Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 18:15
miss kittie
miss kittie is offline
mijn vraag is dus met welke kleren rij jij paard? ik bedoel dan specifiek welke laarzen of chaps en welke rijbroek.

rij je met rubberen laarzen, leren laarzen, chaps, leren chaps..? en van welk merk zijn die dan?
en met welke rijbroek rij je? is die speciaal gevoerd aan je zitvlak en binnenbenen met zo soort leer? zit er extra hoge rug aan? en welk merk?

en de belangrijkste vraag: ben je tevereden met die specifieke kleren, en waarom zijn die dan juist goed? welke zou je aanraden?

de reden dat ik dit vraag is logisch omdat ik van plan ben wat duurdere rijkleren aan te schaffen. tot nu toe rij ik met rubberen laarzen. dat gaat, maar echt fantastisch is het niet. eerder had ik ook gewone stoffen chaps, maar die boden te weinig steun en werden vastgemaakt met een riempje waarmee ik te makkelijk bleef haperen aan de stijgbeugels. ik heb een rijbroek van cavalo met extra bescherming aan m'n knieen, waarvan ik heel content ben; en één van pikeur die helemaal niet goed is kwa model.
ik ben gaan zien voor een rijbroek met voering aan de hele binnenkant (van de buitenkant hé) maar de modellen van pikeur gaan me echt niet. hebben anderen diezelfde ervaring?(te los aan de benen en veel te strak en te hoog aan de buik)
ook ben ik gaan zien voor leren rijlaarzen. op maat gemaakt kosten die echter 500 euro, met standaard kom ik op 270. dan zag ik echter dat er ook leren chaps bestaan zoals de laarzen. met de schoenen bij kom ik hierbij op 340.
goedkoop is dat niet, dus ik zou graag is over de ervaringen van anderen horen.

sorry voor de hele uitleg maar zou kan je het misschien beter in context plaatsen

thanx
xx

ps: voor de forumbazen. ik hoop dat ik dit op de juiste plaats zet. ik dacht van wel want ik bedoel het echt uitsluitend op sportgebied (dus niet op mode ofzo) en ik denk dat ik hier de meeste kans heb dat mensen met ervaring dit lezen. hoop ik toch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 11:22
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Naakt?
Oud 26-09-2003, 19:14
barbara.inc
barbara.inc is offline
Wat mijn kont als prettig ervaart, kan de jouwe als een ware nachtmerrie ervaren, dus...gewoon zelf uitzoeken.
Oud 27-09-2003, 11:58
miss kittie
miss kittie is offline
euhm...is wel nogal kostelijk om alles uit te proberen.. vandaar dat ik ervaringen van anderen vraag
ik ga echt niet een rijbroek van 180euro kopen om nadien tot de conclusie te komen dat hij niet goed is..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:39
Verwijderd
'k rij met rubberen rijlaarzen, en altijd gedaan... misschien als ik ooit nog eens hogere drussur ga rijden (z2 ofzo) neem ik leren, dat is misschien wat netter. volgens mij maakt het kwa steun niets uit. 'k weet het niet. ik heb een rijbroek van horka, ook gewoon simpel met andere stof kniestukken, verder niets..
mijn wedstrijd broek is gewoon simpelste van simpelste

mijn gewone rijbroek zit heerlijk, me wedstrijdbroek is aan vervanging toe, hij springt bijna uit elkaar door m'n dikke kont maar ik wil dus precies dezelfde als die ik nu voor gewoon heb, die zit lekker los bij m'n heupen. laarzen waren trouwens 50 euro ofzo en rijbroek 89 zoiets

weet ik nie zeker
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:52
nivava
nivava is offline
Ik heb rubberen laarzen, chaps en leren laarzen.
Maar toch kies vaak voor mijn rubberen laarzen, die zijn wat flexibeler, zit meer beweging in.
Wat voor een merk het is, ik zou het niet weten!

En rijbroek...ik heb vaak rijbroeken van het merk olympia (in die geest iig).
Die bevalt mij gewoon hartstikke goed.
Oud 28-09-2003, 16:03
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
ik persoon;lijk rijd ut liefst met chaps, maar nu ik wat verder kom en me pony dus nog meer op kleinere hulpen met reageren rijd ik af en toe met sporen en dan heb ik dus laarzen en voor de wedstrijden ook.
Reageren

Regels voor berichten