Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2003, 01:41
ne0
ne0 is offline
kben elke keer zow ontzettend bang me vriendje kwijt te raken, ook al zegt ie supervaak dat ie me niet kwijt wilt ensow, en dat ie egt met mij verder wil En tis geen jaloersheid en ook geen bezitterigheid.
tzal denk ik wel komen omdat ik al een paar x flink pijn gedaan ben door jongens ofzow maja...kwil egt van dat kutgevoel af ik maak mezelf egt helemaal gek zo, maar het lukt me niet om der vanaf te komen..kheb al geprobeert de dingen een beetje makkelijker te zien, dan gaat het weer ff goed, maar dan komt dat klotegevoel na een tijdje weer terug, kan iemand me plz helpen ? want ik hou dit niet lang meer vol zo
Groetjes wen...
Oud 05-10-2003, 02:02
Xanandu
Xanandu is offline
als je nou in je hoofd stampt dat wanneer je zo onzeker blijft, je hem zeker kwijt zal raken?
Oud 05-10-2003, 07:48
Verwijderd
Idd iig niet jezelf gek maken dat je hem kwijt zult raken ed. EN praat er met hem over en dan ook echt praten, dus niet alleen 'ik ben zo bang dat ik je kwijt raak'. Leg hem ook uit waarom en vraag hem event. daar een beetje rekening mee te houden.

En praat er event. ook met andere mensen over. Sommige dingen kun je niet alleen en heb je hulp bij nodig: vraag die hulp.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 08:23
Verwijderd
Ik ken jouw gevoel maar al te goed, ik heb er regelmatig zelf last van ( min of meer zelfde verhaal als jij ).
Gelukkig heeft mijn huidige vriendin mij goed te kennen gegeven dat zij niet mijn ex is.
Wat altijd nuttig is om je af te vragen in zo'n geval: ben ik wel al klaar voor een nieuwe relatie, heb ik de pijn van de vorige wel goed afgesloten. Als dat eerlijk waar is moet je bij jezelf je nieuwe vriend toch meer vertrouwen geven en jezelf toch maar weer kwetsbaar opstellen ( want dat is het met liefdesrelaties, je zet je zelf open voor iemand, terwijl je weet dat het weer mis kan gaan ).
Als je voor jezelf moet toegeven dat je misschien toch wat te snel een nieuwe relatie bent ingedoken, en je toch meer tijd nodig hebt om jezelf wat bij elkaar te pakken, moet je dit ook eerlijk tegen je vriend melden, zodat hij je wat meer tijd kan geven, of nog heel even op je wacht.
Verder idd wat Leonoor zei echt vertellen wat en waarom.

Maar hou een ding altijd in je achterhoofd: Als je vriend zegt dat ie je kwijt wil en dit ook zegt, ben je het echt wel waard, voor je vriend, dus geloof hem nu maar op zijn woord.
Heel veel sterkte met je gevoelens....
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:30
Danny
Danny is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 05-10-2003 @ 03:02:
als je nou in je hoofd stampt dat wanneer je zo onzeker blijft, je hem zeker kwijt zal raken?
Dit is inderdaad het gevaar... door zo onzeker te zijn over jullie relatie, is de kans dát het uit gaat (om een reden waar jullie misschien beiden niet blij van worden), relatief groter..

xStaRx.. je hebt een grote angst. Misschien wel meerdere. Ik ben in ieder geval blij dat je je angst(en) onder ogen ziet, dat is een goed begin. Je bent ook al bezig te zoeken naar de 'bron' .. waar komt het vandaan? Het zou inderdaad heel goed kunnen dat je angsten voortvloeien uit datgeen je vroeger meegemaakt hebt, heel begrijpelijk. Probeer alleen in je achterhoofd te houden dat de geschiedenis geen garantie is voor de toekomst..

Deze jongen - zoals ik lees - is heel lief voor je. En misschien loopt het stuk op een dag, of groeien jullie uit elkaar (let op! 'uit elkaar groeien' kan alleen wanneer beiden dit willen..dit is dus niet per definitie iets negatiefs), maar denk je niet dat deze jongen een eerlijke kans verdient om zich te bewijzen?

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie al met elkaar hebben.. maar iets wat ik je wel kan adviseren is; probeer niet te snel te gaan. Je hebt geen bus te halen, en er is in de verte ook geen finish waar je zo snel mogelijk over de streep moet zien te komen. Ik zeg altijd: je hebt alleen kans om met dat harde rennen geblesseerd te raken...

Doe het rustig aan. Bouw vertrouwen op.. geloof in hem, geloof in jezelf..en zorg dat dit andersom ook zo is. Jullie kunnen elkaar helpen met het leven, en alles wat daar bij hoort..angsten. Maar je moet er wel voor open staan.

Als deze jongen het verdient..geef hem een kans. En jezelf ook, om gelukkig te mogen zijn.

Danny
Oud 05-10-2003, 22:26
ne0
ne0 is offline
thnx voor jullie fijne reacties allemaal
hij doet gelukkig ontzettend ze best mij duidelijk te maken dat ie egt met mij verder wil enzow...kdenk dat ik er dus gewoon wat vertrouwen in moet hebbe...)
Khad al een keer eerder tegen hem gezegd dat ik doodsbang was em op de een of andere manier kwijt te raken, dus hij weet er al zo'n beetje van gelukkig. We hebben in een hele korte tijd (3 maanden ofzow) al best veel problemen gehad (niet tussen hem en mij gelukkig) en daar zijn we alleen maar sterker uit gekomen, dus ik denk wel dat dit goed komt
Reageren

Regels voor berichten