Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Sorry ik weet het ook niet, kom gewoon iig overtuigend over en laat je niet zien als een loser. Jij bent vast beter in andere dingen en laat DAT dan zien. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar heb ik ook last van, niet zozeer tegenover mijn vriend, maar meer tegenover mezelf en de rest van de wereld (en daar valt hij ook onder, natuurlijk). Jezelf 'dwingen' om te relaxen klinkt volstrekt tegenstrijdig, maar ik denk dat het de enige manier is om ervoor te zorgen dat het vanzelf gaat. Ik neem aan dat je wel wéét dat het niet erg is als je iets niet kan, zo lang je het maar probeert... ik probeer nu om dat steeds tegen mezelf te zeggen als ik eigenlijk de neiging heb om me groot te houden, ik weet nog niet of het werkt maar ik hoop van wel
![]() |
![]() |
|
heb ik ook gehad tegenover mn vriend. voordat ie bleef slapen wou ik niet dat ie me 's morgens zag,ongeshminkt (wat eig. geen verschil maakt..), of ziek, of walgelijke foto's zag van me...
k wou dattie me de liefste,knapste,mooiste,enz. vond,en dat ie trots op me was...tot 't me doordrong dat ie dat hoe dan ook van je vindt,hij's je vriend voor iets hé ![]()
||
Verwijderd
|
Hmm, ik snap jou niet. Een paar maanden geleden was hij nog de grootste hufter op deze planeet, toen een lieve vriend en nu wil je werkelijk alles doen om zoveel mogelijk aan zijn ideaalbeeld te voldoen.
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Weet je, ik denk dat je vriend heeeel trots op jou zal zijn als je hem laat zien hoe je echt bent, anders gaat hij misschien denken dat hij te min voor je is en ik denk niet dat je dat wil. Sommige jongens vinden het juist goed om te weten dat hun partner ook niet perfekt is in alles.
![]()
|
Verwijderd
|
hij: "ze is me wat te aardig"
ik: "maar ik ben toch ook aardig?" hij: "mensen hebben altijd zo'n overheersende eigenschap, als dat aardigheid is vind ik dat stom, dat is bij jou niet zo, bij jou overheerst je oenigheid" Klunzigheid enzo is toch juist fantastisch? Perfectie is toch juist wal-ge-lijk Ik zou zo doodvermoeid worden van een vriend/vriendin die alsmaar perfect probeert te zijn, ik zou me er zelfs beledigd door voelen. In ieder geval begrijp ik ook geen reet van jou.. De perfecte vriendin zou toch niet op een forum dr vriend lopen bestempelen tot een egoïst, een hufter en een eikel, dus zo perfect ben je niet. Streef je niet gewoon naar perfectionisme voor jezelf, i.p.v. voor je vriend? |
![]() |
|
Ik heb hetzelfde, maar dan met mn uiterlijk. ik vond het vreselijk als mn (nu ex)vriend me zag als mn haar slecht zat, of als mn make-up niet goed zat. Bij em blijven slapen vond ik dan ook vreselijk, omdat ik er 's ochtens uitzie als Frankenstein...dus zorgde ik altijd dat ik heel vroeg wakker was, zodat ik alles ff kon fatsoeneren. Terwijl hij het niet eens zag of ik mn haar had gedaan of niet....en uiteindelijk riep ie dan ook: Lieverd, ik hou van jou, en natuurlijk ben ik ook op je uiterlijk gevallen, maar zelfs met uitgelopen make-up en coupe windhoos ben je perfect, omdat jij jij bent...
daarna werd ik wel wat relaxter, dus probeer het er es met em over te hebben
||
![]() |
Citaat:
Sterkte. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) De hang naar perfectie niet. Optima heeft geen last van perfectie, dat is nu juist haar probleem. Ze heeft last van de hang naar perfectie. Het is gewoon haar gevoelige aard, typisch voor de denkende mens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ze is inderdaad nog lang niet in balans. Dat maak ik op uit haar verhaal hier. Voordat je de ander kunt liefhebben, moet je eerst jezelf (leren) liefhebben. En dat doet Optima niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een mens kan niet perfect zijn dus streven naar absolute perfectie is zinloos. Het is een mooi streven, maar compleet zinloos. |
![]() |
||
Citaat:
Jadie heeft hier helemaal gelijk... Streven naar perfectie kan opzich wel maar brengt een onevenredig hoeveelheid energie met zich mee... Hier geldt duidelijk de 80/20 regel. dwz dat met 20% van de energie 80% van de effectiviteit wordt behaald. Wil je die andere 20% er ook nog bij pakken zul je daar 4x zoveel energie in moeten stoppen. Niet voor niks dat managers in het bedrijfsleven gebruik maken van deze regel.
|
Optima.. die jongen heeft voor jou gekozen. Niet alleen je (bijv.) aanstekelijke lach, mooie kleding, zachte streling, mooie porsche of wat er nog meer voor de deur moge staan.. maar voor JOU als "geheel". Ook je mindere zijden.
De motieven per jongen, om voor een meisje te 'gaan', verschillen. Maar ik denk dat het bij de meeste uitgepuberde jongens redelijk overeenkomt.. Kiezen voor het uiterlijk is niet zo heel zinvol, dat is over een jaar of 30 toch een stuk minder aantrekkelijk. Je moet het dan toch écht hebben van het innerlijk. Hij is van jouw doen en kunnen overtuigd. Van alle facetten. Ook de minderen. Besef dat, geniet er van.. Jullie houden het al twee jaar vol? Dan mag je er langzaam-bij-beetje vanuit gaan dat het wel goed zit. Relax ![]() Danny
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Een mens kan de perfectie niet bereiken, dat is waar, denk ik. Maar toch is streven naar perfectie niet zinloos, en zeker niet compleet zinloos. Naar perfectie streven maakt je uiteindelijk - in alle, of in ieder geval in vele opzichten - een beter mens, denk je eigenlijk toch ook niet? Ik bedoel: wie niet naar perfectie streeft, blijft stilstaan, en stilstaan betekent: bederf, rotting, stank. Denk maar aan stilstaand water. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige dat ik zie bij mensen die naar perfectie streven is frustratie en teleurstelling omdat ze hun doel nooit bereiken. Wat hen dus nog imperfecter maakt. :> Als je niet naar perfectie streeft, streef je dus ook niet naar vooruitgang? Ik vind het een scheve vergelijking. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan de andere kant zullen er altijd mensen blijven die naar meer streven. Wat wat zijn "eisen die redelijk zijn"? Eisen die verhinderen dat je je nek moet uitsteken? Eisen die het leven eenvoudig houden? Eisen die jezelf populair houden bij anderen? Er zijn dus drie graden: streven naar verbetering, streven naar perfectie en streven naar de absolute perfectie (gesteld dat dat mogelijk is). Persoonlijk zou ik verbetering niet genoeg vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij vind verbetering een graadje minder dan perfectie, ik ben dat niet met je eens. Het enige verschil is dat je bij verbetering of vooruitgang streeft naar iets wat je op den duur kan waarnemen, bij (absolute) perfectie is dat niet mogelijk. Eisen die verhinderen dat je ergens moeite voor moet doen zijn geen eisen. Dat lijkt meer op een klein verzoek. "Gut, ik wil eigenlijk wat meer discipline maar ik wil er niet voor werken." Zoiets? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Daar zit wel wat in, ja. Mensen die naar perfectie streven, verliezen vaak de gewone kanten van het leven uit het oog. Dat komt omdat hun gevoel voor nuchterheid niet optimaal (meer) werkt. Toch denk ik dat het mogelijk is dat je een hoge graad van perfectie bereikt, maar dat kan inderdaad ook stapsgewijze. 3) Ja, dat bedoelde ik. Ik vind dat er teveel mensen zijn die nauwelijks eisen aan zichzelf stellen. Die nauwelijks naar verbetering, laat staan naar perfectie streven. Dat stemt mij eigenlijk droeviger dan wanneer iemand niet slaagt in zijn streven naar perfectie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik moest net ineens denken aan: "Reach for the stars." oftewel: probeer het onmogelijke, probeer perfectie te bereiken. Eerst vond ik het nogal bekrompen van mezelf dat ik het niet probeerde. Waarom niet streven naar perfectie? Later bedacht ik dat je wel vanaf het balkon kon gaan staan grijpen naar de sterren maar dat het veel efficienter is om eerst de theorie van de zwaartekracht te ontdekken, een ruimteschip te bouwen en vervolgens naar de sterren te vliegen. Dus eigenlijk streef ik ook naar perfectie maar gebruik ik een stappenplan. Maar dat had je al door. ![]() 2. Ik ben het met je eens dat je een hoge mate van perfectie kan bereiken. Maar het betreft vaak maar een paar gebieden waar de persoon in kwestie al veel talent voor had of jarenlang op heeft geoefend. Hangt perfectie niet samen met imperfectie? Voor elk talent waar je op oefent en perfectioneert is er een die je verwaarloost. 3. Je krijgt meer voldoening uit streven naar vooruitgang dan op de bank hangen en wensen dat je slimmer, slanker, vriendelijker, onafhankelijker, atletischer of wat dan ook bent. Dat heb ik de laatste tijd wel ondervonden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Perfectie en imperfectie vullen elkaar aan. Zonder imperfectie geen perfectie. Dat maakt dat mensen die teluergesteld zijn als ze de perfectie niet bereiken, ook zo labiel worden. Ik geloof overigens niet dat je met elk geperfectioneerd talent een ander talent verliest. Volgens mij gaat het dan eerder om iets wat je toch niet echt interesseert. Niet? 3) Ik voel wel wat voor jouw theorie om het woord perfectie te vervangen door vooruitgang, maar dan eerder: streven naar vervolmakende vooruitgang. Wat bedoel je overigens met: dat heb ik ondervonden? |
![]() |
|
1)
![]() 2) ondanks alle speculaties mis ik de kern, die ik zojuist zelf gevonden heb. Mijn slagen is afhankelijk van anderen. Ikzelf kan nooit tegen mezelf zeggen 'dit is je gelukt'. Constant heb ik bevestiging nodig vanuit mijn omgeving. Kijk naar het maken van essay's. Ze kunnen nooit goed gelukt zijn, als de docent oordeelt dat het maar een 7 waard is. Aan mijn acties ken ik geen waarden toe. Anderen doen dat. daarom denk ik dat mijn vriend mij daarop zal beoordelen, en ik via zijn beoordeling mezelf zal beoordelen. Het is tijd dat ik geen dingen doe voor anderen, maar voor mezelf. Het nadeel is dat die drijfveer me tot nu toe erg ver gebracht heeft. De behoefte om de medemens tevreden te stellen geeft mij innerlijke rust. Aan de andere kant ga ik dood van ellende als dit niet lukt. Dit 'niet slagen' is echter volledig afhankelijk van MIJN verwachtingen van wat die andere persoon onder 'slagen' VERSTAAT' nouja, poging tot uitleg, resultaat is onduidelijkheid............
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 3. Ik werd de afgelopen maanden nogal geconfronteerd met het feit dat ik haast geen steek uitvoerde. Nu ik wél wat doe, voel ik me een stuk beter. Citaat:
Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat er figuren rondlopen die het leuk vinden om jou de grond in te boren. Dan word je afgeblaft omdat ze iets tegen jou hebben, niet omdat jij het zo vreselijk slecht hebt gedaan. Eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn heel wat waard hoor. Citaat:
Ik kijk liever naar wat ik vind dat er mis is. Anderen hebben daar wel invloed op maar ze zijn geen bepalende factor. Bijvoorbeeld: meerdere personen geven aan dat ik te gesloten ben. Dan ga ik eerst bij mezelf na of dat waar is. Als ik tot de conclusie kom dat mijn gesloten karakter problemen oplevert in diverse relaties en in de toekomst mogelijk meer problemen veroorzaakt, dan doe ik daar wat aan. Als ik vind dat ze zeuren, laat ik ze gewoon ratelen. |
![]() |
|
heel herkenbaar ja
en ik zou dr een hele hoop over willen en kunnen zeggen, maar ik ben t gewoon nogal eens met veel dingen die hier al staan het gaat nu trouwens niet meer echt over je willen bewijzen tegenover je vriendje maar streven naar verbetering en de lat hoger leggen voor jezelf... oh wat een prachtige verhandelingen heb ik hierover geschreven in mijn dagboeken
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Rushton discussie Verwijderd | 18 | 02-03-2004 17:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meer mensen die het thema voortplanting niet vinden boeien? Rerisen Phoenix | 30 | 16-02-2003 19:08 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |