jullie opgeven als uitlater zet je dan in een groot bestand.

Vervolgens hang je briefjes rond met "honden uitlaters aangeboden, 3 euro per uitlaatbeurt" (3 even als voorbeeld). Van die 3 euro krijg jij 1 euro, 2 euro daarvan gaan naar de uitlater die het dichtsbij de klant woonde en dus het klusje kreeg.

Simpel toch?
Oud 01-10-2003, 10:35
Verwijderd
Als je nou gewoon bij jezelf in de buurt op een wat kleinere schaal begint
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 10:42
alibabwe
alibabwe is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-10-2003 @ 08:53:
Valt opzich wel mee, het mag ook een 15 jaar oud busje zijn... Een busje kopen lijkt me een te groot risico... Maar voor 10 euro per dag heb je zeker een busje (vind ik al erg duur)...
kun je wel lezen ofzo? ze vraagt zich af wie van beide zn rijbewijs heeft, want hij is 16.

en voor 10 euro per dag heb je geen busje hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 12:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
en wat denk je van de borg die je moet betalen bij het huren van een busje???? geloof dat dat best pittig is...
en idd je bent 16 hoe oud is je vriend?? en heeft die n rijbewijs?? anders valt er sowieso weinig te huren!!!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 14:03
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
never mind schreef op 01-10-2003 @ 09:47:
je kan ook briefjes rondhangen met "uitlaters gevraagd" mensen die zich bij jullie opgeven als uitlater zet je dan in een groot bestand.

Vervolgens hang je briefjes rond met "honden uitlaters aangeboden, 3 euro per uitlaatbeurt" (3 even als voorbeeld). Van die 3 euro krijg jij 1 euro, 2 euro daarvan gaan naar de uitlater die het dichtsbij de klant woonde en dus het klusje kreeg.

Simpel toch?
maar toch werkt het niet
Oud 01-10-2003, 14:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, die is lekker. Briefjes ophangen, mensen vinden die voor twee euro per keer een hond willen uitlaten, en dan zelf betaald krijgen voor het ophangen van briefjes op het prikbord...
'k denk nie dat dat nou echt zo'n goed idee is.
Oud 01-10-2003, 15:38
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-10-2003 @ 15:14:
nee, die is lekker. Briefjes ophangen, mensen vinden die voor twee euro per keer een hond willen uitlaten, en dan zelf betaald krijgen voor het ophangen van briefjes op het prikbord...
Zo hebben wij het wel eens vaker gedaan met bijbaantjes (kranten bijvoorbeeld), ben je een soort jongeren uitzendbureau
Oud 01-10-2003, 15:40
Gimme more beer
Citaat:
alibabwe schreef op 01-10-2003 @ 11:42:
kun je wel lezen ofzo? ze vraagt zich af wie van beide zn rijbewijs heeft, want hij is 16.

en voor 10 euro per dag heb je geen busje hoor.
Waar slaat die reactie nou weer op? Ik had het niet over de leeftijd van die mensen, maar over de leeftijd van het busje... En jah, een 15 jaar oud busje lukt je wel voor 10 euro per dag... Zolang je hem maar 1 dag huurt (en niet 's nachts laat staan)
Oud 01-10-2003, 15:46
Verwijderd
dit doet mijn buurmeisje van 8 jaar ook
misschien moet je die is vragen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:32
never mind
never mind is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 01-10-2003 @ 15:03:
maar toch werkt het niet
en waarom dan wel niet
Oud 01-10-2003, 17:41
Verwijderd
10 euro per dag? Er moet maar net een bedrijf zijn bij hem in de buurt die oude busjes verhuurt. Bovendien is dit minimum prijs, voor iemand die net zijn rijbewijs heeft zijn de kosten een stuk hoger omdat er gewoon hogere verzekeringen bij horen
Naast die 10 euro komt ook nog benzine...

Doe het als het kan gewoon zonder busje... Bedenk wel dat je dit niet altijd kan doen. Mensen die geen tijd hebben om hun hond uit te laten hebben ook geen tijd om die hond bij jullie te brengen (of hebben maar weinig tijd om de hond op te laten halen). Dit is dus voor de mensen 's ochtends na hun werk gaan of 's avonds laat...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:32
Gimme more beer
Citaat:
Alex schreef op 01-10-2003 @ 18:41:
Doe het als het kan gewoon zonder busje... Bedenk wel dat je dit niet altijd kan doen. Mensen die geen tijd hebben om hun hond uit te laten hebben ook geen tijd om die hond bij jullie te brengen (of hebben maar weinig tijd om de hond op te laten halen). Dit is dus voor de mensen 's ochtends na hun werk gaan of 's avonds laat...
Misschien een honden-ophaal-bedrijf in de arm nemen?
Oud 01-10-2003, 19:34
very drunk driver
very drunk driver is offline
klein beginnen groot eindigen. eerst overal folderen zo bereik je de beste mensen. waarom zou je een busje moeten huren. ik zou ze ophalen met de fiets of misschien een bakfiets of gewoon allemaal in de buurt das nog beter
Oud 02-10-2003, 11:20
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-10-2003 @ 15:14:
persoonlijk denk ik dat dit een beter idee is dan de honden zelf gaan uitlaten.
Oud 02-10-2003, 11:24
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 01-10-2003 @ 20:34:
klein beginnen groot eindigen. eerst overal folderen zo bereik je de beste mensen. waarom zou je een busje moeten huren. ik zou ze ophalen met de fiets of misschien een bakfiets of gewoon allemaal in de buurt das nog beter
En dit is een beter idee dan het idee van de topicstarter. Een busje huren zorgt alleen maar voor meer kosten. En bij een startend bedrijf is het erg belangrijk om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Enne, bedenk dat als het echt gaat lopen, je je moet inschrijven bij de kamer van koophandel van jou woonplaats (http://www.kamervankoophandel.nl/). Ook krijg je dan met zaken als belastingen te maken (btw).

Succes.
Oud 02-10-2003, 11:33
iamcj
iamcj is offline
Ik zou gewoon eerst is lekker zwart beginnnen. Denk je dat mensen op btw zitten en een bonnetje zitten te wachten?

Ok, het loopt, je hebt wat klanten. Dan ga je de belastingdienst is bellen. Hoe kan ik dat het beste doen.

Dan komt het er waarschijnlijk op neer dat je onder de noemer bijverdiensten je werkzaamheden specificeerd. (bonnetje) Je hoeft dus helemaal geen officeel bedrijfje op te starten.

De eerste € 6.000 euro per persoon is belasting vrij. Dus totaal € 12.000 te verdienen. incl andere bijverdienste. Van dat geld, mag je de kosten die je maakt aftrekken.

Wil je meer weten, ga naar de site van de belastingdienst.
Oud 02-10-2003, 16:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-09-2003 @ 19:55:
En ik kan het weten, ik spreek uit ervaring.
spreek eens wat meer, waar handelde je in?
*geinterreseert*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 30-09-2003 @ 20:08:
En nog een keertje, wie is er oud genoeg om te rijden laat staan een rijbewijs in zijn/haar bezit te hebben? En voor 10 euro een busje huren? Keep on dreaming lijkt mij, al zou het voor 10 euro kunnen, denk eens aan bezine.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:24
Verwijderd
ik zou klein beginnen, zelf uitlaten enzo, maar als je een echt bedrijfje wilt opstarten, heb je inderdaad mensen nodig die die honden willen uitlaten..hoe kwam je op het idee eigenlijk? zijn er veel mensen die een hond hebben en hem zelf niet willen/kunnen uitlaten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 18:21
sebasamsterdam
sebasamsterdam is offline
het idee opzich is wel goed, aangezien je start kosten tamelijk laag zijn. Wat voor jou in het begin belangrijk is, is dat je klanten krijgt, want die komen niet vanzelf. Probeer contacten te leggen met plaatselijke dierenwinkels of je daar folders mag neer leggen en bij plaatselijke dierenartsen.. Hier komt toch het grootste deel van je doelgroep.. Dan kom je denk ik al een heel eind..
Verder zou je als het een beetje loopt een website kunnen beginnen waar mensen zich kunnen aanmelden zodat je niet de hele tijd aan de telefoon moet hangen..
gewoon wat ideetjes om je mind op gang te helpen

grtz
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:21
sebasamsterdam
sebasamsterdam is offline
het idee opzich is wel goed, aangezien je start kosten tamelijk laag zijn. Wat voor jou in het begin belangrijk is, is dat je klanten krijgt, want die komen niet vanzelf. Probeer contacten te leggen met plaatselijke dierenwinkels of je daar folders mag neer leggen en bij plaatselijke dierenartsen.. Hier komt toch het grootste deel van je doelgroep.. Dan kom je denk ik al een heel eind..
Verder zou je als het een beetje loopt een website kunnen beginnen waar mensen zich kunnen aanmelden zodat je niet de hele tijd aan de telefoon moet hangen..
gewoon wat ideetjes om je mind op gang te helpen

grtz
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:51
Gimme more beer
Citaat:
EvilSmiley schreef op 02-10-2003 @ 17:58:
spreek eens wat meer, waar handelde je in?
*geinterreseert*
Ik had je PM gestuurd, het leek me niet dat men hier zat te wachten op mijn verhaal
Reageren

Regels voor berichten