Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 23:13
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
hoelang had jij er last van???
Oud 09-09-2003, 06:25
Verwijderd
Krap een week, geloof ik. Alleen de hechtingen waren er pas na 4 weken allemaal uit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 08:58
tiram
tiram is offline
Nauwelijks, alleen de dag erna alleen nog een beetje een stijve bek van de verdoving ...Ik had ook geen hechtingen...

Maar ja..wie ben ik..hae..
Oud 09-09-2003, 15:43
Verwijderd
(Bij mij waren ze nog niet door en ze trokken er vier tegelijk onder narcose.)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:51
Roos
Roos is offline
Ja een week ongeveer... ik had wel hechtingen

De eerste dag heb je een onwijs gore bloedsmaak in je mond.

Om een dikke wang te voorkomen: koop zo'n icepack, en leg die van te voren in de vriezer. Dan leg je hem er 15 minuten op, 15 af, 15 op etc

Je wond hecht sneller als je niet rookt of alcohol drinkt.

En ik gebruikte Advil Liquid 400 pijnstillers (ibuprofen) voor de pijn, die namen bijna alle pijn binnen 10 minuten weg

Maar ik ben de dag daarna al weer gewoon naar een kroeg gegaan, dus zo erg is het niet
Oud 09-09-2003, 18:59
Zaina
Zaina is offline
Paar daagjes, alleen dag erna is gewoon erg smerige nasmaak.
Oud 09-09-2003, 20:34
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Maar als ik even een andere vraag over het onderwerp mag stellen; voel je er nou iets van? Of alleen daarna ofzo?
Oud 10-09-2003, 06:26
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 09-09-2003 @ 21:34:
Maar als ik even een andere vraag over het onderwerp mag stellen; voel je er nou iets van? Of alleen daarna ofzo?
'k zou het niet weten, ik was geheel weg: ik heb op het moment zelf niks gevoeld.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:41
blacky
blacky is offline
ik geloof toch wel ruim een week en de eerste 3 vier dagen kon in niet eens normaal eten...bah....verstandskiezen.....
Oud 10-09-2003, 16:25
Verwijderd
mijn broer was plaatselijk verdoofd.. vond ie minder fijn die herrie door die verdoving heeft zijn wang drie dagen scheef gehangen ik geloof dat ie best veel pijn had zodra de verdoving was uitgewerkt.. maar met pijnstillers kom je ook een heel eind

zelf nog geen ervaring mee trouwens
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:37
Souris
Souris is offline
Citaat:
neej als je goed verdoofd bent niet
hoorde het alleen wat kraken
m n verstandskies lag dwars in m n mond dus die moest er uitgesneden worden

ik kreeg daarna ibuprofen 400 ofzow in poedervorm.
heel vies maar door deze zou het bloeden ook minder worden
Oud 10-09-2003, 17:52
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Van het moment niks. Je hoort alleen je kaak een beetje eruit schieten/kraken, maar dat herstelt in een paar dagen wel weer lol... gefeliciteerd
Oud 15-09-2003, 13:07
Verwijderd
ok.. waarom heb ik dit gelezen?? ik moet volgende week namelijk verstandskiezen laten trekken en zie er zoooo ontzettend tegen op!!!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 15-09-2003 @ 14:07:
ok.. waarom heb ik dit gelezen?? ik moet volgende week namelijk verstandskiezen laten trekken en zie er zoooo ontzettend tegen op!!!
Maak je niet te druk, wie weet valt het hardstikke mee.
Sterkte en succes iig!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 14:35
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Gheghe, dat had ik eigenlijk ook gemoeten vandaag...gelukkig heeft mijn tandarts besloten om mijn kies nog even de kans te geven om te kijken of ie nog verder doorgroeit...gelukkig want zag er al tegenop omdat het dit keer dan snijwerk zou worden i.p.v alleen trekken en tegen de pijn en hinder de uren en dagen erna...geen idee hoelang ik er ook alweer last van had bij de vorige drie....een weekje ofzo denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:52
Verwijderd
thanx!
Ik heb ook helemaal geen last van mijn verstandskies, er zit een klein gaatje in zei mijn tandarts en die kon hij niet vullen dus moet ie er maar uit
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:20
Verwijderd
tis misschien een late reactie maar ik wil het toch ff kwijt!

Het viel zo ontzettend mee!!! Ik moest de bovenste 2 laten trekken en het deed helemaal geen pijn! hoewel... eerst wel, maar na 6 spuiten met verdoving in mijn rechterwang en 4 spuiten in mijn linkerwang voelde ik er niks meer van!! Alleen het gekraak.. dat was vreselijk!!! Maar mijn tandarts was zo aardig, na de eerste kies wilde hij gelijk door met de ander, maar ik moest gewoon even pauze. En hij wilde best even wachten. Na een minuutje ging het wel weer en duwde hij de andere kies eruit. Helaas werkte de verdoving in het begin niet goed, dus bleef het pijn doen. En elke keer als ik AAAUUW zei stopte hij
Maar ja.. ik moest nog 5 minuten blijven zitten omdat ik bijna flauw viel door de spanning, daarna ben ik terug naar huis gegaan en ben ik op de bank gaan liggen. De volgende dag had ik meer last van duizeligheid dan van mijn getrokken kiezen. Heb helemaal geen pijn gehad na die tijd!! Echt beter!! Helaas komen de onderste verstandskiezen ook al door En toen ik de dag daarna moest werken zeiden ze tegen mij dat als je de onderste kiezen moet laten trekken, die veel meer pijn doen dan de bovenste.. dus dat was leuk om te weten. NOT!

Maar misschien hebben anderen er veel meer last van gehad. Ik niet gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:26
Zaina
Zaina is offline
Bah mijn tweede kies was gisteren helemaal niks. Hij brak af en ik had vanaf dat moment het idee dat de verdoving uitgewerkt was.. Daarna nog een behoorlijke nabloeding gehad, maar vandaag voel ik er eigenlijk al niks meer van. Achteraf valt het altijd mee
Oud 10-10-2003, 13:45
Wave
Wave is offline
Gewoon kiezen trekken had ik al last van, mijn wortels zijn krom...... dus die kregen ze er maar met moeite uit....
En nu moet ik over een maandje naar de kaakchirurg om me verstandskiezen eruit te laten snijden........ze zijn nog niet door maar mijn andere tanden verschuiven al omdat er te weinig plek is en ik wil niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 10-10-2003 @ 09:20:
Helaas komen de onderste verstandskiezen ook al door En toen ik de dag daarna moest werken zeiden ze tegen mij dat als je de onderste kiezen moet laten trekken, die veel meer pijn doen dan de bovenste.. dus dat was leuk om te weten. NOT!

Maar misschien hebben anderen er veel meer last van gehad. Ik niet gelukkig!
Ik heb juist van klasgenoten gehoord dat je van je bovenste verstandskiezen veel meer last hebt als die getrokken worden dan van de onderste. Als je kaak dik wordt is dat ook vaak de oorzaak van je bovenste verstandskiezen alleen zakt de zwelling af.
Oud 10-10-2003, 16:48
Verwijderd
Ik vond dat rechts meer pijn deed dan links.

Hoe het met onder en boven zat weet ik niet meer, rechts had ik gewoon (veel) meer last dan links.

Ik denk dat het gewoon pp verschilt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:52
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-09-2003 @ 16:43:
(Bij mij waren ze nog niet door en ze trokken er vier tegelijk onder narcose.)
Au!!
Ik hoop dat dat bij mij niet gebeurt... Mijn verstandskiezen zijn wel bijna al allemaal door, en als ze me niet gaan irriteren, laat ik ze gewoon niet trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:37
MickeyV
MickeyV is offline
Wat is dat toch voor merkwaardig wezen, wiens tanden van nature niet goed groeien.

Ik heb ze trouwens alle vier nog.
Oud 11-10-2003, 18:20
*-_-*
*-_-* is offline
Citaat:
Wave schreef op 10-10-2003 @ 14:45:
Gewoon kiezen trekken had ik al last van, mijn wortels zijn krom...... dus die kregen ze er maar met moeite uit....
En nu moet ik over een maandje naar de kaakchirurg om me verstandskiezen eruit te laten snijden........ze zijn nog niet door maar mijn andere tanden verschuiven al omdat er te weinig plek is en ik wil niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bij mij zijn mijn andere tanden ook aan het verschuiven omdat er te weinig plek is, en daarom moet ik volgende week al naar de kaakchirurg om ze eruit te laten snijden
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:58
Verwijderd
vraagje, moeten die verplicht getrokken worden? Want ik geloof dat ik daar niet zo'n zin in heb...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 11-10-2003 @ 21:58:
vraagje, moeten die verplicht getrokken worden? Want ik geloof dat ik daar niet zo'n zin in heb...
Verplicht is het volgens mij niet maar verstandskiezen zijn zwakker dan andere kiezen en daarom worden ze vaak preventief getrokken om te voorkomen dat er gaatjes enzo inkomen. Bovendien hebben veel mensen vaak niet genoeg plaats in hun mond en als je dan je verstandskiezen laat zitten gaat de rest van je tanden en kiezen verschuiven en dan is het beter om je verstandskiezen te trekken voordat de rest van je gebit is verschoven.
Oud 11-10-2003, 23:15
elfje16
elfje16 is offline
ik vraag me dat inderdaad ook af, hoelang het pijn kan doen.
ik moet namelijk in januarie 3 verstandskiezen eruit laten snijden, maar ik speel trompet en heb met carnaval 4 dagen lang optreden.
weet iemand toevallig hoeveel last je ervan kan krijgen met spelen, na een week of 2 na het trekken?
Oud 12-10-2003, 07:32
Verwijderd
Citaat:
elfje16 schreef op 12-10-2003 @ 00:15:
ik vraag me dat inderdaad ook af, hoelang het pijn kan doen.
ik moet namelijk in januarie 3 verstandskiezen eruit laten snijden, maar ik speel trompet en heb met carnaval 4 dagen lang optreden.
weet iemand toevallig hoeveel last je ervan kan krijgen met spelen, na een week of 2 na het trekken?
Dat zal per persoon verschillen...ik denk niet dat ik er iets zinniges over kan zeggen...bij mij was de zwelling na twee weken volgens mij weg, alleen de plekken van het tandvlees waren nog wat gevoelig...zolang er nog een zwelling is, lijkt me trompet spelen niet echt lekker...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:21
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
ik heb er vet veel zin in
Oud 12-10-2003, 20:15
Blackeyed
Blackeyed is offline
Binnenkort moeten m'n 4 tanden der ook uitgesneden worden. M'n ouders zijn mij al aant plagen da ik knalblauw ga uitzien ( de nieuwe smurf) ben benieuwd
Oud 12-10-2003, 20:54
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik moet in december. Moet bij een kaakchirurg omdat ik zowieso al kaakproblemen heb kan me mond niet ver openen.

En daarbij zit hij heel dichtbij een ader ofzo dus..

heb er echt geen zin in
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
genkgirl schreef op 12-10-2003 @ 21:15:
Binnenkort moeten m'n 4 tanden der ook uitgesneden worden. M'n ouders zijn mij al aant plagen da ik knalblauw ga uitzien ( de nieuwe smurf) ben benieuwd
ff mierenneuken: Je tanden?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:38
Roos
Roos is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 12-10-2003 @ 21:15:
Koelen met zo'n blauw ijs pack helpt

Regels voor berichten