![]() |
|
Verwijderd
|
In de zoekfunctie kon ik niets soortgelijks vinden, dus sorry als dat er al wel is
![]() Ik denk zelf dat ik over de toekomst meestal optimistisch ben, ik heb vaak een instelling van 'het komt wel goed'. Wel ben ik geneigd om mezelf de schuld te geven van dingen die al gebeurd zijn, en daardoor kan ik soms vrij pessimistisch zijn over het verleden. Volgens de test van Psychologie Magazine ben ik niet uitgesproken optimistisch of pessimistisch, en gematigd hoopvol. Dat klopt dus wel ongeveer met wat ik zelf vind over mezelf. Ik probeer altijd optimistisch over te komen, soms om niet lastig te zijn en soms om mensen te steunen. Mensen vinden mij dus meestal een erg optimistisch persoon, behalve de mensen die me goed kennen. Wat denk je zelf dat je bent, optimistisch of pessimistisch? En wat zegt de test over jou? Als het niet overeenkomt, waar denk je dat het aan ligt: heb je een verkeerd zelfbeeld of is het gewoon een stomme test? En hoe denk je dat andere mensen jou zien? De test is te vinden op http://www.psychologiemagazine.nl/psychologie/show je klikt dan links op 'tests' en helemaal benedenaan staat 'bent u een optimist?', daar kun je op het plaatje klikken Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 13:57. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Heb de test gedaan
U bent gematigd pessimistisch. Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: 2 Uw (wan)hoop score: 4 klopt wel, ik ben erg pessimistishc maar diep in mn hart weet ik dat het allemaal wel goed komt |
![]() |
|
Verwijderd
|
U bent gemiddeld even vaak optimistisch als pessimistisch.
Daarnaast bent u uitermate hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: 4 Uw (wan)hoop score: 2 hoopvol? ik : / valse hoop.. dat is het ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben een rasechte pessimist.
Heb de test al eerder gedaan en daar kwam uit dat ik mezelf vaak de schuld geef als er iets fout gaat. Wat eigenlijk niet eens zo'n slechte gedachte is ![]() Verder was ik gematigd hoopvol. |
![]() |
|
U bent zeer pessimistisch.
Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Die uitslag wil natuurlijk niks zeggen, want ik zie het heel anders. Het feit dat ik altijd negatieve opmerkingen maak, of negatief over mezelf ben, wil naar mijn insziens helemaal niks zeggen over het feit of ik nou pessimistisch of optimistisch ben. En ik heb in een veel situatie's zeker wel hoop. Misschien heb ik gewoon de verkeerde antwoorden gekozen. Ik twijfel dus nogal aan de correctheid van de text. Ik vind mezelf ergens best een optimist, niet altijd, maar wie is nou altijd 100% optimist? Ik kan wel 100 keer op een dag zeggen dat het hele leven een grote klotezooi is, maar ik weet best dat er aan het eind echt wel een lichtpuntje zit (en dat is nog zeker waar ook ![]()
Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 16:06. |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat was die test een onzin zeg
U bent gemiddeld even vaak optimistisch als pessimistisch. Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: 4 Uw (wan)hoop score: 4 |
![]() |
|
Daarnaast bent u gematigd wanhopig. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -14 Uw (wan)hoop score: 11 Zo'n vermoeden had ik al.. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daarnaast bent u gematigd wanhopig. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -12 Uw (wan)hoop score: 9 Hmmz, tja wat moet ik hier van zeggen ![]() |
![]() |
|
k ben al die testjes ff aan het doen.
had ook de depressietest gedaan: Hoog Uw score is hoog. Volgens deze vragenlijst bent u ernstig depressief. Het zou verstandig zijn om dit eens verder te onderzoeken, want een vragenlijst alleen is nooit genoeg. Dat kan via de huisarts of via een psycholoog. Ook het Dossier Depressie op deze site, en verenigingen of zelfhulpgroepen bieden meer informatie. Op de volgende pagina vindt u adressen en telefoonnummers. volgens mij is dan volgens deze vragenlijst half nederland ernstig depressief. ik ben meer dan 4 kilo afgevallen, maar dat komt door mn dieeet. ik slaap slecht, maar dat komt door mn nachtmerries ik heb geen zin in seks, maar dat heeft ook een andere reden ik huil meer dan vroeger, maar wel na bepaalde aanleidingen iedere keer. (ik maak de afgelopen paar jaar gewoon meer mee dan de jaren ervoor, duh...) er klopt gewoon nix van. maargoed, nu de optimistentest ff: U bent zeer pessimistisch. Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -4 Uw (wan)hoop score: 5
|
Verwijderd
|
Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -1 Uw (wan)hoop score: 6 Ik wist al dat ik redelijk pessimistisch was.. dus dit is oud nieuws. Vind dat er sowiezo rare vragen staan, maargoed. |
![]() |
|
Resultaat
U bent gemiddeld even vaak optimistisch als pessimistisch. Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: 4 Uw (wan)hoop score: 7 Wat ik zelf vindt? Ondanks dat ik vaak wat kan vinden om over te klagen en niet altijd de mens als een goed wezen zie probeer ik zoveel mogelijk optimistisch te blijven. Het houdt me toch beter overeind dan pessimistisch te zijn en op te geven.
|
Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Uw totaalscore voor deze test: -1 Uw (wan)hoop score: 7 -- Veel rare vragen hoor in deze test. Wist soms gewoon totaal niet welke ik zou moeten kiezen voor mezelf.
|
![]() |
Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -4 Uw (wan)hoop score: 8 Nou ik dacht al, wat is er de laatste tijd toch met me aan de hand ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
= sarahbressers
Ehm, het gaat mij meer om je zelfbeeld, met de test er nog een klein beetje bij... ik stel niet voor niets een hele hoop vragen ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Op de rest van je vragen dan maar, al gaf wat ik eerder zei al een redelijk beeld, denk ik: Ik ben niet mega-pessimistisch, ook niet overdreven optimistisch. Die test vind ik iig onzin. Andere mensen zien mij vaak wel als enorm optimistisch, das iig wat ik vaak te horen krijg.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daarnaast bent u gematigd wanhopig. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -12 Uw (wan)hoop score: 9 het zal wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kijk ik heel erg uit naar de toekomst, ik verwacht veel leuke dingente gaan doen en dingen te leren. Goed toch... Ja, je hebt gelijk, die test klopt niet.
||
![]() |
Citaat:
Op school hebben we een gymleraar, die vuile optimist. Altijd als ik voorbij loop, staat m'n gezicht hem niet aan. Dan krijg ik later verhalen van m'n zus te horen die hem voor gym heeft. Ja, Overkleeft zegt dat ik altijd zo vrolijk ben en jij (=ik) bent altijd zo chagrijnig. Ik haat die ktutvent. Morgen heb ik gym en dan moet ik waarschijnlijk voorbij hem lopen, weetje ik ga niet naar gym. Misschien zelfs niet naar school, want school is de grootste reden waardoor ik zo pessimistisch ben! Ik doe alsof ik naar school ga maar ga dan een beetje buiten rondzwerven of naar de plaatselijke karaokebar. |
![]() |
||
Citaat:
Jij loopt altijd chagrijnig te wezen, anderen zijn vrolijk en genieten van veel dingen. Wie heeft het nou beter/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er kwam uit dat ik zeer pessimistisch en gematigd hoopvol ben..
Dat vind ik niet kloppen van mezelf.. Ik ben helemaal niet zeer pessimistisch, maar ook niet zeer optimistisch. Ik heb het idee dat ik redelijk dicht bij de realiteit kan staan op dat gebied. Ik heb over het algemeen een 'het komt wel goed' gevoel, maar soms heb ik te negatieve verwachtingen van iemand, maar dat is meer een kwestie van vertrouwen en zelfvertrouwen. Mijn kijk op het leven is zeer optimistisch. Ik zit vol energie en heb het idee dat wat ik wil wel gaat lukken en dergelijke, dat alles hoe dan ook wel goed komt en dat ik overal weer overheen kan komen. Die test kijkt nogal naar kleine dingen, reacties op situaties, maar niet het algemeen beeld. Mijn eerste gedachte-reactie op een situatie zal misschien te veeleisend aan mezelf zijn, maar uiteindelijk ga ik nooit bij de pakken neerzitten enzo. Ik weet niet, ik vind het maar een vreemde test.. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ben jij een optimist of een pessimist? Missy | 40 | 11-07-2008 20:34 | |
De Kantine |
Ben jij een optimist of pessimist? Quincy | 90 | 02-04-2004 14:59 | |
Psychologie |
te veel piekeren Dory | 19 | 28-11-2003 18:58 | |