![]() |
|
![]() |
Uit een handleiding/naslagwerk voor artsen...
![]() Dat zulke dingen in een gids voor medici moeten staan... ![]() ![]() Waar gaat deze wereld heen? Tegendat een hoofdstuk als dit: http://www.merck.com/pubs/mmanual/se...er244/244a.htm "Medical Examination Of The Rape Victim", deel uitmaakt van een medische gids, is de wereld toch naar de kloten? Dit is niet zozeer bedoeld als vraag, eerder als constatering. En ik moet zeggen dat het mij nogal zwaar valt om in zo'n klotewereld te moeten leven. Een wereld waarin het voor meisjes uit m'n klas niet veilig is om 's avonds naar huis te fietsen, want op de brug worden regelmatig mensen aangerand of verkracht. ![]() WAT IS DIT VOOR EEN KLOTEWERELD??? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat bedoel je er verder mee dan? Tis klote. ![]()
|
Tja we kunnen zoiets ook weglaten en allemaal gaan doen alsof het niet bestaat.
Het gebeurd nu eenmaal. Niet alleen nu maar al eeuwen (ik denk zelfs al zolang als mensen bestaan) Verschil is dat er nu meer openheid over is en dat de media er ook nog eens bijkomt om het allemaal op te gaan lopen blazen. Dus het is enkel en alleen maar weer eens een constatering over hoe klote de mensheid wel niet is. (De mensheid gaat niet achteruit. We komen er alleen maar achter hoe kut we al die tijd wel niet geweest zijn. Lang leve de vooruitgang)
|
![]() |
tsja, vroeger gebeurde dat nog veel meer, alleen werd 't toen meer verzwegen. Tenminste, er niet zoveel aandacht aan besteed als nu.
En dat de medici er handleidingen voor hebben is juist goed. Wat het slachtoffer op dat moment juist niet nodig heeft is een arts die niet weet wat 'ie moet doen/zeggen.
|
... Life is what you make it....
Juist omdat wij de intelligentie hebben en de kennis kunnen wij eraan bijdragen dat deze wereld veel beter wordt. Waarom zouden wij ons focussen op al het negatieve van deze wereld inplaats van op het positieve en daarmee bijdragen aan algehele heling?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij barst jij in een onbedaarlijk janken uit als er een slachtoffer van verkrachting wordt binnengebracht op de spoedeisende hulp. Lekker waardevolle arts ben je dan ![]() ![]() De wereld ís hard man, hou nou toch eens op met dat romantische gezeik. Als je niet tegen bloed en ellende kunt moet je jezelf opsluiten in je kamertje en er nooit meer uitkomen. |
![]() |
|
De wereld is hard en dat kan je niet veranderen door er heel hard om te gaan huilen. Dat is waar. Maar ergens heeft Fleet een punt. Mensen doen elkaar zo veel aan, terwijl ze niet willen dat hetzelfde bij hen gebeurt. Ergens klopt dat niet. Iedereen in deze wereld lijkt zo gefrustreerd, angstig en kan elkaar niet vertrouwen. Het is al een hele stap om aan een vreemde de weg te vragen als er niemand in de buurt is.
Maar hoe kun je die instelling nou veranderen? Ik zeg niet dat het binnen een jaar kan, zelfs niet binnen tien jaar misschien. Maar het moet toch mogelijk zijn om de samenleving te veranderen... Niet dan? (Nee, waarschijnlijk niet zal iedereen zeggen ![]() Misschien moeten we de wereldbevolking gewoon maar eens flink uitdunnen. ![]() ![]()
|
De wereld is zo kut als jij 'm zelf maakt
![]() Je kunt je er natuurlijk helemaal druk om gaan maken als er een sinaasappel oogst mislukt is. Tjah, maar je kunt er ook naar kijken als: Hé, daar zal ik op gaan letten, misschien kunnen we er wat aan veranderen en ga zo maar verder. Het leven is ontdekken en de ontdekking ligt bij jou. Dat er nou zo'n vent beroemd word wanneer hij Amerika ontdekt, terwijl het allang bestond. Maar hé, jij kan bij jezelf ontdekken wat lekker nog niemand weet. Alleen ja, je word er niet beroemd door.
||
Citaat:
En voor de rest: Het is jammer (lees: walgelijk) dat het gebeurt, maar ik vind het goed dat artsen daar formulieren voor hebben. Op die manier kunnen ze iemand zo goed mogelijk helpen
|
Ziet eruit als een goed opgezet stukje formulier.
Hoewel ik zelf niet zo'n bureaucraat ben, vind ik het wat tever gaan om te stellen dat dit een 'klotewereld' is doordat iemand structuur aanbrengt in het medisch onderzoeken van dergelijke zaken.
|
Verwijderd
|
ik denk dat de wereld bijzonder saai zou worden als iedereen brave jehova was, niemand dronk, niemand gewelddadig was, iedereen 100% eerlijk en vrijen slechts een functionele coïtus omvatte.
misschien ook wel een zieke gedachte, dan maar toch liever te leven in een wereld waar er wel eens bloed wordt vergoten, waar mensen stelen, liegen, moorden, zuipen, neuken en hoe spijtig het ook is, ook verkrachten. dit kan mij dus ook allemaal overkomen, maar liever zulke ook slechte toekomstmogelijkheden dan helemaal geen toekomstmogelijkheden, ik heb het ervoor over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dan zouden de lezersbrieven uit de tina toch voor een regelrechte wereldramp moeten zorgen, maar ok. Waarom zou het er overigens niet in staan? Dit soort forumulieren geven een goed beeld van de realiteit weer. Zonder zo'n forumulier kan een arts/psycholoog/etc een verkeerd beeld krijgen van een slachtoffer/patient/etc. En of dat nou zo leuk is voor het slachtoffer/de patient?
|
Het lijkt me juist goed dat er richtlijnen zijn voor een arts,
dan dat iedereen maar doet wat hem/haar het beste lijkt. Lijkt me veel erger als artsen maar wat aanrommelen, niet weten wat ze ermee aanmoeten, en het zo alleen maar erger voor de patient/slachtoffer maken. Een verkrachting is nooit leuk, fijn, of wat dan ook, en het is nog vervelender als je arts niet weet wat te doen.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 14:07. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Je weet duidelijk niet de essentie uit een stuk tekst te halen. |
![]() |
||
Citaat:
We kunnen ook terug naar de middeleeuwen. Toen hadden ze zulke lijstjes nog niet maar bestond het fenomeen verkrachting net zo goed. Het zou pas schokkend zijn als die lijstjes er tegenwoordig niet zouden zijn. Enige wat het is is een bevestiging van iets dat er al eeuwen is.
||
![]() |
Citaat:
Wat ik me wel afvraag is of het goedkoper maken van hoeren hier niet in zou schelen. En ook de morele afkeuring t.o.v. naar de hoeren gaan ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Dat er verkrachtingen zijn, d0h!!!! Beter dat ze er zo'n formulier en een heel hoofdstuk voor hebben dan niet toch? En wat wil je ermee bereiken hier zo? Ik heb zelf echt zoiets van: Ja, goh, nou en nu? Zal de zon weer gaan schijnen?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zal maandag op kantoor wel ff het ISBN nummer opzoeken, is te bestellen bij Amazon, en dan kun je daarna met vernieuwde energie gaan prediken. En ga alsjeblieft in de bejaardenzorg ofzo, daar kun je niet zo veel schade aanrichten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Bizarre clips Verwijderd | 70 | 26-10-2004 09:03 | |
Muziek |
Bizarre Festival (de) Verwijderd | 4 | 08-07-2003 14:48 | |
Muziek |
Bizarre festival/ Terremoto IEMOW-KOR | 98 | 12-06-2003 16:31 | |
Eten & Drinken |
Meest bizarre Evil creature | 53 | 05-04-2003 20:14 | |
Drugs & Alcohol |
meest raarste, vaagste, tofste, bizarre, uitdagende plek waar je ooit hebt geblowt JonnySkunk | 24 | 29-04-2002 11:01 |