Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet juist gigantisch wennen aan die schoolsheid. Heb een jaar zelfstandig thuis geleerd, dus ben ik het niet echt gewend meer. En ik moet zeggen dat deze opleiding (HBO) nog schoolser is dan de Havo was... Ik moet elke dag naar school en krijg ook altijd heel klasikaal les. Mja, huiswerk heb ik niet echt; alleen voor Nederlands en Engels, maar dat is hooguit een uurtje werk in totaal.
Verder wel dingen leren, maar dat is ook niet zoveel werk... Ik verveel me ![]() Maar goed; ontopic: Dwing jezelf en leer een ritme aan. Werk telkens 40 minuten en neem dan 10 minuten pauze (drink of eet even wat, doe even wat anders dus) en ga dan weer verder. Na een paar weken kan je het tempo wat opvoeren: 60 minuten leren, 15 minuten pauze. En daarna kan je steeds langer achter elkaar werken. Wat ook helpt is jezelf belonen met iets wat je graag wil. 'Als ik vandaag mijn huiswerk helemaal afmaak, mag ik vanavond tv kijken.' of 'Als ik vandaag mijn huiswerk helemaal afmaak, mag ik vanavond chips en cola.' Maar hou het reëel; ga 2 uur leren niet belonen met een auto ofzo ![]() Wat mij altijd helpt is denken aan het gevoel wat je gaat hebben als je een toets heel goed gemaakt hebt. Dat gevoel krijg je alleen echt wanneer je leert ![]() Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 15:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wanneer je toch van jezelf al weet dat dat gaat gebeuren; waarom dan niet die druk voorkomen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb wel iets dat bij mij werkt, al is het niet echt psychologisch. Dextro Energy tabletten. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar probeer jezelf gewoon aan te zetten tot huiswerk maken, ook al heb je geen zin. |
![]() |
||
Citaat:
Als je er niet zoveel hebt dan zijn ze nog 'leuk' en dan ga je ouwe hoeren, naar de stad of weet ik wat. Maar als het er téveel zijn dan moet je wel, en nu vind ik huiswerk eigenlijk wel een goede besteding van m'n tussenuur. ok, ik beken: sociale contacten onderhouden is handig in een tussenuur [samen huiswerk maken: sla je twee vliegen in één klap]
|
heej pessimist, kheb je al vaker gehoord over dit probleem ( en andere problemen jah )...
kvind dat er hierboven toch al wel heel wat staan ![]() ook al heb jij last van een concentratie stoornis oid, er staan toch wat tips bij die jij goed kunt gebruiken, zoals jezelf belonen ed... Maar toch denk ik, dat het voor jou het beste is om een 'computerloze' ruimte op te zoeken, waar jij rustig je gang kunt gaan, en als je huiswerk hebt voor op de pc doe dat dan op het laatst ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
soms heb je wellis zo'n bui en dan heb je echt nergens zin in ![]() ciao
||
Citaat:
![]() Tijdens m'n HAVO-opleiding maakte ik nooit huiswerk evenals ik geen repetities e.d. leerde... Maarrrr, nu heb ik voor een beroepsmatige opleiding gekozen -> waardoor ik gemotiveerder ben... én m'n homework dus wel maak ![]() ![]() ![]() *zelfdiscipline* Joyce
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Help, van VWO4 naar HAVO4?? mirjam1997 | 61 | 06-10-2012 18:59 | |
Algemene schoolzaken |
Op welk niveau zit jij? Verwijderd | 389 | 18-07-2012 12:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zoontje levend begraven omdat hij huiswerk niet maakte stuivertje84 | 17 | 24-04-2012 15:47 | |
Algemene schoolzaken |
Maak jij altijd je huiswerk??? Verwijderd | 26 | 17-02-2011 17:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Opdracht nederlands Cherry Springs | 2 | 01-11-2005 18:05 | |
Algemene schoolzaken |
Onderzoekje naar huiswerk GimmeMath | 49 | 10-04-2004 15:30 |