Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hm, had ik al niet bepaalde ideeën over Mongolen (Ja sorry hoor mensjes daar boven China en onde Rusland.), die terrorist maakt het me wel heel makkelijk. Ik kies voor afgestudeerde helft. Inderdaad omdat ze nuttiger zijn dan de mongolen.
Ja maar, die mongooltjes zijn gelukkig! Dat is mijn kat ook en ik zou niet graag een kat zijn. Niets is zo relatief als geluk. Ja maar, misschien zijn de kinderen van die mongooltjes later briljant. Die kans neem ik. Kinderen van mongolen zijn zeer vaak ook niet 'bij'. Het zg. 'Downsyndroom' is meestal trisomie, ze hebben een chromosoompje extra, zijn dus een genetische warboel. Ook zijn mongolen niet in staat het andere gedeelte van het fenotype te leveren nl: opvoeding, dat gaan die academici vast en zeker stukken beter doen. Wat kan mij die maatschappij nou verrotten? Nou, de maatschappij kan mij een heleboel schelen. We leven in Nederland in een verzorgingsstaat, wat niet inhoud dat we iedereen die minder dan gemiddeld intelligent is afmaken, maar dat we voor mensen waarvoor hoop is zorgen. Mongooltjes zijn een stel kamerplanten die nooit beter worden of groeien, zeer dure bovendien. ] En ga vooral zitten zeuren ik niet 'mongolen' mag zeggen, of dat ik op A.H lijk (Niet de appie heyn inderdaad), dat is tenslotte het beste voor deze discussie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
t liefst natuurlijk niemand laten ontploffen maar je is t geen optie om een deel 'normale'mensen en een deel met down syndrom te redden? Alleen dan is t weer een moeilijke keuze wie dan.
![]() |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
kee, eerst wil ik me iig ff distantieren van Goa's argument over de kinderen van de 'mongolen' hierbij val je nl terug op het argument dat zojuist verwierp: het nut van de 'slimmen' voor de maatschappij.
'Niets is zo relatief als geluk' Idd, maar tja, alles is relatief, het nut (dat jij aangeeft) van die slimme mensen is ook vrij relatief, dus laten we zo niet gaan beginnen (dat heeft geen nut...). Dat jij niet zo graag een kat zou willen zijn, is jou persoonlijke voorkeur, ik zou wel graag een kat zijn, lijkt me een vrij prettig leven, dus daarom zou ik wel kiezen voor de 'mongolen'. Wat ik met de uitspraak 'Wat kan mij die maatschappij nou verrotten' (ik voel me vereerd dat ie zo vaak geqout is ![]() Maar goed het blijft een persoonlijke keuze...
Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 18:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-knip- Dat lijkt me helemaal niet fijn. Het nut van academici mag dan relatief zijn, gerelateerd aan de downers is hun nut groot. |
![]() |
|
![]() |
die van de kat is weer heel creatief gevonden, maar das een andere discussie en draagt hier niet veel aan bij
verder begin je over het relatief hoge nut, waarschijnlijk is het nut veel groter idd, maar andersom is dat (denk k) zo met het geluk, ik vind persoonlijk geluk zwaarder wegen (zie maar aan mijn eerdere replies)
|
![]() |
oja en van uitvindingen worden mensen veel gelukkiger, tja als ik zo zou redeneren dan zou ik het met je eens zijn, maar ik denk niet dat gelukk in uitvindingen, vooruitgang of materiele dingen zit, dus daarom zou ik niet mereen kiezen voor de intelligente mensen
|
![]() |
Doden mag niet. Het klinkt simplistisch, maar het is gewoon zo.
Zou ik toch voor het gestelde dilemma komen te staan (het lijkt me overigens een hele rare terrorist die dit voorstelt), dan zou ik ervoor kiezen om de mongolen in leven te laten. Waarom? Omdat hun denken anders tot stand komt dan bij de andere groep. De groep afgestudeerden weet (of kan beredeneren) dat het leven eindig is. Zij kunnen hun vrijheid in hun hoofd bewaren. Het klakkeloos doden van de (onwetende) mongolen is daarom - denk ik - een ergere misdaad. Ben je trouwens wel eens ooit opgetrokken met een groepje mongolen? Nee? Het zou heel wat afgestudeerden goed doen om dat eens te doen. Ze kunnen nog heel wat van hen leren. |
![]() |
|
Wat een klotevraag!!
Ik zou kiezen voor die afgestudeerde mensen, voornamelijk ivm de Survival of the Fittest. Op deze manier (het klinkt heel grof, dat weet ik) is Syndroom van Down sneller verdwenen.
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
over het geluk in de wereld, nogmaals wat kan mij die wereld schelen, ik ben toch totaal niet geintresseerd in wat nou allemaal goed is voor het geheel, het collectief, de maatschappij of de wereld, der wordt gevraagd tussen wie zou je kiezen, nou daarbij kijk ik naar de mensen daar en dan kies ik voor de mongolen
||
![]() |
Citaat:
2) Jazeker wel. Maar deze dingen vergemakkelijken het leven, ze verbeteren niet de kwaliteit ervan. 3) Het wordt er zeker niet door verkleind. Wat niet wil zeggen dat ik die afgestudeerden gedood zou willen zien. Maar nogmaals: afgestudeerden kunnen hun lotgevallen beredeneren en zich er vervolgens bij neerleggen. Mongolen kunnen dat (waarschijnlijk) niet. Vandaar dat we voor ze in de bres moeten springen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het verbeteren van het leven is alleen nuttig als de tijd die eerst aan overleven werd besteed aan overleven van de soort wordt gewijd. Daarmee bedoel ik het omzeilen van evolutie, betere mensen, ruimtevaart, galactiale expansie. Mongolen zijn kinderen, blijven kinderen, is geen eer aan te behalen. Als je dit bekijkt vanuit Darwins 'survival of the fittest' theorie, wil ik herhalen dat mongolen genetische chaos zijn en in een non-humane omgeving niet tot overleven in staat. Vaak hebben ze ook fysieke afwijkingen, wat overleven voor ze nog moeilijker zou maken. 3 Mag je iemand doden als hij zijn lotgevallen kan beredeneren en accepteren? Ik vind dit toch wel een hoogst merkwaardige stelling. Ik vind het doden van academici vernietiging van bewust leven. Om het hard te stellen: Doden van mensen met het downsyndroom is vernietiging van onbewust leven.' Hierbij moet ik toevoegen dat 'mensen met het downsyndroom' een wijd begrip is. Sommigen kunnen zich prima voortplanten of deelnemen aan het gewonen leven, terwijl andere niet veel meer kunnen dan hun hoofd tegen de muur slaan en slikken. @abt van sion Ik vind jouw redenaties vaak slecht onderbouwd, je argumentatie is warrig, vaak gericht op het agiteren van mensen en niet constructief. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind van niet..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tacidus,
1) Je suggereert hier toch niet dat je kinderen, omdat ze niet de sterksten zijn, mag doden? Mongolen kunnen in strikt-logische zin "genetische chaos" zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je ze zonder slag of stoot kunt doden. 2) Nee dat mag niet. Maar mijn keuze werd bepaald door een akelig dilemma. Overigens denk ik dat mongolen wel degelijk bewust leven. 3) Dat is je goed recht. Inzake leven en dood redeneer ik niet strikt-logisch. In de meeste andere gevallen wel. De onderbouwing die ik gebruik om de mongolen te redden, is in darwinistische zin inderdaad niet logisch, maar de argumentatie waarom ik daarvoor kies, is niet warrig. Confronterend? Dat zijn jouw uitspraken ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1.2)Waarom kan dat niet? 2) Dat denk ik ook, maar vind ik geen reden om voor hun te kiezen. 3) De argumentatie die je gebruikt om voor de mongolen te kiezen is gebaseert op emoties. Dat zullen veel mensen waarderen, maar deze keuze is inderdaad niet logisch. Om er maar even een emotionele reden bij te gooien om voor de academici te kiezen: Zij hebben waarschijnlijk vrienden en misschien zelf een vrouw en kinderen. Er zijn dus meer mensen die zullen rouwen om de academici dan om de mongolen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
PS: Zou je asjeblieft mijn naam goed willen spellen???? (Goh, ben ik erg gevoelig op dat punt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik zou uiteraard voor de...afgestuurde mensen......
intelligenten mensen brengen geld op....gehandicapten zijn vaak alleen maar geldafnemend... de afgestudeerden nemen actief deel aan de maatschappij..de gehandicapten dus passief..omdat ze vaak niets kunnen.. mij lijkt de keuze niet zo moeilijk....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat is er goed aan die gehandicapten te redden ipv de 'slimmen'
|
Geld mag dan misschien kortzichtig zijn..
Maar een maatschappij draait om geld..en niet om een lijk meer of minder.....en of dat wel in de normen en waarden past van iemand....... bovendien is het laatste een ethische kwestie..dat geld is een feit
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat mongolen geld kost zal mij een worst wezen. Ze kosten moeite, energie. Die energie kan beter worden gestopt in het ontwikkelen van jezelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder beginnen er weer mensen over geld en DE maatschappij (sommigen zelfs over beiden), ik wordt niet blij van dit economisch en efficient denken, hou op, ga economie studeren ofzo, hier kan je geen mensen voor dood laten gaan, dus kan je dit hier niet als argument gaan gebruiken (is mijn nederige mening) ik blijf erbij dat bij mij geluk de doorslag zou geven wat sill zegt is waar, maar ik betwijfel of die 'afgestudeerden' zichzelf wel willen gaan ontwikkelen, ik zie veel slimme mensen die zich totaal niet open stellen en zich al helemaal niet ontwikkelen (ja tuurlijk, beetje leren enzo, maar niet ontwikkelen)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
onderzoek over aanranding> meisjes met zo'n gebeurtenis gezocht! anhur | 3 | 26-09-2008 22:07 | |
Verhalen & Gedichten |
tsjah.. lijkt op n gedicht..? (a) Tijgerrr | 4 | 27-01-2005 22:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
visual basic HELP! deecee | 4 | 05-07-2004 23:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal dat ik al eerder heb geplaatst, met aanvulling. Flipje het Kipje | 126 | 06-09-2002 14:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opgraving Fortuyn live op tv Verwijderd | 50 | 30-07-2002 17:34 | |
Software & Hardware |
welk Os voor de pc ... Verwijderd | 20 | 01-05-2002 04:38 |