Advertentie | |
|
![]() |
|
dyslexie is zeker wel van toepassing!
juist omdat ze pas op hun 6e beginnen te lezen, komen ze er dan pas achter of ze dyslexie hebben, daardoor lopen ze een grote achterstand op. Ze proberen er dus ook steeds eerder achter te komen, bij baby's al, door de hersenactiviteit te meten. Dove kinderen zijn natuurlijk ook van toepassing. Autistische kinderen ook, vaak hebben die ook een taalachterstand, dat kun je bij baby's al merken doordat ze niet "brabbelen".
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus als je bij baby's al kan zien dat ze dyslexie hebben, kun je bv eerder beginnen met lezen, waardoor ze op hun 6e op hetzelfde niveau zitten als hun leeftijdgenoten. Maar daar krijg je niet per sé een taalachterstand van, daar heb je gelijk in ![]()
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ligt aan de mate waarin iemand dyslexie heeft, maar kinderen vinden het dan vaak helemaal niet leuk om te lezen...zeker niet als ze nog zo klein zijn. Plus dat ze later toch weer achter gaan lopen (als ze het niet nog steeds doen). En een leesachterstand is niet meteen een taalachterstand. ![]() Hoewel dyslexie wel vaak verder gaat dan alleen leesachterstand. Maar zo vroeg mogelijk vaststellen of een kind dyslectisch is, is sowieso handig...maar das met alles eigenlijk zo, denk ik. ![]() |
![]() |
|
Tegenwoordig is de defenitie van dyslectie zo verbreed. Zo zijn er natuurlijk verschillende gradaties en ongeveer 6 verschillende vormen (auditief, visueel, p-vorm, l-vorm enz.) Elke vorm heeft z'n eigen problematiek.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|