Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 21:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Uit een handleiding/naslagwerk voor artsen...

Dat zulke dingen in een gids voor medici moeten staan...

Waar gaat deze wereld heen?

Tegendat een hoofdstuk als dit:
http://www.merck.com/pubs/mmanual/se...er244/244a.htm
"Medical Examination Of The Rape Victim", deel uitmaakt van een medische gids, is de wereld toch naar de kloten?

Dit is niet zozeer bedoeld als vraag, eerder als constatering.

En ik moet zeggen dat het mij nogal zwaar valt om in zo'n klotewereld te moeten leven.
Een wereld waarin het voor meisjes uit m'n klas niet veilig is om 's avonds naar huis te fietsen, want op de brug worden regelmatig mensen aangerand of verkracht.

WAT IS DIT VOOR EEN KLOTEWERELD???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 21:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-10-2003 @ 21:36:
Iets wat ik toch wel in het leven heb geleerd (over sommige situaties) zover is dat er twee mogelijkheden zijn:

HEt leven is nu eenmaal zo als hetis, de wereld is zoals die is. Veel dingen zijn kut (vind je kut)

a) Je legt je erbij neer en probeert je leven zo goed mogelijk proberen te maken, accepterend dat er sommige dingen zijn die je niet leuk vindt.

b) Je gaat er allemaal commentaar op geven, probeert het te veranderen en wordt er depressief (o.i.d.)

Ik heb het hier over bepaalde situaties waar je nauwelijks invloed op hebt. INCLUSIEF verleden.

+ als aanvulling:

Ignorance is a bliss
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:22
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Tja, er zijn rot dingen in de wereld, dit is verschrikkelijk, maar de wereld kent ook mooie dingen.....
Oud 01-10-2003, 21:30
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-10-2003 @ 22:22:
Tja, er zijn rot dingen in de wereld, dit is verschrikkelijk, maar de wereld kent ook mooie dingen.....
Kwou net zeggen, idd.
Wat bedoel je er verder mee dan?

Tis klote.
Oud 01-10-2003, 21:34
alibabwe
alibabwe is offline
mag ik vragen wat dr mis mee is?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:36
MazeMouse
MazeMouse is offline
Tja we kunnen zoiets ook weglaten en allemaal gaan doen alsof het niet bestaat.
Het gebeurd nu eenmaal.
Niet alleen nu maar al eeuwen (ik denk zelfs al zolang als mensen bestaan)
Verschil is dat er nu meer openheid over is en dat de media er ook nog eens bijkomt om het allemaal op te gaan lopen blazen.

Dus het is enkel en alleen maar weer eens een constatering over hoe klote de mensheid wel niet is. (De mensheid gaat niet achteruit. We komen er alleen maar achter hoe kut we al die tijd wel niet geweest zijn. Lang leve de vooruitgang)
Oud 01-10-2003, 21:38
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
als ik er vlugtisch overheen kijk, lijkt het mijn een formulier die een onderzoekend arts invult als iemand verkracht is? Normaal logisch toch?

wat is hier het punt ofzo? Stan toch volledig normale lichaamsdelen op?
Oud 02-10-2003, 06:44
barkrukkie
barkrukkie is offline
tsja, vroeger gebeurde dat nog veel meer, alleen werd 't toen meer verzwegen. Tenminste, er niet zoveel aandacht aan besteed als nu.

En dat de medici er handleidingen voor hebben is juist goed. Wat het slachtoffer op dat moment juist niet nodig heeft is een arts die niet weet wat 'ie moet doen/zeggen.
Oud 02-10-2003, 07:49
idmind
idmind is offline
... Life is what you make it....

Juist omdat wij de intelligentie hebben en de kennis kunnen wij eraan bijdragen dat deze wereld veel beter wordt. Waarom zouden wij ons focussen op al het negatieve van deze wereld inplaats van op het positieve en daarmee bijdragen aan algehele heling?
Oud 02-10-2003, 09:36
Vuyge Geylaerd
Vuyge Geylaerd is offline
Das niet Bizar. als je verkracht bent, en je loopt er schade van op, kun je het toch niet meteen in volle teugen aan de dokter vertellen. kun je het beter invullen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Vuyge Geylaerd schreef op 02-10-2003 @ 10:36:
Das niet Bizar. als je verkracht bent, en je loopt er schade van op, kun je het toch niet meteen in volle teugen aan de dokter vertellen. kun je het beter invullen
Ik snap het ook niet?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-10-2003 @ 22:10:
En ik moet zeggen dat het mij nogal zwaar valt om in zo'n klotewereld te moeten leven.
Een wereld waarin het voor meisjes uit m'n klas niet veilig is om 's avonds naar huis te fietsen, want op de brug worden regelmatig mensen aangerand of verkracht.

Dan spring je toch lekker van diezelfde fucking brug af? Jezus, wat ben jij een zeikerd zeg. Als ik jou was zou ik écht geen geneeskunde studeren (nog los van het feit of je dat ooit lukt, wat ik sterk in twijfel trek, en dan druk ik me nog zacht uit).

Volgens mij barst jij in een onbedaarlijk janken uit als er een slachtoffer van verkrachting wordt binnengebracht op de spoedeisende hulp. Lekker waardevolle arts ben je dan

De wereld ís hard man, hou nou toch eens op met dat romantische gezeik. Als je niet tegen bloed en ellende kunt moet je jezelf opsluiten in je kamertje en er nooit meer uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 10:57
Nona
Nona is offline
De wereld is hard en dat kan je niet veranderen door er heel hard om te gaan huilen. Dat is waar. Maar ergens heeft Fleet een punt. Mensen doen elkaar zo veel aan, terwijl ze niet willen dat hetzelfde bij hen gebeurt. Ergens klopt dat niet. Iedereen in deze wereld lijkt zo gefrustreerd, angstig en kan elkaar niet vertrouwen. Het is al een hele stap om aan een vreemde de weg te vragen als er niemand in de buurt is.

Maar hoe kun je die instelling nou veranderen? Ik zeg niet dat het binnen een jaar kan, zelfs niet binnen tien jaar misschien. Maar het moet toch mogelijk zijn om de samenleving te veranderen... Niet dan? (Nee, waarschijnlijk niet zal iedereen zeggen )

Misschien moeten we de wereldbevolking gewoon maar eens flink uitdunnen.
Oud 02-10-2003, 11:33
Verwijderd
't lijkt mij ook juist praktisch dat het er in staat. En of het er nou wel of niet in staat, het gebeurd toch, ontkennen is dan alleen nog maar erger dan het gewoon erkennen en er in opnemen.

Een betere wereld begint bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 12:35
Eend
Eend is offline
De wereld is zo kut als jij 'm zelf maakt
Je kunt je er natuurlijk helemaal druk om gaan maken als er een sinaasappel oogst mislukt is. Tjah, maar je kunt er ook naar kijken als: Hé, daar zal ik op gaan letten, misschien kunnen we er wat aan veranderen en ga zo maar verder.
Het leven is ontdekken en de ontdekking ligt bij jou. Dat er nou zo'n vent beroemd word wanneer hij Amerika ontdekt, terwijl het allang bestond. Maar hé, jij kan bij jezelf ontdekken wat lekker nog niemand weet. Alleen ja, je word er niet beroemd door.
Oud 02-10-2003, 12:44
Tiño
Tiño is offline
hoe ziek ben je als je naar dat soort formulieren ZOEKT?
of moest je em zelf invullen? ...
Oud 02-10-2003, 12:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vuyge Geylaerd schreef op 02-10-2003 @ 10:36:
Het is een formulier wat artsen kunnen gebruiken als ze een patient daarvan hebben. De patient krijgt dat echt niet te zien hoor.

En voor de rest: Het is jammer (lees: walgelijk) dat het gebeurt, maar ik vind het goed dat artsen daar formulieren voor hebben. Op die manier kunnen ze iemand zo goed mogelijk helpen
Oud 02-10-2003, 13:27
Unexplained
Unexplained is offline
Ziet eruit als een goed opgezet stukje formulier.
Hoewel ik zelf niet zo'n bureaucraat ben, vind ik het wat tever gaan om te stellen dat dit een 'klotewereld' is doordat iemand structuur aanbrengt in het medisch onderzoeken van dergelijke zaken.
Oud 02-10-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 02-10-2003 @ 13:44:
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:43
Verwijderd
ik denk dat de wereld bijzonder saai zou worden als iedereen brave jehova was, niemand dronk, niemand gewelddadig was, iedereen 100% eerlijk en vrijen slechts een functionele coïtus omvatte.

misschien ook wel een zieke gedachte, dan maar toch liever te leven in een wereld waar er wel eens bloed wordt vergoten, waar mensen stelen, liegen, moorden, zuipen, neuken en hoe spijtig het ook is, ook verkrachten.

dit kan mij dus ook allemaal overkomen, maar liever zulke ook slechte toekomstmogelijkheden dan helemaal geen toekomstmogelijkheden, ik heb het ervoor over
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:20
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-10-2003 @ 22:10:
Uit een handleiding/naslagwerk voor artsen...

[afbeelding]

Dat zulke dingen in een gids voor medici moeten staan...

Waar gaat deze wereld heen?

Tegendat een hoofdstuk als dit:
http://www.merck.com/pubs/mmanual/se...er244/244a.htm
"Medical Examination Of The Rape Victim", deel uitmaakt van een medische gids, is de wereld toch naar de kloten?

Dit is niet zozeer bedoeld als vraag, eerder als constatering.

Vreemd, dat je door het vinden van zo'n bladzijde in een tijdschrift kan concluderen dat de wereld klote is.
Dan zouden de lezersbrieven uit de tina toch voor een regelrechte wereldramp moeten zorgen, maar ok.

Waarom zou het er overigens niet in staan?
Dit soort forumulieren geven een goed beeld van de realiteit weer.
Zonder zo'n forumulier kan een arts/psycholoog/etc een verkeerd beeld krijgen van een slachtoffer/patient/etc.
En of dat nou zo leuk is voor het slachtoffer/de patient?
Oud 02-10-2003, 18:29
Quiana
Quiana is offline
Het lijkt me juist goed dat er richtlijnen zijn voor een arts,
dan dat iedereen maar doet wat hem/haar het beste lijkt.

Lijkt me veel erger als artsen maar wat aanrommelen,
niet weten wat ze ermee aanmoeten, en het zo alleen
maar erger voor de patient/slachtoffer maken.

Een verkrachting is nooit leuk, fijn, of wat dan ook,
en het is nog vervelender als je arts niet weet wat te doen.
Oud 02-10-2003, 18:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Misschien was ik niet duidelijk genoeg.

Dat formulier is niets mis mee.
Maar het feit dat zo'n formulier bestaat!
Dat verkrachting zo vaak voorkomt dat er speciale hoofdstukken aan gewijd zijn, dat er vragenlijstjes over zijn!

Dat is het schokkende!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 18:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 02-10-2003 @ 13:44:
Staat in een boek van me.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 18:57
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-10-2003 @ 19:31:

Dat verkrachting zo vaak voorkomt dat er speciale hoofdstukken aan gewijd zijn, dat er vragenlijstjes over zijn!

Dat is het schokkende!
*knip*

Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 14:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2003, 18:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 02-10-2003 @ 19:57:
Als die vragenlijstjes er niet waren zou men er nu zeerwaarschijnlijk nog niet achter zijn wat voor hulp een zedendelict slachtoffer nodig heeft.

Een hulpverlener zal toch moeten weten wat er aan de hand is met zijn patient.

Als jij je huisarts niet verteld waarom je naar hem toegekomen bent kan hij je toch ook moeilijk helpen???
Jij haalt volgens mij onvoldoendes voor "begrijpend lezen" op de middelbare school bij Nederlands.

Je weet duidelijk niet de essentie uit een stuk tekst te halen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 19:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:

Dat is het schokkende!
Nou nou schokkend.
We kunnen ook terug naar de middeleeuwen.
Toen hadden ze zulke lijstjes nog niet maar bestond het fenomeen verkrachting net zo goed.
Het zou pas schokkend zijn als die lijstjes er tegenwoordig niet zouden zijn.
Enige wat het is is een bevestiging van iets dat er al eeuwen is.
Oud 02-10-2003, 19:20
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:

Dat is het schokkende!
Ik denk dat er tegenwoordig veel en veel minder verkrachtingen zijn dan vroeger. Dankzij de strengere morele afkeuring, wetgeving en opspeuringsmateriaal. Het gaat juist de goede kant uit.

Wat ik me wel afvraag is of het goedkoper maken van hoeren hier niet in zou schelen. En ook de morele afkeuring t.o.v. naar de hoeren gaan
Oud 02-10-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:

Dat is het schokkende!
meid.....
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 20:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 02-10-2003 @ 21:07:
meid.....
rofl
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 20:14
Kazanka
Kazanka is offline
Geneeskunde studeren? Ben je nou serieus of maak je jouw leven tot een grote illusie?
Oud 02-10-2003, 22:02
Eend
Eend is offline
Citaat:

Dat is het schokkende!
Is het wel goed voor jou om arts of verpleger of wat dan ook te worden? Elke patient die je krijgt, zet je op internet, omdat je dan weer zo'n enorm zielige verkrachting hebt

Dat er verkrachtingen zijn, d0h!!!! Beter dat ze er zo'n formulier en een heel hoofdstuk voor hebben dan niet toch?
En wat wil je ermee bereiken hier zo?
Ik heb zelf echt zoiets van:
Ja, goh, nou en nu? Zal de zon weer gaan schijnen?
Oud 02-10-2003, 22:12
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 02-10-2003 @ 20:11:
Het zou pas schokkend zijn als die lijstjes er tegenwoordig niet zouden zijn.

idd. of niet??

Stelt dat je niet gerust?
Oud 03-10-2003, 08:42
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 02-10-2003 @ 23:12:
idd. of niet??

Stelt dat je niet gerust?
Het geeft in ieder geval aan dat tegenwoordig WEL bevestigd wordt dat het bestaat en er een vorm van hulpverlening bestaat voor de slachtoffers. Dat is al beter dan geen lijstjes en doen alsof het niet bestaat zoals hiervoor eeuwenlang gebeurd is
Oud 03-10-2003, 14:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-10-2003 @ 19:58:
Jij haalt volgens mij onvoldoendes voor "begrijpend lezen" op de middelbare school bij Nederlands.

Je weet duidelijk niet de essentie uit een stuk tekst te halen.
Jawel hoor.. maar ik was moe gisteravond
Oud 04-10-2003, 15:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Dat is het schokkende!
Ik heb een leuk boek voor je, heeft als titel "Crime Scene Investigation". Een handleiding voor politiemensen over hoe je bijvoorbeeld aan bloedspatpatronen kan zien hoe iemand vermoord is, met leuke plaatjes waarbij precies weergegeven wordt hoe een lijk er na 3 weken in een woestijn uitziet.

Ik zal maandag op kantoor wel ff het ISBN nummer opzoeken, is te bestellen bij Amazon, en dan kun je daarna met vernieuwde energie gaan prediken. En ga alsjeblieft in de bejaardenzorg ofzo, daar kun je niet zo veel schade aanrichten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 02-10-2003 @ 21:14:
Geneeskunde studeren? Ben je nou serieus of maak je jouw leven tot een grote illusie?
Hij doet MBO-Verpleging en denkt dat dat aansluit bij een studie geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 16:54:
Ik heb een leuk boek voor je, heeft als titel "Crime Scene Investigation". Een handleiding voor politiemensen over hoe je bijvoorbeeld aan bloedspatpatronen kan zien hoe iemand vermoord is, met leuke plaatjes waarbij precies weergegeven wordt hoe een lijk er na 3 weken in een woestijn uitziet.

Ik zal maandag op kantoor wel ff het ISBN nummer opzoeken, is te bestellen bij Amazon, en dan kun je daarna met vernieuwde energie gaan prediken. En ga alsjeblieft in de bejaardenzorg ofzo, daar kun je niet zo veel schade aanrichten.
Hey als ej dat wilt doen, lijkt me best een interessant boek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten