Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 19:45
Somarocity
Somarocity is offline
Ik open dit topic met de hoop op goede raad..
Ik zal de kwestie even voorleggen;
Ik heb zo'n anderhalf jaar, iets meer al, een vriendje. Het is tussendoor al een keer uitgegaan, door hem, toen is hij teruggekomen om te vragen of ik hem alsjebliieft nog een kans wilde geven. Aangezien ik nog verliefd was, deed ik dat.

Nu zijn we al een hele tijd verder, nu weet ik niet meer wat ik wil. Het is heel raar, ik heb niet het idee dat ik nog verliefd op hem, maar ook niet echt dat het niet meer zo is. Het ergste vind ik, dat het me eigenlijk niets doet. Het maakt me gewoon weinig uit, ik praat erover alsof het een wiskunde som is, ik denk er nauwelijks aan.

Mijn probleem is nou, moet ik het tegen hem zeggen of niet?
Het lijkt waarschijnlijk of het al vast staat dat ik het uit ga maken, maar dat is niet zo, misschien ben ik volgende week weer tot over m'n oren verliefd..!
Ik weet alleen nog dat toen hij het uitmaakte, ik het het ergste vond dat hij het niet gelijk had gezegd, maar er al twee weken mee rondliep en me niet durfde te kwetsen..
Ik vraag me nu dus af of ik nu al tegen hem moet zeggen dat ik niet zeker ben van m'n gevoelens, of dat ik het niet moet doen omdat ik er nog niet zeker van ben ..
Als ik het wel doe, is hij waarschijnlijk voor de rest van zijn leven zo onzeker dat hij al denkt dat ik het ga uitmaken als ik hem bij wijze van spreken maar 1 kus geef als hij weg gaat ipv 2.

Nog een punt, ik wil hem absoluut niet kwijt. Misschien kan het niet meer als 'liefdeskoppel', maar ik houd zo veel van hem dat ik absoluut niet wil dat ik hem zo kwets dat hij niet meer met me om wil gaan..

Wat nu.. ?

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 19:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 19:50
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
T begin van het einde als je het mij vraagt.
Lees eens tussen je eigen regels door en zie dat je je eigen conclusie al getrokken hebt....
Oud 11-04-2005, 19:58
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 11-04-2005 @ 20:50 :
T begin van het einde als je het mij vraagt.
Lees eens tussen je eigen regels door en zie dat je je eigen conclusie al getrokken hebt....
Inderdaad. Je kunt best bij hem blijven, maar dan voel je je achteraf schuldig omdat je hem voor de gek hebt gehouden. Jij weet al dat je niet meer verliefd bent dus dan moet je daar eerlijk over zijn. Je kunt niet hierover blijven liegen om hem bij je te houden (dat is naar mijn mening heel gemeen tegenover hem).

Ik zou zeggen: praat er met hem over. Dan blijf je eerlijk tegenover hem en ook tegen jezelf. Maar hou er wel rekening mee dat het niet meer is zoals het was nadat je dit verteld hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:05
mara18
mara18 is offline
Oei dat is lastig, maar o zo herkenbaar.
Wat je moet doen hangt volgens mij grotendeels van je vriend af. De ene jongen tilt er zwaarder aan dan de andere.
Toch zou ik het nog even voor mezelf houden tot je er uit bent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:07
Verwijderd
Jezus wat lijkt dit op mijn situatie... Ik heb vanavond de knoop door gehakt, helaas...

Je kan een paar dingen doen, het uitmakeen, een deadline voor jezelf stellen hoe je je dan voelt en de positieve kanten tegen de negatieve kanten afwegen.

Veel succes er in ieder geval mee, je zal het nodig hebben, het is geen makkelijke keuze.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:14
Somarocity
Somarocity is offline
Tell me about it.. : )

Toen ik net dit topic plaatste dacht ik er inderdaad weinig aan.. maar nu is dat echt veranderd.
Ik wil niet dat het uitgaat,, ik wil het niet, want ik houd écht van hem !

En ik weet niet of ik tegen mezelf lieg, of ik er eigenlijk al uit ben.
Wist ik het maar..

Ik ben zo ontzettend bang dat ik het uit ga maken door een 'bevlieging', wat nou als ik het uitmaak en daarna blijkt dat ik niet zonder hem wil.. ?

Het is nu toetsweek, en hij heeft meer dingen aan zijn hoofd ( overspannen vader, scheidende ouders), ik wil het niet op m'n geweten hebben dat hij niet meer kan leren..
Oud 11-04-2005, 20:17
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Somarocity schreef op 11-04-2005 @ 21:14 :
Tell me about it.. : )

Toen ik net dit topic plaatste dacht ik er inderdaad weinig aan.. maar nu is dat echt veranderd.
Ik wil niet dat het uitgaat,, ik wil het niet, want ik houd écht van hem !

En ik weet niet of ik tegen mezelf lieg, of ik er eigenlijk al uit ben.
Wist ik het maar..

Ik ben zo ontzettend bang dat ik het uit ga maken door een 'bevlieging', wat nou als ik het uitmaak en daarna blijkt dat ik niet zonder hem wil.. ?

Het is nu toetsweek, en hij heeft meer dingen aan zijn hoofd ( overspannen vader, scheidende ouders), ik wil het niet op m'n geweten hebben dat hij niet meer kan leren..
probeer niet je hand boven zijn koppie te houden, hou hem niet aan het lijntje, ga bij jezelf te rade hoeveel hou je van hem, hoe verliefd ben je op hem, hoe graag ben je bij hem, is het het je allemaal waard. Waarom hebben jullie een relatie......
Oud 11-04-2005, 20:19
Somarocity
Somarocity is offline
ja,, dat is dus juist het punt !
ben ik überhaupt nog wel verliefd.. ?

Nog een 'issue',
afgelopen zaterdag was hij bij me, en dat was echt heel leuk, leuk, gezellig, verliefd, leuk, nouja. .

dat maakt het nog moeilijker
Oud 11-04-2005, 20:20
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Somarocity schreef op 11-04-2005 @ 21:19 :
ja,, dat is dus juist het punt !
ben ik überhaupt nog wel verliefd.. ?

Nog een 'issue',
afgelopen zaterdag was hij bij me, en dat was echt heel leuk, leuk, gezellig, verliefd, leuk, nouja. .

dat maakt het nog moeilijker
en toen hij wegging wat voelde je toen?
Oud 11-04-2005, 20:23
Somarocity
Somarocity is offline
eerlijk gezegd weet ik niet meer zo goed,
maar vanmiddag gingen we met een groepje wat drinken in de stad, toen bleef ik met een andere jongen achter, en ik dacht niet eens, oh wat jammer dat hij niet blijft..
en aangezien we nu dus toetsweek hebben en hij heel slecht staat en goed moet leren, en volgende week heb ik het druk met iets anders, zie ik hem weinig..
maar tis niet zo dat ik dat erg vind ofzo,
Ja, jammer, maarja.

In het begin van onze tijd samen, had ik dat vréselijk gevonden !
Oud 11-04-2005, 20:26
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Wat Skincorps zojuist schreef vond ik wel een goede optie voor jou. Stel voor jezelf een dealine.. laten we zeggen een week. Dat je dan de 18e voor jezelf een besluit hebt genomen.
Je posts zijn erg tegenstrijdig naar mijn mening, wil je hem nu wel of wil je hem nu niet kwijt? Stel voor jezelf een deadline en hak dan de knoop door.
Vergeet niet dat je pas 15 bent en nog je hele leven voor je hebt er kan nog vanalles gebeuren. Stel jezelf de volgende vragen:
1. Hou ik genoeg van hem om mijn relatie met hem voort te zetten?
2. Waar is onze relatie op gebaseerd (bv. vertrouwen, hoop, gezelschap)
3. Zie ik mezelf over een half jaar/jaar nog steeds met hem iets hebben.
4. Om welke redenen wil je je relatie behouden.
5. Om welke redenen zou je je realtie willen beeindigen.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Deze vragen komen trouwens van een Psycholoog (kennis van me).
Oud 11-04-2005, 20:26
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Somarocity schreef op 11-04-2005 @ 21:23 :
eerlijk gezegd weet ik niet meer zo goed,
maar vanmiddag gingen we met een groepje wat drinken in de stad, toen bleef ik met een andere jongen achter, en ik dacht niet eens, oh wat jammer dat hij niet blijft..
en aangezien we nu dus toetsweek hebben en hij heel slecht staat en goed moet leren, en volgende week heb ik het druk met iets anders, zie ik hem weinig..
maar tis niet zo dat ik dat erg vind ofzo,
Ja, jammer, maarja.

In het begin van onze tijd samen, had ik dat vréselijk gevonden !
Dan zijn de vlindertjes aan het doodgaan, en moet je samen met hem zorgen dat jullie uit de eventuele sleur komen, en als dat niet lukt zou ik als ik jou was eens heel goed nadenken over wat hij voor je betekend. of dat verliefde gevoel omgezet is een houden van.......
Oud 11-04-2005, 20:38
Lautitia
Lautitia is offline
Ik heb mijn vriendje toen verteld dat ik twijfelde, we hebben nog een week of wat aangemodderd, hij wist ook niet wat hij er mee aan moest. Het was toen wel duidelijk dat het niet zo verder kon.

Ik weet niet of het goed geweest is dat ik er eerst over gepraat heb. Hij had het niet zien aankomen. Wanneer ik het meteen uitgemaakt zou hebben, was het misschien een grotere schok geweest, maar van de andere kant heb ik hem zo toch een beetje aan het lijntje gehouden .

Als je niet weet of je (nog) verliefd bent, dan ben je het ook zeer waarschijnlijk niet. Dat zei een goede vriend destijds tegen me. Pijnlijk, maar hij had gelijk.
Oud 11-04-2005, 20:43
Verwijderd
Ga spannende dingen met hem doen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat adrenaline verliefdheid aan kan wakkeren.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:48
Verwijderd
wíl je het nog? van hem houden?? ik bedoel natuurlijk wil je nog van hem houden maar, stopt het niet gewoon bij eht fysieke?

of is een 2e keer altijd al moeiljiker?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:51
Somarocity
Somarocity is offline
Citaat:
roma schreef op 11-04-2005 @ 21:48 :
wíl je het nog? van hem houden?? ik bedoel natuurlijk wil je nog van hem houden maar, stopt het niet gewoon bij eht fysieke?

of is een 2e keer altijd al moeiljiker?
Ik snap je niet zo goed.. het fysieke is misschien júist wat er ontbreekt..
Ik houd echt van hem, hij is zo ontzettend belangrijk voor me!

de tweede keer moeilijker, wel omdat ik onzekerder was van zijn liefde voor mij, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken..
Oud 11-04-2005, 20:53
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
mag ik vragen waarom het in eerste instantie eerder was uit gegaan?
Oud 11-04-2005, 20:54
Verwijderd
ja dat bedoel ik , misschien heb je ondoordacht je zelf geleerd van hem te houden als een vriend? kan dat...?

Praat er anders over, maar wees voorzichtig,, en maak duidelijk dat jij het echter nog niet zeker weet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:57
Somarocity
Somarocity is offline
Sja.. hij was niet zeker van zijn liefde voor mij, en hij heeft het dus toen (te ondoordacht?) uit gemaakt,
ik wil niet dezelfde fout begaan. .
Oud 11-04-2005, 21:00
Verwijderd
misschien denk je teveel na?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:13
Somarocity
Somarocity is offline
Dit is dus echt het aller raarste wat ik ooit heb meegemaakt,,
vanmorgen was ik online, kwam hij ook online en toen vond ik het vreselijk want hij zei steeds dat hij van me hield en dat hij verliefd op me was enzo, en na een tijdje vroeg hij of er iets was, want ik zei nooit meer uit mezelf dat ik van hem hield, of dat ik hem miste of iets dergelijks. Ik vond het vreselijk en ze i maar dat het niet expres was, omdat ik dit soort dingen absoluut niet online wil bespreken.. Ik was in tranen en verdrietig en i kwist niet wat ik moest doen, ik vond het zo moeilijk.
Daarna ging ik naar een vriend, zijn vriendin was er ook (die ik ook goed ken) en ik miste hem ineens zó erg!
Ik wilde hem bellen en zeggen dat ik van hem hield en ik miste hem zo erg, ik wilde bij hem zijn,, toen kwam hij even langs, maar heel even want daarna moest hij naar zijn broer om wat te brengen, maar het was gewoon over !
Echt helemaal.. en ik zit er nu weer naar uit te kijken dat ik hem morgen weer zie : )
Oud 12-04-2005, 16:24
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Somarocity schreef op 12-04-2005 @ 17:13 :
vanmorgen was ik online, kwam hij ook online en toen vond ik het vreselijk want hij zei steeds dat hij van me hield en dat hij verliefd op me was enzo, en na een tijdje vroeg hij of er iets was, want ik zei nooit meer uit mezelf dat ik van hem hield, of dat ik hem miste of iets dergelijks. Ik vond het vreselijk en ze i maar dat het niet expres was, omdat ik dit soort dingen absoluut niet online wil bespreken.. Ik was in tranen en verdrietig en i kwist niet wat ik moest doen, ik vond het zo moeilijk.
Daarna ging ik naar een vriend, zijn vriendin was er ook (die ik ook goed ken) en ik miste hem ineens zó erg!
Ik wilde hem bellen en zeggen dat ik van hem hield en ik miste hem zo erg, ik wilde bij hem zijn,, toen kwam hij even langs, maar heel even want daarna moest hij naar zijn broer om wat te brengen, maar het was gewoon over !
Echt helemaal.. en ik zit er nu weer naar uit te kijken dat ik hem morgen weer zie : )

gelukkig en nu niet meer twijfelen heh!!!!!

wish my ex was like you 5 months ago
marja boeiuh
Oud 12-04-2005, 16:43
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
Somarocity schreef op 12-04-2005 @ 17:13 :
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten