Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 20:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ok even afgezien van het gezeik "iedereen is uniek", denk je dat je echt anders bent dan anderen (in psychologisch opzicht) of denk je dat je vrij normaal bent?

Fire away
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 20:52
Verwijderd
ik heb borderline, dus dat betekent wel dat ik anders ben dan ´de massa´.. toch voel ik me absoluut niet ´anders´.. dr zijn zoveel mensen met psychische stoornissen oid, dat maakt z niet minder ernstig (die stoornissen dus) maar de mensen die ze hebben wel minder uniek.
ik denk dus dat ik niet heel doorsnee ben, maar zeker ook niet bijzonder ´anders´.

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:52
Verwijderd
Hmm.. ja, wat is anders.
Ik denk dat ik een andere ontwikkeling heb.
Ik heb namelijk dingen meegemaakt welke, veel leeftijdsgenoten nooit of nog lang niet zullen meemaken.
Hierdoor ontwikkel je je toch een beetje anders. Maar afgezien daarvan? Nee, denk dat het wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:57
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb aardig wat periodes dat ik vrij graag dood wil, lijkt me wel dat ik tot de groep van doorsnee personen behoor hierdoor. Ook zelfhaat, hebben ook veel mensen. Verder een leegte en een constant gevoel van ontrevenheid, ook niet uitzonderlijk. Soms wat zieke gedachtes, fantasien, maar die heeft iedereen op zijn tijd weleens.
Oud 22-09-2003, 21:07
dyfusica
dyfusica is offline
Ik voel me best vaak anders dan anderen, maar eigenlijk vooral als ik alleen ben..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:27
p4tj3
p4tj3 is offline
ja ik ben een vaag type vaak dromerig enzo, omdat ik al heel lang in een kut omgeving woon, en met niemand in contact kom alleen hier op school
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:54
Severus
Severus is offline
Citaat:
p4tj3 schreef op 22-09-2003 @ 22:27:
ja ik ben een vaag type vaak dromerig enzo, omdat ik al heel lang in een kut omgeving woon, en met niemand in contact kom alleen hier op school
Zelfde voor mij. Ik ben de outcast.
Oud 22-09-2003, 23:12
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Voel me op één of andere manier anders.
Alsof ik sowieso, (nog zonder betrekking op m'n emotionele ingevingen) anders tegen dingen aan kijk ofzo.

Ik heb er niet echt een rede voor dus ut is wel bullshit

Maar normaal is weer zo'n groot woord
Oud 23-09-2003, 06:43
Verwijderd
Qua wat ik leuk vind, waar mijn intresses liggen ben ik anders dan mijn leeftijdsgenoten. Qua mijn psychische ver heid (dus wat ik al heb meegemaakt/verwerkt) ben ik wel redelijk wat verder denk ik dan de gemiddelde puber. Qua gedrag ben ik in de meeste opzichten wel gelijk aan mijn leeftijdsgenoten. Alleen soms ben ik vrij serieus en dan kan ik niet tegen rond springende leeftijds genoten
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 07:17
Verwijderd
nee ik weet wel zeker van niet, ik kan veel beter tegen slechte dingen dan een 'normaal,gemiddeld' persoon.

Voor de rest ben ik heel erg optimistisch over dingen dat is volgens mij ook al vrij uitzonderlijk
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 08:47
Nona
Nona is offline
Op de basisschool was ik zo ongeveer het hoogbegaafde kindje van de klas. Ik viel er nogal buiten en ik begon me anders te voelen. Dat is op de middelbare school vrolijk doorgegaan. Ik hoorde nergens bij en niemand wist iets van me. Ongeveer anderhalf jaar geleden begon ik daar een beetje uit te komen, tussen anderhalf jaar geleden en nu ben ik me wat meer hetzelfde gaan voelen als anderen.

Nu heb ik het idee dat ik, afgezien van een paar kleine dingetjes, best hetzelfde ben als anderen. Niet precies hetzelfde natuurlijk, maar niet zo enorm anders als ik geweest ben of dacht dat ik was.
Oud 23-09-2003, 16:01
darklight
darklight is offline
Citaat:
Op de basisschool was ik zo ongeveer het hoogbegaafde kindje van de klas. Ik viel er nogal buiten en ik begon me anders te voelen. Dat is op de middelbare school vrolijk doorgegaan. Ik hoorde nergens bij en niemand wist iets van me. Ongeveer anderhalf jaar geleden
zei kruimel dus...

alleen ben ik anderhalf jaar geleden helemaal gecrashed na 1,5 jaar ...uh laat ik het maar afwijkend gedrag noemen..(depri enzo...)

Nu ben ik het laatste jaar druk aan het proberen om gewoon te zijn, alleen weet ik me nooit geen houding aan te geven...
dus nu wordt ik de ene dag als hyperactief aangezien (vandaag) en de andere dag als superdepri...

kben trouwens als kind wel altijd ouder geschat na een gesprek omdat ik "ouder" over kwam...

nu nie meer, want ik heb geen serieuze gesprekken meer

Is waarschijnlijk nie wat je bedoelt... mja

ach bye...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 16:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
iedereen vindt zichzelf altijd 'verder' 'volwassener' of 'rijper'
hoe je het maar wilt noemen
..want ik heb al zoveel meegemaakt..veel meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten, die nog zo onbevangen zijn en zo rondhuppelen, terwijl ik een stuk serieuzer ben..

*puke*

iedereen vindt zichzelf uniek of wil dat graag zijn..ook in psychologisch opzicht..
Ik vind het meestal maar onzin...er zijn wel degelijk verschillende basis-types te onderscheiden..

Alleen is het misschien maar beter om je uniek en bijzonder te voelen (eventueel onterecht) ...mensen die dood willen vinden dat meestal niet meer van zichzelf namelijk...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 23-09-2003 @ 17:59:
iedereen vindt zichzelf altijd 'verder' 'volwassener' of 'rijper'
hoe je het maar wilt noemen
..want ik heb al zoveel meegemaakt..veel meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten, die nog zo onbevangen zijn en zo rondhuppelen, terwijl ik een stuk serieuzer ben..
je hebt willen en zijn.. zijn twee grote verschillen..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:31
Susanne
Susanne is offline
Ik heb ook wel meer meegemaakt dan de gemiddelde klasgenootjes van mij. Maar ik vind nu niet echt dat ik daar anders om ben; iedereen heeft wel zoiets dergelijks meegemaakt, of iets schokkends. Daar wordt je niet meteen anders om, vind ik.
Oud 23-09-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 23-09-2003 @ 19:31:
Ik heb ook wel meer meegemaakt dan de gemiddelde klasgenootjes van mij. Maar ik vind nu niet echt dat ik daar anders om ben; iedereen heeft wel zoiets dergelijks meegemaakt, of iets schokkends. Daar wordt je niet meteen anders om, vind ik.
ligt eraan wat je hebt meegemaakt.
Ik heb mijn vader verloren. Dat is toch wel heel wat anders dan een familielid die een been heeft gebroken. Dit klinkt nu lullig en wil zeker niet doen alsof ik zielig ben ofzo, maar om ffies het contrast te tonen.
ik voel me er niet zozeer anders door, maar ik denk dat je op sommige vlakken misschien wat volwassener tegen dingen aan kijkt.. op dingen reageert..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:04
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik geloof dat iedereen "anders" is, alleen dan op zn eigen manier. zeker qua persoonlijkheid. wij zijn allemaal wannabees ; we willen allemaal graag díe persoon zijn. er bestaat wel uniek. want iedereen is uniek in alle opzichten. ook al zien een tweeling er precies hetzelfde uit, nog zijn ze uniek. omdat ze geen kopie zijn, maar bestaand.

ik ben anders. qua kleding, qua denken, qua doen. noujah, mn kleding valt dan nog wel mee. skate achtig. maar met denken ligt dat anders. ik bijv. vind de mens kut. ik ben er niet blij mee dat ik mens ben. zonde. terwijl de ander mens zijn een pracht vind. dat snap ik niet. we doen meer kwaad dan goed. (dat vind ik dan hè...) ik geloof dan ook dat dit de "hel" is. dat we in ons vorige leven iets slechts hebben gedaan en daarom op dit zielig aardklootje gezet zijn. maar zo zie ik de wereld. veel andere mensen zien het zo niet. daarom ben ik anders.
Oud 23-09-2003, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja... Nogal anders.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:29
Verwijderd
Ik ben anders dan veel mensen, gelukkig wel. Maar er zijn ook best mensen waar ik redelijk mee over een komt. Al zit er altijd een groot verschil, maar dat zal er bij de meesten zijn.

Zolang anders zijn mezelf zijn is, vind ik alles best.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:33
Danny
Danny is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2003 @ 20:29:
Ik ben anders dan veel mensen, gelukkig wel. Maar er zijn ook best mensen waar ik redelijk mee over een komt. Al zit er altijd een groot verschil, maar dat zal er bij de meesten zijn.

Oud 23-09-2003, 19:42
Luna
Luna is offline
ik vind mezelf niet echt anders. Heb geen id wat anderen van me. vinden en dat maakt me ook niet zoveel uit.
Oud 23-09-2003, 22:17
Slashy
Slashy is offline
Ik ben een stuk angstiger dan de meeste mensen. Dat weet ik sinds ik medicijnen neem, want ik voel me nu zó veel beter. Nog steeds bang af en toe, maar op de goede momenten en in de juiste mate.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 23:02
Verwijderd
Ik heb een vrij normale persoonlijkheid maar ik ben wat groffer en directer dan de meeste vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 00:02
MrOizo
MrOizo is offline
Ja.
Oud 24-09-2003, 07:10
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 23-09-2003 @ 23:15:
Susanne haar moeder, als ik het goed heb.

Anyway, ik heb meer ziekenhuis dan school gezien, en zelfs daar vinden ze me anders, volwassener. Niet negatief, maar wel anders.
don't get me wrong. I know i'm not the only one en zo bedoelde ik het ook niet. Om maar even een voorbeeld te geven. (hmm klinkt ook weer zo lullig en lomp.. kom niet echt uit mn woorden de laatste tijd)
Maarja, zoals jij bv, ze vinden je anders, volwassener en ik denk/weet bijna zeker dat je ervaring van meer ziekenhuis dan school daar ook deel in heeft gehad.

Het gaat ook niet om het feit dat ik zo graag anders wil zijn en me op een of andere manier wil onderscheiden ofzo.. want het liefst wil ik een normaal leventje en dat alle zooi pas later komt, maarja, genoeg over mijzelf gelult, maar ik hoop dat jij/jullie begrijpt/begrijpen wat ik bedoel...

kus,
Ilona
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 09:09
Eend
Eend is offline
Ik ben anders. Zoniet ben ik iig anders geweest.
Vooral geestelijk was ik maar vreemd en zo, ik was constant in de war, wist niet wat ik met andere mensen aan moest, veroorzaakte dingen waarbij ik de aandacht kreeg en dan weer een beetje verder geholpen werd en nahjah, zo ben ik nu echt niet meer.

Ik was iig anders dan ik nu ben
Oud 24-09-2003, 10:48
Severus
Severus is offline
Het kan me geen hol schelen of ik nou wel of niet anders dan anderen ben.
Oud 24-09-2003, 11:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2003 @ 20:29:

Same here. Er zijn een heleboel mensen waarvan ik denk 'godzijdank, ik lijk niet erg op hem/haar' maar er zijn ook een heleboel mensen waarvan ik denk 'ik zou wel wat meer zoals die of die willen zijn'. Toch ben ik in principe wel tevreden met mezelf. Ik merk wel dat ik vaak op een verschillend niveau en denkwijze zit als ik het vergelijk met m'n klasgenoten, maar als je het hebt over gewoon 'iedereen' dan zijn er best wel mensen in wie ik me kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:17
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb een schizotypische persoonlijkheids stoornis in dat op zicht ben ik misschien anders maar iedereen heeft toch wel iets.

dus nee ik voel me niet anders dan anderen.

chretienne
Oud 24-09-2003, 11:35
Verwijderd
Uiterlijk zeker weten niet.

Innerlijk heb ik weleens eens het gevoel dat ik als enige zo ben. En dat mijn kijk op het leven heel anders is dan de 'anderen'
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:55
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 24-09-2003 @ 12:35:
Innerlijk heb ik weleens eens het gevoel dat ik als enige zo ben. En dat mijn kijk op het leven heel anders is dan de 'anderen'
je hebt ook een andere kijk op t leven dan iedereen. jou denkwijze is uniek, evenals jou kijk op iets. geen een mens zn denkwijze is gelijk aan wat een ander denkt.
Oud 24-09-2003, 15:32
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Iedereen denkt van zichzelf dat ze anders zijn, of juist niet.
Het is maar net wat er in jouw samenleving onbewust geizen wordt als normaal, anders en abnomaal. Je voelt dat je ergens bij wilt horen, onbewust of niet. En vaak als je bewust ergens bij wil horen (de mensen die zich speciaal, uniek en anders voelen bijvoorbeeld) dan zul je na verloop van tijd jezelf ook zo voelen, en vergeten dat het ooit anders was.

In het opzicht van de groto massa die zonder nadenken over eigen liefde (voor het leven, muziek, alles) meteen de voorgaande mensen volgt in hun stijlen en leven, zijn de meesten hier wel anders, aangezien de massa niet antwoordt op een vraag gesteld door 'iemand die anders is' (dat ben je door de vraag te stellen) in een forum over phygologie...

Eigenlijk is niemand anders op de manier die jij bedoelt, we uiten ons alleen anders, en kunnen niet bij elkaar naar 'binnen' kijken hoe het geveol is, en of het hetzelfde is ongeacht de uiting.

Ik ben anders dan de een en het zelfde als de ander.

Wie spreekt mij tegen, snapt mij uberhuabt?

Trouwens leuk dat er eindelijk een topic is dat niet over de deppresie gaat.

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:34
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-09-2003 @ 10:09:
Ik ben anders. Zoniet ben ik iig anders geweest.
Vooral geestelijk was ik maar vreemd en zo, ik was constant in de war, wist niet wat ik met andere mensen aan moest, veroorzaakte dingen waarbij ik de aandacht kreeg en dan weer een beetje verder geholpen werd en nahjah, zo ben ik nu echt niet meer.

Ik was iig anders dan ik nu ben
ja volwassen worden is heel leuk, maar dat weet je pas alsje erdoorheen bent meestal
Oud 24-09-2003, 15:41
Verwijderd
Niet onwijs denk ik ... ik heb geen psychische ziekte.. maar ik denk volgens mij toch meer over dingen na dan de gemiddelde leeftijdgenoot... daarbij heb ik waarschijnlijk ook net iets meer meegemaakt dan de gemiddlede 17 jarige en dat maakt me dan wel anders ja.. maar niet dat ik eruit spring ofzo...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ripper schreef op 24-09-2003 @ 11:48:
Het kan me geen hol schelen of ik nou wel of niet anders dan anderen ben.
Sure, no problemo. Maar dat was de vraag niet
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tha#1ChiLL schreef op 24-09-2003 @ 16:32:
Iedereen denkt van zichzelf dat ze anders zijn, of juist niet. Het is maar net wat er in jouw samenleving onbewust geizen wordt als normaal, anders en abnomaal. Je voelt dat je ergens bij wilt horen, onbewust of niet.
Daarom reageren de meeste mensen ook niet met alleen "ja" ofte "nee" maar met argumentatie! Ze geven aan waarop ze denken dat ze verschillende van de meeste mensen, de grote meute.

Citaat:
En vaak als je bewust ergens bij wil horen (de mensen die zich speciaal, uniek en anders voelen bijvoorbeeld) dan zul je na verloop van tijd jezelf ook zo voelen, en vergeten dat het ooit anders was.
als je ergens bij wilt horen, verander je misschien (Waarschijnlijk?) en dan ben jij dus verandert en dus kun je een oordeel geven hoe je op dat moment bent. Ik snap niet wat het verleden dan het antwoord op de vraag kan veranderen, aangezien de vraag op 1 tijdstip gevraagd wordt en niet een anatal keer in je leven o.i.d.

Citaat:

In het opzicht van de groto massa die zonder nadenken over eigen liefde (voor het leven, muziek, alles) meteen de voorgaande mensen volgt in hun stijlen en leven, zijn de meesten hier wel anders, aangezien de massa niet antwoordt op een vraag gesteld door 'iemand die anders is' (dat ben je door de vraag te stellen) in een forum over phygologie...
Jij gaat ervanuit dat wanneer mensen bepaaldfe stijlen lopen, ze niet meer nadenken. En wat nou als ze nadenken over welke stijl ze volgen? Dan klopt jouw hypothese niet.

Citaat:
Eigenlijk is niemand anders op de manier die jij bedoelt, we uiten ons alleen anders, en kunnen niet bij elkaar naar 'binnen' kijken hoe het geveol is, en of het hetzelfde is ongeacht de uiting.
Tuurlijk is niemand precies gelijk. Ik doelde ook op het algemene normaal. Wat dan weer normaal is, is voor de meeste anders (maar over het algemeen vrijwel hetzelfde) en wordt ook nog eens toegelicht in de meste reacties (zie mijn eerste commentaar op een van jouw citaten hierboven)

Citaat:

Ik ben anders dan de een en het zelfde als de ander.

Wie spreekt mij tegen, snapt mij uberhuabt?
Je bent anders dan sommige aspecten van de een en je hebt dezelfde aspecten van een ander. Dat is denk ik een betere manier om het te omschrijven. Maar wederom het commentaar "ik doel op het 'algemene'"

Citaat:
Trouwens leuk dat er eindelijk een topic is dat niet over de deppresie gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:56
Go
Go is offline
Niet bijzonder anders, het is niet zo dat ik al veel ellende en zo heb mee gemaakt. Wat me wel opvalt is dat ik wel anders denk dan de meeste klasgenoten en dat ik me ook met andere dingen bezighoud.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 24-09-2003 @ 12:55:
je hebt ook een andere kijk op t leven dan iedereen. jou denkwijze is uniek, evenals jou kijk op iets. geen een mens zn denkwijze is gelijk aan wat een ander denkt.
Veel mensen (hier in de westerse samenlevng) zouden niet snel iemand vermoorden. Meeste zelfs niet. Er is ook een kleine groep die best iemand zou vermoordne onder bepaalde omstandigheden. Die kleine groep is dus op dat vlak anders dan normaal. Terwijl ze voor de rest met gedachtengoed wel aansluiten bij de meeste opvattingen. En daar doel ik op en niet op het "ieder mens is uniek, omdat er miljoenen discussiepunten zijn en er echt niet 2 personen PRECIES hetzelfde denken".

MAargoed daar doelde ik op, als anderen het een andere wending willen geven so be it. Alleen dan schiet je niet echt veel op met de vraag "ben jij anders?"
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ik ben anders. qua kleding, qua denken, qua doen. noujah, mn kleding valt dan nog wel mee. skate achtig. maar met denken ligt dat anders. ik bijv. vind de mens kut. ik ben er niet blij mee dat ik mens ben. zonde. terwijl de ander mens zijn een pracht vind. dat snap ik niet. we doen meer kwaad dan goed. (dat vind ik dan hè...) ik geloof dan ook dat dit de "hel" is. dat we in ons vorige leven iets slechts hebben gedaan en daarom op dit zielig aardklootje gezet zijn. maar zo zie ik de wereld. veel andere mensen zien het zo niet. daarom ben ik anders.
je verandert waarschijnlijk nog wel. Al weet ik dat je mensen die dat zeggen haat. Maar het is maar wat je anders vindt....
je behoort hoogtens tot een minderheid. Ken redelijk wat mensen die zo 'over het leven' denken..en waar ik woon kleedt de helft van de bevolking zich skate achtig, trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:25
Verwijderd
Ik voel me wel anders. Ik heb het idee dat ik meer nadenk over het leven, dat ik een andere kijk heb op dingen. Qua kleding ben ik soms wel wat afwisselender van de grote menigte, en soms ook juist vrij onopvallend. Dit maakt me ook wel weer een beetje anderrs. Ik kan vrij zeker zeggen dat ik steeds minder materialistisch aan het worden ben. Ik probeer mezelf er in te trainen om niet zoveel geld uit te geven aan nutteloze dingen. Wil niet zeggen dat ik het nooit doe, want in dat opzicht kan ik ook weer gruwelijk gelijk zijn aan de doorsnee jongere en ontzettend gelukkig worden van leuke aankopen .

Ok, ik dwaal af..Even verder gaan..

Ik heb het idee alsof ik dus minder echt gehecht ben aan het materialistische. Als ik nu één cadeau mocht vragen, no matter how much it costs, dan zou ik niet eens weten wat ik zou willen... Ik hoef geen eigen tv, niet zozeer een eigen computer... Ik zou waarschijnlijk muziek kopen ofzo, omdat dat weer 'voeding' voor me is, maar ik zou het niet uit hebzucht willen ofzo... Ik heb zo'n gevoel van 'Ik heb niets écht materialistisch nodig op het moment'. Dat is ook nogal uniek in deze wereld.

Een ander punt waarop ik naar mijn idee verschil van de massa, is dat ik niet zo'n uitgaan, tv, uiterlijk type ben. Het is allemaal wel leuk hoor, ik ga wel eens naar de bios of gewoon uit ofzo, maar het is niet mijn hele leven, zoals het voor anderen vaak lijkt. Tv, ja, mooi.. Leuk als je je verveelt, maar ik heb net zo lief gewoon een boek . Soms verlang ik terug naar een on-technische wereld, waarin mensen primitief nog echt contact met elkaar hadden.

Verder nog qua levensstijl. Niet willen roken of drugs gebruiken is nog redelijk standaard, geen vlees willen gebruiken al wat minder, maar geen alcohol willen gebruiken uit principe wordt meteen al als gek ervaren. En een combinatie ervan is helemaal vaag. Niet ondenkbaar, ik bedoel, ik ben er niet de enige in. Maar het is wel anders als 'de gemiddelde jeugd'

Verder nog mijn geloof. Het klinkt heel zwaar en dat is het eigenlijk niet Ik ben spiritueel ingesteld, geloof in een heleboel dingen, maar vooral in de kracht van Liefde. Ik probeer zo veel mogelijk om mensen niet te veroordelen. Stiekem doet ieder mens dat, maar ik probeer het voor me te houden, mensen (hoe ontzettend lullig ze ook tegen me doen of hebben gedaan) niet te kwetsen. Klein voorbeeldje van mijn eigen zwakheid daarin nog, is dat ik laatst met een zogenoemde 'bimbo' (hokjes denken, hokjes denken ) omging, min of meer gedwongen, en dat ik er achter kwam dat ze nog écht best aardig was ook. Gelukkig had ik haar ook wel open-minded benaderd en had ik ook het gevoel alsof zij me gewoon respecteerde, maar het was voor mij wel een bevestiging dat ik nog meer moest proberen om niet te oordelen Maar goed, zolang je het alleen maar voor je houdt, heb je sowieso al een boel gewonnen.

Waah, ik typ te lang Nou goed, ik voel me vrij vaak onbegrepen met hoe ik echt ben, van binnen. Mensen lijken mijn kijk op het leven en de wereld niet te snappen, snappen niet waarom je mensen niet zou veroordelen, zeker niet wanneer ze heel erg lullig tegen je hebben gedaan... Nou ja, anyway.. Ik weet dat er meer mensen zijn die op bepaalde punten erg matchen met mij, maar het overgrote deel lijkt anders te zijn.

Dat was het
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:56
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 23-09-2003 @ 23:15:
Susanne haar moeder, als ik het goed heb.

Anyway, ik heb meer ziekenhuis dan school gezien, en zelfs daar vinden ze me anders, volwassener. Niet negatief, maar wel anders.
Ja, klopt.

Citaat:
Loontjuh schreef op 23-09-2003 @ 19:56:
ligt eraan wat je hebt meegemaakt.
Ik heb mijn vader verloren. Dat is toch wel heel wat anders dan een familielid die een been heeft gebroken . Dit klinkt nu lullig en wil zeker niet doen alsof ik zielig ben ofzo, maar om ffies het contrast te tonen.
ik voel me er niet zozeer anders door, maar ik denk dat je op sommige vlakken misschien wat volwassener tegen dingen aan kijkt.. op dingen reageert..
Ik zei niet eens wat er was gebeurd? Maar er zijn wel ergere dingen dat dat gebeurd, wat zelfs meer impact kan hebben dan 't overlijden van je papa of mama. Ik zeg niet dat dat niet erg is, maar iedereen hecht een eigen waarde aan bepaalde dingen. Zo kan een scheiding in de ogen van de 1 veel erger zijn dan 't overlijden van 'n ouder. En vice versa.
Oud 24-09-2003, 16:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hmm, k denk niet dat ik echt anders ben dan anderen.. k ben wel veel onzekerder en trek me dingen sneller aan dan andere maar echt anders nee..
wel voel k me de laatste tijd heel anders damn anderen. Ik denk omdat ik me gewoon heel klote voel, wil dan alleen maar weg, en slapen ofzo. ben niet meer vrolijk en wil dood. Denk niet dat dr veel andere klasgenoten (leeftijdsgenoten) zijn die dat soort dingen ook denken.
verder was ik altijd wel vrij normaal.. (nu niet meer zo denk k)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
nope, ik ben vrij gemiddeld denk ik
Oud 24-09-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik ook zeker met je eens. Maar ik heb het gevoel dat mijn ware 'aard' maar tot heel weinig mensen kan doordringen. Ik praat met veel mensen, maar ik heb niet het gevoel dat ik tot hun kan doordringen (en viceversa).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:40
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 24-09-2003 @ 19:15:
Dat ben ik ook zeker met je eens. Maar ik heb het gevoel dat mijn ware 'aard' maar tot heel weinig mensen kan doordringen. Ik praat met veel mensen, maar ik heb niet het gevoel dat ik tot hun kan doordringen (en viceversa).
oke. maar vind je het belangrijk dat je tot mensen door kan dringen? en wat als je dat kunt, wat voor resultaat wil je dan behalen? ik begrijp je we dat je graag wil dat mensen jou begrijpen enzo, maar als het niet lukt, denk ik dat je het beter ook niet meer moet proberen. als ze niet doordringbaar zijn, heeft het weinig nut dat je het probeert. die mensen hebben een andere denkwijze als jou, blijkbaar sterker dan jij kan doordringen. maar als je het blijft proberen, wat je evengoedkunt blijven doen als je het belangrijk vind, moet het toch een keertje lukken als je iets wilt weten of zo of als je zorgen hebt kun je me pm'en oke

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:40
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik weet niet..
Ik zal net als alle andere hoger opgeleiden tot de nerds behoren ..
Maar dan schijn ik volgens mijn mentor toch weer een geval apart te zijn..
Zelfde met probleem oplossen loop ik toch altijd net ietsje anders naar de oplossing toe..
Maar hoe verschillende we ook zijn, des te meer we gelijk zijn..
Oud 24-09-2003, 21:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm moeilijk te zeggen. Aan de ene kant 'is iedereen uniek' maar aan de andere kant ben ik heus niet de enige 16-jarige jongen die zo is als ik.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:50
Verwijderd
Nee, ik ben doodnormaal eigenlijk :/
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:08
Flærynn
Flærynn is offline
Ik voel me eigenlijk altijd wel anders...
Houd me veel te veel bezig met denken wat andere mensen van mij denken, ben hierdoor echt heel erg onzeker, en niet alleen in sociale situaties, ik heb dan ook maar 1 echte hele goede vriendin, en verder nog een paar vrienden van school of uit de familie. Ook zorgt die sociale angst ervoor dat ik nooit uitga, en misselijk kan worden als ik tussen een groep mensen verkeer waar er een of twee tussen zitten die mij niet aardig vinden, of als ik gewoon door de stad loop. Lastig dus, maar ik ben er hard aan aan het werken om me wat zekerder te voelen.

Houd me ook veel bezig met denken over het leven, de toekomst en de dood. Wordt altijd bang van het feit dat ik ouder ga worden, dat ik nog dingen mee ga maken die misschien spannend/eng of erg zijn. Zit dus vaak in een neerwaartse spiraal (die ik af en toe ook weer omhoog kan buigen).

Kan nog wel ff doorgaan, maar heb niet zo'n zin om alles te vertellen...

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 23:13
Verwijderd
Ik ben zeker op het gebied van mijn studie bovengemiddeld toegewijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten