Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 19:11
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
ik zit echt niet lekker in me vel, voel me leeg, alleen, eenzaam, niet mezelf, de vrolijke energievolle ik is af en toe echt ver te zoeken, stop, stop hunting me, wanting me, ik could be so easy but it's not, tears from the moon, ik moet dit nummer eigenlijk niet luisteren, krijg er tranen van, ga me nog rotter voelen, en waarom, geen idee, mis me ex niet, heb geen vrienden dichtbij wonen,iedereen is leuker,mooier,gezelliger dan mij dat is het verschil,niet echt, vindt me te dik, maar dat zit in de familie nix aan te doen, ach ja, ik moet niet negatief zijn,maar als ik me klote voel gaat het automatisch (en dat is de laatste tijd weer veels te vaak,ik reageer me af op een betonnen muur, vinden me handen niet leuk,maar de pijn voel ik pas een dag later

edit: van dit dipje heb ik te pas en te onpas last gedurende een periode van een maand of 3

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 19:54
Verwijderd
'k Begrijp wat je voelt, ik zit namelijk zelf in zo'n periode...
Ik denk (hoop eigenlijk) dat het door het eind van de zomer is.
Ik voel me helemaal alleen op deze boze wereld, als er dan iemand iets liefs zegt ben ik weer eventjes helemaal happy, maar da's maar van korte duur.
Ook een leuk liedje kan me een paar minuten superhappy maken, maar de klap erna is dan dubbel zo hard.
Ik heb voor niets geen fut meer, ik heb nog niet eens mijn schooltas geopend en 'k moet nog massa's veel doen...pfff

Ik hoop voor je (en mezelf) dat het een 'herstdipje' is en dat het gauw mag overgaan.

Keep ya head up
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:05
Verwijderd
Superkort gezegd: een dipje is zogezegd tijdelijk, en een depressie
is van langere duur. Maar ook wat gecompliceerder. Heel veel
mensen hebben nu van een dipje, zoals gezegd, door het einde
van de zomer en het sombere, koudere weer..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:56
Nona
Nona is offline
Ja, ook de mens heeft de neiging om even in een winterslaap te vallen zodra het kouder wordt. Maar denk eens aan kerst. Ik vind dat altijd enorm gezellig met al die lichtjes en gezelligheid. Wat is dus doe is zo snel mogelijk lichten en kaarsen veel aan hebben en het lekker warm maken op mijn kamer. Ookal zijn het geen kerstlichtjes, ze zorgen toch voor wat vrolijkheid en een warm gevoel.

Veel met vrienden zijn, lekker eten, goed voor jezelf zorgen en stress voorkomen door je werk op tijd te doen helpen ook tegen die nare gevoelens. Stress en eenzaamheid zijn erger zodra je er kwetsbaar voor bent. Hou jezelf dus goed in de gaten, dan kom je er wel door.
Oud 29-09-2003, 23:24
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Lijkt wel beetje depri, (of wel zeer stevig dipje)

Laat het je niet leiden. Je hebt meer controle over hoe je je voelt dan je missch denkt, als je maar wat onderneemt.

Oftewel lezen/doen van de tips van de andere posters

Btw, maf is dat ofnie? dat dat altijd later pas pijn doet.

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:45
anonieme_teddybeer
Citaat:
Kruimel schreef op 29-09-2003 @ 21:56:
Ja, ook de mens heeft de neiging om even in een winterslaap te vallen zodra het kouder wordt. Maar denk eens aan kerst. Ik vind dat altijd enorm gezellig met al die lichtjes en gezelligheid. Wat is dus doe is zo snel mogelijk lichten en kaarsen veel aan hebben en het lekker warm maken op mijn kamer. Ookal zijn het geen kerstlichtjes, ze zorgen toch voor wat vrolijkheid en een warm gevoel.
warm op me kamer, is no-go krijg ik hoofdpijn, kaarsjes ed intereseren me niet echt

Citaat:
Veel met vrienden zijn, lekker eten, goed voor jezelf zorgen en stress voorkomen door je werk op tijd te doen helpen ook tegen die nare gevoelens. Stress en eenzaamheid zijn erger zodra je er kwetsbaar voor bent. Hou jezelf dus goed in de gaten, dan kom je er wel door.
vrienden? wat zijn dat ze wonen niet in de buurt
Oud 30-09-2003, 22:52
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 30-09-2003 @ 20:45:
warm op me kamer, is no-go krijg ik hoofdpijn, kaarsjes ed intereseren me niet echt

vrienden? wat zijn dat ze wonen niet in de buurt
Er is geen wonder oplossing.
Oud 01-10-2003, 09:28
Eend
Eend is offline
Vrienden kun je maken van klei

nee ff serieus, je kunt dingen gaan ondernemen om vrienden te krijgen. Ik dacht ook altijd dat ik vriendloos was, maar nu spot ik daar alleen nog maar mee. Ik heb genoeg vrienden, vrienden in mn omgeving en vrienden erbuiten. De vrienden in mn omgeving zijn er twee, maar wel genoeg. Buiten mn omgeving heb ik er nog wat zitten.

Kijk, je kunt het op twee manieren bekijken: Kaarsjes, wat zijn dat voor lompe dingen of: Kaarsjes, heeeeeejjjjjj wat grappig, dr staat een vlammetje op!

Ok, volgens mij staat dit nogal lomp, maar het zijn gewoon twee manieren van denken.
je gevoel kan de macht niet hebben, want je gevoel, dat ben jij. Wanneer je gevoel de macht heeft heb jij dat dus toegestaan.
Oud 03-10-2003, 10:48
anonieme_teddybeer
ik slaap hele dagen
als ik op sta zak ik wel eens door me benen, zal ik maar eens naar de huisarts gaan?
Oud 03-10-2003, 11:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 03-10-2003 @ 11:48:
ik slaap hele dagen
als ik op sta zak ik wel eens door me benen, zal ik maar eens naar de huisarts gaan?
Ja, dat lijkt me wel...
Oud 03-10-2003, 13:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ik slaap hele dagen
Lijkt me wel verstandig ja..
Oud 04-10-2003, 18:54
pessimistje
pessimistje is offline
Ken het wel, ik heb weinig mensen om me heen en voel me vaak ook eenzaam en toch dat ik anders ben enzo.
Misschien moet je hulp gaan zoeken, dat help misschien nog een beetje, maar hoeft ook niet alles te betekenen1
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:25
David
David is offline
ik weet niet of het aan het weer ligt of niet .. maar ik voel me de laatste tijd ook minder gelukkig ..

er is niks aan de hand ofzo .. gewoon simpelweg niet zo gelukkig .. uitzichtloos..

vrije tijd doet me goed .. maar dat heb ik gewoon te weinig voor m,n gevoel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 19:13
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
David schreef op 04-10-2003 @ 23:25:
ik weet niet of het aan het weer ligt of niet .. maar ik voel me de laatste tijd ook minder gelukkig ..

er is niks aan de hand ofzo .. gewoon simpelweg niet zo gelukkig .. uitzichtloos..

vrije tijd doet me goed .. maar dat heb ik gewoon te weinig voor m,n gevoel.
zo voel ik me al jaren!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 29-09-2003 @ 21:56:

jeuh kerst! gezelliiiggg, dan ga ik m'n kerstlampjes in m'n kamer weer ophangen en m'n minikerstboom

Citaat:
je gevoel kan de macht niet hebben, want je gevoel, dat ben jij. Wanneer je gevoel de macht heeft heb jij dat dus toegestaan.
daar heb je nog eens wat aan
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:06
QueenY
QueenY is offline
Ik heb het nu ook , nergens zin meer in enzovoorts...maar dan besluit ik niet lelijk te gaan doen en mezelf een beetje op te peppen, lekker een fris nieuw kapseltje aangepast , gezellige dingen doen met mijn vrienden en gewoon doorzetten..ik wil niet dat mijn dipje een depressie wordt..succes

[Quiana: heb je post even in normale letters gezet, wil je dat voortaan zelf doen?]

Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:58
Quiana
Quiana is offline
Ben je al naar de huisarts gegaan..?
Oud 12-10-2003, 11:35
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik herken het helemaal, ik zit ook al zo'n 2 maanden met precies hetzelfde

Het ene moment ben je redelijk vrolijk en het volgende moment valt het allemaal weg.

Ena ls je dan zo down ben vindt je van alles wat je verschrikkelijk vin aan jezelf.

echt flut

k krijg er ook slapeloosheid van waardoor ik dus mega moe ben waardoor ik dus al 1 maand met hoofdpijn rond loop

en daardoor wordt het alleen maar erger.......
nu weekje vakantie
ik probeer weer beetje op 1 lijn te komen met mezelf en als het na mijn tentamenweek niet over is...

ga ik er me naar de dokter
Oud 12-10-2003, 14:31
anonieme_teddybeer
Citaat:
Quiana schreef op 11-10-2003 @ 21:58:
Ben je al naar de huisarts gegaan..?
neuh zie eigenlijk niet in waarom
Oud 12-10-2003, 14:51
Brenda_88
Brenda_88 is offline
misschien is t goed om er met iemand over te praten. mij heeft t wel geholpen. nu klinkt t waarschijnlijk moeilijk om t doen maar als het eenmaal gedaan hebt lucht t op. mijn mentrix merkte aan mij dat er iets aan de hand was en die heeft me doorgestuurd naar de leerlingbegeleidster en zo ben k bij de dokter terecht gekomen, k ben toen gestopt met de pil maar dat heeft me nie veel geholpen, k ben onder tussen bij n psycholoog geweest, k loop nu bij de schoolpsycholoog en k ga binnenkort naar de psychiater. k ben depressief maar ze weten nie wat voor vorm. als je je al langer dan n paar maanden zo voelt zou k zkr actie gaan ondernemen. meestal is t zo dat als je je 2 weken achter elkaar alleen maar down voelt en geen een keer beter dan zit je waarschijnlijk nie meer in n dipje maar in n depressie, zkr weten doe k t ook nie maar das de informatie die k gekregen heb..
Sucses!
A Big Hug Brenda
Oud 12-10-2003, 17:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef op 12-10-2003 @ 15:31:
neuh zie eigenlijk niet in waarom
Citaat:
ik slaap hele dagen
Het is maar een hint...
Oud 12-10-2003, 17:48
anonieme_teddybeer
dat door me benen zakken is opgelost teveel caffeine te weinig slaap
Reageren

Regels voor berichten