Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 06:46
Verwijderd
Zoals de topictitel zegt: de cd rom van WinXP wil niet booten. Het is een illegale, misschien komt het daardoor? Of heb ik iets verkeerd ingesteld in het BIOS?

256 MB int.
WinXP
Athlon 1800+
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 07:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ten eerste is het inderdaad aan te raden een legale versie van Windows XP te installeren.
Maar ik zou niet inzien waarom een goed gebrande illegale het niet zou doen. Het zou kunnen komen doordat je CD-ROM drive waar hij in zit samen met een andere CD-RW ofzo op 1 IDE kabel zit en geen master maar slave is (was bij mijn vorige PC zo).
De CD kan ook verkeerd gebrand zijn.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik je hier wel mee mag helpen, aangezien ik niet aanneem dat je wel een ongebruikte originele licenciecode gebruikt...

Oh, zeg ook ff welk moederbord je hebt...
Oud 29-09-2003, 15:37
Verwijderd
Moederbord:
Gigabyte Socket A Motherboard GA-7VT600(-L)

KT 600 ofzoiets.

In het bios staat:

1-boot van flop
2-boot van cd
3-boot van hd
4-setup

Hij springt dus gewoon naar 3. Ik zie wel staan Boot van cd... maar dan gebeurt er niets.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:44
Gimme more beer
Citaat:
Nixje schreef op 29-09-2003 @ 16:37:
Moederbord:
Gigabyte Socket A Motherboard GA-7VT600(-L)

KT 600 ofzoiets.

In het bios staat:

1-boot van flop
2-boot van cd
3-boot van hd
4-setup

Hij springt dus gewoon naar 3. Ik zie wel staan Boot van cd... maar dan gebeurt er niets.
Is je CD-ROM master of slave en zitten er nog andere devices in (DVD, CD-RW of 2e CD-ROM speler)?
Oud 29-09-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2003 @ 16:44:
Is je CD-ROM master of slave en zitten er nog andere devices in (DVD, CD-RW of 2e CD-ROM speler)?
er zitten twee cd drives in:

-DVD annex CD Speler
-CD/RW annex CD speler
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:04
Verwijderd
Dat hij gebrand is maakt niets uit, zolang het maar de originele image is. Als je probeert te booten van een CD waarvan niet zeker is of het wel de originele Windows XP-image is, kan ik je verder niet helpen.

Je moet ervoor zorgen dat je de CD in de masterdrive hebt. Vervolgens zorg je ervoor dat in het BIOS de primary boot device op CD-ROM staat. Dat vind ik zelf het fijnst werken, weet je tenminste zeker dat-ie meteen naar de CD zoekt.

Let op: je kunt (uiteraard) niet zonder externe driver van een SCSI CD-ROM drive booten, die herkent de computer niet bij het opstarten. Het moet een IDE-model zijn. Welke van de twee hij pakt, is een kwestie van proberen. Afhankelijk van het merk BIOS krijg je een melding, bijvoorbeeld: 'Boot from CD....press any key to abort'. Als je door wilt gaan met booten op de oude manier moet je dus een toets rammen, doe je niks dan start hij op van de CD.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:46
Gimme more beer
Citaat:
Nixje schreef op 29-09-2003 @ 16:55:
er zitten twee cd drives in:

-DVD annex CD Speler
-CD/RW annex CD speler
Controleer dan eens of het wel werkt in je CD-RW...
Reageren

Regels voor berichten