Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 09:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Discovery:
Vrijdag 23:00 - 0:00
Zaterdag-zondag 0:00 - 1:00 (herhaling)

Ik kijk er wekelijks naar.

Gefilmd in grote (level-1) traumacentra in de VS. Iedere aflevering komt uit een ander ziekenhuis, het hele land door.
Patiënten worden gevolgd van binnenkomst (soms al eerder) tot ontslag of overlijden.

Ik denk dat het een redelijk realistisch beeld geeft van wat je in een Amerikaanse trauma bay zoal binnen ziet komen. Sommigen zullen zeggen 'het is alleen maar sensatie'. Dat is niet zo: de meest spectaculaire gevallen zijn uiteraard langer in beeld, en die blijven langer hangen. Maar er komen evengoed mensen met kleinere dingen langs.

Een andere reden waarom ik Trauma zo'n goed programma vind is de uitleg van de artsen. Bij (het Nederlandse) Ingang Oost (EO) is dat veel slechter. Als bij Trauma de camera erbij is, geeft de arts commentaar op wat hij doet, ook tijdens operaties.

Ook dat het een programma zonder commerciële achtergrond is vind ik goed. Het is geen SBS6-achtig programma, maar een serieus programma. En ook wel leerzaam, vind ik.

De officiële site van het programma:
http://tlc.discovery.com/fansites/trauma/trauma.html

Als je hier kijkt zie je veel meer site's over het programma:
http://www.google.nl/search?q=Trauma...TF-8&hl=nl&lr=

Citaat:
Een paar awards die het programma heeft:

Emmy Nomination, 2002, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Achievement in Non-Fiction Programming (Reality).

Emmy Nomination, 2001, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Sound Editing for a Non-Fiction Program for the episode "Trauma Season."

Emmy Nomination, 2001, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Non-Fiction Program (Reality).

Media Award (California Chapter of the American College of Emergency Physicians), 2000, "Trauma: Life in the E.R.," for furthering the public's awareness of emergency medicine.

Emmy Nomination, 1999, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Individual Achievement in a Craft in News and Documentary Programming: Electronic Camerapersons, for the episode "Survival Instinct."

Emmy Nomination, 1998, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Achievement in Non-Fiction Programming: Picture Editing, for the episode "Wrong Place, Wrong Time."

Emmy Award, 1997, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Individual Achievement in a Craft in News and Documentary Programming: Electronic Camerapersons, for the episode "Loss of Innocence."

CINE Golden Eagle Award, 1997 and 1996, "Trauma: Life in the E.R."

Emmy Nomination, 1996, "Trauma: Life in the E.R.," for Outstanding Individual Achievement in a Craft: Editors.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 11:13
rare kwast
rare kwast is offline
yup ik kijk wel eens
vind het wel je leert er ook best veel van ze geven ook uitleg enzo.
het is iets anders dan spoed enzo dit is gewoon de harde waarheid die je ziet
Oud 28-09-2003, 11:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kijk wel als ik op dat moment nog wakker ben en als er niets anders op televisie is. Ik vind het wel een realistisch programma. Dit is echt gefilmd en niet een soort 'soap' zoals Spoed bijvoorbeeld wel is.
Oud 28-09-2003, 11:53
Toet0r
Toet0r is offline
ik kijk et ook wel eens..maar dan eigenlijk ook omdat dr niks anders op tv is
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Aflevering van vorige week (Queens Medical Center, Honululu, Hawaï) was vrij saai. Weinig te zien.

Vannacht de volgende.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten