mijn vraag is dus met welke kleren rij jij paard? ik bedoel dan specifiek welke laarzen of chaps en welke rijbroek.
rij je met rubberen laarzen, leren laarzen, chaps, leren chaps..? en van welk merk zijn die dan?
en met welke rijbroek rij je? is die speciaal gevoerd aan je zitvlak en binnenbenen met zo soort leer? zit er extra hoge rug aan? en welk merk?
en de belangrijkste vraag: ben je tevereden met die specifieke kleren, en waarom zijn die dan juist goed? welke zou je aanraden?
de reden dat ik dit vraag is logisch omdat ik van plan ben wat duurdere rijkleren aan te schaffen. tot nu toe rij ik met rubberen laarzen. dat gaat, maar echt fantastisch is het niet. eerder had ik ook gewone stoffen chaps, maar die boden te weinig steun en werden vastgemaakt met een riempje waarmee ik te makkelijk bleef haperen aan de stijgbeugels. ik heb een rijbroek van cavalo met extra bescherming aan m'n knieen, waarvan ik heel content ben; en één van pikeur die helemaal niet goed is kwa model.
ik ben gaan zien voor een rijbroek met voering aan de hele binnenkant (van de buitenkant hé) maar de modellen van pikeur gaan me echt niet. hebben anderen diezelfde ervaring?(te los aan de benen en veel te strak en te hoog aan de buik)
ook ben ik gaan zien voor leren rijlaarzen. op maat gemaakt kosten die echter 500 euro, met standaard kom ik op 270. dan zag ik echter dat er ook leren chaps bestaan zoals de laarzen. met de schoenen bij kom ik hierbij op 340.
goedkoop is dat niet, dus ik zou graag is over de ervaringen van anderen horen.
sorry voor de hele uitleg maar zou kan je het misschien beter in context plaatsen
thanx
xx
ps: voor de forumbazen. ik hoop dat ik dit op de juiste plaats zet. ik dacht van wel want ik bedoel het echt uitsluitend op sportgebied (dus niet op mode ofzo) en ik denk dat ik hier de meeste kans heb dat mensen met ervaring dit lezen. hoop ik toch