Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 00:11
Flshman
Flshman is offline
Scheur je los van je computer, je GTI, je spiegelende lepels en lees eens een boek!

Sorry, ik kon er niets aan doen Ik moets gewoon zo beginnen..
Anyway, ik heb een tijdje geleden het boek "Het tijdperk van de Levende computers/machines" door Ray Kurzweil gelezen... Iedereen die in geïntresseerd is in de onderwerpen op dit forum (computergerelateerd dan) zou dit boek eens moeten lezen!

Het boek (geen verhaal, maar meer een voorspellend boek) begint bij de grote boem en eindigd in ongeveer 2099. Een érg interessant boek! Zeker aan te raden!

Meer informatie

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 00:18.
Advertentie
Oud 17-09-2003, 11:32
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
in tegenstelling tot hetgeen je ongetwijfeld bij nederlands op school geleerd hebt over pakkende titels, is dit op internetforum niet de bedoeling. kies een duidelijke titel overigens lijkt het boek me niks, ik heb het niet zo op pseudowetenschappelijke fictie
Oud 17-09-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-09-2003 @ 12:32:
in tegenstelling tot hetgeen je ongetwijfeld bij nederlands op school geleerd hebt over pakkende titels, is dit op internetforum niet de bedoeling. kies een duidelijke titel overigens lijkt het boek me niks, ik heb het niet zo op pseudowetenschappelijke fictie
Een duidelijke titel is inderdaad veel belangrijker dan een pakkende titel. Je titel komt mi niet overeen met de inhoud van je bericht, dat namelijk over een zeer matig boek van Kurzweil gaat.
Oud 05-10-2003, 13:48
wilma_van_teven
wilma_van_teven is offline
Het is zeker een interessante boek, maar ik ben niet zo positief als de auteur, omdat de grootste obstakels die kunstmatige intelligentie nog moeten overwinnen, haast niet overwonnen kunnen worden, namelijk echte denken zoals mensen is voor de komende 30 jaar zeker nog een droom.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik kan je De nieuwe geest van de keizer aanraden, dat gaat een boek die ingaat op de grenzen van K.I.

Het kan gewoon zeker waar zijn dat computers alleen rekenen en niet echt kunnen denken, maar daar moeten we nog effe op wachten en zien wat de waarheid is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten