Advertentie | |
|
![]() |
|
in principe heb je wel gelijk, maar er komt wel 1 voorwaarde bij [die ik bedacht naar aanleiding van staybeautifuls post] de muzikanten moeten zich wel duidelijk voor ingezet hebben om het tot iets goeds te maken. alle crap die tegenwoordig tot muziek gerekend wordt, valt hier dus sowieso al buiten. maar verder klopt het wel dat iedere muziekstroming wel iets heeft.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik vind het nogal onzin dat top40 niet onder je stelling zou vallen.. dat is bijna net zo hypocriet als die mensen uit je scene.. de muziek uit de top40 staat erin omdat het veel verkocht wordt.. dus veel mensen vinden het leuk, wie ben jij dan om te zeggen dat het slecht is.. bovendien hebben die nummers vaak wel een catchy melodietje, het probleem is dat je er meteen mee doodgegooid wordt
![]() en voor de rest is het natuurlijk een kwestie van smaak... maar als er mensen naar luisteren zal er altijd wel wat leuks inzitten |
![]() |
|
![]() |
onzin.
ik luister mn eigen muziek &soms luister ik dingen waar vrienden van me naar luisteren, mits ik het mooi vind. van mezelf ben ik niet echt metal, maar doordat vrienden van me het luisteren ben ik het ook wel gaan waarderen naarmate ik t wat vaker hoorde. ik beperk me echt niet tot 1 genre ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dikke onzin! Ik zou echt niet kunnen houden van popmuziek! Daarmee doel ik vooral op die muzikanten die het puur om de centen doen en minder aandacht aan kwaliteit besteden en waarmee ze erg veel aandacht krijgen en hordes jongelui van 12 tot 16 op afkomen.
Of die Nederlandse crap van Franz Bauer en weet ik het wie allemaal, dat kan ik dus echt niet uitstaan. Dat heeft voor mij echt niet iets moois. Veel muziek ook als ik er niet van hou kan ik best waarderen en naar luisteren als het moet al ligt het er wel aan hoelang maar muziek maken puur voor het geld zoals die vele covers van tegenwoordig daar heb ik dus geen respect voor en ik snap niet dat mensen dat mooi vinden. Ben ik nu geen muziekfan?
|
![]() |
Opzich heb je wel gelijk maar het gaat niet helemaal op.
Mijn favoriete stylen zijn : hardcore(gabber)( en alles wat daar onder valt),(hardcore)punk en een beetje rap en (nu)metal Over het algemeen luister ik weinig naar de andere muziek soorten zoals trance en hardstyle drumm&bass etc etc maar in bijna al de stylen zitten wel enkele nummers die ik oke vind. Maar toch is het best mogelijk om van 1 styl gewoon geen 1 nummer mooi te vinden, bijna ik elke styl is wel een uitzondering te vinden maar niet overal. Ik kan het me namelijk best voorstellen dat mensen geen 1 nummer mooi vinden van: Terror speedcore metal hardcore punk
|
Ik hou zelf van noise onder andere...en kan me best voorstellen dat anderen dit nooit zullen kunnen waarderen, voor zover dit mogelijk is.
Ik hou gewoon van noise ![]() Maar eigenlijk hou ik van alle stijlen, alleen niet van alle bands... Meestal is dat closemind zijn slechts tijdelijk (vb sommige 'rasechte' metalfans idd, no offense) Als jij zou gelijk hebben dan zou je het niet enkel per stijl mogen beperken, maar eigenlijk heeft ieder nummer iets te bieden op een of andere manier. Je kan moeilijk ieder nummer ooit gemaakt goed vinden. Sommige melodieėn, klanken of ritmes liggen bepaalde mensen meer/helemaal niet. Bij de eerste drum'nbass plaat die ik hoorde ging ik helemaal op. Ik heb het gevoel dat dit soort ritme altijd in me zat van jongsaf terwijl ik vele andere nummers en stijlen heb leren apprecieren door er meer naar te luisteren. Nu ja, ik heb het sowieso niet voor eenderwelk wereldje dat rond een bepaalde muziekstijl hangt. Gewoon toekijken, er komen vaak wel artistieke dingen uit (kleding, gewoontes, principes) maar ik besluit gewoon om er zo weinig mogelijk aan mee te doen. Edit: Je kan het opvatten als kleuren eigenlijk. De ene kleur vind je mooi, de ander gewoon minder. Andere muziekstijlen ontzeggen heeft idd weinig met de muziek op zich, maar meer met principes waardoor je wordt beinvloed.
Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 13:58. |
![]() |
|
ik kan naar iedere muziek luisteren
alleen ik vind niet dat alles in het kader muziek valt wat muziek genoemt word bijvoorbeeld noise, ik vind het super koel, maar muziek kan je het niet noemen net zoals hardhouse, vind ik ook geen muziek maar ik waardeer alles en het grootste probleem met veel mensen is dat ze true willen zijn en dus zeggen dat ze nix anders goed vinden dat....
||
![]() |
Citaat:
jij zegt dat mensen zich teveel beperken tot 1 genre, ik bedoel alleen maar te zeggen dat dat niet vanzelfsprekend is. maar als je een aantal muziekstromingen niet kan waarderen ben je toch niet ineens minder muziekliefhebber. is gewoon een kwestie van smaak. |
![]() |
|
ik vind de stelling nergens op slaan! iedereen heeft een voorkeur qua muziek. Ik houd bijvoorbeeld van Rock, en totaal niet van R'nB en trance.
R'nB kan ik egt op geen enkele manier goede muziek vinden. Dat is nou eenmaal mijn smaak, En ik vind dat je iemands smaak moet respecteren, ookal ben jij het er niet mee eens. (Trouwens: wat een klote topic, wat wil je ermee berijken?)
|
Je kan wel alle muzieksoorten luisteren, maar voor het "leuk vinden" gedeelte is er nog je eigen persoonlijke smaak.
Je kan wel alle verschillende soorten muziek waarderen... K vind wel dat sommige mensen in van die "wereldjes" dat meer moeten doen. Tis maar muziek hoowr, je word er niet een minder mens door om owk toe te geven dat je iets anders dan je vriendjes leuk vind ![]() Magoed, schijnbaar hangt je muzieksmaak nog steeds samen met je "image" ..en dan zal owk wel niet snel veranderen.
|
ach.
van elk soort muziek. waarom is er smaak? Zodat niet iedereen dezelfde muziek houd. Maar het leuke van deze smaak is dat het altijd een toegevoegde waarde is op een bepaald gebied. Het is utopisch om te denken dat iederen iets moet waarderen. Overigens is de stelling ook raar 'zou kunnen houden' Tja. Een schilder die niet alle stijlen kan schilderen is geen schilder.
||
Citaat:
Een schildier die niet alle stijlen kan ZOU KUNNEN WAARDEREN is geen schilder... niet dat het iets veranderd aan je standpunt, maar nu klopt de vergelijking wat beter ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verlicht mij, deel jouw standpunt met ons.
||
Citaat:
![]() sorry maar ik vind hardcore nou echt gččn goeie muziek (iets in die richting) maar dat vind ik en ja tuurlijk heb ik het geprobeerd en er eerst naar geluisterd voor dat ik kan zeggen.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat je geen gelijk hebt. In ieder geval niet helemaal. Zoals hierboven al een keer vermeld is, je wordt overspoeld met gigantische teringherrie, dat niks met muziek te maken heeft. Als ik die gabbermuziek hoor, dan denk welk gek loopt hier op zijn pc te hengsten. In plaats van dat het muzikaal mooi is.
||
Citaat:
||
Citaat:
de instelling 'het staat in de top 40 DUS het is kut' is zo verdomd kinderachtig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik sta in m'n volste recht om dat te zeggen want ik luister al de halve dag naar de wanklanken van m'n zusje haar mp3 collectie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
verder is de top-40 niet representatief voor de muziekwereld |