Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() k, ik gaat t is ff proberen. -kan je lachen- Latijnse studierichting lijkt me gelijk gescakeld aan het gymnasium bij ons. Dan heb je het over de talen, dat wil dus zeggen (vertaalt naar het tweede fasesysteem (daar is jullie minister van onderwijs nog een Einstein bij..)) dat je C&M doet. Veel talen, btje kunst en geschiedenis. Nu willen ze dit pakket gaan afschaffen, en dus alle C&M mensen de Natuur kant (betakant) of de economie kant opdrukken.. Neej, zou ik ook niet pikken..
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Ik snap nog altijd niets van het Nederlandse onderwijssysteem. Wat is dan VWO, HAVO, en zo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vwo is het hoogste niveau van het middelbaar onderwijs ('t is weer onderverdeeld in atheneum en gymnasium (laatste is met Grieks en Latijn). Na het vwo kun je naar de universiteit. havo = hoger algemeen voortgezet onderwijs Na de havo kun je naar het hbo (hoger beroepsonderwijs). vmbo = voorbereidend middelbaar beroeps onderwijs Hier zijn weer vier leerwegen (theoretisch, gemengd, kaderberoepsgericht, basisberoepsgericht), na het vmbo kun je naar het mbo (middelbaar beroepsonderwijs). |
![]() |
|
Verwijderd
|
En http://213.126.53.227/kennisnet/port...school#sectie0 en http://schoolkeuze.kennisnet.nl/buil...vo=eerste.html
Mooi plaatje van de laatste site (ik wilde 'm net zelf gaan maken, maar dit scheelt een hoop werk ![]() ![]() Dat is dus het middelbare onderwijs in Nederland. (Je kunt na de havo btw ook naar het mbo, staat wel geen pijltje bij, maar het kan natuurlijk wel.) Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 21:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor de Belgen onder ons: In Nederland heb je op de havo en op t vwo vier pakketten/profielen: Cultuur&Maatschappij= geschiedenis, ckv2 (kunstbeschouwing), ckv3 (drama/ tekenen/ muziek, ligt er an wat er aangeboden wordt), frans2, duits, wiskunde a1. Dit pakket verschilt dus nogal per school. Economie&Maatschappij= geschiedenis, aardrijkskunde, economie, (Management & Organisatie, ik weet niet of dit vak verplicht is) en wiskunde a1,2. Natuur&Gezondheid= biologie 1,2 , scheikunde 1, natuurkunde1 , en wiskunde b1. Natuur&Techniek= natuurkunde1,2 , scheikunde 1,2 , wiskunde b1,2.
||
Verwijderd
|
Citaat:
je doet VWO dus niks extra = ne, en, du1, fa1 Voor C&M moet je 2 extra talen kiezen (bv: Fa1,2, Du1,2, La, Grieks) En als je daaruit La en/of Gr hebt gekozen noemen ze dat de gymnasium (-richting) van het VWO [ dat jij 't andersom ziet, "ik doe gymnasium dus ik volg toch al standaard latijn en/of grieks.." snap ik hoor ![]() ![]() @fractuur: Management en Organisatie is nergens een verplicht vak ![]() @perunda: Idd vreemd van die minister dan. Maarre, als hij/zij weer meer talen in wil voeren komt het toch eigenlijk weer goed voor jou? (of zie ik dat verkeerd ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik heb het geluk tot het laatste jaar van het oude systeem te horen
![]() (komt dus wel bij dat ik men boeken niet allemaal kan doorverkopen) maar hoe zit het nu voor de derde graad, wat worden de keuzerichtingen daar? want ik hoor zo geruchten dat de 8 uur wiskunde ook afgeschaft wordt (kan ik men boeken niet door verkopen ![]() in verband met duits, in het oude systeem kregen wij ook maar 1 uur duits (en dan nog als extra uur voor mij ![]()
Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 18:49. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Profielkeuze wiskunde A Droppiex | 5 | 17-06-2013 21:13 | |
Studeren |
Van wiskunde A naar wiskunde B? xSanne_S | 8 | 31-01-2012 16:13 | |
Studeren |
WISKUNDE A of WISKUNDE B? EmilyDing | 12 | 30-06-2009 09:16 | |
Algemene schoolzaken |
Help wiskunde belgie NickyPWS | 1 | 08-12-2008 18:27 | |
Studeren |
Wiskunde D? liwei | 28 | 11-12-2007 15:19 | |
Algemene schoolzaken |
Voor het 2e jaar waarschijnlijk geen wiskunde meer na 1 feb. Verwijderd | 14 | 27-11-2003 15:28 |