Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 18:22
pessimistje
pessimistje is offline
Ik zit nou al een paar maanden op een nieuwe opleiding en ik heb de energie gewoon niet om huiswerk te maken.
Ben heel droomerig enzo.
Hebben jullie ook last van dat jullie zo zelfstandig in een keer worden behandeld en dat het dan fuck up gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 18:24
Verwijderd
Mjupz, vooral de eerste weken was ik het spuugzat en wilde alleen nog maar stoppen met school. Dat wil ik nog steeds wel, maar iig al stukken minder. En wat je huiswerk maken betreft, maak het gewoon, ook al ben je dromerig.. doe het gewoon..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:28
Miracle
Miracle is offline
huiswerk maken op school gaat bij mij echt veel beter. Thuis komt er namelijk helemaal niks van

Lang leve de tussenuren
Oud 07-10-2003, 18:35
Divina Flor
Divina Flor is offline
hm, ik maak het als ik zin heb en/of ik het nodig vindt het te doen
daar heeft niemand verder iets over te melden

niet dat ik veel huiswerk maak, dit jaar wat meer, maar de afgelopen 3 jaar heb ik niks gedaan
volgensmij opzich niks mis mee, want het is wel gewoon goed gegaan
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:36
Bird-one
Bird-one is offline
dat probleem heb ik ook wel. ik doe sowieso al 'n jaar langer over de havo, aangezien ik achter loop. dat komt natuurlijk omdat ik op zo'n school zit waar je fijn zelf alles mag plannen. (ik stel natuurlijk alles uit, aangezien ik ook m'n huiswerk niet maakt. dat lukt me gewoonweg niet..)
Oud 07-10-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 07-10-2003 @ 19:24:
En wat je huiswerk maken betreft, maak het gewoon, ook al ben je dromerig.. doe het gewoon..
idd...vaak is het gewoon een kwestie van jezelf een trap onder je kont geven.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:49
ssjpan
ssjpan is offline
Heb ik ook, ik kan me er gewoon echt niet toezetten om huiswerk te maken, en als ik dan wel eens wat ga lezen, kan ik me er niet op concentreren. Het is idd ook zo dat ik veel zelf moet plannen, en zelfstandig doen (2e fase) wat ik dan ga uitstellen en uiteindelijk niet echt doe.
Oud 07-10-2003, 18:53
In_stilte
In_stilte is offline
Ik heb er meestal niet zo'n last van. Wat bij ons op school is is een volle dag week... klinkt best suf maar heb gfehoord dat juist die mensen zich er niet toe aan kunnen zetten dit wel beter leren.

Wanneer je onder soort drang jezelf laat leren (je moet toch van half negen tot half 5 op school) kan je met de tijd de concentratie beter en sneller oppakken.
Ik trakteer mezelf vaak op wat lekkers, gewoon mezelf verwennen als ik wel ietsa doe. Vaak voelt het ook heel goed als je toch iets doet wanneer je iets anders niet af hebt... Mjah denk dat je het toch gewoon moet leren. Hoe zuur t ook klinkt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:06
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Heb je er gewoon geen motivatie voor?
Oud 07-10-2003, 21:08
Eend
Eend is offline
Ik heb het nooit gekund
Majah, dr was genoeg reden voor, dus wat dat betrefd. Ik kan je geen raad geven, geen verstand van.
Oud 08-10-2003, 12:46
Brenda_88
Brenda_88 is offline
k maak nooit huiswerk. k ben er gewoon te lui voor. voor nederlands hadden we n opdracht die in september af moest zijn. k moet er nog aan beginnen. k ben helemaal fout bezig dit jaar. en k zit nog in mn examenjaar ook!!k slaag never nooit voor mn examen denk ik..en omdat k dat al denk doe k toch geen fuck meer. *Stoute Brenda*
k zou mezelf wel n schop onder me hol willen geven !
Oud 08-10-2003, 13:04
Goede Fee
Goede Fee is offline
Huiswerk... *zucht*
Vooral als ik dingen moet leren, dan heb ik daar gewoon geen zin in... Maja... je moet jezelf er toch maar een beetje voor inzetten denk ik.
Oud 08-10-2003, 13:32
Brenda_88
Brenda_88 is offline
dingen leren zoals toetsen enzo doe k nooit, maar ook echt never nooit, k heb er geen zin in. Terwijl k evengoed redelijke cijfers haal (tenminste voldoendes) vorig had k op mn eindrapport helemaal geen onvoldoendes en dat vond k eigeluk wel knap vanmezelf want k heb vorig ook nie zoveel gedaan, naja wel meer dan dat k nu doe.
Oud 08-10-2003, 13:54
Verwijderd
It's all about discipline...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:59
MUTS123
MUTS123 is offline
Oooh verschrikkelijk, heb ik echt last van gehad in de tweede en daarna nog een keer de tweede omdat ik was blijven zitten. Altijd uitstellen, als je bezig bent inderdaad gaan dromen etc. Weetniet hoe het is over gegaan...maar nu weinig tot geen last meer van
Oud 08-10-2003, 14:36
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
ach.. huiswerk.. ik heb 5 jaar mijn best gedaan.. en dit jaar.. ach.. ik maak lijstjes met wat ik moet doen.. en dan zie ik wel wat er van gedaan wordt..

1 tip: zorg er wel voor dat je je handelingsdlen (op tijd) inleverd.. anders moet je dat allemaal vlak voor je examens doen.. terwijl je dan wel iets beters te doen hebt...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 14:51
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Xia schreef op 08-10-2003 @ 14:54:
It's all about discipline...
Indeed.

Je moet jezelf echt dwingen iets te gaan doen. Ik neem aan dat je je opleiding wel leuk vindt en ermee door wilt gaan? Nou dat gaat heus niet vanzelf, je zult er echt iets voor moeten doen.

Wat doe je nu ipv het huiswerk maken (naast dromen)? Dingen die je leuk vindt? Zo ja, dan moet je proberen jezelf te dwingen eerst je huiswerk te maken en daarna pas de leuke dingen te gaan doen.
Het is echt heel erg moeilijk, maar je moet het geleidelijk gaan opbouwen. Eerst een halfuurtje huiswerk, even wat leuks doen, dan weer aan je huiswerk enz.
Oja, en dingen die je moet/wilt doen gaan plannen zodat je een goed overzicht hebt maar daar kan ik zelf ook niks van.

Succes
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:24
Verwijderd
Ik moet juist gigantisch wennen aan die schoolsheid. Heb een jaar zelfstandig thuis geleerd, dus ben ik het niet echt gewend meer. En ik moet zeggen dat deze opleiding (HBO) nog schoolser is dan de Havo was... Ik moet elke dag naar school en krijg ook altijd heel klasikaal les. Mja, huiswerk heb ik niet echt; alleen voor Nederlands en Engels, maar dat is hooguit een uurtje werk in totaal.
Verder wel dingen leren, maar dat is ook niet zoveel werk...

Ik verveel me

Maar goed; ontopic:
Dwing jezelf en leer een ritme aan. Werk telkens 40 minuten en neem dan 10 minuten pauze (drink of eet even wat, doe even wat anders dus) en ga dan weer verder. Na een paar weken kan je het tempo wat opvoeren: 60 minuten leren, 15 minuten pauze. En daarna kan je steeds langer achter elkaar werken.

Wat ook helpt is jezelf belonen met iets wat je graag wil. 'Als ik vandaag mijn huiswerk helemaal afmaak, mag ik vanavond tv kijken.' of 'Als ik vandaag mijn huiswerk helemaal afmaak, mag ik vanavond chips en cola.' Maar hou het reëel; ga 2 uur leren niet belonen met een auto ofzo

Wat mij altijd helpt is denken aan het gevoel wat je gaat hebben als je een toets heel goed gemaakt hebt. Dat gevoel krijg je alleen echt wanneer je leert

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-10-2003 @ 16:24:
Wat mij altijd helpt is denken aan het gevoel wat je gaat hebben als je een toets heel goed gemaakt hebt. Dat gevoel krijg je alleen echt wanneer je leert
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:50
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ach, gewoon laten gebeuren. Wat maakt het uit. Gewoon zoveel mogelijk proberen en als je jezelf er niet toe kunt zetten gewoon laten liggen. Er komt vanzelf een moment dat je je er wel toe kunt zetten. Tot die tijd kun je evengoed je energie op andere dingen richten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 08-10-2003 @ 16:50:
Ach, gewoon laten gebeuren. Wat maakt het uit. Gewoon zoveel mogelijk proberen en als je jezelf er niet toe kunt zetten gewoon laten liggen. Er komt vanzelf een moment dat je je er wel toe kunt zetten. Tot die tijd kun je evengoed je energie op andere dingen richten.
Dat is op zich ook wel een goeie; op een gegeven moment bouwt de druk zich op en móet je wel.
Maar wanneer je toch van jezelf al weet dat dat gaat gebeuren; waarom dan niet die druk voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-10-2003 @ 19:28:
huiswerk maken op school gaat bij mij echt veel beter. Thuis komt er namelijk helemaal niks van

Lang leve de tussenuren
bij mij is het juist andersom

ik heb wel iets dat bij mij werkt, al is het niet echt psychologisch. Dextro Energy tabletten. (of het is juist wel psychologisch.....)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:30
Duttyrock
Duttyrock is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 07-10-2003 @ 19:36:
dat probleem heb ik ook wel. ik doe sowieso al 'n jaar langer over de havo, aangezien ik achter loop. dat komt natuurlijk omdat ik op zo'n school zit waar je fijn zelf alles mag plannen. (ik stel natuurlijk alles uit, aangezien ik ook m'n huiswerk niet maakt. dat lukt me gewoonweg niet..)
2e fase jah, is niet alleen op jouw school. Ik heb ook moeite met die knop in mezelf omzetten om hw te gaan maken. Meestal heb ik al m`n maakwerk op school wel af, maar moet ik thuis nog gaan leren..maar ben thuis snel afgeleid door pc, radio enz. Daarom ga ik weleens na school in het Open Leer Centrum zitten.
Maar probeer jezelf gewoon aan te zetten tot huiswerk maken, ook al heb je geen zin.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-10-2003 @ 17:48:
bij mij is het juist andersom
Ligt er ook aan hoeveel tussenuren je hebt hé.
Als je er niet zoveel hebt dan zijn ze nog 'leuk' en dan ga je ouwe hoeren, naar de stad of weet ik wat. Maar als het er téveel zijn dan moet je wel, en nu vind ik huiswerk eigenlijk wel een goede besteding van m'n tussenuur. ok, ik beken: sociale contacten onderhouden is handig in een tussenuur [samen huiswerk maken: sla je twee vliegen in één klap]
Oud 08-10-2003, 19:17
pienie
heej pessimist, kheb je al vaker gehoord over dit probleem ( en andere problemen jah )...

kvind dat er hierboven toch al wel heel wat staan...
ook al heb jij last van een concentratie stoornis oid, er staan toch wat tips bij die jij goed kunt gebruiken, zoals jezelf belonen ed...

Maar toch denk ik, dat het voor jou het beste is om een 'computerloze' ruimte op te zoeken, waar jij rustig je gang kunt gaan, en als je huiswerk hebt voor op de pc doe dat dan op het laatst...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 19:23
Gothic
Gothic is offline
herkenbaar... geen idee wat eraan te doen is
Oud 08-10-2003, 19:27
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-10-2003 @ 19:28:

Lang leve de tussenuren
doe ik ook! heb er elke dag zeker 1 of meer. en vind het nu veel handiger om ff huiswerk te maken, thuis heb ik er ook helemaal geen zin in. ik moet wel een ruimte zoeken waar het stil is. wij hebben eeen soort aula zeg maar en dan zit ook de rest van de klas er..heel gezellig maar dan doe ik geen reet. als ik alleen zit dan maak ik het ook echt.

soms heb je wellis zo'n bui en dan heb je echt nergens zin in . vandaag ook. was 2 uur uit ben toen tot 3 uur op school gebleven en eigenlijk alleen maar gezeten met een paar andere mensen en gewoon echt helemaal nix gedaan.

ciao
Oud 08-10-2003, 19:27
Boogie
Boogie is offline
Vaste afspraken met jezelf maken, zoals tijdstippen dat je aan het werk gaat.
Oud 10-10-2003, 20:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 07-10-2003 @ 19:22:
Ik zit nou al een paar maanden op een nieuwe opleiding en ik heb de energie gewoon niet om huiswerk te maken.
Ben heel droomerig enzo.
Hebben jullie ook last van dat jullie zo zelfstandig in een keer worden behandeld en dat het dan fuck up gaat.
nope, eigenlijk het tegenover gestelde
Tijdens m'n HAVO-opleiding maakte ik nooit huiswerk evenals ik geen repetities e.d. leerde...
Maarrrr, nu heb ik voor een beroepsmatige opleiding gekozen -> waardoor ik gemotiveerder ben... én m'n homework dus wel maak
*zelfdiscipline*

Joyce
Reageren

Regels voor berichten