Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 19:31
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik zit in 3vwo en ik moet aan het eind van dit jaar een profiel kiezen. Gelukkig helpen ze daar op school wel heel goed bij, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
Je kan kiezen uit cultuur en maatschapij, economie en maatschapij, natuur en gezondheid en natuur en techniek.
C&M is het makkelijkst N&T het moeilijkst.
Ik kan denk ik alles wel, maar al die vakken interesseren met gewoon niet. Ik vind natuurkunde bijv. wel een leuk vak, maar wat moet je dr mee?
Ik zou graag weten wat voor profiel jullie hebben gekozen/gaan kiezen... En waarom natuurlijk!
Oud 21-10-2003, 19:34
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 21-10-2003 @ 20:31:
gewoon niet. Ik vind natuurkunde bijv. wel een leuk vak, maar wat moet je dr mee?
Ik zou graag weten wat voor profiel jullie hebben gekozen/gaan kiezen... En waarom natuurlijk!
Doe een natuurprofiel, hier kun je het meeste mee. En als je het echt niet weet neem je ook nog economie en biologie (als je dat nog niet hebt ) erbij. Dan kun je echt bijna alle richtingen uit.
Natuurkunde is een hartstikke belangrijk vak, het komt overal bij terug. Bij technische studies onder andere, maar ook geneeskunde, fysiotherapie, ga zo maar door.
Daarnaast is het gewoon ook hartstikke interessant om ook in je dagelijks leven toe te passen en om er over na te denken.
Doe gewoon NT met bio12 en eco1.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:42
Verwijderd
Ik heb NG gekozen omdat het goed bij mijn vervolgopleiding pas en omdat ik de vakken leuk vind. Heb jij al enig idee wat je wil gaan doen? Dat zou de keuze voor een profiel een stuk makkelijker maken. Je hoeft niet meteen een speciale studie te noemen, maar je zou globaal kunnen kijken wat je het meest aanspreekt als vervolgsstudie: een taal (CM), gamma-vakken (EM), medisch of natuurbeheer (NG) of meer de technische kant (NT). Als je hier al een globale keuze uit kan maken kom je al heel ver. Je zegt dat je alles wel kan, dat is een enorm voordeel bij het kiezen, maar houd er rekening mee dat de onderbouw niet te vergelijken is met de bovenbouw. De scheikunde die je in de 2e en 3e hebt gekregen valt in het niets van wat je in de 4e, 5e en 6e krijgt. Hetzelfde geldt voor biologie. Maar ook economie past in dat rijtje. De talen zullen ook heel anders zijn. Je krijgt geen toetsen meer van: vul het juiste werkwoord in. Maar je krijgt teksten, luistertoetsen en spreekvaardigheid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:44
Balance
Balance is offline
als je echt in alle vakken goed bent, zou ik E&M gaan doen met biologie en natuurkunde. Dan kan je alle medische studies nog gaan doen, de economische studies en bijna alle sociale studies.
Maar kijk vooral naar wat je leuk vindt. Je moet het drie jaar lang volhouden en meestal heeft je vervolgstudie ook te maken met de vakken die je leuk vindt, dus kijk daar het best naar.
Oud 21-10-2003, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu in 6VWO en ik heb N&G gekozen omdat ik zeker wist dat ik iets medisch wilde studeren en daar past dit profiel het beste bij. Ik heb het aangevuld met een module informatica zodat ik iig wist hoe ik met word, excell en powerpoint om moest gaan, leek me wel handig in de bovenbouw. Verder heb ik m&o (management en organisatie) gekozen want het leek me wel handig om iets van economie enzo te weten want de kans is groot dat je na je vwo in een leidinggevende functie terechtkomt. Als laatste keuzevak heb ik scheikunde 2 gekozen omdat ik scheikunde altijd een heel leuk vak vond (nu wel minder) en voor een medische opleiding kan scheikunde 2 makkelijk zijn.
Oud 21-10-2003, 20:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb N&G gekozen omdat ik niet van geschiedenis, economie en tekenen of duits bijvoorbeeld hou, ik wou wel een beetje de natuurvakken maar niet alteveel, dus werd het N&G en niet N&T

Frans erbij gekozen omdat ik dat nou eenmaal een geweldige taal vind.

Maarja, ligt eraan wat jij leuk vindt he..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:29
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik heb EM. Ik wilde CM maar wilde geen tekenen en biologie (in vrije deel.) Dit werd lastig, dus EM met Fa2 en Du2 in vrije deel.

Nu zeg ik: Ik had me over die biologie heen moeten zetten en CM moeten kiezen en de talen in mijn profiel, had ik minder zorgen om mijn cijfers gehad (de talen zijn mijn beste vakken..)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:30
chris9 tje
chris9 tje is offline
Ik heb NT gedaan met bio1,2 , latijn, kcv en beeldend vormgeven. K kan eigenlijk alle vakken wel en ik vind ook alles leuk, behalve muziek en economie, dus die heb ik er meteen uit gegooid en verder heb ik alles gedaan wat in een rooster paste.

Ik wilde zoiezo iets medisch, vandaar biologie. Het handige aan NT met bio kiezen is, dat je altijd nog over kunt stappen op NG...
Latijn en KCV vond ik heel interessant en het was ook nog eens een leuk klasje en als ik KCV deed hoefde ik geen CKV1 meer en daar hadden we echt een ***** van een leraar voor

uhm.. ow ja... BV heb ik gekozen omdat ik het op de eerste plaats een heel leuk vak vind, ook een mooie afwisseling tussen al die theoretische vakken, en je leert er meer van je mening te onderbouwen en aan te geven waarom je dingen doet. Bovendien moet je je werk presenteren en daar leer je ook wel weer veel van. Daarnaast leer je op een heel andere manier denken....

Als je alles kan zou ik (afhankelijk van je interesses) kiezen voor NT met biologie en economie, of voor EM met wiskunde b 1,2 en natuurkunde 1,2 oid... of biologie....

dan houd je de meeste opties open voor je vervolgopleiding (misschien verander je nog van gedachte in de loop van de bovenbouw, of heb je nu nog geen idee en bedenk je in de loop van de bovenbouw iets leuk en dan kan je dat nog altijd doen omdat je je vakkenpakket niet te beperkt hebt gekozen..
Oud 21-10-2003, 20:39
Verwijderd
Ik zit in 4VWO met het profiel E&M met als bijvakken Duits2 en Informatica. Ik heb E&M gekozen omdat:

-ik niet zo'n ster was in wiskunde en natuurkunde (NG&NT vielen af)
-en ik niet kan tekenen (CM : CKV3 is bij ons tekenen)

Dus die keuze was snel gemaakt. Duits2 heb ik gekozen omdat ik goed in Duits ben en ik vind het ook leuk en Informatica omdat computers mij erg interesseren.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:50
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Dit hoeft niet zo te zijn. Voor sommige NT´ers zou CM veel moeilijker zijn dan NT. Het hangt eraf waar je goed in bent.

Ik doe NG, omdat ik totaal niet wist wat voor vervolgopleiding ik wilde gaan doen. Met NG kan je bijna alles studeren, dus heb ik daar maar voor gekozen.

Als je denk dat je alle profielen wel zou kunnen doen, zou ik NG of NT gaan doen, omdat je daarmee nog alle kanten uit kunt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 21-10-2003 @ 21:50:
Dit hoeft niet zo te zijn. Voor sommige NT´ers zou CM veel moeilijker zijn dan NT. Het hangt eraf waar je goed in bent.

Ik doe NG, omdat ik totaal niet wist wat voor vervolgopleiding ik wilde gaan doen. Met NG kan je bijna alles studeren, dus heb ik daar maar voor gekozen.

Als je denk dat je alle profielen wel zou kunnen doen, zou ik NG of NT gaan doen, omdat je daarmee nog alle kanten uit kunt.
Idd, hier ben ik het wel mee eens.

Als je nog geen idee hebt wat voor vervolgopleiding je wilt doen dan zou ik kiezen voor N&G of N&T met economie 1 en eventueel nog een taal ofzo
Oud 21-10-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Dat hoeft zeker niet! Ik heb deze discussie altijd met één van m'n twee beste vriendinnen, die N&G doet (ze deed eerst N&T, maar is overgestapt omdat ze het te moeilijk vond ) en die alle C&M'ers maar minderwaardig vindt, omdat dat profiel het makkelijkst zou zijn en eigenlijk gewoon een 'pretpakket' is. Dat is het zeker niet, je bent alleen op een andere manier met je stof bezig. Bij geschiedenis heb je bijvoorbeeld inzicht nodig, wat je in mindere mate nodig hebt bij bijvoorbeeld natuurkunde, wat sommen maken is.
Ik heb zelf dus C&M, maar met economie 1 in m'n vrije deel. Ik had eerst economie 1, 2, maar het werd te wiskundig, dus ik heb het aan het begin van dit jaar laten vallen. Ik heb Grieks en Latijn, en in m'n profiel Frans 2, aardrijkskunde en dus één van die klassieke talen. Ik heb het gekozen omdat wiskunde absoluut m'n slechtste vak is en natuurkunde me ook absoluut niet lag. Bovendien wist ik al dat ik niet de gezondheidswereld in wilde, dus ik hoefde het ook niet. Geschiedenis, talen en aardrijkskunde lagen me meer.
Als je in alle vakken goed bent, zou ik óf E&M met natuurkunde en scheikunde kiezen en dan je wiskunde A 1,2 ruilen voor B 1 (kan bij ons, weet niet of dat ook bij jou zo is). Óf ik zou N&G nemen met een taal in je vrije deel en bijvoorbeeld geschiedenis, M&O of economie erbij. Je kunt ook gewoon een aantal van deze vakken nemen en ze laten vallen als het niet gaat. Succes in ieder geval met je keuze
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:38
iRoy
iRoy is offline
C&M is zeker niet het makkelijkst. Dat is E&M. Daar heb ik ook voor gekozen en dan vooral omdat ik niet goed ben in Duits en Frans. Maar met keuze op je profiel moet je ff kijken wat je na school voor opleiding wil doen. Als je daarbij een bepaald profiel nodig hebt zou ik daarvoor gaan.
Oud 22-10-2003, 08:53
#6 is offline
Ik vind E&M zeker niet het makkelijkst..ik denk dat er geen 'makkelijkste'profiel is, iedereen denkt natuurlijk anders over wat makkelijk is en wat niet...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 09:13
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
#6 schreef op 22-10-2003 @ 09:53:
Ik vind E&M zeker niet het makkelijkst..ik denk dat er geen 'makkelijkste'profiel is, iedereen denkt natuurlijk anders over wat makkelijk is en wat niet...
Maar je kunt toch nooit weten of je je eigen profiel niet het makkelijkst vindt, want dan zou je ze eigenlijk allemaal een keertje gedaan moeten hebben
Oud 22-10-2003, 09:21
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb voor N&G met economie1 en Latijn gekozen, omdat ik er in de derde totaal niet wist wat ik wilde gaan doen na school en je hier best veel kanten mee op kunt
Maar ik heb hier ook voor gekozen omdat ik niet goed ben ik talen en ook niet zo in economie geïnteresseerd was.
Ik denk dat je gewoon het profiel moet kiezen met de vakken die je het meest interesseren, wat je daar dan mee kunt kun altijd nog wel bedenken, want met elk profiel kun je vanalles
Oud 22-10-2003, 09:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 21-10-2003 @ 23:16:
Bij geschiedenis heb je bijvoorbeeld inzicht nodig, wat je in mindere mate nodig hebt bij bijvoorbeeld natuurkunde, wat sommen maken is.
Gelul, je hebt bij natuurkunde minstens evenveel inzicht nodig!

Ik heb zelf voor N&G met Informatica (dát is pas simpel.... *gaap*) gekozen omdat economie, gescheidenis en twee talen mij totaal niet liggen. Dus dat had ik hoe dan ook niet gered. En bij N&T kon je geen biologie EN informatica nemen, dus dan maar N&G
Oud 22-10-2003, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 21-10-2003 @ 23:16:
Bij geschiedenis heb je bijvoorbeeld inzicht nodig, wat je in mindere mate nodig hebt bij bijvoorbeeld natuurkunde, wat sommen maken is.
Volgens mij heb je bij natuurkunde juist heel veel inzicht nodig. Dat kan je niet zomaar even in je kop stampen, je moet het snappen. Bij geschiedenis zul je ongetwijfeld ook inzicht nodig hebben, maar daar kun je ook met gewoon uit je hoofd leren aan een voldoende komen (t/m de 4e iig )

@mother earth, geef je vakken eens cijfers oid, of kijk welke vakken je echt niet (of juist wel) zou willen missen.. Vergelijk dat met de profielen.

onzinnig gedeelte verwijdert.

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:

Dat is niet waar.

Als je geen talen kan, is C&M een heel moeilijk profiel, ook als je geen woordjes kunt leren. Als je geen aanleg voor bètavakken als natuurkunde en wiskunde hebt, moet je geen natuurprofiel als N&T gaan doen. Alle profielen zijn even moeilijk, want als je geen economie kunt, bijvoorbeeld, dan wordt E&M heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:59
Miracle
Miracle is offline
Ik heb N&G gekozen, omdat ik daar het beste in ben.
C&M kan ik niet omdat ik niet creatief ben, en slecht in Frans (dat is voor havo geen probleem, maar vwo wel).
E&M zou ik wel kunnen, alleen de vakken spreken me gewoon niet aan!
N&T is voor mij te moeilijk denk ik
Oud 22-10-2003, 11:05
Practicalmagic
Practicalmagic is offline
c&m is geen pretpakket. Dat lult iedereen c&m zit heel ingewikkeld in elkaar en is dus niet "het makkelijkste" ga het eerst maar eens proberen
Oud 22-10-2003, 11:09
puk_666
puk_666 is offline
ik heb voor E&M gekozen omdat ik vind dat dit een van de makkelijkste paketten voor MIJ is...
maar om jou te adviseren zou ik zeggen kijk naar wat je later wilt gaan doen en wat je het meeste aanspreekt...
maar als je nog niet weet wat je wilt kun je het beste
E&M met biologie of N&G met economie nemen zo heb je toch van alles een beetje in je profiel...
mar het beste kun je dus gwoon kijken naar wat je in je vervolgopleiding wil gaan doen en daar je profielkeuze op afstemmen...
Oud 22-10-2003, 13:29
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:

Hier ben ik het niet mee eens. Je kan best heel slecht in talen zijn en heel goed in natuurkunde en dan is CM dus het moeilijkst en niet NT. Het ligt van de persoon af wat het moeilijkst en het makkelijkst is.

Ikzelf heb EM gekozen, omdat dat me het meest interreseerde en ik daar ook het beste in ben...
Oud 22-10-2003, 13:48
Tiño
Tiño is offline
ja dat van makkelijk en moeilijk is echt onzin , ik heb n goed praktijkvoorbeeld, mijn beste schoolvriend waarmee ik van de 1e klas tot en met de 3e klas heb samengewerkt, hij was altijd wat beter in economie wiskunde en ook wel in natuur/scheikunde, ik was redelijk goed, zeker beter als hem in de talen , zo hebben wij samen de eerste 4 jaar van school overleefd(3e hebben we allbei niks gedaan, allebei overgedaan en makkelijk gehaald)
Ik heb C&m gekozen met du12 en fa12 , hij E&M met eco1,2 en wa1,2 , als wij elkaars profiel zouden hebben waren we niet eens in 5havo terecht gekomen.
Ik kan je aanraden te kijken naar studies en of opleidingen die je na de middelbare school wil gaan doen, je kiest dan gewoon eht profiel wat daar het beste op aansluit, als je het toch allemaal even gemakkelijk vindt...succes...
Oud 22-10-2003, 14:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Dungeon Keeper schreef op 22-10-2003 @ 14:29:
Hier ben ik het niet mee eens. Je kan best heel slecht in talen zijn en heel goed in natuurkunde en dan is CM dus het moeilijkst en niet NT. Het ligt van de persoon af wat het moeilijkst en het makkelijkst is.
Idd, sommigen doen net of C&M een soort pretpakket met alle makkelijke vakken is, dit is voor sommigen wel zo, maar niet voor iedereen.

Ik heb N&G met frans 2 en tekenen gekozen, omdat ik óf iets van arts ofzo, of zoiets als modeontwerpster ofzo wil worden waarschijnlijk. Frans 2 zit er vooral bij om mijn gemiddelde cijfer omhoog te halen (ivm met inloten enz) en omdat ik dat een leuk vak vind.
Oud 22-10-2003, 14:25
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:

dat is niet zo hoor. Ik vind E&M het moeilijkst, aangezien dat me niet interreseert....
ik heb voor 3/4 gekozen en ik ga 4 kiezen (moet dit jaar pas). ik zit in 4VWO dus, en ik vind de vakken in de natuurprofielen het leukst. als je goed in talen bent, kun je het best C&M kiezen. Ik kan de talen wel, maar ik vind het niet erg leuk, daarom heb ik niet voor C&M gekozen. E&M vind ik echt heel stom, maar dat is wel handig als je later een economisch beroep wil (wil ik niet ). nou dan blijft er dus 3/4 over voor mij en die vakken vind ik heel erg leuk (behalve dan misschien bio, dat is iets minder...)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:28
Mother Earth
Mother Earth is offline
C&M komt iig op mij over als het makkelijkst Het is iig wel het profiel waar je het minst mee kan volgens mij (als je er geen extra vakken bij kiest, wat wel moet natuurlijk)... Het is volgens mij wel altijd zo dat als je een bepaalde studie kan gaan doen met C&M dat dat 9 van de 10 keer ook met de andere profielen kan...
Maar bedankt voor jullie reacties
Oud 22-10-2003, 14:28
Verwijderd
Ik heb E&M gekozen omdat ik iig geval een vervolgopleiding wil doen in de economische richting. Daarbij heb gekozen:
- Wiskunde B1 (in plaats van A1,2), hierdoor kan je uit meer vervolgopleidingen kiezen.
- Natuurkunde, dit vond ik een leuk vak en hierdoor hield ik mijn vakkenkeuze redelijk breed.
- Informatica, omdat ik het altijd wel leuk vind om met computers te klooien

Als ik jou was zou ik gewoon op het profiel wat jou het leukst lijkt (en wel redelijk kan). Dan kan je daarna waarschijnlijk ook een leuke vervolgopleiding doen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:11
lieve_dodo88
lieve_dodo88 is offline
Ik zit in 4vwo en ik heb N&G gekozen omdat ik medicijnen wil studeren. Ik heb daar nog geschiedenis 2, frans 2 en latijn bij gekozen. C&M leek mij ook wel leuk, vanwege de talen maar ik heb een hekel aan handvaardigheid en tekenen dus die viel al gauw af. Het was bij mij trouwens meer afstrepen dan kiezen.
Je zegt dat natuurkunde je wel leuk lijkt, maar je weet niet wat je er aan hebt. Dat is bij heel veel vakken toch zo, ik heb wiskunde b1 en ik heb ook geen flauw idee wat ik daar mee moet. Ik ga in me vrije tijd toch geen ingewikkelde formules ofzo oplossen en later als ik een baan heb denk ik ook niet. Je kan het best kiezen wat je interesseert denk ik, en een beetje rekening houden met wat je ook echt kán.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
lieve_dodo88 schreef op 22-10-2003 @ 16:11:
medicijnen
die studie bestaat niet.

(Er is wel een studie die al dertig jaar geneeskunde heet.)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:11
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-10-2003 @ 16:22:
die studie bestaat niet.

Haha Of Farmacie (Pharmacie?) toch ook? Of is dat niet met medicijnen?
Oud 22-10-2003, 16:24
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 22-10-2003 @ 17:11:
Haha Of Farmacie (Pharmacie?) toch ook? Of is dat niet met medicijnen?
nou ik denk dat ie met medicijnen geneeskunde bedoelt. veel mensen noemen geneeskunde medicijnen, omdat ze denken dat die studie zo heet, maar eigenlijk heet die geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:04
alpha
alpha is offline
Cultuur en Maatschappij omdat ik een cultureel typje ben. Niet om de talen, alhoewel ik dat wel leuker (niet makkelijker dus) vind dan bijvoorbeeld aardrijkskunde.
Oud 22-10-2003, 18:12
P&C
P&C is offline
NT hoeft niet moeilijker te zijn dan NG
NG heeft dus 4 profiel vakken en NT 3
je mag bij NG maar voor 1/4 van je profiel vakken onvoldoende staan, bij NT 1/3 ...

ik heb NG met economie 1
hiermee kan je alle kanten op.
Oud 22-10-2003, 18:33
Diepvrieskip
Diepvrieskip is offline
CM hoeft niet makkelijker te zijn dan NT. Het hangt er vanaf wat voor een persoon je bent. Als je geen talenknobbel hebt maar meer technisch bent aangelegd, is het niet verstandig om CM te kiezen maar NG of NT. Maar over het algemeen is CM wel makkelijker.

Ikzelf ben dit jaar blijven zitten, en ben daarbij van profiel veranderd. Toen ik in de derde koos voor NG + Management en Organisatie, was het al een twijfel geval of ik natuurkunde en wiskunde aan zou kunnen. Het profiel EM was mijn tweede optie, maar in economie was ik in de 2e ook niet goed. Ik vind/vond geschiedenis ook geen leuk vak, en ik had zo’n idee van ik werk liever hard voor natuurkunde dan voor geschiedenis. (ik wil/wou absoluut geen CM of NT, ik kan geen talen, en ben ook niet super goed in natuurkunde en sk.) Toch is dit jaar afgelopen jaar tegen gevallen, ik ben blijven zitten op de vakken natuurkunde, wiskunde en scheikunde.
Na een gesprek met mijn decaan heb ik besloten over te stappen op EM + Bio. Vrienden zeiden dat als ik het een 2e keer zou doen dat het dan allemaal een stuk makkelijker zou gaan, maar ik had zo’n idee van: “dit jaar misschien wel, maar ik moet de 5e ook nog overleven”(ik doe havo).
Het profiel valt (buiten geschiedenis) redelijk mee, ik ben nu wel blij dat ik voor dit profiel heb gekozen, ondanks het allemaal weer nieuw voor mij is.

Goed, ik hoop dat je er wat aan gehad hebt
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:20
arP-socialist
arP-socialist is offline
hmm ik heb NT met bio en informatica

dat jij zegt dat CM het makkelijkst is ben ik het niet mee eens

ik kan slecht talen
en in CM zit of duits 1+2 en frans 1 of frans 1+2 en duits 1 of frans 1+2 en duits 1+2

dus voor mij niet gemakkelijk

ik heb er bio bij gekozen zodat ik nog op NG kan terugvallen

en idd natuurkunde komt overal zo'n beetje bij kijken
Oud 22-10-2003, 21:32
Sitia
Sitia is offline
Kzou zeker iets met N doen!! En allemaal da gepraat van die leraren heb je toch niks aan..
Kdoe nou VWO4 en heb vorig jaar alleen M of N moeten kiezen, aan het einde van dit jaar dus EM of CM *want k doe dus M*
Is dit bij meerdere scholen zo trouwens??
Nja! Kzou iig N doen als je dit interesseert want je hebt er zeer veel aan, of M met biologie *zeer aan te raden*..
Oud 22-10-2003, 21:41
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
arP schreef op 22-10-2003 @ 21:20:
hmm ik heb NT met bio en informatica

dat jij zegt dat CM het makkelijkst is ben ik het niet mee eens

ik kan slecht talen
en in CM zit of duits 1+2 en frans 1 of frans 1+2 en duits 1 of frans 1+2 en duits 1+2

dus voor mij niet gemakkelijk

ik heb er bio bij gekozen zodat ik nog op NG kan terugvallen

en idd natuurkunde komt overal zo'n beetje bij kijken
wij hebben nog verplicht bio in de vierde. maar ik weet nu al dat ik het laat vallen. bio is veeeeeeel meer werk dan nat, scheikunde, en wiskunde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 15:19
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-10-2003 @ 16:22:
die studie bestaat niet.

Zit je er mee? Ik bedoelde dus de studie geneeskunde.

Oud 23-10-2003, 15:36
RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 22-10-2003 @ 22:41:
bio is veeeeeeel meer werk dan nat, scheikunde, en wiskunde
NT heeft méér Wiskunde en méér Natuurkunde.
Maar ik snap wat je bedoelt, ik heb N&G gedaan en biologie is idd veel informatie, maar makkelijk toe te passen en je kan gebruik maken van je inzicht.
Oud 23-10-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 23-10-2003 @ 16:19:

Ja, daar zit ik mee. Nou goed?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:07
Philemon
Philemon is offline
K had het hetzelfde probleem als de topic-startser, kon ook alles wel redelijk.
Heb daarom na veel over leggen N&G gekozen met Eco1, Fr2, Grieks en Latijn.

Ik heb N&G ook vooral gekozen omdat de vakken mij wel interesseren, en omdat het een heel breed profiel is, vooral als je economie er bij neemt.
Verder heb ik Frans2 genomen omdat ik Frans echt een heel leuk vak vind, verder ben ik er ook wel redelijk goed in.
Grieks en Latijn heb ik beide genomen omdat ik geen keuze kon maken, heb nu alleen wel 1000 slu te veel, maar dat is mijn eigen keuze...

Ik zou dus ook aan jou adviseren om N&G te nemen met economie1.

Verder wilde ik nog ff zeggen dat het wel goed is dat je er nu mee begint, maar misschien is het toch wel iets te vroeg. Vooral omdat de leerstof over het algemeen in de derde toch iets moeilijker is dan in de tweede, waarschijnlijk wordt het dat ook wel duidelijk welke vakken je wel of niet liggen...

-xxx-
Oud 23-10-2003, 17:10
Philemon
Philemon is offline

Maar tis toch wel vreemd dat de M-profielen minder studiebelasting hebben?!
De mensen die bij ons C&M doen hebben ontzettend veel tussenuren enz. terwijl wij dan in de les zitten. (doe N&G)
Terwijl dit eigenlijk helemaal niet mag...ik vind het maar vreemd..
Oud 23-10-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 23-10-2003 @ 18:07:
Grieks en Latijn heb ik beide genomen omdat ik geen keuze kon maken, heb nu alleen wel 1000 slu te veel, maar dat is mijn eigen keuze...
Jij bent niet goed wijs

Grieks én Latijn is vaak een té zware belasting voor veel mensen. Buiten het feit dat je alles door elkaar gaat halen, moet je dubbel zoveel rijtjes lezen en heb je ook nog eens twee veel te zware vakken.

Van wat ik zo hoor van vriendinnen van me die grieks én latijn hebben, zeggen ze dat latijn makkelijker is (maar saaier) en grieks boeiender, maar moeilijker.

It's your choice. Maar ik zou het niet allebei doen, laat dan een ander vak uit je vrije deel vallen als je het toch wilt. Met één klassieke taal staat er alsnog gymnasium op je diploma hoor
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:33
Tampert
Tampert is offline
het huidige N&T-profiel stelt echt geen ene reet meer voor. Tekstverklaring ten top! Over de andere profielen kan ik niet meepraten. geen ervaring mee.
Oud 23-10-2003, 19:34
arP-socialist
arP-socialist is offline
mwa valt mee ik heb tto studie gedaan en van de mensen uit mijn klas die goed in talen waren
hadden er 5
grieks latijn (naast frans duits en engels-pro) ook turks
4 hebben het nog steeds

lijkt mij lastig en zwaar
Oud 23-10-2003, 19:45
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
RayMania schreef op 23-10-2003 @ 16:36:
NT heeft méér Wiskunde en méér Natuurkunde.
Én meer scheikunde. Op het vwo dan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:52
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik heb E&M omdat ik toen dat profiel moest hebben voor wat ik toen wilde worden....mja nu wil ik dat niet meer worden, maargoed zit dus wel aan dat profiel nu vast
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:56
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
FaZ schreef op 23-10-2003 @ 16:19:

jah.... want die naam "medicijnen" slaat gewoon nergens op. Dus gewoon "geneeskunde" voortaan? Dat is iig veel duidelijker.

Citaat:
bio is veeeeeeel meer werk dan nat, scheikunde, en wiskunde
jemig... als je biologie nu al veel werk vindt, zou ik helemaal niet meer gaan studeren ofzo daarna....

Het valt echt reuze mee hoor, vooral als je het interessant vind.
Oud 24-10-2003, 14:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 23-10-2003 @ 18:10:

Maar tis toch wel vreemd dat de M-profielen minder studiebelasting hebben?!
De mensen die bij ons C&M doen hebben ontzettend veel tussenuren enz. terwijl wij dan in de les zitten. (doe N&G)
Terwijl dit eigenlijk helemaal niet mag...ik vind het maar vreemd..
dat is op jouw school misschien zo, maar dat houdt niet in dat het op elke school zo is.
bij ons heeft elk profiel 1840 SLU in 3 jaren. Alle vier exact hetzelfde dus. En tussenuren hebben al helemaal niks met SLU te maken, maar met de roosterplanning.

Ik word zo moe van al die mensen die C&M als makkelijk betitelen. Ik kan geen Frans en geschiedenis en heb dus bijzonder veel moeite met dat profiel! Zeg dus niet tegen mij dat het makkelijk is, zonder dat je het profiel zelf ooit gevolgd hebt.
Ik zeg toch ook niet dat E&M, N&T of N&G makkelijk zijn, zonder dat ik weet wat ze inhouden?
Je kan het wel makkelijk vinden, maar of het ook makkelijk is, kan je dus niet zelf bepalen.
Reageren

Regels voor berichten