Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 16:45
Savage1986
Savage1986 is offline
Hai,
Ik doe (samen met iemand anders) ons profielwerkstuk over constructies. Wat concreter over de krachten die erop werken, zwaartekracht, invloed van wind ed. Alleen omdat we ons onderwerp een beetje overhaast hebben gekozen, kan ik geen subonderwerpen verzinnen. Nu is mijn vraag of iemand wat ideen heeft om erin te verwerken, en eventueel wat sites voor bruikbare informatie. Ik heb al een stel boeken, die ga ik uiteraard nog doorlezen, maar aangezien ze nogal dik zijn, wou ik eerst een kortere weg kiezen en hier om info vragen .

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 18:04
Verwijderd
nou er zijn miljoenen soorten constructies. Al is het alleen maar van het ontwerp van een gebouw tot en met een constructie van een paar rietjes.
Houd het onderwerp zo simpel mogelijk. Neem voor de grap wat rietjes en bereken daar met wat leuke natuurkunde sommen de krachten van die ze op elkaar uitoefenen. Dan leg je dat bijvoorbeeld naast het een of andere ontwerp van een groot flatgebouw en dan kijk je hoe dat is opgebouwd. ook weer een simpele berekening erop los laten en je bent klaar
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:09
Chimera
Chimera is offline
Misschien het een idee om het over de constructies van wolkenkrabbers te doen? Kun je nog een speciaal item over 9/11 doen, waarom die WTC toren precies naar beneden kwamen, en waarom de toren die als 2e geraakt werd als eerste instortte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten