Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2003, 13:24
Verwijderd
Even een steekproefje, nu zo een dikke 4 maanden voordat de eerste inschrijvingen bij de IBGroep moeten liggen.

Wat wil jij op dit moment doen en waar wil je dit het liefst doen? En is 'r nog ruimte voor verandering?

Ikzelf ben van plan eerst het toelatingsexamen te doen aan de NFTA te Amsterdam. Mocht dit niet lukken, dan zal het zeer waarschijnlijk Psychologie aan de VU worden. Hopelijk vind ik ook nog de tijd om deeltijd studie Wijsbegeerte te volgen.
En ja, dat kan veranderen, want 't verandert bij mij nogal vaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2003, 13:32
wissie
wissie is offline
Bij mij is er zeker nog ruimte voor verandering. Ik twijfel nog te veel. Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou het geschiedenis worden in Utrecht. Maar politicologie komt ook in aanmerking, evenals Taal en cultuurstudies.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 13:38
kevertje84
kevertje84 is offline
ik doe nu verpleegkunde, maar ik wil eigenlijk heel graag naar de politie, maar ben eigenlijk nog te jong. Mensen van 21 vinden ze nog te jong (op het niveau dat ik wil gaan doen tenminste)
Nou jah, ik zie wel wat het wordt. Ambulanceverpleegkundige is natuurlijk ook heel leuk...
Oud 05-10-2003, 14:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil biomedische wetenschappen gaan doen in Leuven maar ik twijfel nog heel erg of ik echt wel naar Belgie wil. Ik wil het opzich wel maar ik ben bang dat het niveau daar veel hoger is of dat je buitengesloten wordt omdat je uit Nederland komt.
Oud 05-10-2003, 20:20
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-10-2003 @ 15:03:
Ik wil biomedische wetenschappen gaan doen in Leuven maar ik twijfel nog heel erg of ik echt wel naar Belgie wil. Ik wil het opzich wel maar ik ben bang dat het niveau daar veel hoger is of dat je buitengesloten wordt omdat je uit Nederland komt.
Even een off-topic vraagje: Wat houdt de studie biomedische wetenschappen precies in? Ik heb er nu al aardig wat mensen over gehoord, maar weet nog steeds niet precies wat het inhoud.
Oud 05-10-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 05-10-2003 @ 21:20:
Even een off-topic vraagje: Wat houdt de studie biomedische wetenschappen precies in? Ik heb er nu al aardig wat mensen over gehoord, maar weet nog steeds niet precies wat het inhoud.
Om het even heel banaal te omschrijven:
Medicijnen, alleen dan met meer labwerk en minder patiëntgericht. Veel uitgeloote studenten kiezen vaak voor Biomedische Wetenschappen omdat ze daarmee ook nog de geneeskunde in kunnen.
Ik snap ook niet waarom je in Leuven wil gaan studeren, aangezien 'r in Nederland geen numerus fixus is voor B.W.
Kan 'r in komen dat je Leuven leuker vindt, maar voor de studie hoef je 't niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 05-10-2003 @ 21:49:
Om het even heel banaal te omschrijven:
Medicijnen, alleen dan met meer labwerk en minder patiëntgericht. Veel uitgeloote studenten kiezen vaak voor Biomedische Wetenschappen omdat ze daarmee ook nog de geneeskunde in kunnen.
Ik snap ook niet waarom je in Leuven wil gaan studeren, aangezien 'r in Nederland geen numerus fixus is voor B.W.
Kan 'r in komen dat je Leuven leuker vindt, maar voor de studie hoef je 't niet te doen.
in Nederland is het op sommige plaatsen wel loting, bij mijn weten oa in Nijmegen en daar zou ik dan heen willen als ik voor Nederland kies. Ik vind Leuven idd ook leuker dan Nijmegen dus daarom kies ik in eerste plaats voor Leuven.
Oud 06-10-2003, 06:49
Verwijderd
Econometrie & Operationele Research heeft voorlopig mijn voorkeur. Maar ik weet het nog niet zeker, want ik heb me laten vertellen dat er veel wiskunde in het eerste jaar (en misschien ook wel de jaren erna) zit. Als het deze studie wordt, dan aan de Erasmus of de VU. Ik wil ze eerst allebei gezien hebben. 1 nov. ga ik naar de open dag bij de Erasmus en bij de VU ben ik al geweest
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-10-2003 @ 22:05:
in Nederland is het op sommige plaatsen wel loting, bij mijn weten oa in Nijmegen en daar zou ik dan heen willen als ik voor Nederland kies. Ik vind Leuven idd ook leuker dan Nijmegen dus daarom kies ik in eerste plaats voor Leuven.
Vriend van me studeert in Gent en 't bevalt 'm uitstekend. Dus wat let je. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je een outcast wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
geneeskunde is mijn eerste keus in Rdam, das lekker makkelijk.

Wordt ik uitgeloot dan wordt het of biomedische wetenschappen, biologie of cognitieve kunstmatige intelligentie in Utrecht.

Eerste keus weet ik wel al heel zeker mijn tweede keus wisselt om de week, en dat terwijl ik me voor 1 december ingeschreven moet hebben (bij voorkeur)...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:24
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
sport en gezondheid management, aan de hanze hogeschool groningen.

maar de 1e twee jaren, krijg je er ook nog dingen bij van leraar lichamelijke opvoeding.. Dus kan je elke kant op..
Reageren

Regels voor berichten