Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 17:44
ekki
ekki is offline
Ik weet niet zo goed of jullie veel met flash e.d. werken, maar misschien is er hier iemand tussen die me kan helpen.

Kan ik met actionscript een dynamic textfield naar links/rechts bewegen? Ik heb het idee dat het niet kan, omdat het niet lukt. Met andere objecten lukt dat wel, maar niet met een dynamic textfield.
Het moet een dynamic textfield zijn, omdat ik de text die erin komt uit een externe file haal (of kan het dan ook wat anders zijn? nee toch?), uit een .txt-bestandje (of .html of .php, dat moet ik allemaal nog even zien en is niet zo belangrijk).

Vraag twee gaat over ditzelfde, alleen dan een stapje verder:
In het dynamic textfield staat bijvoorbeeld flashfreaks. Wat ik wil is dat als je de f intikt, dat er dan lashfreaks in het textfield staat. En als je dan de l intikt, dat er ashfreaks staat (de letters tik je in een input textfield). Maar als je daarna de s tikt, dat er dan nog ashfreaks blijft staan. Snapje? Dus als de eerste letter van het woord wordt ingetikt, verdwijnt die letter.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Is het mogelijk om zoiets te maken? Zou iemand weten hoe en kan diegene mij ook een (simpele ) uitleg geven?

Overigens mogen de letters wat mij betreft ook worden omgezet naar symbols ofzo (mits dat mogelijk is in flash), zodat het toch mogelijk wordt. Dat maakt me allemaal verder niet zo veel uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ohja en kun je de lengte van een textfield variabel maken? Dus als er het woordje 'test' in kmot te staan, dat het textfield dan korter is dan wanneer er bijvoorbeeld het woordje 'communicatieserver' in komt te staan?
Oud 29-09-2003, 08:22
Verwijderd
een paar hints:
Objecten
Action Script Tutorials
http://www.macromedia.com/support/fl...pt_dictionary/
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:00
ekki
ekki is offline
Citaat:
eddie schreef op 29-09-2003 @ 09:22:
een paar hints:
Objecten
Objecten?

Citaat:
Action Script Tutorials
Heb ik er al heel veel van door gekeken, maar ik vind niet iets dat dit kan doen zeg maar. Wie wil dat dan ook? .

ja, die heb ik ook gezien .
ik zal 'm nog 'ns goed doorbladeren.
probleem is dat ik van mezelf geen programmeur ben. ik snap bij flash meestal wel waarom iets op die manier moet (as), maar zelf kan ik het dan niet echt maken (heb gisteren de hele middag zitten zoeken naar tutorials, er zijn er een hele hoop op dit internet).
Oud 29-09-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 29-09-2003 @ 10:00:
Objecten?
Jah. Ik heb er vorig jaar iets mee gedaan (maar ben het nu weer vergeten). Je moet iig zelf een object maken (gebaseer op de textbox) en die aanpassen. Vervolgens deze via AS toevoegen in de Flash.

Citaat:

Heb ik er al heel veel van door gekeken, maar ik vind niet iets dat dit kan doen zeg maar. Wie wil dat dan ook? .
Jij?
Citaat:

ja, die heb ik ook gezien .
ik zal 'm nog 'ns goed doorbladeren.
probleem is dat ik van mezelf geen programmeur ben. ik snap bij flash meestal wel waarom iets op die manier moet (as), maar zelf kan ik het dan niet echt maken (heb gisteren de hele middag zitten zoeken naar tutorials, er zijn er een hele hoop op dit internet).
Als je zelf niet zo'n programmeur bent zal het moeilijk worden. Je zal toch echt zelf iets moeten prutsten. Misschien dat ik vanavond of morgen wat prutsvoorbeeldjes van mezelf kan posten. Heb je iets om mee te werken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:26
Verwijderd
Ik heb even (10 min) geprutst, en dit is wat ik tot nu toe weet:
  1. Een dynamic textfield kan niet worden gebruikt als input field
  2. Je moet bij je dynamic textfield een 'reference' opgeven (de inputbox onder de listbox waar je 'dynamic textfield' selecteerd); ik heb hem 'tf' genoemd (voor textfield)
  3. En verder is het gewoon de debuggert gebruiken en de properties uitlezen

Bijvoorbeeld:
Code:
tf.text = 'blaat';
tf._width = length( tf.text ) * 10;
waarschijnlijk kun je wel meer doen, maar dit is wat ik tot nu toe heb.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 14:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
eddie schreef op 29-09-2003 @ 10:21:
Jah. Ik heb er vorig jaar iets mee gedaan (maar ben het nu weer vergeten). Je moet iig zelf een object maken (gebaseer op de textbox) en die aanpassen. Vervolgens deze via AS toevoegen in de Flash.
ok, dat lijkt mij ook het meest logisch.

Citaat:
Jij?
Als enige van de hele wereld ofzo .

Citaat:
Als je zelf niet zo'n programmeur bent zal het moeilijk worden. Je zal toch echt zelf iets moeten prutsten. Misschien dat ik vanavond of morgen wat prutsvoorbeeldjes van mezelf kan posten. Heb je iets om mee te werken.
Ja, ik weet het. Ik moet gewoon een keer een boek goed doorlezen om te begrijpen hoe het nou precies in elkaar zit. Ik denk dat ik dan al een heel eind kom.

Citaat:
eddie schreef op 30-09-2003 @ 13:26:
Ik heb even (10 min) geprutst, en dit is wat ik tot nu toe weet:
  1. Een dynamic textfield kan niet worden gebruikt als input field
  2. Je moet bij je dynamic textfield een 'reference' opgeven (de inputbox onder de listbox waar je 'dynamic textfield' selecteerd); ik heb hem 'tf' genoemd (voor textfield)
  3. En verder is het gewoon de debuggert gebruiken en de properties uitlezen

Bijvoorbeeld:
Code:
tf.text = 'blaat';
tf._width = length( tf.text ) * 10;
waarschijnlijk kun je wel meer doen, maar dit is wat ik tot nu toe heb.
Bedankt voor de moeite! Ik ga ff kijken hoe ver ik hiermee kom, heb er alleen nu geen tijd voor .

Het rare is als je bij een dynamic textfield een reference opgeeft, dan staat er (voordat je de tekst in het textfield inlaadt zeg maar) iets van _level0.textfield. Ofzoiets.

Code:
tf.text = 'blaat';
Zou je in plaats van die 'blaat' ook dat woord uit een txt- (of andere) file kunnen halen?
Reageren

Regels voor berichten