Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 12:55
FrantiC
FrantiC is offline
ik heb even gewacht met het aanmaken van een topic hierover, want ik vond het zelf nog al loos...maar nu ben ik toch wel erg nieuwschierig geworden...!

ik heb afgelopen maandag een flinke klap op mijn vinger gekregen, waardoor de tranen me in mn ogen sprongen.
mijn vinger bleef recht (klapte dus niet door naar voor of naar acheter) en mijn middenhandsbeentje kreeg dus ook een flinke opdonder.

Nu doen zowel mijn (middel)vinger als mn hand pijn, en ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. er is niet gebroken (daar kan ik teveel voor) en niet geneusd (niet blauw en/of dik).

weten jullie mss wat het kan zijn??
alvast bedankt...
Oud 26-09-2003, 12:57
Verwijderd
Spiertje of peesje verrekt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:59
Unidentified
Unidentified is offline
Volgens Van Dale Hedendaags Nederlands :

arts (de ~ (m.), ~en) : geneeskundige die bevoegd is een praktijk uit te oefenen. syn. : dokter

misschien een goed idee om die mens eens te raadplegen ?
Oud 26-09-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Unidentified schreef op 26-09-2003 @ 13:59:

arts (de ~ (m.), ~en) : geneeskundige die bevoegd is een praktijk uit te oefenen. syn. : dokter

Dat kan het hele forum hier dan wel doen. Ga je dit in elke topic hier posten? Dan kunnen we L&G wel opdoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:01
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 20:57:
Spiertje of peesje verrekt ofzo?
jaah ik zat zelf ook al aan zoiets te denken, of gewrichtsbandje opgerekt / ingescheurd...

badankt iig...
Oud 26-09-2003, 13:01
ekki
ekki is offline
Staat je vinger ook in een rare stand ofzo? Of dat niet? Anders gewoon iets verrekt, denk ik zo.
Oud 26-09-2003, 13:02
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 21:01:
Staat je vinger ook in een rare stand ofzo? Of dat niet? Anders gewoon iets verrekt, denk ik zo.
nee dat niet...
bij kan ook gewoon alle bewegingen maken, met pijn weliswaar..
Oud 26-09-2003, 13:05
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Unidentified schreef op 26-09-2003 @ 20:59:

zo van: ik korfbal.
korfbal staat in de top 10 van de meest blessuregevoelige sporten. vooral vinger blessures zijn veel voorkomende kwetsuren. ik heb al mijn vingers (meerdere malen) in de kreukels gehad, en ik ga daar echt niet iedere keer voor naar de dokter.
meestal tape ik het in tijdens het sporten, en is het met een weekje weer over...
ik heb alleen nieuwschierig wat het kan zijn...
Oud 26-09-2003, 13:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 26-09-2003 @ 14:02:
nee dat niet...
bij kan ook gewoon alle bewegingen maken, met pijn weliswaar..
hmm gelukkig maar (bij het zien van de topictitel zag ik dat namelijk al voor me, dan kan er namelijk een pees uit de peesschede zijn gegaan, waardoor je vinger bijvoorbeeld raar gaat staan).
Oud 26-09-2003, 13:13
alibabwe
alibabwe is offline
heb je zo een

uhmmm hoe noemen ze die toch ook alweer

ooh ja de huisarts

misschien weet die het
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:16
ekki
ekki is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 26-09-2003 @ 14:13:
heb je zo een

ooh ja de huisarts

misschien weet die het
dat is al gezegd in dit topic.
Oud 26-09-2003, 14:13
alibabwe
alibabwe is offline
ik lees niet altijd de topics helemaal
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 14:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 14:00:
Dat kan het hele forum hier dan wel doen. Ga je dit in elke topic hier posten? Dan kunnen we L&G wel opdoeken.
Nou ja, als je hand zo geplet is dat je ervan zou moeten huilen en dat het nog steeds pijn doet in je hele hand.. Mwoeah ik zou wel naar de dokter gaan hoor
Oud 26-09-2003, 15:04
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-09-2003 @ 22:18:
Nou ja, als je hand zo geplet is dat je ervan zou moeten huilen en dat het nog steeds pijn doet in je hele hand.. Mwoeah ik zou wel naar de dokter gaan hoor
jaah nou jaah hele hand... alleen in het verlengde van mn middelvinger..

ik heb verder ook wel het idee dat het heel iets minder wordt...
maar toch
Oud 26-09-2003, 15:05
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 26-09-2003 @ 21:13:
heb je zo een

ooh ja de huisarts

misschien weet die het
zoals ik eerder al zei:

zo van: ik korfbal (3x per week).
korfbal staat in de top 10 van de meest blessuregevoelige sporten. vooral vinger blessures zijn veel voorkomende kwetsuren. ik heb al mijn vingers (meerdere malen) in de kreukels gehad, en ik ga daar echt niet iedere keer voor naar de dokter.
meestal tape ik het in tijdens het sporten, en is het met een weekje weer over...
ik heb alleen nieuwschierig wat het kan zijn...
Oud 26-09-2003, 15:05
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 21:10:
hmm gelukkig maar (bij het zien van de topictitel zag ik dat namelijk al voor me, dan kan er namelijk een pees uit de peesschede zijn gegaan, waardoor je vinger bijvoorbeeld raar gaat staan).
dat lijtk em naar om te zien
Oud 26-09-2003, 15:40
beestje
beestje is offline
Het kan ook gekneusd zijn zonder dat het erg blauw of dik wordt... in je hand zitten allemaal kleine en kwetsbare gewrichtjes dus het kan best gekneusd zijn.

Je verteld niet precies waar je pijn hebt, maar het kan misschien zijn dat het gewricht van je middelvinger (je knokkel dus) een beetjen uit de kom is geschoten door die klap en daardoor is het kapseltje om je knokkel een beetje beschadigd en dat wil nog wel eens flink pijn doen zonder dat je het echt ziet (ik spreek uit ervaring...)

Nouja in ieder geval zou ik het maar gewoon veel rust geven voorlopig en als de pijn echt niet minder wordt toch maar naar de huisarts gaan
Oud 26-09-2003, 17:12
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
beestje schreef op 26-09-2003 @ 23:40:
Het kan ook gekneusd zijn zonder dat het erg blauw of dik wordt... in je hand zitten allemaal kleine en kwetsbare gewrichtjes dus het kan best gekneusd zijn.

Je verteld niet precies waar je pijn hebt, maar het kan misschien zijn dat het gewricht van je middelvinger (je knokkel dus) een beetjen uit de kom is geschoten door die klap en daardoor is het kapseltje om je knokkel een beetje beschadigd en dat wil nog wel eens flink pijn doen zonder dat je het echt ziet (ik spreek uit ervaring...)

Nouja in ieder geval zou ik het maar gewoon veel rust geven voorlopig en als de pijn echt niet minder wordt toch maar naar de huisarts gaan
hm...dank je...
de pijn zit trouwens voornamelijk in de knokkel op het midden van mijn vinger, en de knokkel daaronder, waar je vinger mee aan je hand vast zit zeg maar...
Oud 26-09-2003, 17:21
alwaysgood
alwaysgood is offline
misschien is het uit het gewricht geschoten en daarna weer teruggeschoten, dan staat je vinger nog wel recht, maar de pezen die het gewricht bij elkaar houden kunnen zijn beschadigd.
Oud 26-09-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 26-09-2003 @ 15:18:
Dat is toch bij zoveel dingen het geval.

Kneuzingen, verstuikingen, verrekkingen doen nou eenmaal verdomde pijn... Helaas zegt een dokter vaak ook alleen maar 'ja, das vervelend, even rust houden'. Tuurlijk, als het te lang aan houdt moet je naar de dokter of als het teveel pijn doet. Maar ik denk dat de topicsstartster dat ook wel snapt. (En al helemaal als ze het heel vaak heeft, met bepaalde sporten gebeurd dat nou eenmaal vaak.)

En 't is niet specifiek om deze topic, bijna iedereen die een topic opent hier op het forum zou je tegen kunnen zeggen: 'rot op, ga naar een dokter', maar ik denk niet dat mensen daar voor hier posten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 18:37:
Dat is toch bij zoveel dingen het geval.
Jup..
Oud 26-09-2003, 18:21
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
zal idd wel een spiertje verrekt zijn... als ie niet dik is zal ie wel niet gekneusd zijn volgens mij
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 26-09-2003 @ 16:05:
dat lijtk em naar om te zien
ja, ik heb een plaatje gezocht, maar kon het niet vinden. ziet er inderdaad best vreemd uit. kootje staat de verkeerde kant op zeg maar.
Oud 29-09-2003, 14:35
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ekki schreef op 27-09-2003 @ 04:46:
ja, ik heb een plaatje gezocht, maar kon het niet vinden. ziet er inderdaad best vreemd uit. kootje staat de verkeerde kant op zeg maar.
hehehe....
ik heb wel eens een meisje gezien die haar vinger ui de kom had, dus die stond zowat haars op haar hand
zag er toch best leip uit...
Oud 29-09-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 26-09-2003 @ 13:55:
ik heb even gewacht met het aanmaken van een topic hierover, want ik vond het zelf nog al loos...maar nu ben ik toch wel erg nieuwschierig geworden...!

ik heb afgelopen maandag een flinke klap op mijn vinger gekregen, waardoor de tranen me in mn ogen sprongen.
mijn vinger bleef recht (klapte dus niet door naar voor of naar acheter) en mijn middenhandsbeentje kreeg dus ook een flinke opdonder.

Nu doen zowel mijn (middel)vinger als mn hand pijn, en ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. er is niet gebroken (daar kan ik teveel voor) en niet geneusd (niet blauw en/of dik).

weten jullie mss wat het kan zijn??
alvast bedankt...
je kan toch een barstje in je bot hebben hoor ... dokter raadplegen is idd geen slecht idee denk ik ... fotootje maken ... dan ben je zeker.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:34
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
roosje schreef op 30-09-2003 @ 02:08:
je kan toch een barstje in je bot hebben hoor ... dokter raadplegen is idd geen slecht idee denk ik ... fotootje maken ... dan ben je zeker.
ik heb even een plan gemaakt...
het gaat nu veel beter... het doet iig niet meer constant pijn

vanavond met trainen tape ik mijn vinger nog in voor trainen, en donderdag probeer ik het zonder tape...

aan de hand daarvan bekijk ik of ik het nodig om er even naar te laten kijken...

mensen bedankt allemaal voor jullie reacties...

Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 12:37.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten