Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 10:25
Verwijderd
onder mn oksel heb ik een bult of iets dergelijks zitten wat nogal pijn doet. Omdat ik de huisarts op het moment niet kan berijken vraag ik het hier even. Heeft iemand dit ook al eens gehad en wat zou het kunnen zijn?

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:30
Verwijderd
't kan een opgezette klier zijn. 'k zou wel ff voor de zekerheid toch de dokter bellen, zodra het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:00
Verwijderd
Nou helaas heb ik de huisarts niet kunnen bellen (op de tijden dat hij berijkbaar was zat ik bij mn propedeuse uitrijking). Ik heb er vanavond mn moeder even naar laten kijken, de bult blijft groter en pijnlijker worden en ziet blauwig.

Als het morgen erger is ga ik naar de weekend dienst toe.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
miewbeessie schreef op 10-10-2003 @ 22:00:
Nou helaas heb ik de huisarts niet kunnen bellen (op de tijden dat hij berijkbaar was zat ik bij mn propedeuse uitrijking). Ik heb er vanavond mn moeder even naar laten kijken, de bult blijft groter en pijnlijker worden en ziet blauwig.

Als het morgen erger is ga ik naar de weekend dienst toe.
Misschien heb je je gestoten (misschien zelfs zonder het zelf door te hebben)? Als het erger wordt, zou ik idd naar de weekend dienst toe gaan. Laat je ff weten hoe het af is gelopen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:16
Verwijderd
Het is wel een hele rare plek om je te stoten, en vooral omdat het niet zo een typische bult is van een blauwe plek, de bult ligt een beetje onder de huid.

Ik laat weten hoe het afgelopen is
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:22
Pico
Pico is offline
ik heb een tijdje geleden ook zo'n bult gehad, maar na een weekje of 3/4 was het over...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 00:10
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Da's kut, dat je je dokter niet kon berijken buiten de tijd dat je op die uitrijking was!
Oud 11-10-2003, 11:28
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Heb je toevallig je oksels net geschoren?? Want als ik dat heb gedaan krijg ik ook wel eens een bult(je) onder mn oksel en die is na een paar dagen wel weer weg, anders zou ik het ook niet weten....
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:43
Verwijderd
T komt niet vant scheren, ik weet welke bultjes je daarvan bedoelt. Deze bult is ietwat blauwig aangelopen. Ik wacht tot maandag af, ik vind het niet ernstig genoeg voor de weekenddienst.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:36
DeathKnight
DeathKnight is offline
hehe, waarschijnlijk een abces. Als je geluk heb gaat die vanzelf weg, en ander moet je naar de dokter die kan hem weghalen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:58
The Ox
The Ox is offline
Kan ook misschien een verstopte talgklier zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:25
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik weet precies waar je het over hebt.
Ik heb zelf ook al een jaar of 5 een bult in mijn oksel zitten. Deed in het begin ook redelijk wat pijn. Dus heb ik toen een hoop onderzoeken gehad. Het was niet kwaadaardig en de pijn was opeens weg, dus heb ik besloten om het gewoon te laten zitten. Nu heb ik er geen last van.
Oud 13-10-2003, 17:56
Y@NOU
Y@NOU is offline
ja een absess: je moet naar de dokter voor een antibiotica kuur, daarvan kan het weggaan. Als het al te groot is wordt je verdoofd en wordt de bult opengesneden en de troep eruit gehaald. Het is gewoon een ontsteking die je kan oplopen bv door een ingegroeid haartje oid.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 19:48
Verwijderd
Ik ben er uit wat het is:

Een ontstoken kliertje. Ik krijg er geen medicijnen of iets dergelijks voor omdat het vanzelf weer over gaat. Heeft te maken met een griepje wat ik inmiddels heb.

bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten