Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Vers uit het boek: Drie Ringen voor de Elfen-koningen op aard. Zeven voor de Dwergvorsten in hun zalen schoon. Negen voor de Mensen, die de dood niet spaart, Één voor de Zwarte Heerser op zijn zwarte troon In Mordor, waar de schimmen zijn, Één Ring om alle te regeren. Één Ring om hen te vinden Één Ring die hen brengen zal in duisternis binden In Mordor, waar de schimmen zijn. |
![]() |
|
alleen de grote ringen verlengen de levensduur van de drager als ik me herinner. Er waren bvb "mindere" ringen bij de dwergen waardoor ze makkelijker ijzer konden vinden om te delven.
Kan me zo niet herinneren waar dat staat....maar lees iig maar the silmarillion / aanhangsels nadat je LOTR uit hebt ![]()
|
Verwijderd
|
In het Hulstland Eregion zijn de ringen gesmeed door de elven voor grote schoonheid en kracht.
Nenya (gal), Narva de Grote(gan) en Vilya(elr) voor de elven. De 7 dwergenringen waarvan er 3 door Sauron veroverd werden en de overige 4 door dragen opgegeten. De 9 mensen ringen--> Nazgul Sauron maakte zijn ring zelf. De ring van macht was de machtigste van alle ringen en diende om alles onder de heerschappij van het kwaad te brengen. |
![]() |
||
Citaat:
En als Sauron de Ene Ring weer krijgt, zal hij weer over alle Ringen heersen, zelfs de Drie... Dus toen Sauron de Ene Ring nog had, had hij al de Mensenringen en de Dwergenringen?! Het wordt wel een beetje duidelijker alemaal..! Top van jullie! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Er staat achterin het derde deel van Lord of The Rings beschreven hoe Sauron aan de laatste ring van de dwergen kwam. (een van de zeven)
Die zijn niet allemaal vernietigd zoals de meeste mensen denken. Vier zijn er vernietigd. Drie heeft Sauron.
|
maar
![]() waarom maakte Sauron de Ene Ring ik bedoel hij stopt al z'n macht in zo'n ding en raakt het vervolgens kwijt, de sufkop.. als ie nou es niet die ring had gemaakt had hij evenveel macht (ik bedoel hij stopte zelf die macht erin) en kan hij het ook niet zo 1 2 3 kwijt raken.. of heb ik het nou mis |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De Ring en Sauron zijn één. Het wezen Sauron was verslagen, alleen moest de Ring nog vernietigd worden. Maar doordat de Ene Ring het overleefde, bleef Sauron ook bestaan... Sauron heeft in de Ene Ring al zijn macht gestopt om alle andere Ringen van Macht te kunnen overheersen. Daardoor kreeg de Zwarte Heerser alleen maar meer macht, een macht die niemand meer kon weerstaan, zelfs de Elfen niet. Het enige risico voor hem was, dat als hij de Ene Ring [een deel van hem!!!] verloor, zijn macht behoorlijk zou afzwakken. De Ene Ring + Zwarte Heerser = 1 Verlies je één deel, dan is het logisch dat je minder sterk bent, je bent dan niet meer een geheel. Correct me if I am wrong!! En misschien kan iemand mij beter aanvullen! Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
daar gaan inderdaad een PAAR pagina's over ![]() rest is gewoon brute voorgeschiedenis, "over vruger, toen onzer Elrond nog n menneke war" heel interessant maar wel pittig. Wel leuk, Sauron was bvb een hoge bevelhebber van Morgoth toendertijd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De elven kregen door dat Saurun hun verraden had op het moment dat hij de 'One Ring' omdeed (welke hij helemaal zelf gesmeed heeft), en verstopten de ringen. De dwergen waren niet zo beinvloedbaar als Sauron hoopte, en die ringen zijn of vernietigd (door draken) of in bezit van Sauron. De mensen raakten wel corrupt, dit zijn nu de Nazgul, de ringwraiths. Sauron was nooit 'goed' overigens, hij deed alsof. Hij was een Maiar in dienst van Morgul, de slechte god die door de ander Valar verbannen is. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
De Elven trapten in het complot van Sauron dus... Maar dat die negen mensen beïnvloed werden, had dat grote gevolgen voor de hele mensheid?! En wat waren die gevolgen dan?! Hopelijk kan je me duidelijkheid scheppen! ![]() Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 21:18. |
![]() |
|
![]() |
er wordt ook uitgelegt , dat isildur (mens) in een grote oorlog (elf en mens vs. sauron en leger) de ring van saurons vinger afhakt en daarmee sauron heel erg verzwakt zodat hij bijna niks meer kan. Op dat moment kon de ring vernietigd worden, maar hij raakte onder de invloed van de ring en heeft hem dus niet vernietigd. Isildur heeft de ring gehouden, maar is daarna vermoord de zwarte ruiters, en toen is de ring in een rivier gevallen en pas na een hele lange tijd terug gevonden door Sméagol die ermee naar de misty mountains is gegaan. Dat mensen dus heel makklijk in de ban raken van de ring had een grote invloed, daardoor is Sauron eigenlijk weer teruggekomen qua macht.
||
Citaat:
Wel blijf ik het wat vaag vinden, als de elven de ringen hebben gemaakt, hoe kan het dan dat er soms gezegt wordt dat sauron de ringen aan de mensen heeft gegeven? Iig staat ergens dat sauron de elvenringen nooit heeft beroerd. Dus op zo'n manier hebben de elven die wel zelf gemaakt. *gaat eens even in de boeken kijken zo*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb de Silmarillion hier liggen, ik zal er eens in gaan spitten. Overigens kan ik de Lost Tales ook aanraden, veel aanvullingen, correcties enzo. Overigens was het Déagol die de ring vond, waarop Sméagol (z'n liefhebbende broer) hem vermoordde en de ring jatte.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sauron werd verslagen en toen werd zijn ring afgenomen. Er staat nergens dat het afnemen van de ring hem zou vernietigen. Er walste een heel leger van mensen en elfen over hem heen, met de hulp van de andere goden. Ook zijn de ringen van macht gemaakt met de hulp van Sauron. Hij hielp hen, was zelfs de reden dat ze er mee begonnen (toch?) en kon dus gemakkelijk in het geheim de Ene ring smeden. En waarom hij hen hielp? Heel simpel, omdat hij via de ring macht over hun ringen had. Wat een evil overlord al niet doet voor zijn macht... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Precies, hij deed dus alsof. Sauron was een Maiar, en misschien dat hij in de eerste 0,0001% van de geschiedenis nog goed was (voor Melkor zelf slecht werd), maar dat is dan ook alles.
Silmarillion, pagina 32/33: "Onder degenen van zijn (Melkor's) dienaren die namen hebben, was de geest die de Eldar Sauron noemden, of Gorthaur de Wrede, de grootste. Aanvankelijk behoorde hij tot de Maiar van Aulë, en hij bleef machtig in de kennis van dat volk. In alle daden van Melkor de Morgoth op Arda, in zijn enorme werken en zijn vernuftige listen, had Sauron een aandeel, en was alleen in zoverre minder verdorven dan zijn meester dat hij lange tijd een ander diende en niet hemzelf. Maar in latere jaren verhief hij zich als een schaduw van Morgoth en een geest van zijn boosaardigheid en volgde hem op hetzelfde verderfelijke neerwaartse pad naar de Leegte."
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 23:07. |
![]() |
||
Citaat:
Het 'wij' dat jij gebruikt is gericht aan Gandalf in de hoop dat Gandalf samen met Saruman tegen Sauron gaat vechten, om zo de macht te krijgen. Het gaat dus niet over Saruman en Sauron, maar over Saruman en Gandalf. Dat betekend dat je het op twee punten erg fout hebt.
|
![]() |
|
|