Advertentie | |
|
![]() |
|
Zelfstandigheid valt tegen, al vind ik dat sommige leraren veel te veel van je verwachten. B.v. dat je alles wat je in de onderbouw geleerd hebt nog helemaal precies weet. Ook b.v. de kwt uren. Bij ons moet je een bepaald aantal stempeltjes hebben, die je dus kan krijgen tijdens die uren
![]() Gevolg: Je gaat in de mediatheek met een boek voor je neus zitten te kletsen en krijgt aan het eind van 't uur gewoon een stempeltje, terwijl je eigenlijk vrijwel niets gedaan hebt... Over de aansluiting naar het vervolgonderwijs kan ik niets zeggen.. Minder drukte na de schooltijd, ik heb het nu al best wel druk, maarja, eigenlijk kan ik dat als 4V'er niet zo goed zeggen na 5 weken 2e fase... |
![]() |
||
Citaat:
|
2e fase is wel goed geregeld bij ons op school:
- faciliteiten zijn er - de logistiek is er - de mensen begrijpen het - tussenuren worden zinnig gebruikt - heb maar 1 keer per week 8 uur - plannen doen de meeste ook, ik weet vrijwel alles wat in januari gedaan moet zijn, dus ben nu al bezig, tis best veel
|
Verwijderd
|
Bij veel vakken krijg je een studiewijzer in je handen gedrukt en er wordt verwacht dat je de opdrachten thuis maakt, terwijl de stof in de les behandeld wordt. Persoonlijk vind ik het veel fijner als de opgaven (ook al zijn het alleen de moeilijke) gewoon standaard in elke les behandeld worden. Dit is goed voor de variatie van de les en voor beter snappen/toepassen van de stof.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het liefst willen ze dat alles gezegd word wat ze moeten doen en dat is logisch.. Aan het begin van het jaar een papiertje in je hand gedrukt krijgen waarom staat voor het hele jaar wat je moet doen is niks.. En daarbij doen leerlingen echt veel minder omdat het toch niet in de gaten word gehouden. Dat betekent dus dat ze op het laatst heel veel druk opzich gaan krijgen. Betere aansluiting is onzin.. als je oude stijl hebt gedaan kom je net zo goed op een hbo- opleiding als dat je in de tweede fase hebt gezeten. Minder drukte na schooltijd..? Nou dat wil ik niet zeggen want op school doen de meeste dus ook helemaal niks.. en je hebt er gewoon !!acht!! vakken bij (iig ik had meer acht vakken meer dan iemand die met de oude stijl is geslaagd) dat kan ik niet minder drukte na schooltijd noemen, want het lijkt mij logisch dat je met acht vakken meer het ook acht x zo druk hebt.. Naja ik vond/vind het gewoon een stom systeem.. |
![]() |
|
![]() |
Gezien de idealistische verwachtingen was het te verwachten dat die niet zouden uitkomen.. Tenminste, dat vind ik
![]() |
![]() |
|
![]() |
Zelf hebben wij gemerkt, door met leerlingen van andere scholen te praten, dat er enorme verschillen bestaan tussen scholen. Iedere school heeft de tweede fase als het ware zelf ingevuld.
Zo wordt er op sommige scholen veel meer aandacht aan OVO besteed dan op andere en ligt op bepaalde scholen heel erg de nadruk op presentaties, terwijl dat bij andere helemaal niet zo is. Is dit te merken bij de aansluiting van de middelbare school op het hbo of de universiteit? En merken jullie een verschil tussen oude stijl en tweede fase leerlingen? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Demotivatie onder studenten Love & Peace | 67 | 12-04-2008 22:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht? Gatara | 156 | 09-10-2007 14:55 | |
Algemene schoolzaken |
niveau VWO (op mijn school) om te huilen? Sanctus | 124 | 17-06-2006 15:39 | |
Algemene schoolzaken |
Slecht vreemde taal onderwijs in NL?? Mriek! | 41 | 09-07-2004 13:21 | |
Films, TV & Radio |
Peking express Shadina | 500 | 16-05-2004 00:05 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Ruimtemeetkunde I-brahimovic | 10 | 19-04-2004 16:47 |