Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 20:25
Wasaap
Wasaap is offline
Ik heb een vriendin en we hebben sex zonder condoom. Laatst wou ik iets te vlug en deed het dus pijn (sorry!!!!!)
We hebben daarna ook nog een paar keer sex gehad wat nog steeds pijn deed. bijna een week later begon het ineens te bloeden na een nieuwe poging. Het bloed nu al meer dan 24 uur. (uit haar vagina dus).
Ze is aan de pil en weet niet voor 100% zeker of ze alle pillen tot nu toe heeft gehad (van deze strip die nu 9 dagen oud is).

Weet iemand wat de oorzaak is? En zo ja, of het nog lang blijft bloeden en of het ernsitg is?

Graag info en evt. ervaringen.
Oud 29-09-2003, 20:29
telluriet
telluriet is offline
Ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt toch niet erg goed, ik zou als ik haar was maar ff langs de dokter.
Oud 29-09-2003, 20:32
Wasaap
Wasaap is offline
sorry vergeten te zeggen.

die wist het niet.
Oud 29-09-2003, 20:36
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
Wasaap schreef op 29-09-2003 @ 21:32:
sorry vergeten te zeggen.

die wist het niet.
de dokter wist het niet?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:39
Sunlover
Sunlover is offline
Wat een ongelooflijke knurft die dokter van haar! Echt!
Kwam het ook niet in zijn bolle kop om haar te verwijzen naar het ziekenhuis ofzo? Kweekje? ( sorry, word ik een beetje hopeloos van, van dat soort mensen die blijkbaar 6 jaar lang op de universiteit uit hun neus hebben gevreten).

Maar goed, misschien is ze ongesteld? Slikt ze de pil al lang? Het kan ook een doorbraakbloeding zijn, heel normaal, maar meestal komt daar niet zoveel bloed bij kijken en duurt dat niet zo lang...
Oud 29-09-2003, 20:44
Wasaap
Wasaap is offline
Het is inderdaad een idioot die dokter van haar. maar daar gaat het niet om. on-topic graag

die dokter d8 ook doorbraak bloeding maar dat lijkt ons erg onwaarschijnlijk. ze is ruim 1 week met haar nieuwe strip bezig en heeft het na 6 maand pil er nog nooit last van gehad zelfs niet toen ze dooslikte.

Ik heb het zelf gezien en het bloed aardig.
Oud 29-09-2003, 21:45
AngelLena
AngelLena is offline
Doorbraakbloedingen kunnen zelfs na 2 jaar nog komen, dus die mogelijkheid is er nog altijd wel.
De andere mogelijkheid is idd dat ze ongesteld is geworden door het vergeten van 1 of meerdere pillen in de strip.
Wat OOK nog een mogelijkheid is (mar dit komt maar zeer zelden voor)
Achter de vagina zit een klein velletje (daarmee bedoel ik niet het maagdenvlies om onduidelijkheden te voorkomen) die betrekkelijk dun is maar wel rekbaar... Kan ook zijn dat doordat jij te vroeg in haar bent gegaan, deze nog niet genoeg rek gaf en een tikkie is gescheurd... Zou kunnen... Maar zeer onwaarschijnlijk. Wel pijnlijk...
Oud 29-09-2003, 22:29
Verwijderd
Hum, nou ja, bij mijn eerste keer is er ook iets gescheurd oid en toen bloedde het ook wel een dag lang, minstens. Ik neem aan dat iets later ook nog kan scheuren...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-09-2003 @ 23:29:
Hum, nou ja, bij mijn eerste keer is er ook iets gescheurd oid en toen bloedde het ook wel een dag lang, minstens. Ik neem aan dat iets later ook nog kan scheuren...
Jep, Al helemaal als het al eens gescheurd is... Die wond blijft wel hoor. En elke keer dat je het doet voel je em weer en als je dn niet voorzichtig bent is ie zo weer open. Niet fijn..
Oud 30-09-2003, 01:20
ne0
ne0 is offline
Citaat:
Ze is aan de pil en weet niet voor 100% zeker of ze alle pillen tot nu toe heeft gehad (van deze strip die nu 9 dagen oud is).
Dat stukje snap ik ff niet hoezo weet ze nie of ze alle pillen tot nu toe heeft gehad ? Der staan nie voor nix dagen van de week op die strip hoor
Oud 30-09-2003, 08:25
Wasaap
Wasaap is offline
Citaat:
xSTaRx schreef op 30-09-2003 @ 02:20:
Dat stukje snap ik ff niet hoezo weet ze nie of ze alle pillen tot nu toe heeft gehad ? Der staan nie voor nix dagen van de week op die strip hoor
je kan er 1 vergeten als je hem naast een glas water ofzo legt en de telefoon gaat ineens
Oud 30-09-2003, 08:27
Wasaap
Wasaap is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-09-2003 @ 23:29:
dat ging vanzelf weer dicht? of moeten we ons nu zorgen maken?

Citaat:
Jep, Al helemaal als het al eens gescheurd is... Die wond blijft wel hoor. En elke keer dat je het doet voel je em weer en als je dn niet voorzichtig bent is ie zo weer open. Niet fijn..
blijft het dan bloeden? of is het waarschijnlijk wel over als we een maandje geen sex meer hebben?
Oud 30-09-2003, 08:30
Verwijderd
Maar dan slik je 'm toch terwijl je naar de telefoon loopt of vlak voor je opneemt? Dat lijkt mij nou niet zo lang duren... nogal stom om 'm dan niet te nemen eigenlijk.

In elk geval inderdaad geen erg doortastende dokter, al heeft een kweekje er niets mee te maken (waarom zou je weefsel van haar gaan kweken als je wilt weten waar het bloed vandaan komt? Ik zie de logica niet). Gewoon teruggaan naar de dokter en zeggen dat-ie beter zijn best moet doen.

Maargoed, het lijkt mij óf een doorbraakbloeding, óf het gevolg van de te ruwe sex.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Wasaap schreef op 30-09-2003 @ 09:27:
dat ging vanzelf weer dicht? of moeten we ons nu zorgen maken?

blijft het dan bloeden? of is het waarschijnlijk wel over als we een maandje geen sex meer hebben?
Dat hield vanzelf op, ja. En ik denk dat een maand geen sex overdreven is, maar ik weet het niet zeker. Bij mij deed het ook geen pijn oid, het bloedde alleen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 10:33
alibabwe
alibabwe is offline
gewoon na het ziekenhuis gaan en Eerste Hulp binnenstappen, die kunnen foto's oid dergelijks maken.

en vrouwelijke artsen heb je daar ook dus niks om zorgen om te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-09-2003 @ 11:14:
Dat hield vanzelf op, ja. En ik denk dat een maand geen sex overdreven is, maar ik weet het niet zeker. Bij mij deed het ook geen pijn oid, het bloedde alleen...
Ik had er wel last van als m'n vriend in me kwam. Dan voelde ik dat wondje toch duidelijk zitten... Maar duurde niet zo lang... (gelukkig )

Je hoeft je geen zorgen te maken als het snel ophoudt. Dat het een dagje bloed, oke, 2 dagen, ook oke, maar daarna zou ik toch teruggaan naar de huisarts want dan zit er iets niet goed.
Oud 30-09-2003, 17:02
Verwijderd
Ik heb hem vrij snel daarna gedumpt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:36
Wasaap
Wasaap is offline
Ik hoop dan maar dat het binnen een dag of 2 dagen over is, aangezien 't nu al 2 dagen bloedt... anders maar even nog een bezoek aan de dokter brengen denk ik...
Bedankt voor jullie reacties.

Slotje?
Oud 30-09-2003, 21:14
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-09-2003 @ 22:45:

De andere mogelijkheid is idd dat ze ongesteld is geworden door het vergeten van 1 of meerdere pillen in de strip.
Bloedingen na het vergeten van één of meerdere pillen, of het beginnen van een nieuwe strip zijn vaak heviger en duren langer. Veel meisjes die dit overkomt maken zich vaak hevige zorgen.

Maar omdat jij het in verband brengt met eventuele gebeurtenissen tijdens de seks, zou ik toch aanraden om contact op te nemen met de Rutgersstichting, de medewerkers weten alles op het gebied van seks en doen er heel normaal over. Zij kunnen je zeker beter helpen dan je huisarts.
De Rutgersstichting zit in iedere grote plaats en kan gebeld worden voor een afspraak, je kunt er ook even langsgaan.
(www.rutgershuis.nl).
Succes.

Regels voor berichten